Efter att jag snabbt sökt lite på forumet så har jag inte hittat någon tråd om just mitt problem. Jag höll på att städa mitt rum och plötsligt hörde jag ett konstigt hackande var 7e sekund (ungefär). Kollade mot datorn och såg genast att något var fel. Power-lampan som ska lysa konstant när datorn är på, blinkade till i takt med hack-ljudet, och det var ingen bild på skärmen. Jag märkte att datorn var stendöd, förutom när själva hackandet kom, för då va han igång i någon sekund. Jag har inte bytt några delar nyligen eller något sånt. Inte ens öppnat den sen jag byggde ihop den (juni 2012). När jag försökker starta den så går den i gång i 1/2-1 sekund och sen dör. Den konstiga är att den några sekunder senare försöker starta upp sig igen, automatiskt utan att jag gör något. Det är själva starten som ger ifrån sig det klickande ljudet (antingen en fläkt, eller DVD-brännaren), så tror inte ljudet är så viktigt i det här sammanhanget. Mitt system:
Operativsystem: Microsoft Windows 7 och senaste drivrutinerna
Processor: Intel Core i5 3570K
Processorkylare: Antec Kühler h20 620
Moderkort: Asus P8Z77-V LX
Minne: 2x 4 GB Corsair 1 600 MHz
Grafikkort: XFX Radeon HD 7850 Ghost 1GB
Hårddisk: Corsair 60 GB SSD
Hårddisk 2: Western Digital 2TB
Nätaggregat: Chieftec Super Series CFT-650-14CS 650W
Övrig kylning: 2 120mm-fläktar
Övriga komponenter: Random dvd-brännare
Någon som har någon aning om vad det kan vara för fel? Jag har en film på det men vet ej hur jag ska visa den? Har ni några frågor om systemet eller något så fråga på för har säkert missat något viktigt!
De enda felsökningarna jag gjort är att byta eluttag, vilket inte hjälpte, samt kolla så strömkablarna i datorn satt som de skulle, vilket de gjorde.
OBS: Proppen har tydligen gått i huset, återkommer med information!
Tack på förhand.