Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Hoppas att man in framtiden kan byta ut Bing på sökknappen. Den sökmotorn är totalt värdelös.

Vet inte om du provat det, men trycker du bakåt knappen och sen på ögat när du kommit till bing får du en rätt cool funktion där du använder kameran för att översätta språk eller qr koder osv...

Förövrigt vill jag tacka personen här som tipsade om att slå av positionering... Batteritiden har förlängts markant

Permalänk
Medlem

så, nu är min svarta här. dags att läsa om tråden från början och filtrera bort allt snack om leveranser.

Permalänk
Medlem

Batteritiden börjar se vettig ut för min del har varit lite halv besviken på den tidigare.

Har skickat ett antal hundra sms idag, surfat, kollat tidtabeller och streamat musik en hel del också
Dessutom har 2 av mina polare testat telefonen i nån timme, lite spel, foto/filmande blev det.

Notera att batterisparfunktionen inte är aktiverad, även om det är lätt hänt att tolka det så

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem

Tjenare! Jag tänkte fota elden i vedkaminen men bilderna kom ut som en besvikelse. Elden som var orange kom ut som bleka och vedklabbarna som var illröda kom ut som lila. Någon som vet om man kan ändra något på inställningarna för att få det korrekt?

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Tjenare! Jag tänkte fota elden i vedkaminen men bilderna kom ut som en besvikelse. Elden som var orange kom ut som bleka och vedklabbarna som var illröda kom ut som lila. Någon som vet om man kan ändra något på inställningarna för att få det korrekt?

Eld rör sig snabbt och ger ifrån sig mycket ljus.
Tar du med snabb slutartid så fångar du lågorna men de kan bli aningen stela.
Lång slutartid så får du varma bilder men de kan bli för suddiga lågor pga rörelseoskärpa.
Elden kan också lura vitbalansen vilket kan ge skumma färger.

Testa med vitbalansen i olika fasta lägen kombinerat med presetsen så får du en fingervisning. Om du tex tycker att bilderna blir bättre i läge "sport" än de andra så vet du att snabb slutare är vad du vill ha, och då kan du börja experimentera lite mer med de manuella inställningarna.

Var jag bara rörig nu eller fans det lite sans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Eld rör sig snabbt och ger ifrån sig mycket ljus.
Tar du med snabb slutartid så fångar du lågorna men de kan bli aningen stela.
Lång slutartid så får du varma bilder men de kan bli för suddiga lågor pga rörelseoskärpa.
Elden kan också lura vitbalansen vilket kan ge skumma färger.

Testa med vitbalansen i olika fasta lägen kombinerat med presetsen så får du en fingervisning. Om du tex tycker att bilderna blir bättre i läge "sport" än de andra så vet du att snabb slutare är vad du vill ha, och då kan du börja experimentera lite mer med de manuella inställningarna.

Var jag bara rörig nu eller fans det lite sans?

Du förklarade bra du! Ska upp och testa alldeles strax, återkommer med resultat.

Förövrigt utan att ha ett sim-kort aktiverat (gått 1 timme redan, väntar med tålamod) så är jag förälskad. Det enda jag inte riktigt fattat är hur "Kontakter" funkar. Hur lägger man till nummer där? För mig är det bara facebook där typ..

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Du förklarade bra du! Ska upp och testa alldeles strax, återkommer med resultat.

Förövrigt utan att ha ett sim-kort aktiverat (gått 1 timme redan, väntar med tålamod) så är jag förälskad. Det enda jag inte riktigt fattat är hur "Kontakter" funkar. Hur lägger man till nummer där? För mig är det bara facebook där typ..

Vänta tills sim är aktiverat , kanske blir annorlunda .om du skall föra över från gamla telefonen gör du enklast med appen öerfö min data

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Finns ett program i telefonen där du enkelt kan överföra alla kontakter från din gamla telefon via Bluetooth "Överför mina data" ska det heta. Fungerade fint för mig att överföra från min Android iallafall.

Edit: Bara för att inflika lite i batteridiskussionen så verkar batteritiden bli bättre med tiden av nån sjuk anledning. Knappast placebo. Laddningen räckte lika länge som min gamla skräptelefon, men nu håller den i sig bra mycket längre, om man inte spelar dvs :P. Det drar kräm.

Permalänk
Skrivet av HerrGoreMann:

Tack! as cool app

Fan min homescreen ser ut som om jag gick på LSD nu, det börjar lungt med olivbruna små tiles sen går det helt åt skogen med färger överallt med live tiles osv

Lätt det absolut snyggaste OS jag sett. "The possibilities are endless!"

Permalänk
Medlem

Läste nyss att Lumia 920 precis som Nokia N9 har en FM-mottagare inbyggd bara det att Nokia inte angett det, så med lite tur så kommer det mjukvara senare för FM-radio till Lumian också.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Gillar telefonen och älskar designen men vette tusan om jag kommer komma överens med WP8 om det inte kommer igång ordentligt med appar. Och andra sidan längtar jag inte precis tillbaks till ett extremt buggigt android på min Xperia arc men utvecklingen har ju gått framåt även där.

Nåja, jag vill verkligen gilla telefonen och hoppas att jag kommer in i den lite bättre de närmsta dagarna.

Permalänk
Medlem

Har nu haft min Lumia i två veckor är jag är verkligen nöjd, kommer verkligen överens med både operativet samt telefonen som helhet. Att det inte finns så mycket appar har jag löst till stor del tack vare mobilanpassade sidor. Det enda jag saknar är väl Spotify men ska ge Xbox Music ett försök då man ändå har en månad gratis att prova.

Det enda problemet jag har märkt av har faktiskt inte ens med nya luren att göra. Det problemet jag råkat ut för är den ökända buggen med iMessage då jag tidigare haft iPhone. Alla som jag tidigare skrivit med via iMessage försöker fortfarande skicka iMessage till mig vilket leder till att dom försvinner ut i "cyberspace".

Har försökt mig på att stänga av iMessage i gamla telefonen samt avregistrerat min gamla telefon på Apple's hemsida utan att lyckas. Den enda lösningen som fungerar för mig är att mina kompisar får stänga av iMessage på sin mobil och skicka ett sms och sedan slå igång det igen vilket leder till att den skickas SMS igen. Fruktansvärt störande måste jag säga! Skäms åt Apple som inte vill låta mig gå.

Permalänk
Medlem

Hur funkar IMessage? Skulle det inte kunna gå att alla som har en som iPhonekontakt ändrar till mobil? Eller ta bort numret och lägger till det igen som mobil? För så är IMessage för mig, jag måste lägga till personen som iPhone för att det ska funka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Vad är det för väderapp denna person har? http://www.youtube.com/watch?v=HXb1SQArgkc

Gissar på Weather flow, 15 kr. Riktigt trevlig gratis o testa 3 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phailone:

Hur funkar IMessage? Skulle det inte kunna gå att alla som har en som iPhonekontakt ändrar till mobil? Eller ta bort numret och lägger till det igen som mobil? För så är IMessage för mig, jag måste lägga till personen som iPhone för att det ska funka.

det är nog bara en inbillning, iphone i kontaktboken har funnits innan iMessage kom.

det som slog mig nu, säg åt era vänner att radera konversationsrutan mellan dig å dina vänner. Alltså den med iphone skall ta bort "tråden" så kommer det fixa sig själv tror jag. Har för mig att det var så enkelt för dom vänner som fortfarande har en iphone å smsar till er.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av b&w:

den är riktigt schysst, då får man ha den på lockscreenen, det visar relativt lika väderprognoser som klart.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Tack! as cool app

Fan min homescreen ser ut som om jag gick på LSD nu, det börjar lungt med olivbruna små tiles sen går det helt åt skogen med färger överallt med live tiles osv

Lätt det absolut snyggaste OS jag sett. "The possibilities are endless!"

Menar du allvar?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Läste nyss att Lumia 920 precis som Nokia N9 har en FM-mottagare inbyggd bara det att Nokia inte angett det, så med lite tur så kommer det mjukvara senare för FM-radio till Lumian också.

Trevligt, men varför inte släppa det direkt och låta oss vänta på saker hela tiden? Vad var problemet att integrera det från början?

Telefonen hinner bli gammal innan man har fått alla uppdateringar.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Avstängd

Beställde min Lumia 920 Gul av Telia för en månad sen. Nu säger de att jag troligtvis inte kommer få den förrän efter jul... surt. Är det fler som upplever samma sak?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Beställde min Lumia 920 Gul av Telia för en månad sen. Nu säger de att jag troligtvis inte kommer få den förrän efter jul... surt. Är det fler som upplever samma sak?

Elgiganten har fortfarande några få gula om du väljer Collect at store, finns i Gävle, Jönköping, Malmö och Uddevalla.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Trevligt, men varför inte släppa det direkt och låta oss vänta på saker hela tiden? Vad var problemet att integrera det från början?

tyvärr kan jag nog inte hålla med, iaf inte när det gäller WP8 marknaden, har du sett fler mobiler än dom som är tillgängliga idag?
Tror dom viktigaste uppdateringarna kommer att komma Q1 2013 ändå så nä, jag håller verkligen inte med dig.

Varför inte integrera det från början? det finns nog flera skäl, dom skrev ju inte ens det i specen... så sluta va så negativ.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Nånting ditåt i alla fall, från tre iofs men väntan är ju löjligt långdragen.

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Detta är det som ger min väntan lite mening, allt som komma skall ,,har gjort det när jag äntligen får min lur levererad.

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med gpsen?
ibland får jag ingen position alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Att porta ett helt operativsystem från Windows CE till NT tar tid ! Man måste prioritera för att kunna hålla deadline!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falt:

Någon annan som har problem med gpsen?
ibland får jag ingen position alls.

har inte kört GPSen så mycket men har använt den sträckan Karlstad-Stockholm en gång och det tar extremt lång tid att få position ibland. Verkar inte använda 3G/4G nätet på ett korrekt sätt när det inte finns bra tillgång till en satellit. Jag hade problem att få position mitt i centrala Örebro med full 4G teckning. Dock så var det inuti bilen samt snöoväder så GPS signalen borde inte varit på topp.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

concorde11: HenrikM skrev nyheten om Whatsapp ett par sidor tillbaka, men ja det är bra att det är på G.
Nu är det bara att hoppas att utveckligen av Spotify skyndar på för annars kommer telefonen för min del bara bli liggandes. Inte så bra egentligen att man ska bli så beroende utav ett par appar att man dömmer ut ett helt OS.
Men det är väl så när man är en tidig "testare".

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av b&w:

Tack.

Vet någon varför raderade bilder visas på picture flow? Tog en bild som inte var menat till alla, skickade den på sms och tog bort den, men den har kommit då och då på picture flow saken. Har testat att starta om telefonen, får se om det fungerar. Skulle bli jävligt pinsamt om någon lånade min mobil och det kom upp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Tack.

Vet någon varför raderade bilder visas på picture flow? Tog en bild som inte var menat till alla, skickade den på sms och tog bort den, men den har kommit då och då på picture flow saken. Har testat att starta om telefonen, får se om det fungerar. Skulle bli jävligt pinsamt om någon lånade min mobil och det kom upp...

tror den är cachad, å med det menar så försvinner det från Picture flow när den refreshar. Men är inte helt hundra, såg detta problem också men det försvann utav sig själv efter en stund endå.

Visa signatur