Tips om grafikkort till mina nya dator, inköps i slutet av månaden

Permalänk
Avstängd

Tips om grafikkort till mina nya dator, inköps i slutet av månaden

Hej Sweclockers.

Jag behöver hjälp att hitta ett grafikkort till min nya dator är inne på 680 men inte helt hundra. Grejen är den att ja ska köpa 1 grafikkort sen kanske köpa ett till och köra SLI senare om någon månad.

Vilket grafikkort borde jag ta? helst Geforce
Hur mycket nätägg bör jag ha för SLI? har 750W Gold
Jag är inne på att sedan köpa en 120Hz skärm också och vill gärna ha stabil FPS.

Mina specs nu på nya datorn utan grafikkort är: I7 3770K, Asus Sabertooth Z77, EVGA SuperNOVA NEX750G 750W 80+ Gold, Modulär, 16GB Corsair Vengeance, 60GB intel 520 SSD, 1TB Seagate Barracuda.

Tack för mig hoppas på många svar

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

750w till SLI 680 ska räcka bra.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Avstängd

Några tips på 680 kort eller andra kort med bra prestanda och tempraturer i SLI?

Permalänk
Avstängd

Har hittat 2 680 kort som värkar bra http://www.inet.se/produkt/5409627/gigabyte-geforce-gtx-680-2... & http://www.inet.se/produkt/5409558/msi-geforce-gtx-680-2048mb... är något av dom värt att köpa? finns det bättre för pengarna? klarar mitt 750W Gold+ nätägg att dra 2 av något av desa kort?

Permalänk
Medlem

undvik 2st grafikkort om du vill spela. skaffa 2st grafikkort om du vill hålla på med drivrutiner och profiler och annat strul.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sesese:

undvik 2st grafikkort om du vill spela. skaffa 2st grafikkort om du vill hålla på med drivrutiner och profiler och annat strul.

Varför det? har hört att Nvidias SLI ska fungera rätt bra men problemen ligger hoss AMDs Crossfire eller?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av fredde1337:

Varför är det bättre?

Permalänk
Medlem

Blåser ut luften istället för att vispa runt den som tredje parts kylare gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde1337:

Blåser ut luften istället för att vispa runt den som tredje parts kylare gör.

Mjo förvisso men det kyler inte lika bra och referensfläktarna låter som ett jäkla tröskverk!

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Avstängd

Okej. Men jag ska köpa 1 kort i taget så kommer vara några månader imellan så blir nog inget referenskort. Har ni några tips på vilket kort som presterar bäst med bäst kylning osv? kan inte lägga mer än ungefär 4.7k

Permalänk
Medlem

kom ihåg att ha mer minne ön 2gb på korten om su ska spela i HD med bra kvalite...
680 med 4gb borde vara bra, annars är det 7970 som gäller för det

det är det som begränsar t.ex. 690, att det bara har 2gb grafikminne per gpu, minst 3gb tycker jag om du vill slippa fps droppps när minnet tar slut ;D

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbebandy:

kom ihåg att ha mer minne ön 2gb på korten om su ska spela i HD med bra kvalite...
680 med 4gb borde vara bra, annars är det 7970 som gäller för det

det är det som begränsar t.ex. 690, att det bara har 2gb grafikminne per gpu, minst 3gb tycker jag om du vill slippa fps droppps när minnet tar slut ;D

Så var vi där igen... Du kan inte använda mer än 2Gb, eftersom minnesbussen inte klarar av det. Dessutom är de dyrare och aningen slöare. Visserligen, skall du köra med extrema upplösningar så kan det väl vara en idé. Dock på 1080p så lär det inte behövas.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Avstängd

Hur tror ni det hade blivit med http://www.inet.se/produkt/5409627/gigabyte-geforce-gtx-680-2... i SLI då kylningen går åt sidan såatt säga? Kommer det få plats med 2 bredvid varandra? är inte så high på det där, ja har chassit Fractal Design XL R2 och moderkort Asus Sabertooth Z77.

Permalänk
Skrivet av Gurawn:

Hur tror ni det hade blivit med http://www.inet.se/produkt/5409627/gigabyte-geforce-gtx-680-2... i SLI då kylningen går åt sidan såatt säga? Kommer det få plats med 2 bredvid varandra? är inte så high på det där, ja har chassit Fractal Design XL R2 och moderkort Asus Sabertooth Z77.

om du köper dom två, kom ihåg att det är små fläktar, och om en liten fläkt ska flytta mycket luft då får den snurra på bra, och tror de där kortet låter endel också sen om du har två, kan bli rätt mycket ljud som kommer ur burken då.
men om du sätter en fläkt på sidan av chassit som suger ut luften då kan det bli okej kylning

Visa signatur

chassi: NZXT H440 Red/Black | CPU: i5 8600k 4,7ghz | GPU: Asus Strix GTX 980 1505mhz | PSU: EVGA superNOVA G2 750w | OS: Samsung 840 250GB | Lagring: Samsung 850 evo 250GB & 2TB barracuda 7200rpm | Moderkort: Asus rog strix z370-H gaming | RAM: Corsair 16GB 2400Mhz Skärm: Philips 298X4QJAB 29" 2560x1080p Tangentbord: Corsair K70 cherry MX red Mus: Logitech G400 Headset: QPAD QH-90

Permalänk

Rekommenderar 7970.

Visa signatur

Insert funny joke here