AKUT! Kan ej navigera i BIOS. Alla USB portar avaktiverade

Permalänk

AKUT! Kan ej navigera i BIOS. Alla USB portar avaktiverade

Hej!

Jag satt och pillade med med USB inställningarna i BIOS för att lösa ett problem jag har haft med mina hörlurar. Så jag tänkte att jag provar att avaktivera mina USB portar.. Men lite dåsig och inkompetent så kopplade jag ur alla på en gång. Både USB 3.0 och USB 2.0. Har provat att koppla in tangentbordet via en PS/2-kontakt till USB men får ingen ström ut ur den.

Det andra oturliga problemet är att jag aldrig kommer till den biten då datorn läser in komponenterna heller. Med en gång vid uppstart så dyker "The system has experienced boot faulures because of overklocking or changes of voltages." Processorn är lätt överklockad (i5-2500K 3.3 gHz), men det dök upp efter att jag tryckt på Reset knappen på chassit. Dyker aldrig upp annars..

Så hur ska jag lösa detta!? Allt är till hjälp. Kan man aktivera USB manuellt?

Permalänk
Skrivet av Jesper.Bergstrm:

Hej!

Jag satt och pillade med med USB inställningarna i BIOS för att lösa ett problem jag har haft med mina hörlurar. Så jag tänkte att jag provar att avaktivera mina USB portar.. Men lite dåsig och inkompetent så kopplade jag ur alla på en gång. Både USB 3.0 och USB 2.0. Har provat att koppla in tangentbordet via en PS/2-kontakt till USB men får ingen ström ut ur den.

Det andra oturliga problemet är att jag aldrig kommer till den biten då datorn läser in komponenterna heller. Med en gång vid uppstart så dyker "The system has experienced boot faulures because of overklocking or changes of voltages." Processorn är lätt överklockad (i5-2500K 3.3 gHz), men det dök upp efter att jag tryckt på Reset knappen på chassit. Dyker aldrig upp annars..

Så hur ska jag lösa detta!? Allt är till hjälp. Kan man aktivera USB manuellt?

http://www.wikihow.com/Reset-Your-BIOS

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk
Medlem

vad har du för moderkort? du ska säkert kunna hitta en jumper eller switch eller vad man nu vill kalla de för att resetta bios. prova me de

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk

Tack så mycket! Det löste sig igår. Hittade batteriet som hade de lagrade BIOS inställningarna.