Permalänk
Medlem

Hur ska det nu gå om min kamera pajar? Köpte den förra året i juni.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk

Jag tror MM är allsmäktiga inom några år i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Vi kommer nästan aldrig ha kvar nån enda datorbutik snart i Sverige om det fortsätter så här!

Klart vi kommer!!

Men dom kommer inte att vara fysiska.

Att "dom andra" inte fattat och sett det komma, är helt och hållet deras eget fel.

Vi lever inte på 80-talet längre

Välkommen till 2000 talet

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Nefus:

Hur ska det nu gå om min kamera pajar? Köpte den förra året i juni.

VÄnd dig till tillverkaren

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Klart vi kommer!!

Att "dom andra" inte fattat och sett det komma, är helt och hållet deras eget fel.

Blir enstaka aktörer kvar. Sen kommer det kosta för svensson. Alla i detta forum kommer handla sina saker på nätbutiker mm.
Men vanligt folk kommer nog länge till vända sig till kedjor

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RzrTrek:

Jag tycker synd om de som förlorar sina jobb, men Expert har alltid varit skit.

Jag vet inte hur gammal du är, men Expert runtomkring där jag bodde på 70- och 80-talet var mycket bra och kompetenta butiker. Både inom foto och hemelektronik/ljud.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Klart vi kommer!!

Jag hoppas du har fel för jag vill klämma på en produkt innan man köper den.
Hur en telefon känns i handen, hur det känns att skriva på en laptop, hur fläktljudet är med mera.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Förbannat tråkigt. Ännu högre arbetslöshet att vänta då?

Visa signatur

Intel Pentium 4. 3.8 ghz. 4 gb ram. ATI Radeon 1950 pro (512mb). Gigabyte P43-ES3G. 250 gb. Antec 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Jag hoppas du har fel för jag vill klämma på en produkt innan man köper den.
Hur en telefon känns i handen, hur det känns att skriva på en laptop, hur fläktljudet är med mera.

I viss mån är det därför vi har ångerrätten.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

Expert var precis som ONOFF alltid tomt i deras butiker.. nästa man till rakning är väl SIBA och Elgiganten..

förr var dom bra när dom hade typ bara kameror.. små butiker

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

I viss mån är det därför vi har ångerrätten.

Förvisso, men det är mycket lättare att gå runt i en butik för att prova flera olika produkter. Oftast får man betala returfrakt också.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Nästan som... statliga subsidier, som alla marknadsekonomer tycker så bra om.

Är du okunnig eller bara sarkastisk?

"Marknadsekonomer" som du kallar dem är sällan särskilt förtjusta i subventioner. Subventioner förstör marknadsmekanismerna. Subventioner kan dock vara ett bra sätt att skydda en marknad under en kortare tid så att denna kan bygga sig stark nog att överleva på en fri marknad.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Inaktiv

Alla som kommenterar att bara elgiganten och mediamarkt kommer vara kvar, hur tänker ni? Netonnet är ju hyfsat stora dom med, sen så köper ju mer och mer folk saker via internet!

Permalänk
Medlem

okej hade fel. Hade verkligen för mig att jag sett någon nyhet om hur mycket minus de gick, antagligen hade inte journalisten tagit med El-Giganten_Grossist_AB i beräkningarna.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk

Siba

Skrivet av anon157700:

Alla som kommenterar att bara elgiganten och mediamarkt kommer vara kvar, hur tänker ni? Netonnet är ju hyfsat stora dom med, sen så köper ju mer och mer folk saker via internet!

lol Netonnet ägs av siba och siba går inte bra max ett eller 2 år till sen är dom med borta

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Janne_sthlm:

lol Netonnet ägs av siba och siba går inte bra max ett eller 2 år till sen är dom med borta

#lol, fast netonet går väll ganska bra vad jag vet? tycker dom har god kundomsättning

Permalänk

haha goda nyheter !
dåligt för konkurensen dock.

Permalänk
Skrivet av anon157700:

Det är ju dom som bråkar om samma kunder.

NetOnNet är väl lite under radarn. Kör egen nisch.
VIlket gör dem till vinnare. Går rätt bra. av det jag vet om netonnet

Permalänk
Inaktiv

Aldrig handlat på Expert då jag tycker att priserna där ofta är väldigt höga. Och när jag var på jakt efter en mobiltelefon så kikade jag in hos dem och då hade de inte en enda igång utan alla hade en fin klisterlapp över skärmen istället. *facepalm* Yeee... Köpa mobil enbart efter utseendet...

Permalänk

Detta är hur väntat som helst.

MediaMarkt och Elgiganten blir kvar, SIBA håller ut ett tag till medan deras stadda kassa sakta sinar, dom kastar in handduken nästa år är mitt tips.

Då höjs priserna eftersom MM och Elgiganten har gigantiska förluster på butiksverksamheten, dom tjänar inga pengar... största bekymret för hela branschen.

Visa signatur

IT-farbror 53år från Gävle, driver IT-bolag sen 2010 på heltid. Jobbar mycket med Unifi.
--
www.phs-itservice.se

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jamespond:

Det är ju dom som bråkar om samma kunder.

NetOnNet är väl lite under radarn. Kör egen nisch.
VIlket gör dem till vinnare. Går rätt bra. av det jag vet om netonnet

Menade mer att alla som säger att BARA elgiganten och mm kommer vara kvar.. Glöm inte Netonnet, jag gillar dom haha!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Bacon:

Är du okunnig eller bara sarkastisk?

Jag trodde faktiskt det var omöjligt att läsa mitt inlägg och inte uppfatta sarkasmen, när jag samtidigt raljerar om ekonomi som pseudovetenskap. Jag får kanske använda fler smileys

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Siba och elgiganten har gått back de senaste år(en/et). De kan mycket väl gå i konkurs och då tar MM över.
Antar att det är vad alla tre kedjor hoppas på, att hålla ut tills de två andra inte klarar mer, och då höjer de priserna och tjänar feta cash.

Skulle det bli så, då tänker jag inte köpa mer hos Siba/Elgiganten eller MM. Då blirde bara online för mig

Permalänk
Medlem

DÅ får man hoppas på att det blir feta utförsäljningsreor från alla expertvaruhusen!

Visa signatur

Fractal Design Arc | Intel Core i5 3570k @ 3.4 Ghz | Corsair 8 GB 2 x 4GB LP | Gigabyte Geforce GTX 670 2GB OC | be quiet! Pure Power 630w 80+ Bronze Modular | MSI Z77A-GD55 ATX |Samsung Basic SSD 830 128 GB | W7HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Får mig att tänka på en händelse för 12-14 år sedan. En kvinnlig bekant skulle framkalla sin film på Expert i Uddevalla. Expediten hade sagt till henne -"Tyvärr blev det inget på filmen". Kan jag få se korten? -"Tyvärr blev det inget på dom så det är ingen idé" Men något måste det ju blivit! -"Nä ingenting" Han avslutade med att tyvärr måste du ändå betala för framkallningen.

Tycker den är så bra. Man borde ju ha rätt att få sina kort även om det inte blev något, om man skall betala för dom.

"Vilken jävla framkallning? Fick ju inte ett piss", hade jag sagt om jag var hon. Man ska ju för fan få det man betalar för!
Betalade hon??

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Skrivet av Subzero299:

Rea eller?

STORMA EXPERT!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Äntligen! Förvånad att skiten var kvar så länge eftersom deras affärsidé var höga priser och dålig service. Har sett riktigt katastrofdåliga råd därifrån. En butik som var inriktad mot kameror som inte kunde byta en rulle film ordentligt till exempel. Priser på objektiv som låg på nästan dubbla rekommenderade priset. Nej bort med skiten så kanske det kommer något vettigt och tar över istället.

Är du säker på att det verkligen var Expert? Har bara goda erfarenheter från denna butiken. Och gällande priset då du säger att priset skulle ligga på nästan dubbla priset stämmer inte enligt mig. Har köpt några gluggar därifrån själv då dom hade klart det bästa priset, och så har dom verkligen en kunnig personal som vet vad dom snackar om. Men det verkar dock som du har en dålig butik lokalt till dig, tyvärr.

Visa signatur

Black sheep

Permalänk
Medlem

Aldrig handlat på Expert, eller någon fysisk butik på över 6 år, har alltid handlat på Komplett, Inet, Dustin den senaste tiden.
Visst det är trevligt att ha fysiska butiker att gå till och kolla på, men fysiska butiker har oftast högre priser än elektronik sidorna, så man förstår ju ändå varför det börjat knipa för vissa större företag som OnOff och nu Expert som går i graven.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Heller aldrig handlat hos Expert utom någon DVD film eller så. Högre priser, sämre service, dåligt utbud är det jag känner när jag tänker på Expert.

Precis så känner jag med

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dawidowski:

Fuck you expert, spontan handla sista galaxy tab 10.1 där innan 10.1 tab 2 släptes....och har fått jävligt fucked lightbleed.
Kokar nu -.-

Öhhh vadå?