[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem

Behövs en restart vid 22. servern e fuckad nu smygarn!

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sataric:

Först och främst så vill jag officiellt tacka för en mycket fin server.
Du lägger ner en hel del arbete på detta - Det är tydligt! - Och det uppskattas.
Att få statistik tillgänglig låter alldeles fin-fint; Hoppas du lyckas med det som planerat.

Ett problem jag har stött på - Eller kanske var det med flit? - Är att man inte längre tycks kunna välja Male eller Female när man skapat ny karaktär.
Detta påverkar inte mig personligen, men min flickvän spelar också på servern ibland och är mycket missnöjd med att hon nu måste vara man.
Detta trots att female characters inte kan ha Camo Clothing och Ghille Suit på sig ännu.
Det är inge större problem, givetvis, och de flesta är nog helt opåverkade utav det - Tänkte bara notera det.

Tack igen.

Jag har heller inte noterat det, men när jag gjorde en databassökning så hittade jag inga levande kvinnor så det kan nog stämma med att det kommit in efter senaste uppdateringen! Har skrivit en buggrapport på detta..

/smygarn

Permalänk

Blev lite besviken på att det verkar vara fokus på fullout pvp, man hittar vapen 30 sekunder efter man spawnat, och att fordon är lika mycket en värdehandling som omslagspappret till en cheeseburgare. Att någon ger bort en fungerande heli för att de ska sluta spela för kvällen, eller att någon vill ge bort en bil till någon i chatten, och någon svarar att de gärna får skjuts, men att de inte vill ha bilen tyder i mina ögon på att något inte står rätt till.

Att ni valt att ha det såhär är kanske resultatet av att DayZ har så lite end-game, men detta känns för mig ungefär som att fuska sig igenom ett spel, visst känns det kul de första 5 minuterna, men det svalnar snabbt, men å andra sidan, detta kanske bara är jag som tycker

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra som det är

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Blev lite besviken på att det verkar vara fokus på fullout pvp, man hittar vapen 30 sekunder efter man spawnat, och att fordon är lika mycket en värdehandling som omslagspappret till en cheeseburgare. Att någon ger bort en fungerande heli för att de ska sluta spela för kvällen, eller att någon vill ge bort en bil till någon i chatten, och någon svarar att de gärna får skjuts, men att de inte vill ha bilen tyder i mina ögon på att något inte står rätt till.

Att ni valt att ha det såhär är kanske resultatet av att DayZ har så lite end-game, men detta känns för mig ungefär som att fuska sig igenom ett spel, visst känns det kul de första 5 minuterna, men det svalnar snabbt, men å andra sidan, detta kanske bara är jag som tycker

Jo, det pågår en diskussion om detta hela tiden i spelet, stora anledningen till att folk inte är "så" intresserade av fordon är för att det är svårt att gömma dem på servern, helis gör det helt enkelt för lätt att hitta fordon, det som är värt nått har man på gubben.
Får se om smygarn kommer att minska ner på helis eller inte...

PVP har det nog blivit mera av att de flesta har spelat ganska mycket, man är inte längre rädd för zed eller att dö, panthera kartan är mindre och det går snabbt få hyffsat ny utrustning snabbt. Det är såklart inte så roligt för nya spelare. Det går att göra zeds farligare, har testat det och det är inte helt populärt kan jag säga när zeds bryter benen på dig på första träffen :-).
(testade på min server, boldtaar)

//Boldtaar

Permalänk
Skrivet av b0ldtaar:

Jo, det pågår en diskussion om detta hela tiden i spelet, stora anledningen till att folk inte är "så" intresserade av fordon är för att det är svårt att gömma dem på servern, helis gör det helt enkelt för lätt att hitta fordon, det som är värt nått har man på gubben.

PVP har det nog blivit mera av att de flesta har spelat ganska mycket, man är inte längre rädd för zed eller att dö, panthera kartan är mindre och det går snabbt få hyffsat ny utrustning snabbt. Det är såklart inte så roligt för nya spelare. Det går att göra zeds farligare, har testat det och det är inte helt populärt kan jag säga när zeds bryter benen på dig på första träffen :-).

//Boldtaar

Menar inte att det är mycket svårare med PVP, men personligen tycker jag inte det är speciellt roligt om det är det enda man gör, och man bryr sig ju inte ens om att dö om man ändå hittar ny gear direkt när du spawnat igen. I så fall tycker jag det är roligare att spela BF3 eller liknande FPS.

Jag kanske bara får vänta tills de fixar något end-game i spelet istället, så får de som vill enbart pvpa göra det så länge de tycker det är kul

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Menar inte att det är mycket svårare med PVP, men personligen tycker jag inte det är speciellt roligt om det är det enda man gör, och man bryr sig ju inte ens om att dö om man ändå hittar ny gear direkt när du spawnat igen. I så fall tycker jag det är roligare att spela BF3 eller liknande FPS.

Jag kanske bara får vänta tills de fixar något end-game i spelet istället, så får de som vill enbart pvpa göra det så länge de tycker det är kul

Tycker det är ett fantastiskt underhållande spel för det mesta. Har inte varit med om ett spel där man själv bestämmer precis vad man ska göra i samma omfattning.

- Fixa bättre utrustning
- Fylla på sina camps med prylar.
- Mobilisera eller ta sig från ett ställe till ett annat, till fots eller med fordon. Man vet aldrig vad som kan hända på vägen..
- Hitta fordon och camps.
- Döda banditer & spelare
- Försvara sina nedskjutna kompisars loot.
- Komma till undsättning om det är någon som får problem.
- Mm...

Ja det finns en del att göra, men som jag upplever det blir det oftast som tråkigast när man har ALLT. Då blir det nästan bara PVP kvar på agendan..

Tycker också det var intressant det som [A-T] gjorde för några dagar sedan.. att helt enkelt kontrollera södra delen av ön, med en helikopter som patrullerar området..

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0ldtaar:

//Boldtaar

Säg bara vad ni vill ha mer eller mindre av så ordnar vi det rätt enkelt. Som sagt var så har jag ju skrivit ihop ett litet verktyg för att underlätta detta

Genererade fram en spawnkarta på de spawnpunkter jag lagt in här:

http://dayz.comtronic.se/?page_id=2

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sataric:

Först och främst så vill jag officiellt tacka för en mycket fin server.
Du lägger ner en hel del arbete på detta - Det är tydligt! - Och det uppskattas.
Att få statistik tillgänglig låter alldeles fin-fint; Hoppas du lyckas med det som planerat.

Ett problem jag har stött på - Eller kanske var det med flit? - Är att man inte längre tycks kunna välja Male eller Female när man skapat ny karaktär.
Detta påverkar inte mig personligen, men min flickvän spelar också på servern ibland och är mycket missnöjd med att hon nu måste vara man.
Detta trots att female characters inte kan ha Camo Clothing och Ghille Suit på sig ännu.
Det är inge större problem, givetvis, och de flesta är nog helt opåverkade utav det - Tänkte bara notera det.

Tack igen.

Fick svar från utvecklaren att det numera finns en feature som heter customized inventory som påverkade detta. Jag kan också använda detta för att lägga in så hon alltid blir tjej.. ge mig bara hennes nick så kan jag testa det.

Detta kan användas till andra intressanta saker, som t.ex. att de med hög humanity får en blodsäck eller morfin i sitt startup-gear.. Ja det var bara en idé..

Det kanske finns fler intressanta upplägg?

/smygarn

Permalänk
Skrivet av comtronic:

Tycker det är ett fantastiskt underhållande spel för det mesta. Har inte varit med om ett spel där man själv bestämmer precis vad man ska göra i samma omfattning.

- Fixa bättre utrustning
- Fylla på sina camps med prylar.
- Mobilisera eller ta sig från ett ställe till ett annat, till fots eller med fordon. Man vet aldrig vad som kan hända på vägen..
- Hitta fordon och camps.
- Döda banditer & spelare
- Försvara sina nedskjutna kompisars loot.
- Komma till undsättning om det är någon som får problem.
- Mm...

Ja det finns en del att göra, men som jag upplever det blir det oftast som tråkigast när man har ALLT. Då blir det nästan bara PVP kvar på agendan..

Tycker också det var intressant det som [A-T] gjorde för några dagar sedan.. att helt enkelt kontrollera södra delen av ön, med en helikopter som patrullerar området..

/smygarn

Ja, jag håller med, det finns mycket kul, och det roliga tar slut när man har allt, men skulle inte säga att det blir roligare av att spola förbi det andra genom vapen och fordon i mängder

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Ja, jag håller med, det finns mycket kul, och det roliga tar slut när man har allt, men skulle inte säga att det blir roligare av att spola förbi det andra genom vapen och fordon i mängder

Kan nog hålla med där, blir verkligen ett annat spel när det blir mycket fordon, är väldigt kluven till "little bird" den radarn är helt enkelt allt för bra.

//Boldtaar

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0ldtaar:

Kan nog hålla med där, blir verkligen ett annat spel när det blir mycket fordon, är väldigt kluven till "little bird" den radarn är helt enkelt allt för bra.

//Boldtaar

Ja det blir typ helt omöjligt att gömma fordon på den lilla kartan.. Tyckte annars den var kul att köra, då den var extremt lättmanövrerad samt att man inte kan skjuta från den..

Lite andra idéer om vad man kan ha istället?

/smygarn

Permalänk
Medlem

DAYZ 1911 Statistik

Jag har nu lagt in kod som genererar fram intressant överlevnadsstatistik. Kommer uppdateras 6 ggr/h. Det går sortera på 15 kolumner. Standard är ju Banditkills, zombiekills, överlevnadstid. Det finns även kill/death ratio, Kills/Minute m.m.

Direktlänk till fullskärmssidan är http://dayz.comtronic.se/stats.php

/smygarn

Permalänk
Avstängd
Skrivet av comtronic:

Jag har nu lagt in kod som genererar fram intressant överlevnadsstatistik. Kommer uppdateras 6 ggr/h. Det går sortera på 15 kolumner. Standard är ju Banditkills, zombiekills, överlevnadstid. Det finns även kill/death ratio, Kills/Minute m.m.

Direktlänk till fullskärmssidan är http://dayz.comtronic.se/stats.php

/smygarn

Fan va roligt att se! Dags att döda zombies och hamna längst upp, tack för detta!

/Black rebecka

Permalänk
Medlem

Gick lite vilt till när jag skulle hoppa ut från en little bird:

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

http://www.youtube.com/watch?v=-oLZJWnmVx8&feature=plcp

Fan vad vi garva precis innan du spela in där

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

http://www.youtube.com/watch?v=-oLZJWnmVx8&feature=plcp

Hahahahahahaha, hur lyckades du?

Visa signatur

Fractal Design R3 | Intel Core i7 2600K @3.4GHz | MSI P67A-G45B | Gigabyte GTX 570 Super Overclock | Fractal Design Newton 650W | 16gb Corsair Vengeance 1600MHz | Antec Kühler 620 | 60GB Corsair Force SSD | 1TB Seagate |

Permalänk
Avstängd

Fortfarande svinnajs med en fungerande, snabb, flytande och fräsch server!

Men...

Finns det på något sätt en chans att sänka zombins chans att knocka spelare? Det finns inget mer irriterande än när en zombie kommer fram och slår mig i bakhuvudet så jag svimmar och sedan sitter där och äter på mig tills jag dör eller hamnar på 2000 blod...

ALL MIN ILSKA!!

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannes.g:

Fortfarande svinnajs med en fungerande, snabb, flytande och fräsch server!

Men...

Finns det på något sätt en chans att sänka zombins chans att knocka spelare? Det finns inget mer irriterande än när en zombie kommer fram och slår mig i bakhuvudet så jag svimmar och sedan sitter där och äter på mig tills jag dör eller hamnar på 2000 blod...

ALL MIN ILSKA!!

Tack på förhand.

Se till att du har tillräckligt med blod. Hamnar du under 9000 så finns alltid en risk att du knockas medvetslös. Så om du kommer i kontakt med zombies så bör du äta upp dig eller be någon ge dig blod.

Permalänk
Medlem

Vad jag nu kan se från tidigt resultat från de få som röstar, är att L85 och AS50 ska bort från servern..

Skulle vara trevligt med fler som röstar om hur ni vill ha fordon-spawn och vilken karta ni vill köra..

http://dayz.comtronic.se

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Vad jag nu kan se från tidigt resultat från de få som röstar, är att L85 och AS50 ska bort från servern..

Skulle vara trevligt med fler som röstar om hur ni vill ha fordon-spawn och vilken karta ni vill köra..

http://dayz.comtronic.se

/smygarn

Ta bort den, vore awesome!

Blev nyss av med min 10 min gamla chopper av ett skott från AS-50

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Ta bort den, vore awesome!

Blev nyss av med min 10 min gamla chopper av ett skott från AS-50

Efter ett par dagars röstande på sajten så har jag nu ett tydligt resultat -- 41 st röstade mot AS 50 (jämfört med 8 som ville behålla det)

L85 var ännu tydligare (42-4)

Från och med nu kl 19.00 ska AS 50 och L85 thermal inte längre spawnas i spelet.

Kommer senare ersätta de redan existerande mot t.ex. DMR respektive L85 Holo.

Möjliga vapen man kan hitta vid kraschade helikoptrar är nu G36C_camo, AK_47_M, M4A1_Aim, Saiga12K, RPK_74, AK_107_kobra, FN_FAL, bizon_silenced, M14_EP1, m240_scoped_EP1, BAF_L85A2_RIS_Holo, M40A3, Mk_48_DZ, M249_DZ, SVD_CAMO, DMR

M107 kan dock fortfarande hittas i baracker och det är inget man kan påverka på server-sidan.

/smygarn

Permalänk
Medlem

smygarn! har blivit admin kickad från servern? står gamerhack 37 eller nått när jag försöker joina. och jag har verkligen inte fuskat...

spelar på andra servers tillsvidare då

Permalänk
Medlem
Skrivet av AerzieG:

smygarn! har blivit admin kickad från servern? står gamerhack 37 eller nått när jag försöker joina. och jag har verkligen inte fuskat...

spelar på andra servers tillsvidare då

Kan kolla upp det. Vad är ditt in-game-nick?

Har för övrigt uppdaterat spawns på Pantherakartan..

http://dayz.comtronic.se/?p=126

/smygarn

Permalänk
Medlem

mitt ingame nick är : Johannes

Permalänk
Medlem

Känner ni för att växla till en Chernarus-server nån gång ibland så är se 1 chernarus dayz bliss by dayz.geveo.se 81.92.76.7:2303 en bra server som bara behöver lite fler spelare!
Lösen är: fisk

men om det ändras så kan man registrera sig på dayz.geveo.se för att få reda på det nya

/B-Bad

Permalänk
Medlem

Haloj! Tycker du borde lägga in en server restart varje gång klockan slår 03.00 för oss nattugglor. Bra server i övrigt!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garns:

Haloj! Tycker du borde lägga in en server restart varje gång klockan slår 03.00 för oss nattugglor. Bra server i övrigt!:)

Det går ordna!

Var det inte er vi jagade i den svarta SUV:en i typ 10 minuter innan vi lyckades få stopp på er?

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av AerzieG:

mitt ingame nick är : Johannes

Battle-Eye har lagt en automatiskt bann på dig. Den är nu borta då jag inte såg att du kört något spännande script som fastnat i BE-loggen.

/smygarn

Permalänk
Medlem

Varning för denna server om du är solo eller nybörjare! Inga friendlys, endast massa kill on sight och backstabs. Tack o hej!