Samtalsvolym extremt hög - Galaxy SII

Permalänk
Medlem

Samtalsvolym extremt hög - Galaxy SII

Tjenare

Efter den senaste OS uppdateringen för Samsung Galaxy SII så har samtalsvolymen i min telefon blivit extremt hög, öronbedövande och allmänt asjobbig. Jag har sänkt volymen till lägsta, (via fysiska knappen på själva telefonen under själva samtalet), och det är fortfarande så högt ljud att man kan tro att högtalaren är aktiverad. Högtalarfunktionen är synbart EJ aktiv, jag har testat trycka igång den och sedan av, så jag har märkt och uppfattat den skillnaden i ljud.

Är det någon som har haft eller har liknande problem som har en lösning, eller tips? Jag måste helt ärligt hålla luren en bit från örat varje gång jag tar eller ringer ett samtal, såhär kan det ju inte vara menat att det ska vara? Efter uppdateringen har även telefonboken blivit f*ckad, där kontakters gamla nummer helt plötsligt finns med under samma namn... t.ex. "Viktor" - "0729876543" samt "0733456789", så nu vet jag inte ens vilket nummer som är korrekt längre.

Tacksam för hjälp
/ZipmiX

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk

På min HTC One X har också samtalsvolymen en ganska hög lägstanivå efter 4.1. Kanske är det? Lite störande faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silverc0re:

På min HTC One X har också samtalsvolymen en ganska hög lägstanivå efter 4.1. Kanske är det? Lite störande faktiskt.

Visst är det störande! Tänker att någon kanske har hittat en "fix" eller vet om något är på gång? Är alla drabbade kan man ju undra?

Visa signatur

Dark mode everything √

Permalänk
Medlem

Samma problem med min HTC one X efter uppdateringen som jag fick häromdagen, skitjobbigt.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

Ringde support dem sa att jag skulle prova göra en återställning, så de verkar inte ens vara medvetna om detta problem själva.

Visa signatur

Dark mode everything √

Permalänk
Medlem

Om jag höjer volymen till max och sedan sänker så verkar det fungera (HTC one X)

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

Jag upplever den totala motsatsen! Under vissa samtal är volymen så låg att jag knappt kan gå/röra mig samtidigt. Jag trodde först att mitt headset var trasigt så lade på samtalet och testade spela lite musik, vilket gick hur bra som helst. Startade sedan om telefonen och ringde upp samma person igen och då lät det lika tydligt som musiken.

Så någonstans finns det definitivt en och annan mjukvarubugg som spökar. Utöver detta så tycker jag Jelly Bean-uppdateringen varit klockren.

Visa signatur

Raijintek Metis · 6600K @4.3GHz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 · EVGA GTX 1070 SC · Gigabyte GA-Z270N-WIFI · Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 2666MHz · Samsung 850 EVO 1TB + 250GB · Corsair SF600 · Asus Xonar Essence STU + Audioengine A2+ + AKG K712 + Samson Meteor · Asus MG279Q