5.0.4 - Vad tycker du?

Permalänk
Medlem

5.0.4 - Vad tycker du?

Själv har jag inte hunnit med att testa så mycket då Blizzard har vält omkull skåpet med addons Så jag pysslar med att klistra ihop mitt UI på ett par chars.

Pet Battles tycker jag ser intressant ut! Detta ska bli kul då jag är en samlare av pets.

Nya Talent systemet. Meh, jag brukar inte vara så glad när dem ändrar på det. Men det blir nog bra i slutändan ändå. Blev lite negativ hur dem har ändrat på min Palatank igen. Tyckte dock om att man numera kan samla upp till 5 Holy Power, så man inte gör en Crusader Strike i onödan som man gjorde innan ibland.
Priest tyckte jag om förändringarna på när det gäller Shadow iaf!

Vad tycker ni? Go go go!

Permalänk
Medlem

Ett fullständigt makalöst uselt försök att återuppliva spelet.
Jag menar 6 talangpoäng ? varför inte ta bort dom helt och göra det exakt som diablo på en gång !
Men redan nu så blir ju alla gubbar i princip identiska, noll utrymme att experimentera och trixa.

För en vecka sen funderade jag faktiskt på att skaffa tvättbjörns-expansionen ändå, mest för att hänga lite med gamla polare.
Men efter att ha fått en försmak av hur dom tänker fortsätta med spelet så inte en chans.

Det finns ju så otroligt mycket kvar att göra, som bliz inte ens verkar överväga.
Jag menar varför inte starta om realms från noll ?
Och låt ett par realms vara classic, TBC eller WOTLK.
Så kunde dom som gillade 40 manna raids få köra riktiga oförlåtande NAXX.

Permalänk
Medlem

inte hunnit spela så mycket, DC 24/7, kommer ju inte ens in på servers, outland är proppfull jo jag vet men jag är även på en server som är medium populated Turalyon connected å sen direkt DC.. kommer inte in längre...

kom in en kort kort stund innan kl 20:00 sen vare kört.

så det är som vanligt Blizzard har inte tillräkligt med bandbred eller pulver i sina inloggnings servers.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Hm, har haft noll problem med inloggning och spel.
Sen att spelet numera suger är en annan femma.

Permalänk
Entusiast

@Svenskatiger 6 talentpoints är mer utrymme för customization än innan där det va cookie cut or gtfo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

@Svenskatiger 6 talentpoints är mer utrymme för customization än innan där det va cookie cut or gtfo.

Ja, för som det var förut så körde alla på exakt samma talents endå

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag tror att det blir rätt ok ändå i slutändan. Min main arms warrior verkar ha gått + på patchen medans min restopalla gått kraftigt minus. Jag har fått till mig att holypallas blivit kraftigt op nu så jag får väl köra på mitt secondary spec dådå fast jag är universums sämsta healer

Permalänk

Funkat bra men laggigt som fan på min server Stormscale.

Visa signatur

Stationär: GIGABYTE 990fxa-UD3 | AMD FX-8120 @ 4,2GHz, Kyls med: Cooler Master Hyper 412s | 8GB RAM 1600mhz @1866mhz| XFX Radeon HD 6950 2GB Dual Fan | Antec 550w VP550M | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm 64mb buffertminne | Cooler Master Elite 430
Laptop(gammal jävel): Packard Bell Easy Note MX51 | AMD Turion X2 TL-56 @ 1,8ghz | 2gb ram (stock 1gb) | Geforce GO 6100 256mb | 149gb hårddisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

inte hunnit spela så mycket, DC 24/7, kommer ju inte ens in på servers, outland är proppfull jo jag vet men jag är även på en server som är medium populated Turalyon connected å sen direkt DC.. kommer inte in längre...

kom in en kort kort stund innan kl 20:00 sen vare kört.

så det är som vanligt Blizzard har inte tillräkligt med bandbred eller pulver i sina inloggnings servers.

Har en alt på Outland (lvl85), chans att logga in där om 3 veckor blir typ 05:00 på morgonen

Kör mest på Draenor nu men den fylls nog snabbt när expansionen släpps.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: InWin D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Gilllar den skarpt dock känns det som fpsen har blivit sämre eller? Har inge addons och har deletat cache/wtf/interface mapparna också :/

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Spajdah:

Gilllar den skarpt dock känns det som fpsen har blivit sämre eller? Har inge addons och har deletat cache/wtf/interface mapparna också :/

De har lagt till nya grafik effekter i spelet som Ambient Occlusion och förbättrad lighting, testa att sänka dessa alternativt stänga av helt (ambient occlusion heter SSAO i spelet) och se om det hjälper.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

Själv älskar jag patchen, jag ser verkligen fram emot MoP och börjar bli riktigt trött på dessa farbröder med käpp som bara skriker "Men Vanilla och TBC var ju såååå mycket bättre!", förändringar sker alltid och kommer alltid att ske, jag ser en väldigt god potential för MoP att bli en lyckad "återupplivning" för Blizzard!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jag själv har inte ens kunnat lira patchen då det bara har blivit helt ospelbart. Folk över hela världen har rapporterat detta problem på WoW Technical Forum men det ända som hänt är en ända blå post där de undrar om vår pathping. Dem har inte fixat det under de tre arbetsdagarna som patchen har varit ute, tycker det är dåligt faktiskt.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sisyfos:

Själv älskar jag patchen, jag ser verkligen fram emot MoP och börjar bli riktigt trött på dessa farbröder med käpp som bara skriker "Men Vanilla och TBC var ju såååå mycket bättre!", förändringar sker alltid och kommer alltid att ske, jag ser en väldigt god potential för MoP att bli en lyckad "återupplivning" för Blizzard!

Vanilla å TBC var mycket bättre, men jag ser fortfarande fram emot MoP.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Jag menar 6 talangpoäng ? varför inte ta bort dom helt och göra det exakt som diablo på en gång !
Men redan nu så blir ju alla gubbar i princip identiska, noll utrymme att experimentera och trixa.

För en vecka sen funderade jag faktiskt på att skaffa tvättbjörns-expansionen ändå, mest för att hänga lite med gamla polare.
Men efter att ha fått en försmak av hur dom tänker fortsätta med spelet så inte en chans.

Det finns ju så otroligt mycket kvar att göra, som bliz inte ens verkar överväga.

Jag håller inte med alls. Du verkar nästan ha ställt in dig på att ogilla WoW oavsett om det blir bättre eller ej.

Innan så var specsen självklara. Visst du hade typ 30 talentpoints, men 28 av dem obligatoriska att sätta på vissa talents. Numera så har man tre talents att välja mellan som är snarlika, men ändå olia.
Pala tex: En sprint med 70% speed en kort stund, 15% alltid, eller 5% + att det ökar med varje Holy Power.
Nä, jag tycker dem gjorde klassernas roll-indelning bättre.

Att dem borde ha vissa realms med bara Vanilla, TBC eller WotLK kan jag dock hålla med om.

Permalänk
Medlem

Finns ett bug så man blir exalted med sin guild på tio minuter

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammark9:

Hur?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammark9:

Jasså? Nånting jag märkte när jag lvlade min warrior var att man fick 375 rep för varenda quest man lämnade in

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat detta spel till och från sedan vanilla så har jag precis börjat igen efter ett års uppehåll.
Tyckt att det har varit roligt att prata lite med de gamla vännerna, men nu efter 5.0.4 får det nog vara slut för min del.

Tycker att talents funkar men det jag stör mig mest på är att de smäller ihop alla achievements och HKs osv. Då försvinner "prestigen" i att ha 100-250k HKs, hörde även att rep ska splittas över accountet(?). Samma sak där, har man spelat ett tag och varit inbiten på pvp så är det inte längre lika hardcore att tex vara exalted med League of Arathor/ The Defilers.

WoW får gärna dö ut nu efter 8 år, självklart måste saker ändras, för det skulle inte vara många spelare som skulle fortsätta spela om det var samma spel som 2004-2006, men nu tycker jag att det börjar bli ett helt annat spel än det varit i de äldre expansionerna. Börjar också att bli för stort spel. (hundratals mount/pets, 70+ reputations osv...

Förresten, Starcraft är ju snart inne på 3:e titeln, kanske blir det World of Starcraft efter det?

Visa signatur

Jag har inte alltid rätt, men när jag har rätt, så är det oftast ganska fel.
Projektloggar: | Macintosh SE mITX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ännu en klassisk person som tror han spelade "vanilla"...

Kan själv som spelare som spelat sedan 2004 säga att jag älskar det nya talent systemet. Varför? Det gamla systemet var lite jobbigt att komma in i men när man väl kunde det så var det busenkelt, svårt att lära sig enkelt att bemästra. Detta ledde till att folk helt sonika kopierade bra spelares "speccs" och nästan ingen variation uppstod.

Detta systemet är lättare att lära sig men har mycket mer variation, nästa alla alternativ i hela systemet är viable för mig som guardian druid.
Har inte kollat mycket mer på resten av mina 7 85or men det ser bra ut än så länge. Olika "speccs" är olika bra för olika bossar. En boss kan funka skitbra med en specc medans nästa funkar bättre med en annan.

Som mount/pet samlare och ett stort fan av achievments så gillar jag det skarpt. Har på senare dagar insett att Prot warrior är roligare och mer mångsidigt än feral bear fast med 150+ pets på druiden ca 120 mounts och 11,5k achivement pts så är det liiite jobbigt att rerolla main. Denna patch löste detta.

Har alltid tyckt att det är spelaren bakom karaktären som ska träda fram och denna patchen spelar mig rakt i handen.

"Oförlåtande naxx" Kom in i matchen nu, 0 Lights in the darkness och The light of dawn piskar naxx i svårhet vilken dag som helst. Även spine verkar ha piskat naxx hårt.

Det svåra med gamla naxx var konstiga setups, såsom 8 präster för instructor razuvious och 6 välgearade tanks för 4HM, även om 8 tanks även var en viable taktik. Detta var 8tanks som alla krävde AQ40/Naxx gear. Vilket needless to say tog en stund. Tog dock mindre tid än vad det gjorde från det att Yogg+1 dog tills Yogg+0 dog. Sedan ska jag inte på något sätt säga att naxx var enkelt, det var hänsynslöst. Men likaså är de flesta dagens encounters.

Vanilla servrar, TBC servrar, Wotlk servrar? nej nej nej och nej, ser hellre bättre lastbalansering på servrarna som redan finns.

Aldrig i livet att jag går tillbaka till rank 4 healing touch och plainsrunning. Blir inget med det. /4 klarar jag mig med utan.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk

Tråkig att dom ändra talents :/ Och nu ser jag att relic ta bort? Varför är det sån? Plus Hunter kan bara använda en vapen... alltså bara bow men inte staves... lol vilken skam!

Visa signatur

Chassi: Corsair 6500X - Processor: AMD Ryzen 9 9900X - Moderkort: Gigabyte B650E Aorus Elite X AX ICE - Kylning: Corsair iCUE Link Titan RX RGB 360 Vit - Raminne:G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Trident Z5 Royal Neo Guld AMD EXPO - Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB TUF Gaming White OC - Nätagg: Corsair RM750x Shift 750W Vit - M.2: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB x2

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Ännu en klassisk person som tror han spelade "vanilla"...

Kan själv som spelare som spelat sedan 2004 säga att jag älskar det nya talent systemet. Varför? Det gamla systemet var lite jobbigt att komma in i men när man väl kunde det så var det busenkelt, svårt att lära sig enkelt att bemästra. Detta ledde till att folk helt sonika kopierade bra spelares "speccs" och nästan ingen variation uppstod.

Detta systemet är lättare att lära sig men har mycket mer variation, nästa alla alternativ i hela systemet är viable för mig som guardian druid.
Har inte kollat mycket mer på resten av mina 7 85or men det ser bra ut än så länge. Olika "speccs" är olika bra för olika bossar. En boss kan funka skitbra med en specc medans nästa funkar bättre med en annan.

Som mount/pet samlare och ett stort fan av achievments så gillar jag det skarpt. Har på senare dagar insett att Prot warrior är roligare och mer mångsidigt än feral bear fast med 150+ pets på druiden ca 120 mounts och 11,5k achivement pts så är det liiite jobbigt att rerolla main. Denna patch löste detta.

Har alltid tyckt att det är spelaren bakom karaktären som ska träda fram och denna patchen spelar mig rakt i handen.

"Oförlåtande naxx" Kom in i matchen nu, 0 Lights in the darkness och The light of dawn piskar naxx i svårhet vilken dag som helst. Även spine verkar ha piskat naxx hårt.

Det svåra med gamla naxx var konstiga setups, såsom 8 präster för instructor razuvious och 6 välgearade tanks för 4HM, även om 8 tanks även var en viable taktik. Detta var 8tanks som alla krävde AQ40/Naxx gear. Vilket needless to say tog en stund. Tog dock mindre tid än vad det gjorde från det att Yogg+1 dog tills Yogg+0 dog. Sedan ska jag inte på något sätt säga att naxx var enkelt, det var hänsynslöst. Men likaså är de flesta dagens encounters.

Vanilla servrar, TBC servrar, Wotlk servrar? nej nej nej och nej, ser hellre bättre lastbalansering på servrarna som redan finns.

Aldrig i livet att jag går tillbaka till rank 4 healing touch och plainsrunning. Blir inget med det. /4 klarar jag mig med utan.

Jag tror inte att jag spelade classic, jag vet.
Jag har även hundratals bilder och filmer som bevisar det, mängder med killshots och såklart än fler wipeshots.
Kan dock inte påstå att jag raidade med ett superguild, vi tog t.ex aldrig sapp/Khel, men väl c'thun samma dag det blev möjligt (var ju buggad ganska länge).

Raggy tog vi ganska snabbt, var ett av dom första guilden jag vet som tog han innan adds.
Nef tog vi strax efter dom släppte på den bisarra respawn timern (var det typ 24h ?).
På den tiden då alla var tvugna att ha en ony cloak, d.v.s en hel massa dryga ony kills där hon länge hade för vana att bugga och hela till 100% lite då och då.

Trots alla attunements och resistgear så föredrar jag ändå classic/TBC.
Det stämmer helt enkelt bättre med ett spel att "fienden" d.v.s bossarna åtminstånde försöker göra det svårt för en.
Raggy t.ex visade sig inte ens om man inte var revered med vattenfolket och fick Eternal Quintessence.

Och revered tog tid, åtskilliga veckors (månader t.o.m) farmande.
Inte som nu när många når revered p.g.a trashfarmande redan samma dag instansen öppnas....
Och magmadars enrage kunde bara en hunter med tranq fixa, och tranq skillen droppade från gissa vem ? , så första killen var man tvungen att hela genom den...

Och att man var tvungen att ha en ony scale cloak på sig för att överleva nef's shadowflame var ju självklart.
Du tar skinnet av syrran som ett skydd mot hans eld, hardcore så det står härliga till !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Och att man var tvungen att ha en ony scale cloak på sig för att överleva nef's shadowflame var ju självklart.
Du tar skinnet av syrran som ett skydd mot hans eld, hardcore så det står härliga till !

Förutom att du kunde gömma dig bakom tronen och undvika den då. Vi hade 3 cloaks när vi dödade han runt 36 dagar efter en serverstart, då folk fortfarande hade blå lvl 20-40 gear. Man kan inte riktigt jämföra svårighetsgraden som var då jämfört med nu, folk var så oerhört mycket sämre på spelet i Vanilla än vad man är nu.

Men jag håller med om att spelet var bättre då, det krävdes att man lade ner stor tid för att komma någonvart, inte som i dag där man får allt serverat på ett silverfat. Men så går det när man slutar göra spel för gamers och anpassar dom till den stora massan istället, money money.

Permalänk

Folk kommer säga att de hatar det, men ändå spela. Precis som med allt nytt.

Jag tycker i alla fall att det är kul. Med nya talents finns det saker att välja mellan. Det gamla trädet var bara onödiga klick - alla tog ju samma ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Förutom att du kunde gömma dig bakom tronen och undvika den då. Vi hade 3 cloaks när vi dödade han runt 36 dagar efter en serverstart, då folk fortfarande hade blå lvl 20-40 gear. Man kan inte riktigt jämföra svårighetsgraden som var då jämfört med nu, folk var så oerhört mycket sämre på spelet i Vanilla än vad man är nu.

Men jag håller med om att spelet var bättre då, det krävdes att man lade ner stor tid för att komma någonvart, inte som i dag där man får allt serverat på ett silverfat. Men så går det när man slutar göra spel för gamers och anpassar dom till den stora massan istället, money money.

36 dagar ? det tog flera månader innan han blev möjlig att döda hade jag för mig ?
Men servern kanske inte var en av dom första som startades iofs.
Ruskigt svårt att hitta info då nef ju återanvänts.....

Tron-tricket fick ju även folk bannade så vi använde det inte ;).

Men jag saknar känslan när man faktiskt blev tvungen att lära sig en boss för att det inte fanns vare sig tillförlitliga bossmods eller taktik.
Och som guilds som lyckats räkna ut tricket med vissa bossar höll tyst om hur dom gjorde det =).
Många timmar spenderades med att läsa combatlogs för att se vad som faktiskt försigick.
Numera är ju bossarna på farm redan i betorna (konstigt hur samma guilds alltid lyckas bli med i betas hela tiden ? och alla medlemmar t.o.m............)
När nånting nytt släpps så finns redan en uppsjö av filmer och taktiker online.
Bossmods finns inbyggt, och bossarna använder sina förmågor exakt på sekunden/procenten, inte lite slumpmässigt som det en gång var.
(WTF !! 4 huntercalls på raken !!11..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

"Men redan nu så blir ju alla gubbar i princip identiska, noll utrymme att experimentera och trixa."

Precis som det var innan, det fanns en bra spec som alla körde med. Så det där är bara skitsnack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Jag tror inte att jag spelade classic, jag vet.
Jag har även hundratals bilder och filmer som bevisar det, mängder med killshots och såklart än fler wipeshots.
Kan dock inte påstå att jag raidade med ett superguild, vi tog t.ex aldrig sapp/Khel, men väl c'thun samma dag det blev möjligt (var ju buggad ganska länge).

Raggy tog vi ganska snabbt, var ett av dom första guilden jag vet som tog han innan adds.
Nef tog vi strax efter dom släppte på den bisarra respawn timern (var det typ 24h ?).
På den tiden då alla var tvugna att ha en ony cloak, d.v.s en hel massa dryga ony kills där hon länge hade för vana att bugga och hela till 100% lite då och då.

Trots alla attunements och resistgear så föredrar jag ändå classic/TBC.
Det stämmer helt enkelt bättre med ett spel att "fienden" d.v.s bossarna åtminstånde försöker göra det svårt för en.
Raggy t.ex visade sig inte ens om man inte var revered med vattenfolket och fick Eternal Quintessence.

Och revered tog tid, åtskilliga veckors (månader t.o.m) farmande.
Inte som nu när många når revered p.g.a trashfarmande redan samma dag instansen öppnas....
Och magmadars enrage kunde bara en hunter med tranq fixa, och tranq skillen droppade från gissa vem ? , så första killen var man tvungen att hela genom den...

Ajo, jag vet detta. Revered med hydroxian waterlords gick och bli redan första veckan genom trashfarm och reset. Att 8 personer var tvungna att bli revered är en annan femma. Onyxia scale cloak var jobbig att skaffa för 40 pers, ingen tvekan om det. Dun kunde farma vanliga mobs i silithus tills du var honored och trash tills du var reverd, bossar ger rep till exalted och golemag och raggy ger rep efter du slagit exalted.

Rollerna var alltid satta för varje klass, fanns bara en viable specc för varje klass i stort sett. Fury warrior? Feral/balace druid? Ret/prot pala? Shadow präst?
Rotationerna var galet simpla och framförallt tråkiga, bosstaktiker var för det mesta galet lätta. Det flesta följde "tank and spank" med någon sorts twist såsom konstig setup eller gearkrav såsom resigear eller scale cloak.

Många av mina bästa minnen är från vanilla, men inte en käft hade tyckt det var vidare kul när man fått smaka på alla bekvämligheter och utmaningar som senare patcher har givit. Skulle knappt få plats med ens alla mounts i mina bags och bank i dagens läge. och då vet jag inte många som har 22-26 slots bag i alla platser i bank och på sig. Skulle jag gå tillbaka till att spamma rank 4 HT som balance enbart för att innervata präster? Tror inte det.

Jag kan se hur du tyckte vanilla var roligast pga dina minnen därifrån, kan dock inte se hur du kan tyckte mångfalden, rotationerna och bosstaktikerna var roligare än dom är i dagens läge.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaalex:

"Men redan nu så blir ju alla gubbar i princip identiska, noll utrymme att experimentera och trixa."

Precis som det var innan, det fanns en bra spec som alla körde med. Så det där är bara skitsnack!

Fast nu pratar jag ju inte om 2 veckor sen, utan då man faktiskt kunde sprida sina poäng över 3 träd.
Att folk kör cookiecutter builds när dom raidar numera är ju inte heller så konstigt då encounters numera är till 90% balanserade runt DPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Fast nu pratar jag ju inte om 2 veckor sen, utan då man faktiskt kunde sprida sina poäng över 3 träd.
Att folk kör cookiecutter builds när dom raidar numera är ju inte heller så konstigt då encounters numera är till 90% balanserade runt DPS.

Dom som lekte runt med speccen var dom som låg sist i dps, för det fanns bara en som var bra

Samma i pvp, en spec som var bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Ajo, jag vet detta. Revered med hydroxian waterlords gick och bli redan första veckan genom trashfarm och reset. Att 8 personer var tvungna att bli revered är en annan femma. Onyxia scale cloak var jobbig att skaffa för 40 pers, ingen tvekan om det. Dun kunde farma vanliga mobs i silithus tills du var honored och trash tills du var reverd, bossar ger rep till exalted och golemag och raggy ger rep efter du slagit exalted.

Rollerna var alltid satta för varje klass, fanns bara en viable specc för varje klass i stort sett. Fury warrior? Feral/balace druid? Ret/prot pala? Shadow präst?
Rotationerna var galet simpla och framförallt tråkiga, bosstaktiker var för det mesta galet lätta. Det flesta följde "tank and spank" med någon sorts twist såsom konstig setup eller gearkrav såsom resigear eller scale cloak.

Många av mina bästa minnen är från vanilla, men inte en käft hade tyckt det var vidare kul när man fått smaka på alla bekvämligheter och utmaningar som senare patcher har givit. Skulle knappt få plats med ens alla mounts i mina bags och bank i dagens läge. och då vet jag inte många som har 22-26 slots bag i alla platser i bank och på sig. Skulle jag gå tillbaka till att spamma rank 4 HT som balance enbart för att innervata präster? Tror inte det.

Jag kan se hur du tyckte vanilla var roligast pga dina minnen därifrån, kan dock inte se hur du kan tyckte mångfalden, rotationerna och bosstaktikerna var roligare än dom är i dagens läge.

Å jag säger inte att allt var bättre i classic.
Som horde var det t.ex ett litet helvete att bara ta sig till MC/BWL.
Och som du säger så tog mounts bagspace, men å andra sidan så fanns det ju inte så många att få, och exalted med andra raser var trixigt/dyrt
Och du som verkar spela druid vet ju hur trasig den var i princip ända tills TBC släpptes, även om vi ibland använde en druidtank i MC (deras FR gear hade redigt med armor, + warden staff !).
Och visst var det frustrerande när bliz helt plötsligt ändrar regen från att enbart baserat på spirit (max 300 !) till att ha 5SR etc.
Kommer även ihåg att max rank GH var 4s cast (man använde ju knappt GH så ingen satsade 5p på att få ner den till 3.5s) och helade för mer än vad våra tanks hade i HP
Men helandet var i min mening roligare, när man väl började få lite +heal från BWL (fanns ju knappt på MC gear, förutom benediction) kunde man ju downranka vissa skills så man hade ett helt batteri med skills beroende på vad man gjorde.
Vi var f.ö bland de första i världen som tog ouro, och ett av få guilds som tog Viscidus (de flesta nötte ju NAXX istället).

Å andra sidan fanns ju benediction/anathema och Lok'delar/Rhok'delar questarna, ett genidrag av bliz som även borde ha lagts till för övriga klasser.
Måste ha tjänat tusentals guld på att hjälpa andra hunters med questarna (jag spelade präst, men min hunteralt fick av en slump bågen ganska tidigt).

Vi raidade f.ö framgångsrikt i TBC, WOLK och cata.
Men cata blev så tråkigt att många slutade.
Det började iofs redan i ICC där vi fastnade i typ 6 veckor p.g.a laggig server, helt omöjligt att få ner en ny boss när 1/4 av raiden hela tiden blir bootade från servern....
Var nästan lite thaddius 40 flashbacks ett tag, men på thadd räckte det ju med att en DC'ade för att allt skulle falla ihop

Sorry TS, tråden har spårat ur lite