Permalänk

Hur ska jag göra? (Eyefinity)

Tjenare.

Köpte 3 st skärmar nyligen, 2 st med VGA och HDMI och en likadan skärm fast med DVI - VGA.

Så, måste bara få reda på alltingen så jag gör rätt nu eller måste avbeställa alltingen.

Jag har ett ASUS Radeon 6950, med fyra displayport och 2 DVI.

Så det jag behöver är alltså 2 stycken HDMI till Displayport kablar till två stycken av skärmarna? (Kör in dom i Displayport uttagen och kör båda upp till vardera skärm med HDMI.

Och sen en http://www.inet.se/produkt/5409070/adapter-xfx-aktiv-displayp... (aktiv DisplayPort till DVI)

Och den aktiva adaptern kör jag in i Displayport uttaget i mitt grafikkort, och kör en DVI kabel från den upp till skärmen som har DVI?

Har letat igenom ett antal trådar men inte förstått mig på alltingen riktigt, så behöver bara ett "Ja, detta funkar" eller "Näe, detta funkar inte för att......"

Tackar på förhand.

Sen är det bara att köra hårt eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eddy.Skeja:

Så det jag behöver är alltså 2 stycken HDMI till Displayport kablar till två stycken av skärmarna? (Kör in dom i Displayport uttagen och kör båda upp till vardera skärm med HDMI.

Det i citatet har du missuppfattat eller skrivit totalt fel.
Resten av ditt inlägget som jag inte citerade är rätt.

Bara 1 av 3 skärmar behöver en aktiv DisplayPort till DVI (som du länkade till).

De 2 andra skärmarna kopplar du som vanligt via DVI porten. EJ DisplayPort

Tex
2 st DVI -> HDMI adaptrar/kablar
1 st aktiv DisplayPort adapter + DVI -> DVI kabel