Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av betan:

Nu har dustin ändrat till 2012-11-29 också :/
Ser verkligen inte kul ut.

Det är ju så att man blir tårögd! Men man får försöka vända det till något positivt medan man väntar. Updates/fixes och förhoppningsvis har WP8 app-store fått sig sen en liten kickstart efter WP8 och 920-releasen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullenovitch:

Det är ju så att man blir tårögd! Men man får försöka vända det till något positivt medan man väntar. Updates/fixes och förhoppningsvis har WP8 app-store fått sig sen en liten kickstart efter WP8 och 920-releasen!

Det var tamejfan det finaste jag har hört sedan jag konfirmerade mig. Dagens bästa post i dessa bistra leveranstider!

Permalänk
Medlem

Tycker den här filmen visar hur bra den optiska bildstabilisatorn fungerar och även hur bra Lumian exponerar under videoinspelning. http://www.youtube.com/watch?v=EWaUhpczZZA

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garb0:

Tycker den här filmen visar hur bra den optiska bildstabilisatorn fungerar och även hur bra Lumian exponerar under videoinspelning. http://www.youtube.com/watch?v=EWaUhpczZZA

Såg riktigt bra ut! Måste även säga att bilden kändes riktigt skarp, bra färger och där man verkligen såg skillnaden var i det där smyckeskåpet. Med S3an såg man bara vita objekt medans i Lumian kunde man se att det var smycken.

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Någon som har en aning om hur bra internet det har i norge? bättre eller sämre/ungefär som vi har i sverige (: ?

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut!

Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut:)

Permalänk
Medlem

indeed

Permalänk
Medlem

Jävlar vilken kamera! Och vilken ljudupptagning! Trodde från en början att man hade lagt till en låt på första klippet, men det var tydligen inte det!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asusboy:

Jävlar vilken kamera! Och vilken ljudupptagning! Trodde från en början att man hade lagt till en låt på första klippet, men det var tydligen inte det!

Vette faan om ens min gamla D5000 filmade så bra alltså...

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

Tele 2 har gått ifrån 4-6 veckor till 3-4 nu. Alltid nåt. Yikes vad det kliar i hjärnan just nu. Känner mig som en 13-åring.

Permalänk
Medlem

Verkar ju bli allt mer troligt att den inte kommer ut senare än November i alla fall :). Så med tanke på hur illa det kan gå så är November okej med mig, orkar inte vänta till 2013, då har ju världen redan gått under

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

...Och nu har jag fått bekräftat att jag ingen får alls denna månad! Vilken idiot jag pratat med, resten av dennes kollegor vet inte hur han kan ha lovat en sån här sak, visserligen har de två lurar och har haft ett tag men dessa får de absolut inte sälja...

Skumt jag fick höra idag av en med god insyn att de ska börja levereras i Sverige under nästa vecka och Finland veckan efter

Visa signatur

Mobo::Gigabyte P67-UD4 CPU: i5 2500K 3,3GHz GPU: XFX HD5830 1GB
RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE PSU: COOLER MASTER SILENT PRO 600w
SSD: Intel 80GB X25 HD: 2TB Western Green
Bärbar 1: MBP 13" mid 2010 Bärbar 2: Vaio 15" vpc-se2v9e

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Astrosus:

Skumt jag fick höra idag av en med god insyn att de ska börja levereras i Sverige under nästa vecka och Finland veckan efter

Jag har god insyn och har redan blivit blåst en gång så jag tror inte på någon just nu...

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk

HTC 8X har redan dykt upp i lager hos The Phone House och Katsching.
Webhallen har angett början av V.47(19nov) som leveransdatum för 920 nu. Hoppas att dom får in tillräckligt många i första batchen så jag får min då:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dubbelmacka87:

HTC 8X har redan dykt upp i lager hos The Phone House och Katsching.
Webhallen har angett början av V.47(19nov) som leveransdatum för 920 nu. Hoppas att dom får in tillräckligt många i första batchen så jag får min då:)

Kan det verklgien stämma att webhallen är den enda återförsäljaren som får in telefonerna då?
Jag tror tyvärr de kommer, som de andra, ändra till ett senare datum.

Finns de förresten någon som vet om Nokia kommer sälja gummiskal, likt de som följde med 800, för 920 i ollika färger?

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

•Nothing revolutionary in specs
•Shiny shell

Inbyggt trådlös laddning är väl lite "revolutionary"? Då borde alla telefoner få denna negativa
Och Shiny Shell, finns ju för tusan valmöjligheter...

Permalänk
Medlem

Jag har till och med lite svårt att tro att det där är sant.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Skrivet av WeeMaan:

Fick just bekräftat av en butik på Åland att dom får in den 22 eller 23 november. Samma dag som den släpps officiellt i Finland Mao.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken butik? Jag har beställt från verkkokauppa.com(finns förövrigt på hobbyhall oxå, dock så står det att den kommer i slutet av November) för att bla elgiganten och expert brukar ha fantasipriser. (ungefär 100-150€ över nätbutikerna)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Jag har till och med lite svårt att tro att det där är sant.

Techradar är åtminstone en seriös sida, så jag tror mer på den här än skumma tyska klubbvideos innan release.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk

Har förbokat min (gula) på Tele2butik idag.
De sade att den kommer i mitten av november. Hoppas det stämmer.

Visa signatur

HP

Permalänk
Skrivet av betan:

Kan det verklgien stämma att webhallen är den enda återförsäljaren som får in telefonerna då?
Jag tror tyvärr de kommer, som de andra, ändra till ett senare datum.

Finns de förresten någon som vet om Nokia kommer sälja gummiskal, likt de som följde med 800, för 920 i ollika färger?

Det enda som ger mig hopp om att det stämmer är att det har varit en röd korg och inget datum tills idag och nu står leveransdatum på prisjakt, plus webhallen säger V.47 nu

Permalänk

Webbhallen mailade mig idag och sa att den 19nde är deras preliminära datum fortfarande, dvs. det senaste de hörde från leverantören.

Permalänk

Chattade med ElectroWorld idag...

Citat:

10:41 XXX: Hej
10:41 XXX: Ja, denna försening gäller även hos oss och det kommer att uppdateras under dagen.
10:42 Jag: Oj det var tråkigt, vet ni vad förseningen beror på?
10:42 XXX F: Nej, dessvärre vet vi inte det

Där rök sista hoppet om att få det innan slutet av månaden, blir sugen på att köpa från Tyskland men vågar inte

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk

blev inte så imponerad av kameran

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Allt var väldigt imponerande (inte vitbalansen, den ska man dock kunna modifiera själv så att det blir bättre), förutom när den började filma busken. Hur i helvete kunde det bli blått? Är det vitbalansen som spökar?

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DjSweetBazz:

Kameran är ju fantastiskt och överlägsen de andra två även i detta klipp, automatiska vitbalansen där emot kan man önska att de justerade en grov aning...

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Enligt den där videon verkar ju Lumians överlägsna natt video vara helt avstängd, eftersom alla de andra telefonerna helt plötsligt är bättre än Lumian på nattvideos. Jag undrar hur detta kan stämma.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Hmm ser ju lite skum ut den videon. Varför skakar texten på telefonnamnen? Har den som laddat upp den använt youtubes inbyggda stabilizer eller? ( http://googleresearch.blogspot.se/2012/05/video-stabilization-on-youtube.html )

Visa signatur

/a