Permalänk
Medlem

Hållare för att stapla två tangentbord

Har begränsad yta på mitt skrivbord och vill få plats med två tangentbord. Vet att det finns någon sorts av "tangentbordshållare" då jag har sett det förut men har inte lyckats hitta någonting nu när jag har letat. Finns detta eller har jag drömt?

Permalänk
Medlem

Jag googlade efter "keyboard mount" och "keyboard bracket". Kanske något sådant du är ute efter?

Permalänk
Medlem

Nja, http://gadgetsin.com/uploads/2010/07/uboard_usb_keyboard_shel... mer åt det hållet. Dock mer anpassat så "hyllan" är lite lägre och vinklad neråt.

Permalänk
Medlem

vad finns det för anledning till två tangentbord?

det första jag tänkte var en liten tokig ide men den går säkert att fullfölja?

ideen går ut på att ha 1st tangentbord som med en switch/knapp kan bytas mellan två källor bara sådär, och sen en trådlös mottagare på varje dator?

Permalänk
Medlem

Då förstår jag hur den ska se ut. Google fick jobba igen. det närmsta jag kunde hitta va "monitor stand" och "monitor riser". Det är ju inte heller vad du va ute efter tyvärr.

Du skulle ju kunna få det precis som du vill ha det ganska billigt om du gör en själv av någon sorts träskiva å sen blaska lite färg på den.
Om du inte har garage/verkstad/villa så kanske du känner nån som har det och kanske också har en spillbit till övers.

Detta är ju såklart bara en tanke. Varför köpa nått dyrt och som kanske inte passar ditt ändamål till 100%. lite så tänker jag.

Lycka till i ditt sökande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

vad finns det för anledning till två tangentbord?
det första jag tänkte var en liten tokig ide men den går säkert att fullfölja?
ideen går ut på att ha 1st tangentbord som med en switch/knapp kan bytas mellan två källor bara sådär, och sen en trådlös mottagare på varje dator?

Eller en vanlig KVM-switch. Jag har två datorer vid sidan av skrivbordet, men båda delar samma tangentbord, mus, skärm och ljudanläggning.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucaBoo:

Eller en vanlig KVM-switch. Jag har två datorer vid sidan av skrivbordet, men båda delar samma tangentbord, mus, skärm och ljudanläggning.

hehe misstänkte att det redan fanns bara inte så insatt i "data världen" men men tack för att du lärde mig nåt nytt,

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucaBoo:

Det där lät ju onekligen intressant, är kanske till och med ett bättre alternativ. Tips på någon bra switch?

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=620294 den där måste väl ändå fixa jobbet?