Permalänk
Medlem

Ny mobil...

Hej!

Det är så att jag ska köpa en ny mobil efter jul och just nu står
det mellan Iphone 5 och samsung galaxy s3 silver.
Jag vet att det finns andra trådar men jag vill veta lite mer
personligt, Vad är "flytet" alla snackar om och vilken håller bäst etc etc.

Tack på förhand!
//Stonez0nb

Visa signatur

Carpe diem b*tch
-Jesse pinkman

Permalänk

iPhone har ett bra flyt från början, hyffsat stabil snabb osv out of the box. Men Apple bör strykas direkt om du planerar att mecka med mobilen. Själv så är jag jävligt kräsen, har haft diverse Apple/Google/MS telefoner, Gillade faktiskt Windows Phone mest, riktigt trevligt, men det var inte så mycket att leka med i den. Samma sak anser jag med iOS, och även om Android kan bli jävligt buggit eller segt av PEBKAC så kan det också bli jävligt snabbt och bättre samt mer användbart om man bara inte "fuckar upp den" Och förövrigt så är det inget fel på Android Stock heller, men man skall se över vad tillverkaren har för restriktioner/interface osv om man planerar att modda/roota.

Har själv en htc One X och innan dess hade jag en Lumia 800, gillar båda men då rooting och moddande är min grej så valde jag tillslut bort MS, dock så lider min one x av extremt lagg efter ca 10h utan restart. :/

Röstade förövrigt på sgs3

Förövrigt: iPhone håller sämst av alla top-notch mobiler just nu, men många skiter i det och köper en ny så fort den tidigare är trasig.. Givetvis betyder inte det att sgs3 håller allt. Men den är ju utav plast

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

En kollega till mig från sin iPhone 4 till SGS3. Nu en månad senare sa han "byt inte från iPhone!". Han upplevde att den hade sämre flyt och appar var mycket mer ostabila.

Vi är 5 pers på jobbet som kört iPhone 4 i två år utan strul eller reparationer. Jag har en 5:a sen månad tillbaka och är mycket nöjd med den och rekommenderar den starkt.

Permalänk
Medlem

Båda finns att klämma på i butik så testa är mitt första tips. Båda är jättebra telefoner. Enda skillnaden egentligen som man kan diskutera är om man vill ha ett kontrollerat OS eller ett öppet. Storlek och utseende är alldeles för personligt anser jag för att säga vad någon annan bör välja. Jag har sen iPhone 3G kört enbart iPhones just för att jag tycker att det funkar bra för mig samt att jag gillar Apples design men det är vad jag tycker.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Själv rekommenderar jag Nokia Lumia 920 eller 620.
De visar sig otroligt starka, tror verkligen Nokia har något på gång med sina WP8 mobiler :=)

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Har en sgs3 vilket verkar vara typ samma telefon som htc one x som jag är väldigt nöjd med hade jag köpt en ny lur i dag så hade det nog blivit en one x eftersom den är imo mycket snyggare

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar Nexus 4 eftersom den har bättre hårdvara än S3an och får uppdateringar direkt från Google.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk

HTC X8, alla dar i veckan.

Permalänk
Medlem

Gillar man stor skärm, byta ikoner och utseende, ändra storlek på gränssnittet, testa och leka så är Android rätt väg att gå. Använder man endast mobilen som App-plattform och inte bryr sig om annat så är IPhone rätt väg att gå. Det är en mycket personlig fråga.

Själv älskar jag min SGS3, underbar skärm och det är roligt att leka med andra ROM:ar och launchers och ikoner + mycket mycket mer. Jag tycker att stock, dvs så som telefonen är när du packar upp den, fungerar utmärkt också. Men fixar och trixar man lite så kan man få den otroligt mycket snabbare och bättre (än t.o.m. IPhone 5).

Permalänk
Medlem

Det spelar ingen som helst roll vad vi säger, du väljer en telefon DU tycker passar dig bäst. Svårare än så är det inte. Om jag gillar iOS eller andriod är skitsamma.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk

Jag tycker iphone ser alldeles förjävlig ut. Elller i alla fall väldigt tråkig. Tycker du ska vänta och skaffa en sailfish telefon själv har jag haft en n9 och den är nog den skönastetelefonen som finns. Men annars är galaxy note 2 rolig Bättre än sg3, lite större så stora fickor behövs har köpt en sådan. Haft den i par veckor nu än är jag inte less i alla fall.
Men det beror ju på vad du är för användare. Ios är väl det enklaste men även det som är mest låst.