Ge mig lite tips om gratis MMORPG spel? :)

Permalänk
Medlem

Ge mig lite tips om gratis MMORPG spel? :)

Tja, skriv gärna några roliga mmorpg spel, vill börja med ngt nytt spel
MÅSTE VA GRATIS.
Smite kör jag redan så...

Spel jag testat men tröttnade på för att det vart segt:
Runes of magic
LoL
Allods online
Conquer online
Last chaos
Säkert ngt mer men aja..

Bara att tipsa!
Tack på förhand!

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk
Medlem

Dom flesta gratisspel är unkna utan microtransaktioner., man får vad man betalar för...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The Best There Is, The Best There Was And The Best There Ever Will Be!!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ll0yd:

Dom flesta gratisspel är unkna utan microtransaktioner., man får vad man betalar för...

Skickades från m.sweclockers.com

Ers, kan ej betala för onlinespel då jag ej är säker på om jag kommer lira i en vecka och sedan tycker det är trist...
Df. kör jag på gratisspel xD

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk
Medlem

Swtor kanske ganska kul med kompisar !

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Medlem

Tera finns ju också.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Steam har bra listor med free to play mmos, ganska många.
Allods är okej också, även om det är lite för mycket pay to win
edit:nvm läste just din lista lite mer noggrant!

Permalänk
Medlem

Age of conan unchained är ganska kul. Finns gratis på steam.

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem

Anarchy Online.

Permalänk
Medlem

Everquest 2

Permalänk
Medlem

Har inte haft möjlighet att testa själv men Neverwinter ser ut att bli trevligt och kommer vara F2P, går in i open beta nu på Torsdag.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Planetside2 är det bästa som finns f2p nu
Stark rekommendation.
Annars har ingen nämnt Aion som också är f2p, en del tycker är ganska fint spel

Permalänk
Medlem

Skulle vilja påstå att Path of Exile är det absolut bästa gratisspelet ute just nu, och jag har testat många
De har dessutom själva sagt att det aldrig kommer att bli ett Pay2Win spel, enda du kan betala för är typ skins och dylikt. Så jag skulle varmt rekomendera det.
www.pathofexile.com

Permalänk
Medlem

Spenderade själv runt 7000 timmar på Runes of Magic, nu i efterhand inser jag hur jävla dum i huvudet jag var. 9 timmar om dagen och gjorde inte ett skit.

Nu till saken, Path of Exile som ovanstående har nämnt är det jag specialicerar mig på, det är ett indie projekt av folk som ville fortsätta på diablo II, enligt mig och många fler är det allt och lite till av vad Diablo III skulle varit.
Utvecklarna är väldigt strikta mot Pay To Win spel och de vill absolut inte att deras spel ska bli ett sådant.

Hardcore och Softcore finns, samt olika "races" då man tävlar mot andra för att vara först med att döda vissa bossar, göra olika quests, komma först in i en zon på olika tider, nu finns det 12 minuters, 90 minuters, 3 timmar osv upp till 1 månad.
Hardcore är vad det låter som, om du dör blir din karaktär skickad till Softcore servern men du kan fortfarande spela på den där. Softcore är betydligt lättare med tanke på att du kan dö hur många gånger som helst.

Normal difficulty är först( ingen exp loss om du dör, ingen minus resist)
Cruel difficulty efter Act 3 Normal så går du hit( -7.5% exp om du dör, -20% resists )
Merciless efter Act 3 Cruel så går du hit ( -15% exp om du dör, -60% resists )

Eftersom det fortfarande är i beta (öppen) så finns det såklart buggar och exploits. Ekonomin består av Orbs istället för Gold, Orbs kan användas på armor osv för att ge dem extra stats och sådant.
Själv spelar jag Softcore som en Summoners Witch vid namn Oiiii, du kan pma mig ingame 16-23 på vardagar eller 08-04 på helger ^.^ Lycka till!

Typo och smärre rättningar.
Permalänk

lord of the rings online

Permalänk
Medlem

Neverwinter är skit kul:) testa själv

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Planetside2 är det bästa som finns f2p nu
Stark rekommendation.
Annars har ingen nämnt Aion som också är f2p, en del tycker är ganska fint spel

Planetside 2 är väll inte mmorpg? ellr har jag fel?

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem

neverwinter kanske?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Rift, eller Path of Exile.

De bästa F2P som finns, utan tvekan.

Permalänk
Medlem

Neverwinter, det är vad jag spelar för tillfället iaf och kommer antagligen att göra så ett tag framöver, det är dock väldigt buggigt för tillfället med många "ninjas" och exploits tydligen men överlever man det så är det dock ett väldigt roligt spel.

OBS: Spelet är inte P2W som så många vill få det till, det är knappast svårt att tjäna AD/Zen om man försöker och jag som inte ens försöker drar in runt 200k+ AD om dagen, tur? Kanske men tycker mina kompisar drar in minst lika mycket så jag anser nästan att 200k/dag är standard om man nu inte endast PvP'ar men även där kan man tjäna en hel del guld/nycklar/wards/AD om man "säljer glory".

Aion är ju också F2P sedan en tid tillbaka men rekommenderar att du spelar på NA isf för EU servrarna är mer begränsade om det inte har ändrats med tiden.

Såg att någon nämnde Everquest 2, visst det finns en F2P version (Extended) men gör dig själv en tjänst och köp spelet istället för att sedan betala månadskostnad (Extended är nämligen överdrivet begränsad, så pass att det inte ens blir kul), EQ2 är annars det bästa MMO jag spelat.

Rift ser ut att bli P2W vad jag har hört men kolla upp det själv om du bestämmer dig för Rift, jag tröttnade iaf väldigt snabbt på detta spelet efter att jag nått maxlvl (vid release) så jag har dock inte testat expansionen och mycket kan och har antagligen förändrats sedan dess.

Path of Exile är även det ett mycket bra spel och som någon nämnde det som borde varit Diablo 3 enligt både mig och många andra, det är och kommer alltid att vara 100% F2P och som redan nämnts så är Grinding Gear Games (GGG) väldigt mycket emot P2W.

Ah såg att någon nämnde Runes of Magic, det var/är väldigt kul bortsett från kombinationen (Mage/Cleric) som är/var väldigt OP. Jag har dock hört (som vanligt när det gäller F2P och mikrotransaktioner) att det är P2W på hög nivå när man nått maxlvl men det tror jag Criplla kan svara på för jag hade inte ens i närheten utav några 7000h och nådde aldrig maxlvl eftersom att man levlar 2 klasser som man skiftar mellan som kan ta lång tid men det är helt klart ett underhållande spel som jag spenderade ett par timmar om dagen på när jag inte hade mycket fritid över.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Criplla:

Spenderade själv runt 7000 timmar på Runes of Magic, nu i efterhand inser jag hur jävla dum i huvudet jag var. 9 timmar om dagen och gjorde inte ett skit.

Nu till saken, Path of Exile som ovanstående har nämnt är det jag specialicerar mig på, det är ett indie projekt av folk som ville fortsätta på diablo II, enligt mig och många fler är det allt och lite till av vad Diablo III skulle varit.
Utvecklarna är väldigt strikta mot Pay To Win spel och de vill absolut inte att deras spel ska bli ett sådant.

Hardcore och Softcore finns, samt olika "races" då man tävlar mot andra för att vara först med att döda vissa bossar, göra olika quests, komma först in i en zon på olika tider, nu finns det 12 minuters, 90 minuters, 3 timmar osv upp till 1 månad.
Hardcore är vad det låter som, om du dör blir din karaktär skickad till Softcore servern men du kan fortfarande spela på den där. Softcore är betydligt lättare med tanke på att du kan dö hur många gånger som helst.

Normal difficulty är först( ingen exp loss om du dör, ingen minus resist)
Cruel difficulty efter Act 3 Normal så går du hit( -7.5% exp om du dör, -20% resists )
Merciless efter Act 3 Cruel så går du hit ( -15% exp om du dör, -60% resists )

Eftersom det fortfarande är i beta (öppen) så finns det såklart buggar och exploits. Ekonomin består av Orbs istället för Gold, Orbs kan användas på armor osv för att ge dem extra stats och sådant.
Själv spelar jag Softcore som en Summoners Witch vid namn Oiiii, du kan pma mig ingame 16-23 på vardagar eller 08-04 på helger ^.^ Lycka till!

Mjo, men jag fastnade i första uppdragen, hittar inte ett ställe xD

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av antbob:

Tja, skriv gärna några roliga mmorpg spel, vill börja med ngt nytt spel
MÅSTE VA GRATIS.
Smite kör jag redan så...

Spel jag testat men tröttnade på för att det vart segt:
Runes of magic
LoL
Allods online
Conquer online
Last chaos
Säkert ngt mer men aja..

Bara att tipsa!
Tack på förhand!

Neverwinter.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Criplla:

Spenderade själv runt 7000 timmar på Runes of Magic, nu i efterhand inser jag hur jävla dum i huvudet jag var. 9 timmar om dagen och gjorde inte ett skit.

Själv spelar jag Softcore som en Summoners Witch vid namn Oiiii, du kan pma mig ingame 16-23 på vardagar eller 08-04 på helger ^.^ Lycka till!

Haha. Min tid i wow är densamma. Helt jävla dum i huvudet Men oj så kul det var. Tog mig igenom en kandidatexamen genom att sova på föreläsningar och grinda i wow 12 timmar om dagen

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Skulle inte rekommendera Neverwinter. Om vi säger att du tjänar 200k AD om dagen som den här sa att han gjorde, vilket troligen inte är vanlig så kommer det fortfarande ta 30 dagar att fixa en enchant till chest eller vapen, och då får du ju inte spendera AD på något annat öht. Eller kan du betala 200 dollar och köpa enchanten

Permalänk
Medlem

På vilket sätt tror ni Rift blir p2win?

Permalänk

Jag rekommenderar Neverwinter. Jag har aldrig riktigt fastnat för något MMO förut, men Neverwinter får mig att sitta klistrad i 8-10h om dagen. Jag är iofs en gamer som älskar storys, så jag tar god tid på mig för att höra alla dialoger osv, men jag har hört från andra att det inte är nödvändigt, det är kul ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Neverwinter, det är vad jag spelar för tillfället iaf och kommer antagligen att göra så ett tag framöver, det är dock väldigt buggigt för tillfället med många "ninjas" och exploits tydligen men överlever man det så är det dock ett väldigt roligt spel.

OBS: Spelet är inte P2W som så många vill få det till, det är knappast svårt att tjäna AD/Zen om man försöker och jag som inte ens försöker drar in runt 200k+ AD om dagen, tur? Kanske men tycker mina kompisar drar in minst lika mycket så jag anser nästan att 200k/dag är standard om man nu inte endast PvP'ar men även där kan man tjäna en hel del guld/nycklar/wards/AD om man "säljer glory".

Aion är ju också F2P sedan en tid tillbaka men rekommenderar att du spelar på NA isf för EU servrarna är mer begränsade om det inte har ändrats med tiden.

Såg att någon nämnde Everquest 2, visst det finns en F2P version (Extended) men gör dig själv en tjänst och köp spelet istället för att sedan betala månadskostnad (Extended är nämligen överdrivet begränsad, så pass att det inte ens blir kul), EQ2 är annars det bästa MMO jag spelat.

Rift ser ut att bli P2W vad jag har hört men kolla upp det själv om du bestämmer dig för Rift, jag tröttnade iaf väldigt snabbt på detta spelet efter att jag nått maxlvl (vid release) så jag har dock inte testat expansionen och mycket kan och har antagligen förändrats sedan dess.

Path of Exile är även det ett mycket bra spel och som någon nämnde det som borde varit Diablo 3 enligt både mig och många andra, det är och kommer alltid att vara 100% F2P och som redan nämnts så är Grinding Gear Games (GGG) väldigt mycket emot P2W.

Ah såg att någon nämnde Runes of Magic, det var/är väldigt kul bortsett från kombinationen (Mage/Cleric) som är/var väldigt OP. Jag har dock hört (som vanligt när det gäller F2P och mikrotransaktioner) att det är P2W på hög nivå när man nått maxlvl men det tror jag Criplla kan svara på för jag hade inte ens i närheten utav några 7000h och nådde aldrig maxlvl eftersom att man levlar 2 klasser som man skiftar mellan som kan ta lång tid men det är helt klart ett underhållande spel som jag spenderade ett par timmar om dagen på när jag inte hade mycket fritid över.

Grejen med Rift var väl att det inte skulle bli P2W?

http://www.riftgame.com/en/promo/freetoplay.php

"Important: RIFT will not become "pay-to-win" with this change. The best items in the game will always have to be earned in Telara!"

Givetvis kommer det underlätta om man betalar och givetvis inser jag att Trion ljuger så mycket de kan för att locka spelare men det verkar onekligen som att det kommer bli ett helt okej F2P av det.

Jag rekommenderar i alla fall Rift, bra spel som jag själv och många andra kommer börja spela den 12e juni när det blir F2P

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2!

Visst, spelet har en engångsavgift, dvs man måste köpa spelet, men sen är det F2P. Det är en bra kompromiss, tycker jag.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Neverwinter! Bästa gratis MMO jag spelat!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Neverwinter! Bästa gratis MMO jag spelat!

Instämmer, har inte hunnit till end-game, men det verkar väldigt välpolerat och härligt!