Vad ska vi börja spela?

Permalänk
Medlem

Vad ska vi börja spela?

Hejsan!

Vi är ett gäng polare som inte vet vad vi ska spela för något längre. Vi lirade väldigt mycket League Of Legends men har tröttnat på det, vi kör även lite CS:GO ibland men känner att det inte är något att spela seriöst!

Har ni några förslag? Gärna något spel där man måste tänka "strategier,etc".

Mvh Ett uttråkat spelgäng

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem

Dota 2 är det jag kan komma på just nu som man behöver tänka strategiskt i.

Permalänk
99:e percentilen

Om ni gillar action med strategiskt tänkande och teamplay ... Battlefield 3.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

dayz

Permalänk
Medlem

HoN är ju mer team baserat, liknar LoL men mycket mer strategi.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Om ni gillar action med strategiskt tänkande och teamplay ... Battlefield 3.

Skämtade du nu?

För det enda sättet att uppnå något som liknar teamplay i BF3 är om man är en hel klan med spelar som alla hjälper varandra och snackar i vent el liknande, är man 3-4 st så skiter det sig ganska fort då man är för få för att samarbetet ska fungera bra.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Permalänk

Kan rekommendera HoN och Starcraft II, båda tycker jag själv är roliga och går ju såklart att spela tillsammans

Visa signatur

Gigabyte Z68XP-UD4 | Intel i7 2600k | Gainward GeForce GTX 570 1280MB "Phantom" | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair Force Series GT 120GB | 1TB + 3TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB | Corsair HX750 750W Modular | CM Storm Trooper | Cooler Master V8

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Slaktardej:

Skämtade du nu?

För det enda sättet att uppnå något som liknar teamplay i BF3 är om man är en hel klan med spelar som alla hjälper varandra och snackar i vent el liknande, är man 3-4 st så skiter det sig ganska fort då man är för få för att samarbetet ska fungera bra.

Nej. Att spela BF3 själv suger i de flesta modes (undantag typ TDM och Close Quarters). Att spela med två eller tre kompisar (så att man är fyra totalt) är awesome! Ju mindre lagen är desto viktigare blir squaden. Vill man vara helt oberoende av andra kan man köra Squad Deathmatch.

Vi har vänt ovändbara matcher med samarbete.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Skämtade du nu?

När jag kör i en squad med 3 kompisar så brukar det gå ganska bra.

Annars ArmA2/DayZ/Wasteland

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Quake Live! CA eller TDM.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

cs 1.6

Visa signatur

Dator: chassi: Fractal Design define r3 CPU: i5 760 @2.8ghz GPU: XFX 6950 2gbNätagg: Corsair cx500 Ram: Corsair 4gb 1600mhz Tillbehör: Skärm: Samsung s24a850dw Mus: Steelseries Rival Tangentbord: CM Storm Quickfire Rapid Red Musmatta: Steelseries qck+ Högtalare: JBL SpyroHörlurar: Sony MDR-XB700 Mic: Logitech desktop microphone

Permalänk
Medlem

Minesweeper..

Visa signatur

Desktop: i5 2500K, 32GB RAM, Intel 330 60GB SSD, 1TB HDD, GTX 670, Fractal Design Arc, Arch Linux
Laptop: Asus U32u, Intel 330 60GB SSD, 8GB RAM, Arch Linux

Permalänk
Inaktiv

World of warcraft.. Men det tar ett tag att lära sig att spela sin klass men när man blir duktig så kan man köra arena väldigt roligt

Permalänk
Medlem

Själv kan jag tänka mig att CS:GO går att köra seriöst med ett gäng på 4-5 personer. Jag tycker att ni borde ge det en ny chans.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Tetris helt klart, finns något multiplayerläge på någon Teris app till Android vet jag!

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Medlem

TERA, gratis snart

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Permalänk
Entusiast

StarCraft 2 är väl givet om ni letar strategi.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Har kollat runt på förslagen lite nu, något som verkar instressant är ArmA2/DayZ/Wasteland! Battlefield 3 har vi testat ett tag men känner att man tröttnar på det med, men har inte testat dom nya expansionerna. Co-Op kan vara intressant också om ni vet något intressant?

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk

Varför inte Cod 4 Promod? Vet att inte är något som ni kanske letar efter, men med tajt teamplay så kan det bli redigt kul, och det sker fortfarande mycket turneringar i det också!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Natural Selection 2 - Se bara till att ha en bra commander, annars går det åt helvete.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisken92:

Hejsan!

Vi är ett gäng polare som inte vet vad vi ska spela för något längre. Vi lirade väldigt mycket League Of Legends men har tröttnat på det, vi kör även lite CS:GO ibland men känner att det inte är något att spela seriöst!

Har ni några förslag? Gärna något spel där man måste tänka "strategier,etc".

Mvh Ett uttråkat spelgäng

Köp några backar öl eller andra substanser som roar er och lira lite Mortal Kombat på xbox hemma hos någon.
Annars DOD Source, ---->!!!CS 1.6!!!<---- , dota ska tydligen vara strategiskt.

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera er å testa Smite annars, riktigt kul med kompisar.

Permalänk
Avstängd

Planet Side 2

Visa signatur

4790k 32GB 2200MHz 512GB 850PRO Palit GTX 1080

Permalänk
Hedersmedlem

Starcraft 2.
BF3.
Supreme Commander 1/2.
Counter-strike 1.6.
Arma 2/DayZ.
Total War serien
Age of empire serien
Command & Qonquer serien

sen beror det också lite hur många ni är som spelar då vissa spel är begränsade till 2-4 i varje lag.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sh1ft21:

Black ops 2

Dåligt.

Permalänk
Medlem

BF3 , DayZ , TF2 , Cs 1,6 turnering och dota 2

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

HoN är ju mer team baserat, liknar LoL men mycket mer strategi.

Att ens rekommendera HoN till en LoL spelare brukar oftast innebära ett "flame" krig. Jag är LoL spelare och avskyr HoN, tycker inte om stilen och spelsättet. strategi är det i båda spelen ungefär lika mycket FAST man behöver vara i lite högre ELO ( ranked level 30 play ) innan man får denna teamplayen.

DayZ är teamplay som satan. HoN funkar väl men är ni trötta på LoL så är väl inte det så värst bra då det är snarlikt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

World of warcraft självklart.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none