Old School FPS Vs dagens skit spel

Permalänk

jag vad fan! såg när kompisarna drog på ett consollspel: Det var nån yta där man åkte runt på en raket och skulle lista ut hur man tog sig vidare.... Det var bara det att det dök upp stora pilar där nycklar finns och så vidare. Dock inte ett renodlat FFS spel...

Fy fan säger jag bara. Blev uppriktigt förbannad och tycket att det var kasst på riktigt och hånade dom... har ju själv lirat igenom alla dom där spelen. Doom och tidigare spel... Quake, Halflife där jag skämdes för att jag inte fattade riktigt hur man skulle gå vidare i en silo där det bara var att krossa plankor och följa med i luftströmmen upp för det var en fläkt där nere. Halflife är ju dock ett linjärt spel anser jag men ändå en värd att utforska...PÅ gränsen till vad som inte är ok.

Brukar inte spela dom där banorna som följer med ffs nuförtiden... heltrist efter ett litet tag.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

Stämmer riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Hur är cs go?

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att de gamla liren var sinnessjukt tråkiga eftersom att de som regel totalt saknade story och gav mig ingen som helst anledning att vilja fortsätta spela.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Först pratar ni Single- eller Multi-Player? För är det Single så förstår jag inte vad ni snackar om då spela som Quake, Doom, Half-Life och dom andra har aldrig varit speciellt svåra i Single-Player, dock är ju inte dom så kallade "Modern Shooters" heller speciellt svåra utan på svåraste så blir man bara insta gibbad om man gör fel.

Och pratar ni om Multi-Player så blir det ju också skeft då Quake, Half-Life, Unreal och andra spel är i Arena stil där man har weapon pickups och CoD, BF, Armas och alla andra Modern Shooters är mer "Battlefield" stil där man spelar en soldat med en specifik loadout så bara i grunden är dom helt olika och därför bör man inte jämnföra dom med varandra.

Sedan att man inte gillar Modern Shooters är en helt annan sak men det är ju bara en sub-genres i FPS Genre då det finns några Fast-Paced/Arena Shooters kvar samt att det brukar dyka upp några lite då och då, några håller tex på med Rise of the Triad (En reboot) och det ser lovande ut för folk som gillar Fast-Paced Arena Shooters.

Skulle själv inte säga att det var bättre förr utan att det var en helt annan typ av FPS spel på tapeterna då och nu verkar den stora massan vilja ha Mordern Shooters eftersom det säljs.

Permalänk
Inaktiv

qw, q2, q3 och såklart cs som jag spelade sen betan och fortf. lirar då å då. Lirar cs:go nu och gud vad dom har förstört spelet.
Jag vet att det är ett nytt spel osv men ändå. För lätt för människor som helt enkelt aldrig kommer bli bra på ett spel eftersom dom inte orkar spela det tillräckligt länge.

Så då fördummar dom det, enklare att döda, kassa vapen funkar ungefär lika bra som dom bättre, strafa och skjuta, springa och skjuta , hoppa och skjuta ( pratar såklart om cs:go nu) gör det ungefär som 1.6 var för 2 år sen haxxvänligt genom väggar mm. fast med grafiken som nu, bort med röken/dimman, kan leva med gräs å skit som är ivägen.

ang. andra fps spel så är det endast tf2 jag lirar dock lite för långsamt, om dom speedat upp det till qw takt och tagit bort ett par klasser så :;D

Permalänk
Medlem

Dagens spel förolämpar intelligensen på dem som spelar, så var det INTE "förr" i tiden. Förr i tiden så var det tvärt om. Nya spel behandlar oftast spelaren som om han vore en idiot. Och detta faktum är något jag faktiskt avskyr med dagens spel, speciellt då FPS spel.

Något som här illustreras riktigt bra. Inte bara det, utan också det taskiga tålamod dagens spelare har.

Och wallhack som är inbyggt fusk, fan inte ens tålamod till att smyga omkring längre och leta efter fienden, nej nej nu MÅSTE spelaren se genom tack och väggar. Att säga att spelen är bättre idag är inte något jag kan håll med om.

Permalänk

Tycker många här inne lever för mycket på nostalgi och ser den typen av spel de själva växt upp med som det absolut bästa medan allt annat är skräp. Äldre spel som Quake(1,2,3) och Doom har sin charm men jag skulle inte vilja påstå att dom är bättre än CS:GO, UT3, BF3, Crysis(1) eller Metro 2033(för att nämna några moderna titlar) utan snarare att dom är annorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Tycker många här inne lever för mycket på nostalgi

Handlar inte så mycket om nostalgi som om annat, läs min tidgare post så förstår du bättre vad det verkligen handlar om. Grafik är viktigt men det är inte det viktigaste, långt därifrån.

Permalänk
Skrivet av Larsioni:

Handlar inte så mycket om nostalgi som om annat, läs min tidgare post så förstår du bättre vad det verkligen handlar om. Grafik är viktigt men det är inte det viktigaste, långt därifrån.

I Crysis och Farcry 3 kan du inte bara springa in och döda alla utan det krävs ofta att man tänker lite, åtminstone om du spelar på de högre svårighetsgraderna. Bara för att vissa spel är fördummande så är inte alla det och då utbudet är mycket bättre idag kan man faktiskt hålla sig borta från de spel man inte gillar. Och tro det eller ej, det finns faktiskt de som föredrar "dumma" spel över dom som är något svårare. Jag har aldrig sagt att grafik är speciellt viktigt heller, man måste ju såklart kunna se vad man håller på med men massa onödigt ögongodis gör ju inte spelet bättre.

Permalänk
Medlem

Finns det något spel som är som cs fast nyare?

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av putte_br:

Finns det något spel som är som cs fast nyare?

cs:go?

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Fråga till er som har spelat dom äldre spel när ni var tonåringar eller yngre: Kan det bero på att dom äldre fps spel var svårare för er på grund av att ni var yngre och inte visste hur saker fungerar och nu är ni spelar dagens spel så vet ni redan hur man ungefär kontrollerar vapen osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

Helst någon annan tillverkate

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Inaktiv

nej

Skrivet av muki91:

Fråga till er som har spelat dom äldre spel när ni var tonåringar eller yngre: Kan det bero på att dom äldre fps spel var svårare för er på grund av att ni var yngre och inte visste hur saker fungerar och nu är ni spelar dagens spel så vet ni redan hur man ungefär kontrollerar vapen osv?

Nej, klart man på ett ungefär vet lite mer än den som startar bf3 som förstaspel ever.

Men idag ska det guidas, ingame hints/tips. Pengar kan köpa bättre vapen osv. Enligt mig så var det utmaningen att möta en grym qw lirare som piskade en med 150-3 första gången, sen nööööööta och jämna ut det.

idag är det inte så. Bilar/flygplan/u name it ska vara med i nästan alla nya fps spel. Som en sa tidigare, för mycket skit att gömma sig bakom också.

Nog svårt att få dagens lite sävligare och otåligare ungdomar/tonåringar att ta sig tid att spela ett fps länge. Det kommer ju en ny uppföljare på 1 år. Tycker det förstör mer än det ger.

Permalänk
Avstängd

För förr var fps spelen ämnade för PC....

nu är dom ämnade för dåliga konsoler och måste kortas ner och skäras om pga begränsad prestanda på konsolerna.

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Kalla mig p12a, men CoD är ett underhållande MP spel, det är bara annorlunda än de andra. ni kanske tycker det är fel att alla kan bli bra snabbt, men det gör ju bara spelet till en större utmaning i längden, eftersom man måste ständigt hålla sig i trimm. Så försök se bortom era nostalgikickar, och inse att olika personer gillar olika spel, bara för att ni inte gillar det, betyder det inte att det har "försört hela fps genren". Ni kan kalla mig p12a, kid, vad ni vill, ni får gärna försöka gissa min ålder utifrån vilka spel jag spelar.

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig och har upplevt själv många gånger att jag minns saker som bättre än vad de är, det förstärks med tiden när man är frånvarande.
När man återkommer till saken i nutid undrar man varför man var så uppspelt över det.

Nostalgi i all ära men man blir bara mer bortskämd ju bättre spel det kommer och sen inbillar man sig själv att allt var bättre förr.

Permalänk

"New is always better"

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk
Medlem

Det är nog bara nostalgi. De första FPS-spelen var något nytt och spännande då de kom på 90-talet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

varför känns dagens FPS så pissigt enkla och linjära? medans spel som Quake 1-2, DooM 1-2-3, HL1-2, Unreal Tournament, med flera känns bra mycket mer underhållande, tog och körde Blood 1(hittade skivan till det efter flyttstädningen) och märkte direkt att det är då bra mycket roligare än dagens mer vackra och linjära fps där man har skydd överrallt, har vi blivit så van vid dåliga fps nu mera?

är det bara jag som efterfrågar old school style fps där man möter nära inpå fiender man får springa för livet på ett helt annat sätt, inga skydd att hucka ner bakom och köra covering-fire?

vad anser ni fattas i dagens fps? vad anser ni blivit bättre, eller rent av sämre?

Forskning visar att deståmer man tittar tillbaka på ett minne destå mer förvrider man det . Om det var ett bra minne så blir det bättre. Och och andra hållet om det är ett dåligt minne

Permalänk

Personligen anser jag att det är inte spelen som har blivit sämre utan små tekniska detaljer som förstör hela spelet.

När jag spelar rush i bf3 vill jag inte att min kd skall påverkas för det handlar inte om kd utan om att vinna rundan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Att skriva "Dagens skit spel" är en stor generalisering, alla spel är inte som CoD..
Skulle säga att utbudet idag är väldigt stort och det är inte så svårt att hitta spel som följer en mer klassisk standard. Men de titlar som kostar väldigt mycket att göra, tar väl en mer säker väg för att försäkra sig om att lyckas. Detta görs förstås genom att satsa på att göra det som majoriteten av folk vill ha och majoriteten av folket tycker inte om en rejäl utmaning helt enkelt. De vill ha ett spel som imponerar med snygg grafik och häftiga effekter.

ShootMania, Serious Sam 3, CS:GO, UT3, Killing Floor, Red Orchestra, TF2, Tribes: Ascend, Left 4 Dead 1&2 Alla dessa, är nya spel som jag skulle säga följer en mer klassisk stil. (inte så konstigt då många är uppföljare men ändå)

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

varför känns dagens FPS så pissigt enkla och linjära? medans spel som Quake 1-2, DooM 1-2-3, HL1-2, Unreal Tournament, med flera känns bra mycket mer underhållande, tog och körde Blood 1(hittade skivan till det efter flyttstädningen) och märkte direkt att det är då bra mycket roligare än dagens mer vackra och linjära fps där man har skydd överrallt, har vi blivit så van vid dåliga fps nu mera?

är det bara jag som efterfrågar old school style fps där man möter nära inpå fiender man får springa för livet på ett helt annat sätt, inga skydd att hucka ner bakom och köra covering-fire?

vad anser ni fattas i dagens fps? vad anser ni blivit bättre, eller rent av sämre?

testa senaste serious sam om du vill ha ett bra och annorlunda FPS spel, http://store.steampowered.com/app/41070/

det är så långt ifrån dagens linjära fps spel det kan komma och känns mer old school

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag håller med, och alla dessa tutorials som dumförklarar en. Tycker nya Far Cry Blood Dragon har gjort det klockrent.
Ni som saknar Quake, ta en titt på Shootmania. Jag har inte testat det själv, men är riktigt sugen på att köpa. Det finns bland annat railguns, och har parkour (Alternativ rocketjump).

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

körde aldrig BF2 så mycket, dock anser ja personligen att CoD har förstört FPS:en ganska hårt, annat var det när man spelade Quake 3.

CoD serien var ändå okej upp till MW2

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

finns inget som slår spel som Quake 1-2-3, Blood, HeXen 1-2, plus dem andra, det var faktiskt spel som var svåra och gav något

Sin och Unreal Tournament var också bra

Hoppas fortfarande på någon ny Quake Arena eller någon *riktig* uppföljare till Doom 2. (:

Permalänk
Skrivet av oggan:

Jag vill påstå att dagens FPS i allmänhet är mindre skillberoende. Att vara bra med railgun i Q3 eller sätta AK-47sprayen i CS krävde betydligt mycket mer av spelaren än vad många spels gun handling gör idag. Det sista riktigt skillbaserade FPSen jag har lirat är första Modern Warfare.

På vilket sätt är CoD 4 mer skillbaserat än t.ex Medal of Honor: Warfighter, BFBC2, Tribes Ascend, eller BF3? De ända som är mindre skillbaserade än det är ju de senare COD spelen, även om jag inte skulle säga att det blev något enormt hopp mellan MW1 och MW2 heller.

För övrigt verkar alla här hoppa fram och tillbaka genom att prata om singleplayer till multiplayer tillbaka till singleplayer igen, vilken av de två är det egentligen som är intressant?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Hjälpsam

Det är nog huvudsakligen en fråga om oss gamlingar (36år gammal själv) vs 90talister och fenomenet Instant Gratification.

Allt skall vara nu och genast, snabba fix och kräva en attentionspan på max ett par minuter, många tappar det efter 10 sekunder.

Det är nog en stor anledning att att spel designas för att ge den första kicken så snart som möjligt. Hur ofta känner man inte nu "om inte spelet fångat mig på 5 minuter så får det vara"?

För 10 år sedan fanns det mer tid och tålamod att prova och utforska, för 20 år sedan ännu mer så.

R.I.P. Tålamod.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fluf:

Det är nog huvudsakligen en fråga om oss gamlingar (36år gammal själv) vs 90talister och fenomenet Instant Gratification.

Allt skall vara nu och genast, snabba fix och kräva en attentionspan på max ett par minuter, många tappar det efter 10 sekunder.

Det är nog en stor anledning att att spel designas för att ge den första kicken så snart som möjligt. Hur ofta känner man inte nu "om inte spelet fångat mig på 5 minuter så får det vara"?

För 10 år sedan fanns det mer tid och tålamod att prova och utforska, för 20 år sedan ännu mer så.

http://www.getmilked.com/comics/comics/NewDirectionsInInstant...

R.I.P. Tålamod.

exakt, vet inte av många av dagens generation som skulle orka sätta sig med HeXen eller liknande.

Skrivet av Alpha77:

Sin och Unreal Tournament var också bra

Hoppas fortfarande på någon ny Quake Arena eller någon *riktig* uppföljare till Doom 2. (:

sammahär, hoppas verkligen på ett äkta Quake igen eller äkta DooM, vill se fler äkta FPS som ger något av det lilla extra man hade förut i Fps spelen.

Skrivet av Modellören:

jag vad fan! såg när kompisarna drog på ett consollspel: Det var nån yta där man åkte runt på en raket och skulle lista ut hur man tog sig vidare.... Det var bara det att det dök upp stora pilar där nycklar finns och så vidare. Dock inte ett renodlat FFS spel...

Fy fan säger jag bara. Blev uppriktigt förbannad och tycket att det var kasst på riktigt och hånade dom... har ju själv lirat igenom alla dom där spelen. Doom och tidigare spel... Quake, Halflife där jag skämdes för att jag inte fattade riktigt hur man skulle gå vidare i en silo där det bara var att krossa plankor och följa med i luftströmmen upp för det var en fläkt där nere. Halflife är ju dock ett linjärt spel anser jag men ändå en värd att utforska...PÅ gränsen till vad som inte är ok.

Brukar inte spela dom där banorna som följer med ffs nuförtiden... heltrist efter ett litet tag.

vist Half-Life är ganska på gränsen ibland, men skulle ändå kalla det old school och ett av världens bästa spel genom tiderna eller för sin tid, men till skillnad med COD så är HL1 ganska fritt

Skrivet av putte_br:

Hur är cs go?

CS GO skulle jag säga är mer av en update till 1.6 än ett nytt source.

Skrivet av deadich:

Jag tycker att de gamla liren var sinnessjukt tråkiga eftersom att de som regel totalt saknade story och gav mig ingen som helst anledning att vilja fortsätta spela.

vist kan det vara så i många av fallen, men finns riktigt bra titlar från för som står sig hårt emot dagens CoD och BF spel sedan var ja mer ute efter att kritisera dagens FPS där man kan göra allt utan att riktigt visa upp skills i spelen.

Skrivet av Zhyrez:

Först pratar ni Single- eller Multi-Player? För är det Single så förstår jag inte vad ni snackar om då spela som Quake, Doom, Half-Life och dom andra har aldrig varit speciellt svåra i Single-Player, dock är ju inte dom så kallade "Modern Shooters" heller speciellt svåra utan på svåraste så blir man bara insta gibbad om man gör fel.

Och pratar ni om Multi-Player så blir det ju också skeft då Quake, Half-Life, Unreal och andra spel är i Arena stil där man har weapon pickups och CoD, BF, Armas och alla andra Modern Shooters är mer "Battlefield" stil där man spelar en soldat med en specifik loadout så bara i grunden är dom helt olika och därför bör man inte jämnföra dom med varandra.

Sedan att man inte gillar Modern Shooters är en helt annan sak men det är ju bara en sub-genres i FPS Genre då det finns några Fast-Paced/Arena Shooters kvar samt att det brukar dyka upp några lite då och då, några håller tex på med Rise of the Triad (En reboot) och det ser lovande ut för folk som gillar Fast-Paced Arena Shooters.

Skulle själv inte säga att det var bättre förr utan att det var en helt annan typ av FPS spel på tapeterna då och nu verkar den stora massan vilja ha Mordern Shooters eftersom det säljs.

varför dagens "moderna fps" säljs är ju för att det inte direkt heller kommer någon form av old school fps nu mera, sedan går det vist att jämnaföra dåtidens fps med dagens, sedan förövrigt skulle man ju för den delen kunna ta upp hur mycket har dagens FPS bidragit till mods och andra community skapade delar till spelen? med tanke på att utvecklarna för en del onämnda spel har med avsikt valt att tabort det från oss spelare så försvinner även där stora chanser till projekt som förhöjer spelen.

Skrivet av Fönstrputtsaren:

Tycker många här inne lever för mycket på nostalgi och ser den typen av spel de själva växt upp med som det absolut bästa medan allt annat är skräp. Äldre spel som Quake(1,2,3) och Doom har sin charm men jag skulle inte vilja påstå att dom är bättre än CS:GO, UT3, BF3, Crysis(1) eller Metro 2033(för att nämna några moderna titlar) utan snarare att dom är annorlunda.

mycket bra skrivet där, vist kan det vara så att många av oss lever kvar i 90talets stora titlar som givit oss massor av glädje och ilska genom barn och ungdomen.

Skrivet av Larsioni:

Dagens spel förolämpar intelligensen på dem som spelar, så var det INTE "förr" i tiden. Förr i tiden så var det tvärt om. Nya spel behandlar oftast spelaren som om han vore en idiot. Och detta faktum är något jag faktiskt avskyr med dagens spel, speciellt då FPS spel.

Något som här illustreras riktigt bra. Inte bara det, utan också det taskiga tålamod dagens spelare har.

http://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU

Och wallhack som är inbyggt fusk, fan inte ens tålamod till att smyga omkring längre och leta efter fienden, nej nej nu MÅSTE spelaren se genom tack och väggar. Att säga att spelen är bättre idag är inte något jag kan håll med om.

oja vist kan det vara så, idag kan du ta skydd bakom allt..du kan bara hålla dig undan så får du tebax HP/mana för att sedan springa in och döda igen.

Skrivet av flyawaynille:

Själv tycker jag tvärt om. Dagens fps är bra mycket bättre än gamla fps spel. Att låsa upp vapen ser jag inte som en nackdel, inte heller att det finns massa olika vapen med olika stats. Det gör att spelet får lite variation. Jag brukar själv ofta köra med det första vapnet man har och inte går det sämre för det. Sluta gnäll och kör den typen av spel du vill köra. Vill du ha fast pace så kör Tribes. Det finns fortfarande den typen av spel, det är bara att leta lite. jag spelar hellre BF3 än quake/doom(aldrig gillat dem) varje dag i veckan. Jag gillar även Natural selection 2 som är väldigt kul och ganska annorlunda. Det är ju inte så att den typen av spel du vill ha inte finns, ta och kör dem istället för att klaga på de spel du inte gillar.

Edit: Måste säga att det låter riktigt pensionärigt att klaga på allt nytt. Det finns som sagt flera spel som liknar old school spelen, men de är inte lika populära så man får helt enkelt leta lite efter dem

självklart kan det ju vara så för dig, men dagens spel har inte samma charm som 90talets stora FPS hade.

Skrivet av muki91:

Fråga till er som har spelat dom äldre spel när ni var tonåringar eller yngre: Kan det bero på att dom äldre fps spel var svårare för er på grund av att ni var yngre och inte visste hur saker fungerar och nu är ni spelar dagens spel så vet ni redan hur man ungefär kontrollerar vapen osv?

absolut kan det ju vara så, men i många fall så kan det också vara så att dagens FPS inte är lika svår som dåtidens FPS var.

Skrivet av Ak-47:

För förr var fps spelen ämnade för PC....

nu är dom ämnade för dåliga konsoler och måste kortas ner och skäras om pga begränsad prestanda på konsolerna.

haha faktiskt har du jäkligt sant där, när senast fick vi ett gäng stora titlar som enbart kom till PC och utvecklat just för PC.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.