Permalänk
Medlem

Projekt C4

Tjena!

Då jag känner mig nöjd med min nuvarande stationära dator känner jag att jag vill ta mig an ett nytt projekt och har bestämt mig för att bygga en lanparty-dator.

Min tanke med denna dator är att den ska vara lätt att frakta, ha okej prestanda och ha ett spännande utseende. Om allt går väl kommer den troligtvis få följa med till DreamHack summer 2013. Min tanke är att bygga den i en aluminiumväska i mATX-format för att lätt kunna bära runt på den.

Komponenter:

Moderkort: ASUS F2A85-M LE, Socket-FM2
APU: AMD A-Series A10-5800K
RAM:Kingston DDR3 HyperX Beast 8GB
SSD:Kingston SSDNow V300 120GB
Kylning (Tillfällig):Cooler Master Seidon 120M
PSU:Corsair CX 430M

Till att börja med kommer jag att använda en AIO-kylare men planen är att senare utöka detta till custom vattenkylning med reservoar för att få väskan att likna en klassisk väskbomb. (OBS! VÄSKAN PÅ BILDEN INNEHÅLLER INTE EN RIKTIG BOMB, MITT DATORBYGGE ÄR INTE OCH SKA INTE SE UT SOM EN RIKTIG BOMB (Just sayin'!))

Jag kommer att försöka lägga upp bilder så fort något nytt händer med projektet vilket borde börja hända imorgon (fredag) eller övermorgon (lördag).
Tack till DavidtheDoom för inspiration.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400 | Moderkort: ASUS Prime Z370-P | RAM: Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Grafikkort: Gainward GeForce GTX 1070 Ti | CPU: Intel Core i7-8700K | CPU Kylare: Corsair Hydro Series H60 SSD: Kingston A400 480GB
Projekt C4 (Landator) Bygglogg: Här!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Lewt:

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Bevakar tråden, ser ut att bli ett häftigt bygge! Se till att ta många fina bilder på processen!

Visa signatur

It is a medium of entertainment which permits millions of people to listen to the same joke at the same time, and yet remain lonesome. ~T.S. Eliot, about radio

Permalänk
Medlem

*Bevakar*

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Nu har komponenterna kommit!

Jag var rädd att PSUn skulle vara för stor för väskan:

Men det var den inte!

Den var rent av perfekt storleksmässigt.

En till bild på alla komponenter:

Det blev också till att införskaffa lite nya verktyg för ändamålet:

Jag har behövt en ursäkt för att köpa en borrmaskin ett bra tag

En bågfil för att kunna skära ut för PSU och moderkortets IO-plate:

Det var allt för idag!
Får se om jag hinner kapa hål för PSUn imorgon

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400 | Moderkort: ASUS Prime Z370-P | RAM: Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Grafikkort: Gainward GeForce GTX 1070 Ti | CPU: Intel Core i7-8700K | CPU Kylare: Corsair Hydro Series H60 SSD: Kingston A400 480GB
Projekt C4 (Landator) Bygglogg: Här!

Permalänk
Medlem

UPPDATERING!

Istället för att börja modifiera väskan som jag egentligen borde, så tog otåligheten över och jag bestämde mig för att funktionstesta systemet och se så allt funkar.

Moderkortet med APU och RAM installerat.

PSU inkopplad, GRÖN LAMPA LYSER, WOOP!

AIO-kylare byggs:

Katt! Nejnej! Gå bort!

Kylpasta påsmetat. Lite halvdåligt gjort för en tub tog slut så jag fick lägga 2 småkluttar istället för 1. Blev snyggt med solen dock:

Jag sa nej katt! SHOO!

Kylare monterad:

Next up; SSD

SSD, klar

Det är en speciell känsla första gången man startar en ny dator; The moment of Truth:

HUZZAH!

Fick tvinga mig själv att inte börja leka med den nu, så allt går ner i väskan igen.

Det är nog allt jag kommer att göra idag, imorgon ska jag försöka få till ett par mallar för hur jag ska borra och såga för PSUn och IO-shielden.
Har också funderat på hur jag ska göra med Power-knappen. Just nu är jag inne på att göra en switch som slås till när man öppnar väskan.
Vad tycker ni?

Vad tycker ni om loggen i övrigt? Har jag för mycket eller irrelevanta bilder?

'Til next time!
/Lewt

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400 | Moderkort: ASUS Prime Z370-P | RAM: Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Grafikkort: Gainward GeForce GTX 1070 Ti | CPU: Intel Core i7-8700K | CPU Kylare: Corsair Hydro Series H60 SSD: Kingston A400 480GB
Projekt C4 (Landator) Bygglogg: Här!

Permalänk
Medlem

Sjukt ballt bygge! Precis tillräckligt många bilder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Har idag borrat hål för PSU-fäste och för strömsladden. Har några bilder som kommee upp imorgon då jag tyvärr inte hinner idag. Ska ev. Även såga hål för IO-plate imorgon och då kommer bilder på det med

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400 | Moderkort: ASUS Prime Z370-P | RAM: Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Grafikkort: Gainward GeForce GTX 1070 Ti | CPU: Intel Core i7-8700K | CPU Kylare: Corsair Hydro Series H60 SSD: Kingston A400 480GB
Projekt C4 (Landator) Bygglogg: Här!

Permalänk

cool idé

Permalänk
Medlem

Bilderna från igår:

Försökte först borra för att sedan såga den exakta formen för strömkabel:

Som ni ser var det inte en så bra idé så jag bestämde mig för att göra om det och bara såga ut en rektangel istället:

Borrhålen syns, EN ANING:

Men det var inget en fil, sandpapper och tålamod inte kunde ändra på. Även skruvhålen är här gjorda (men inte tillfixade, de ser bättre ut nu):

Ursäkta för otroligt tråkiga bilder idag men det var inte så mycket att visa. Ska försöka stjäla några extra långa 6-32 skruvar till PSUn från jobbet imorgon.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400 | Moderkort: ASUS Prime Z370-P | RAM: Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Grafikkort: Gainward GeForce GTX 1070 Ti | CPU: Intel Core i7-8700K | CPU Kylare: Corsair Hydro Series H60 SSD: Kingston A400 480GB
Projekt C4 (Landator) Bygglogg: Här!

Permalänk
Medlem

Nu jäklar har det hänt grejer här!

Tänkte börja med att såga ut för moderkortets IO-plate:

Som förra gången så blev första resultatet inte det vackraste. Hålet visade sig också vara lite för litet:

Men efter lite fixande så fick jag in den:

Eftersom jag var "on a roll" så tänkte jag att jag kan ju borra hål för moderkortsdistanserna på en gång. De gröna prickarna är där jag ska borra:

Borrat, och moderkortsdistanser installerade. Det ser snett ut på bilden men det är det inte. Det är bara hålen som är placerade så där:

Moderkortet installerat:

Tänkte att jag skulle ta och provköra datorn och se så allt fortfarande funkade och jag inte fick kortis någonstans:

Allting funkade galant (bortsett från att CPU-Z visade konstiga värden, men det är en helt annan tråd http://www.sweclockers.com/forum/54-amd/1203245-a10-5800k-cpu...)

Så här ser den ut nu med locket stängt.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400 | Moderkort: ASUS Prime Z370-P | RAM: Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Grafikkort: Gainward GeForce GTX 1070 Ti | CPU: Intel Core i7-8700K | CPU Kylare: Corsair Hydro Series H60 SSD: Kingston A400 480GB
Projekt C4 (Landator) Bygglogg: Här!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Lewt:

Nu jäklar har det hänt grejer här!
Eftersom jag var "on a roll" så tänkte jag att jag kan ju borra hål för moderkortsdistanserna på en gång. De gröna prickarna är där jag ska borra:
http://forumbilder.se/CDVKU/20130412-192501.jpg

Borrat, och moderkortsdistanser installerade. Det ser snett ut på bilden men det är det inte. Det är bara hålen som är placerade så där:

Tänkte att jag skulle ta och provköra datorn och se så allt fortfarande funkade och jag inte fick kortis någonstans:

Så här ser den ut nu med locket stängt.

http://forumbilder.se/CDVKU/20130412-213928.jpg

Snabba frågor.
Hur kyls nätagget nu när du har blockerat utblåset?

Tips:
Nätaggets chassi är jordat och i normala chassin så skruvas detta fast i chassit som har kontakt med moderkortet via moderkortsdistanserna:
Moderkortets Jordpunkter jordas. Tvivlar på att det är så nu så akta dig bara för ESD då det är större risk för det på så sätt som du har gjort idag.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Snabba frågor.
Hur kyls nätagget nu när du har blockerat utblåset?

Tips:
Nätaggets chassi är jordat och i normala chassin så skruvas detta fast i chassit som har kontakt med moderkortet via moderkortsdistanserna:
Moderkortets Jordpunkter jordas. Tvivlar på att det är så nu så akta dig bara för ESD då det är större risk för det på så sätt som du har gjort idag.

Haha, jo jag kom på att jag glömt borra hål för utblåset men troligtvis gör jag ca 12 hål på runt 6-7 mm där utblåset sitter.

Jag har inte hittat några skruvar till nätagget än så det har inte varit jordat när jag testkört. Men jag skaffa längre 6-32 skruvar och fästa nätagget som man gör i ett vanligt chassi vilket borde jorda det.

Tackar för tipsen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400 | Moderkort: ASUS Prime Z370-P | RAM: Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Grafikkort: Gainward GeForce GTX 1070 Ti | CPU: Intel Core i7-8700K | CPU Kylare: Corsair Hydro Series H60 SSD: Kingston A400 480GB
Projekt C4 (Landator) Bygglogg: Här!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Lewt:

Haha, jo jag kom på att jag glömt borra hål för utblåset men troligtvis gör jag ca 12 hål på runt 6-7 mm där utblåset sitter.

Jag har inte hittat några skruvar till nätagget än så det har inte varit jordat när jag testkört. Men jag skaffa längre 6-32 skruvar och fästa nätagget som man gör i ett vanligt chassi vilket borde jorda det.

Tackar för tipsen!

Skickades från m.sweclockers.com

Är insidan av väskan ledande då? Tvivlar på det. Lite det.

Kanske är utsidan tillräckligt ledande för att moderkortsdistanserna ska fungera?
Om moderkortsdistanserna går rätt igenom alltså.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Är insidan av väskan ledande då? Tvivlar på det. Lite det.

Kanske är utsidan tillräckligt ledande för att moderkortsdistanserna ska fungera?
Om moderkortsdistanserna går rätt igenom alltså.

Nej, men skruven är ledande och kommer ligga mot metallen på utsidan av väskan som är ledande. Moderkortsdistanserna går också genom väskan och är fästa med med mutter på undersidan mot metallen. Förutsatt att ledningsförmågan på utsidan av väskan är tillräcklig borde det jorda

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400 | Moderkort: ASUS Prime Z370-P | RAM: Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Grafikkort: Gainward GeForce GTX 1070 Ti | CPU: Intel Core i7-8700K | CPU Kylare: Corsair Hydro Series H60 SSD: Kingston A400 480GB
Projekt C4 (Landator) Bygglogg: Här!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Lewt:

Nej, men skruven är ledande och kommer ligga mot metallen på utsidan av väskan som är ledande. Moderkortsdistanserna går också genom väskan och är fästa med med mutter på undersidan mot metallen. Förutsatt att ledningsförmågan på utsidan av väskan är tillräcklig borde det jorda

Skickades från m.sweclockers.com

Helt klart.
Det är ju bara någon typ av Aluminiumfolie men det borde leda tillräckligt bra.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Halloj!
Har mycket liten uppdatering där jag har gjort en jättesnabb paintbild på hur slutresultatet ska se ut. Ingen jäkla CAD här inte! Var egentligen menad för min sambo för att visa hur jag tänkt men jag kan lägga upp den här också då jag inte har något annat att lägga upp.
Insidan av väskan som den ser ut nu:

Insidan av väskan med plexi och vattenkylning:

Det röda i högra hörnet är tänkt att vara startknappen som jag tänkt ska se ut som en nödstoppsknapp. Kom på en del brister med att ha automatisk start när man öppnar väskan.

Åsikter?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400 | Moderkort: ASUS Prime Z370-P | RAM: Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Grafikkort: Gainward GeForce GTX 1070 Ti | CPU: Intel Core i7-8700K | CPU Kylare: Corsair Hydro Series H60 SSD: Kingston A400 480GB
Projekt C4 (Landator) Bygglogg: Här!

Permalänk
Medlem

Efter att ha haft slut på pengar i ca en månad kan jag åter ta upp projektet igen!

Fick paket idag levererat till jobbet idag:

Har inte börjat meka med det än men förhoppningsvis blir det av nu i veckan.

Har ÄNTLIGEN fått tag på extra långa 6-32 UNC skruvar, det var INTE det lättaste. (Länk till dem om någon annan letar)

Så här blev det med distanser och de nya skruvarna på nätagget:

Fixade även lite med kablarna och gömde undan SSD-disken, någon som kan hitta den?

Som ni ser så har jag fixat ett par knappar också, tänkte Röd=Start/Stop, Grön=Reset. Dessa kommer sedan fästas i plexit när det sätts på så de kommer självklart inte bara att ligga sådär i lådan.

Såhär ser allt ut framifrån just nu:

Det är tänkt att radiatorn ska täcka kablarna så de inte syns sen.

Nästa uppdatering blir förhoppningsvis lite vattenkylning och grejer TAGGAD!

Hejpa!

/Lewt

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400 | Moderkort: ASUS Prime Z370-P | RAM: Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Grafikkort: Gainward GeForce GTX 1070 Ti | CPU: Intel Core i7-8700K | CPU Kylare: Corsair Hydro Series H60 SSD: Kingston A400 480GB
Projekt C4 (Landator) Bygglogg: Här!

Permalänk
Medlem

Halloj!

Uppdateringsdags med dagens arbete.
Dessa är vattenkylningskomponenterna jag valde med prioritet på pris och utseende över prestanda med tanke på att APUn egentligen inte behöver vattenkylas direkt:
Vattenblock: EK Water Blocks EK-Supreme LTX AMD CSQ
Radiator: Phobya G-Changer 120 (köpte denna begagnad av en här på SweC men den har inte kommit än )
Reservoar: Phobya Balancer 250 svart nickel
Fläkt till rad.: Cougar Vortex CF-V12S (Älskar dessa fläktar, de är så jäkla tysta)
Pump: EK DCP 4.0
Slang: : Masterkleer PVC13/10mm, Klar
Fittings: EK-PSC G1/4
Kylvätska: EK-Ekoolant UV LimeGreen

Gick även lite bananas och köpte saker jag inte behöver men i mitt, inte fullkomligt nyktra tillstånd, tyckte jag det var en bra idé:
Fläktfilter: Mesh 120mm UV-Grön
Antivibrationsleeve: /facepalm
Ljus: Sharkoon lysrör, twin-kit, 30cm, UV

Glömde bort att fota fram till jag satt fast CPU blocket på CPUN:

När jag drog åt blocket hördes även ett högt knak, så jag hoppas verkligen att inget har gått sönder.

En bild på den otroligt vacka reservoaren:

Lysrör och slang:

Kylvätska(Ser jävligt giftig ut) och fittings:

Fläkt, fläktfilter, tratt och antivib...

...resulterade i en vortexfläkt rustad för tredje världskriget:

Upptäckte att min plan att ha reservoaren mellan/över moderkort och PSU inte fungerade då det inte fanns i närheten av tillräckligt med plats. Inte heller pumpen fick plats då distanserna på PSUn gjorde mina tidigare mått invalid.

Löste det med att jag placerade pumpen här istället:

Och genom att sätta reservoaren i locket (Det är inte så skitigt som det ser ut på bilden, vet inte varför det blev så):

Här är även katoderna installerade:

Drog de slangar jag kunde idag utan radiatorn:

Upptäckte även att det inte går att stänga väskan utan att fullkomligt böja slangen mellan res. och övriga delar vilket gör det väldigt svårt att frakta väskan och det förstör ju syftet en del. Så jag har lagt en beställning på några roterbara fittings som jag hoppas löser detta.

Tänkte ta en tripp till biltema på söndag och införskaffa mig lite plexi att såga i. Det nya designen kommer ju göra det ett helvete att såga ut för slang, res. och kablar så jag överväger lite att skrota idén med heltäckande plexi och bara göra en mindre platta som jag fäster i nedre vänstra hörnet innehållande rad,. fläkt och knappar. Känns som jag ändå behöver något för att täcka kablarna.

Lämna gärna en kommentar, blir lite nojig över att ingen kommenterar

/Lewt

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400 | Moderkort: ASUS Prime Z370-P | RAM: Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Grafikkort: Gainward GeForce GTX 1070 Ti | CPU: Intel Core i7-8700K | CPU Kylare: Corsair Hydro Series H60 SSD: Kingston A400 480GB
Projekt C4 (Landator) Bygglogg: Här!

Permalänk
Avstängd

Nice att försöka sig på vattenkyllning på sånt här.

Men måste bara fråga, har de varit någon rea på dessa väskor nyligen eller? tror detta är 6e väskbygget jag ser på kort tid

Permalänk
Medlem

Du behöver ju inte ha en megareservoar
Sen är ett tips att inte starta en dator på ESD påse, den leder ström rätt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Nice att försöka sig på vattenkyllning på sånt här.

Men måste bara fråga, har de varit någon rea på dessa väskor nyligen eller? tror detta är 6e väskbygget jag ser på kort tid

Jo, det visade sig vara svårare än jag trodde Har faktiskt haft den som verktygsväska i ca 1 år, så den är inte helt ny. Men jag håller med att många gör samma sak.

Skrivet av iSw3de:

Du behöver ju inte ha en megareservoar
Sen är ett tips att inte starta en dator på ESD påse, den leder ström rätt bra.

Haha, fast tanken är ju att reservoaren ska föreställa "sprängämnet" så det ska ju vara den man ser tänkte jag.

Wut, var hade jag det? Det var ju inte helt smart, hehe.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400 | Moderkort: ASUS Prime Z370-P | RAM: Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Grafikkort: Gainward GeForce GTX 1070 Ti | CPU: Intel Core i7-8700K | CPU Kylare: Corsair Hydro Series H60 SSD: Kingston A400 480GB
Projekt C4 (Landator) Bygglogg: Här!

Permalänk
Medlem

Nu jävlar har det hänt grejer!

Radiatorn kom i fredags och fläkten monterades direkt:

Fick göra om slangdragningarna både en, två och tre gånger för att man ska kunna stänga väskan utan att slangarna krossas. Tog ca 3 timmar, men så kan det väl vara första gången man gör det.
Till slut var allt redo för påfyllning:

Påfyllning pågår!

Första fyllningen klar:

Dator igång:

Kröp in under en filt för att kunna se UV effekterna:

Om någon vet någonstans där jag kan ladda upp video kan jag lägga upp en film på datorn i mörkret.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400 | Moderkort: ASUS Prime Z370-P | RAM: Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Grafikkort: Gainward GeForce GTX 1070 Ti | CPU: Intel Core i7-8700K | CPU Kylare: Corsair Hydro Series H60 SSD: Kingston A400 480GB
Projekt C4 (Landator) Bygglogg: Här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lewt:

Om någon vet någonstans där jag kan ladda upp video kan jag lägga upp en film på datorn i mörkret.

Youtube?

EDIT: Sjukt snyggt bygge, skulle vilja försöka mig på vattenkylning någon gång. Får väll bli när man har egen lägenhet.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Youtube?

EDIT: Sjukt snyggt bygge, skulle vilja försöka mig på vattenkylning någon gång. Får väll bli när man har egen lägenhet.

Laddar upp as we speak. Hur i själva helvete kom jag inte på youtube själv?

Tackar, hyfsat nöjd, inte 100 klart än, jag har ca 1 månad på mig med mindre justeringar

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400 | Moderkort: ASUS Prime Z370-P | RAM: Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Grafikkort: Gainward GeForce GTX 1070 Ti | CPU: Intel Core i7-8700K | CPU Kylare: Corsair Hydro Series H60 SSD: Kingston A400 480GB
Projekt C4 (Landator) Bygglogg: Här!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400 | Moderkort: ASUS Prime Z370-P | RAM: Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Grafikkort: Gainward GeForce GTX 1070 Ti | CPU: Intel Core i7-8700K | CPU Kylare: Corsair Hydro Series H60 SSD: Kingston A400 480GB
Projekt C4 (Landator) Bygglogg: Här!

Permalänk
Medlem

Gillar idén väldigt mycket.
Det jag skulle vilja se, efter att ha sett videon, är ljus bakom resevoaren. Så den lyser upp grönt, kanske med någon grön led så det "blöder" ut på locket också.

Fast det kanske är vad "mindre" justeringar innebär ^^

nyfiken på slutresultatet, blir mer taggad själv på att göra något custom bygge istället för vanligt chassi!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kumori:

Gillar idén väldigt mycket.
Det jag skulle vilja se, efter att ha sett videon, är ljus bakom resevoaren. Så den lyser upp grönt, kanske med någon grön led så det "blöder" ut på locket också.

Fast det kanske är vad "mindre" justeringar innebär ^^

nyfiken på slutresultatet, blir mer taggad själv på att göra något custom bygge istället för vanligt chassi!

Exakt, med "mindre justeringar" tänkte jag saker som start-knapp, fixa ramar till moderkorts-, nätaggsutblås-, och strömsladdshålen, täcka skruv på baksidan med något finare. I princip allt som inte är borra i lådan. Jag är lite besviken på att det inte lyser mer om reservoaren men jag gillar din idé om att sätta en led eller 2 på baksidan av den. Har typ fri tillgång av dem från jobbet. Man borde väl kunna mata den från fläktkontakten va? Molex är så fult och tar så mycket plats.
Tack för tipsen
/Lewt

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400 | Moderkort: ASUS Prime Z370-P | RAM: Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Grafikkort: Gainward GeForce GTX 1070 Ti | CPU: Intel Core i7-8700K | CPU Kylare: Corsair Hydro Series H60 SSD: Kingston A400 480GB
Projekt C4 (Landator) Bygglogg: Här!

Permalänk
Medlem

Snabb uppdatering:

Tog Kumoris råd och satte ett par gröna leds bakom reservoaren:

Gillar't!
Börjar närma mig helt nöjd i samma takt som DHS13 närmar sig

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400 | Moderkort: ASUS Prime Z370-P | RAM: Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Grafikkort: Gainward GeForce GTX 1070 Ti | CPU: Intel Core i7-8700K | CPU Kylare: Corsair Hydro Series H60 SSD: Kingston A400 480GB
Projekt C4 (Landator) Bygglogg: Här!

Permalänk
Medlem

Väldigt vad sådana här byggen blivit populära. Ska följas iaf, de där ledsen bakom reservoaren gjorde susen. Snyggt!

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.