Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izeen:

har inte kört GPSen så mycket men har använt den sträckan Karlstad-Stockholm en gång och det tar extremt lång tid att få position ibland. Verkar inte använda 3G/4G nätet på ett korrekt sätt när det inte finns bra tillgång till en satellit. Jag hade problem att få position mitt i centrala Örebro med full 4G teckning. Dock så var det inuti bilen samt snöoväder så GPS signalen borde inte varit på topp.

ok
igårkväll fick jag Ingen signal alls, försökte i 30 min. Provade med Jack of Tools, Nokia drive, och Nokia maps.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När folk säger att det finns för lite appar, vilka appar är det ni saknar? (Förutom Spotify )

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

När folk säger att det finns för lite appar, vilka appar är det ni saknar? (Förutom Spotify )

Just nu saknar jag Teamviewer enormt mycket, saknar även SEB(använder mobilsiten nu men den är allt bra tråkig) Runkeeper, Officiella XBMC remote appen(finns andra varianter dock, går även att lösa med webinterface men inte lika smidigt), officiell DropBox app, Cisco anyconnect(VPN klient), Hemnet, Försäkringskassans mina sidor app för att anmäla VAB m.m, Officiell karlstadbuss app(finns dock en hyffsat bra inofficiell), bredbandskollen. De jag kommer på nu. Vissa är mer viktiga än andra...

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min 920 idag, men kan inte lista ut hur man drar på ljudlöst. Kommer verkligen behöva den funktionen när jag drar till jobbet strax och känner mig lite som en tekniskt handikappad pensionär. Halp!

EDIT: Så det var alltså bara att dra ner volymen. Så svårt var det.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av snakedad:

Hämtade ut min 920 idag, men kan inte lista ut hur man drar på ljudlöst. Kommer verkligen behöva den funktionen när jag drar till jobbet strax och känner mig lite som en tekniskt handikappad pensionär. Halp!

EDIT: Så det var alltså bara att dra ner volymen. Så svårt var det.

Går även att trycka volymknapp neråt en gång och tryck på symbolen ring + vibrera, så ändras det till bara vibration

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem

Nokia har ju en beta app: Nokia Play To, dock kräver det att en förstärkare stödjer DLNA. Om man nu har en som inte stödjer detta, finns det att köpa något liknande Apple-TV för att streama musik från Nokian till ditt ljudsystem, någon som kan svara på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izeen:

Just nu saknar jag Teamviewer enormt mycket, saknar även SEB(använder mobilsiten nu men den är allt bra tråkig) Runkeeper, Officiella XBMC remote appen(finns andra varianter dock, går även att lösa med webinterface men inte lika smidigt), officiell DropBox app, Cisco anyconnect(VPN klient), Hemnet, Försäkringskassans mina sidor app för att anmäla VAB m.m, Officiell karlstadbuss app(finns dock en hyffsat bra inofficiell), bredbandskollen. De jag kommer på nu. Vissa är mer viktiga än andra...

Måste dock säga att officiella xbmc remoten är sämst :P.
Kör Constellation på ipaden och Xbmc Remote på win phone vilket båda två är bättre än officiella på både ios och android.

edit: och anmäla vab gör man väl ändå hemifrån eller?

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Måste dock säga att officiella xbmc remoten är sämst :P.
Kör Constellation på ipaden och Xbmc Remote på win phone vilket båda två är bättre än officiella på både ios och android.

edit: och anmäla vab gör man väl ändå hemifrån eller?

Kör inte heller officiella på iPaden, dock så kostar Xbmc Remote pengar(även om det är endast 15 kr) Officiella är gratis

Angående VAB så självklart kan man göra det hemma, men då jag anser att appen har allt man behöver med en mycket bra översikt så kör jag hellre den OM det finns möjlighet till det. Sedan är det inte självklart att man anmäler VAB endast när man är hemma. Ens barn kan ju bli sjuk underdagen på dagis/skolan då skulle man ju kunna anmäla VAB on the fly, men självklart går det lika bra att göra detta när man kommer hem.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem

Tror jag föjt denna tråd sedan den startade och läst den några gånger om dagen på jobbet since then...
Något som anar/tror att priset kommer droppa inom 1-2 mån? eller är det lika bra att dra iväg en beställning på en ? Utan abonnemang pratar jag om.

Permalänk
Skrivet av nino:

Menar du allvar?

Yes det är i min mening det snyggaste OS:et som någonsin gjorts. ljusår, hästlängder you name it.

Apple känns 5 år gammalt och Android ser bara förjävligt ut oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

tyvärr kan jag nog inte hålla med, iaf inte när det gäller WP8 marknaden, har du sett fler mobiler än dom som är tillgängliga idag?
Tror dom viktigaste uppdateringarna kommer att komma Q1 2013 ändå så nä, jag håller verkligen inte med dig.

Varför inte integrera det från början? det finns nog flera skäl, dom skrev ju inte ens det i specen... så sluta va så negativ.

Nu pratar jag inte bara om radion utan andra grejer också. Sluta vara så positiv bara för att du inte vågar erkänna att operativsystemet har sina brister. Har lagt nästan 6000 på denna telefonen, och då vill man endå kunna använda dom funktionerna som finns i telefonen direkt. Tänker inte försvara det bara för att jag har lagt så mycket pengar på den. Är inte fanboy av någon operativsystem heller men dom ligger efter med vissa funktioner i sitt os, endå släpper dom det. Det är exakt samma sak som activision som släpper alla sin cod serier bara för att dom vill tjäna pengar så snabbt som möjligt. Men sedan när man spelar det märker man hur mycket buggar det finns och att dom stressat ihop det för att få in pengar, vilket gör att folk blir frustrerade och känner sig lurade.

Okej dom är på god väg men dom skulle väntat med att släppa en värstingtelefon med ett halvfärdigt os.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urven:

Tror jag föjt denna tråd sedan den startade och läst den några gånger om dagen på jobbet since then...
Något som anar/tror att priset kommer droppa inom 1-2 mån? eller är det lika bra att dra iväg en beställning på en ? Utan abonnemang pratar jag om.

Priset droppar alltid tids nog, men slå till är mitt råd :).

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Yes det är i min mening det snyggaste OS:et som någonsin gjorts. ljusår, hästlängder you name it.

Apple känns 5 år gammalt och Android ser bara förjävligt ut oavsett.

Blev lite fel tänkte mest på ""The possibilities are endless!"

Det är väldigt begränsat om man tänker på inställningsmöjligheter.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urven:

Tror jag föjt denna tråd sedan den startade och läst den några gånger om dagen på jobbet since then...
Något som anar/tror att priset kommer droppa inom 1-2 mån? eller är det lika bra att dra iväg en beställning på en ? Utan abonnemang pratar jag om.

Sitter och lurar på samma sak Tror inte att priset kommer att justeras, dock väntar jag ändå 1-2 månader till efter julhandeln ifall jag skulle ha fel, dessutom väntar jag på att de släpper "service pack 1" till W8, verkar vara en hel del som krånglar.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Izeen:

Just nu saknar jag Teamviewer enormt mycket, saknar även SEB(använder mobilsiten nu men den är allt bra tråkig) Runkeeper, Officiella XBMC remote appen(finns andra varianter dock, går även att lösa med webinterface men inte lika smidigt), officiell DropBox app, Cisco anyconnect(VPN klient), Hemnet, Försäkringskassans mina sidor app för att anmäla VAB m.m, Officiell karlstadbuss app(finns dock en hyffsat bra inofficiell), bredbandskollen. De jag kommer på nu. Vissa är mer viktiga än andra...

Runkeeper finns ju igen?
http://wmpoweruser.com/caledos-runner-v1-1-runkeeper-intergat...

Citat:

...tracking application developed by the Caledos Lab team and integrated with the RunKeeper fitness platform.

XBMC: De appar som finns är ju helt ok, har testat officiella appen för android och den var inte direkt nå bättre...
Dropbox: Inge officiell med de som finns funkar ju bra
Bredbandkollen: Något fel på denna? http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/bandwidth/bd5202c...

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är lite segt med (High-end) WP8 produkter från olika tillverkare, tex Sony borde ju lansera någon... De kanske väntar och ser hur 920 säljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Runkeeper finns ju igen?
http://wmpoweruser.com/caledos-runner-v1-1-runkeeper-intergat...

XBMC: De appar som finns är ju helt ok, har testat officiella appen för android och den var inte direkt nå bättre...
Dropbox: Inge officiell med de som finns funkar ju bra
Bredbandkollen: Något fel på denna? http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/bandwidth/bd5202c...

Visst finns det inofficiella alternativ. Men skulle gärna se officiella appar på de som jag nämnde i tidigare inlägg. En inofficiell app använder jag endast om det inte finns en officiell app, det är sällan en inofficiell app håller samma standard men det finns självklart undantag. Det är väl kanske en personlig åsikt, samt vad man är van vid att köra.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk

Får äntligen min gula Lumia 920 idag. Tröttnade på Dustin. De hade ingen aning om när de kunde leverera så jag avbeställde och lät en kompis som bor i Stockholm hämta upp en på elgiganten barkarby istället.

De hade inga i lager för 2 dagar sedan så förhoppningsvis får jag ett relativ nytt ex utan löst batteri och rasslande vibrator.

Har läst att vissa som köpt på elgiganten fått mobiler där 4G är inaktiverat. Gäller det alla därifrån? Hur aktiverar man det i så fall?

Permalänk
Medlem

Nu har jag använt telefonen en skoldag och jag gillar den ännu mer nu! Jag glömde självklart skoldatorn idag (bråttom till buss), men sen kom jag ihåg att den fanns Office på mobilen så då började jag skriva på mobilen. Efter lektionen så sparade jag den på SkyDrive och jag ska alldeles strax hämta den och fortsätta med uppsatsen.

Jag har gått ifrån Android till Wp8 och jag kan säga att jag är enormt imponerad över WP8. Jag trodde verkligen inte att det skulle va så snabbt och smidigt, att gå från app till en annan osv. Jag var lite ovan i början men jag har nu fått igång allting och allt funkar som det ska. Det enda jag riktigt saknar från Android är notification bar högst upp, där man drar ner och ser "ett nytt meddelande, ett missat samtal osv", så klickar man bara där och kommer till smset eller kontakten.

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Får äntligen min gula Lumia 920 idag. Tröttnade på Dustin. De hade ingen aning om när de kunde leverera så jag avbeställde och lät en kompis som bor i Stockholm hämta upp en på elgiganten barkarby istället.

De hade inga i lager för 2 dagar sedan så förhoppningsvis får jag ett relativ nytt ex utan löst batteri och rasslande vibrator.

Har läst att vissa som köpt på elgiganten fått mobiler där 4G är inaktiverat. Gäller det alla därifrån? Hur aktiverar man det i så fall?

Finns den gula i lager nu i Barkarby?...Ligger nära mitt jobb....;) jäklar i hatten va sugen jag blev nu om det stämmer. Står inte att den finns där på deras hemsida, fast den kanske inte uppdateras så snabbt.

Permalänk
Skrivet av elkeR:

Nu har jag använt telefonen en skoldag och jag gillar den ännu mer nu! Jag glömde självklart skoldatorn idag (bråttom till buss), men sen kom jag ihåg att den fanns Office på mobilen så då började jag skriva på mobilen. Efter lektionen så sparade jag den på SkyDrive och jag ska alldeles strax hämta den och fortsätta med uppsatsen.

Jag har gått ifrån Android till Wp8 och jag kan säga att jag är enormt imponerad över WP8. Jag trodde verkligen inte att det skulle va så snabbt och smidigt, att gå från app till en annan osv. Jag var lite ovan i början men jag har nu fått igång allting och allt funkar som det ska. Det enda jag riktigt saknar från Android är notification bar högst upp, där man drar ner och ser "ett nytt meddelande, ett missat samtal osv", så klickar man bara där och kommer till smset eller kontakten.

Det är det enda jag saknar från Android också faktiskt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Har lagt nästan 6000 på denna telefonen, och då vill man endå kunna använda dom funktionerna som finns i telefonen direkt. Tänker inte försvara det bara för att jag har lagt så mycket pengar på den. Är inte fanboy av någon operativsystem heller men dom ligger efter med vissa funktioner i sitt os, endå släpper dom det. Det är exakt samma sak som activision som släpper alla sin cod serier bara för att dom vill tjäna pengar så snabbt som möjligt. Men sedan när man spelar det märker man hur mycket buggar det finns och att dom stressat ihop det för att få in pengar, vilket gör att folk blir frustrerade och känner sig lurade.

Okej dom är på god väg men dom skulle väntat med att släppa en värstingtelefon med ett halvfärdigt os.

Inget illa menat, men du borde kanske tagit reda på lite mer innan du bestämde dig att slänga ut 6000kr för att sedan bli besviken. Alla som köper en WP8 måste inse att dom är early adopters och funktioner saknas. Microsoft har redan bekräftat att dom inte hade tid att få med FM radion från WP7 till WP8 med nya kärnan, ingen enkel uppgift att porta över alla funktioner till nya kärnan bara på ett år!!
WP8 är på version 1.0, vänta så får du nog se att funktioner kommer fyllas på med tiden. Har man inte tålamod borde man välja annan plattform.

Permalänk
Skrivet av Arie:

Inget illa menat, men du borde kanske tagit reda på lite mer innan du bestämde dig att slänga ut 6000kr för att sedan bli besviken. Alla som köper en WP8 måste inse att dom är early adopters och funktioner saknas. Microsoft har redan bekräftat att dom inte hade tid att få med FM radion från WP7 till WP8 med nya kärnan, ingen enkel uppgift att porta över alla funktioner till nya kärnan bara på ett år!!
WP8 är på version 1.0, vänta så får du nog se att funktioner kommer fyllas på med tiden. Har man inte tålamod borde man välja annan plattform.

Men FM-radio finns väl inte på iPhone heller eller andra nyare mobiler. Och det krävs en antenn för det. Inte för att ifrågasätta nån annans behov, men finns det verkligen nån radiostation som inte har webbradio-appar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Inget illa menat, men du borde kanske tagit reda på lite mer innan du bestämde dig att slänga ut 6000kr för att sedan bli besviken. Alla som köper en WP8 måste inse att dom är early adopters och funktioner saknas. Microsoft har redan bekräftat att dom inte hade tid att få med FM radion från WP7 till WP8 med nya kärnan, ingen enkel uppgift att porta över alla funktioner till nya kärnan bara på ett år!!
WP8 är på version 1.0, vänta så får du nog se att funktioner kommer fyllas på med tiden. Har man inte tålamod borde man välja annan plattform.

Det har du rätt i, håller med dig. Och jag har överseende med detta. Men finns vissa saker som bara ska finnas med i ett os som dom inte fått med. Men det är som du säger antingen väntar man eller så byter man telefon och os. Annars så gillar jag windows, finns självklart positiva saker också. Men det gäller att dom ligger i nu och utvecklar snabbt för att inte tappa för mycket.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Skrivet av Urven:

Finns den gula i lager nu i Barkarby?...Ligger nära mitt jobb....;) jäklar i hatten va sugen jag blev nu om det stämmer. Står inte att den finns där på deras hemsida, fast den kanske inte uppdateras så snabbt.

Inte längre. Den fanns igår, men nu är den slut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingsCrown:

Men FM-radio finns väl inte på iPhone heller eller andra nyare mobiler. Och det krävs en antenn för det. Inte för att ifrågasätta nån annans behov, men finns det verkligen nån radiostation som inte har webbradio-appar?

Det är fler än man tror som använder FM-radio(flesta i USA). Speciellt folk som reser mycker och inte har bästa täckningen överallt, eller inte vill använda internet-data. Hursomhelst så sägs det att FM-radio och notifikationscenter ska komma med nästa uppdatering.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att de fixar batteri drains. Enda jag är missnöjd med. Jag klarar dagen lätt men det skulle va en katastrof om jag skulle "glömma" att ladda den under natten. Speciellt när man läser att några av er har typ halva batteritiden kvar efter 2 timmar.

Permalänk
Medlem

Hur använder man betalning, via nfc?

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaRreE:

Hur använder man betalning, via nfc?

Snippat från WP

"While every Windows Phone 8 has a Wallet Hub, not all support NFC transactions. The easiest way to check and see if your phone supports NFC transactions is to go to your Wallet settings. In Wallet, tap More , and then tap Settings+PIN. If you don't see an option to turn on "NFC transactions," then your phone doesn't support it.

At the moment, only a small number of mobile operators offer phones that support this feature. However, we're working hard to get additional mobile operators on board, and we expect the number of Windows Phones that support NFC transactions to grow."

Skulle gissa på att inga svenska operatörer har stöd för NFC betalning i dagsläget?

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem

Man lägger in sin Visa i Plånbokappen och sen när man ska betala ska man väl bara röra vid nfc taggen som kommer fråga dig om lösenord. Tror att det finns detaljerad på Windows phone sidan. Kolla där.
Men vart kan man betala, det är grejen. Såg på hemköp här, de kör med att skanna QR koder eller nåt. Ingen NFC än. Thank you iPhone.