[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem

Jag har lagt in förslaget att ha dynamiska crash sites med just helisar som flyger och krashar istället för som nu att dom ploppar upp eftersom bara Som på Tansiens servrar och BMRF. Se vad Iron kan göra och vill?!

Tycker dygnsrytmen är väldigt bra nu att det blir mörkt innan restart på dagen iaf och det är riktigt bra! Vad tycker ni?
Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Smygarn! Det är problem för en kille med att han spawnar helt off och oftast skadas samtidigt! Det e ju den där heroskin buggen :S Vet det finns ett par servrar som skrivit script för att spawna om dom som hamnat så :S

Sedan en kille som heter COLA som får Script Restriction #21 hela tiden :S

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av NuZ:

Jag har lagt in förslaget att ha dynamiska crash sites med just helisar som flyger och krashar istället för som nu att dom ploppar upp eftersom bara Som på Tansiens servrar och BMRF. Se vad Iron kan göra och vill?!

Tycker dygnsrytmen är väldigt bra nu att det blir mörkt innan restart på dagen iaf och det är riktigt bra! Vad tycker ni?
Mvh

låter som ett mycket bra förslag!

Permalänk
Medlem

WTF sover superadminsen!? Händer eller hör inte mycket nu heller?

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Servern nere? :/

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Hoppas servern är uppe imorgon!?

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Hoppas servern är uppe imorgon!?

Mvh

Sorry! Bytte ut nätverkskabeln precis. Den har glappat förr. Det bör bli mer stabilt framöver! Maila mig om ni vill ha omedelbar åtgärd

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Sorry! Bytte ut nätverkskabeln precis. Den har glappat förr. Det bör bli mer stabilt framöver! Maila mig om ni vill ha omedelbar åtgärd

/smygarn

Shit vad bra! Tack tack!

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag kommer hosta ett "Death Race" på söndag kl 18.00 ich!

Racet kommer ske från Kamenka - Berezino - NWA- Kamenka (Karta med banan kommer)

Reglerna är enkla:

-Man får ha "personal av karaktär" utplacerad längs banan för att förstöra eller skydda.

-Man har 1 bil per lag

-Max 2st och minst 2st (Alltså måste man vara 2st i bilen inte mer eller mindre och den ena funkar som kartläsare för han kan "tabba ur" om det skulle behövas för att läsa kartan)

-Man kan börja fixa bilen under dagen och ställa den i en safe zone som bara dom tävlande kommer in i som jag kommer skapa vid start platsen.

-DET ÄR FÖRBJUDET ATT SABOTERA BILEN PÅ NÅGOT SÄTT I SAFEZONE, MAN BLIR DIREKT DISKAD!!!

-Om det är super problem att hitta bilar och som skall vara själva grejen att fixa inför racet kan jag sponsra med bil som kommer bli borttagen i senare tillfälle istället för att fixa fordon som ni behåller efter tävlingen.

-Glöm inte att ha kul på kuppen!

Mer info kommer!

Priserna är 2 olika "EGG" (End Game Gear) till dom 2 tävlande som är one time spawn med!!!

Här är dom! Har testat att dom funkar och DOM FUNKAR!

NR1 döpt till FFS!!!!

BAF_AS50_TWS (Skall sprida till resten av adminsen att den skall tas bort på "Kick listan")

J*vla massa ammo och största ryggsäcken med alla endgame saker inkl. mtdew

NR2 döpt till Bear Grylls!

BAF_LRR_scoped med ammo (Skall sprida till resten av adminsen att den skall tas bort på "Kick listan")

Inspawning av ammo till ägaren av Lapuran till helgerna om behov finns och inget slöseri och största ryggsäcken med alla endgame saker inkl. mtdew

Kom med förslag om ni vill ha ändringar! Kommer bli kul att slåss om TWSen

MVH

/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

EDIT med tillägg!

Valfritt Standard NATO 5,56 vapen till alla deltagare som inte vinner med 3 mag. Vapnerna att välja i mellan är.
-Colt modellerna.
-H&K modellerna dock ej eoteck versionen men 100Rnd_556x45_BetaCMag istället för 2 mag till G36K är möjligt!

Vapnerna kommer delges om man vill ha dom efter racet är avslutat.

--Fuskar man så är man smart kan man säga, men vissa saker blir man diskad för!
- Man får ej använda heli för att skjuta sönder dom tävlandes bilar om man har personal längs vägen.
- Personer längs vägen får ha bilar men ha fair play i bakhuvudet, Man t.ex prejar inte av någon från vägen genom att skicka fram en bil med 100 pipe bombs i!
- Race banan är inte ristad i sten men man måste passera dom viktiga kontroll punkterna Kamenka - Cherno - Nizhnoye - Södra vägen från Berezino - Stary - Södra sidan av NWA (Nudda landnings banan söder) - Zelenogorsk - Kamenka - Mål o start området. (Kan vara skönt att kunna vika av ibland om man gissar att någon är där. Därför är bara kontroll punkterna viktiga!)
- Inget våld WHAT SO EVER i safe zonen! Leder till disk!
- Något sådär fair play hoppas jag ni har så ROCK HARD AND PEDAL TO THE METAL!

Kommer slänga upp en safe zone under lördagskvällen fram till race startet på söndag för att man skall ha lite tid att fixa bil

OM ALLA SKULLE DÖ SÅ ÄR DET LAGET SOM KOMMER LÄNGST SOM VINNER!

Mvh!

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

EDIT med tillägg!

Valfritt Standard NATO 5,56 vapen till alla deltagare som inte vinner med 3 mag. Vapnerna att välja i mellan är.
-Colt modellerna.
-H&K modellerna dock ej eoteck versionen men 100Rnd_556x45_BetaCMag istället för 2 mag till G36K är möjligt!

Vapnerna kommer delges om man vill ha dom efter racet är avslutat.

--Fuskar man så är man smart kan man säga, men vissa saker blir man diskad för!
- Man får ej använda heli för att skjuta sönder dom tävlandes bilar om man har personal längs vägen.
- Personer längs vägen får ha bilar men ha fair play i bakhuvudet, Man t.ex prejar inte av någon från vägen genom att skicka fram en bil med 100 pipe bombs i!
- Race banan är inte ristad i sten men man måste passera dom viktiga kontroll punkterna Kamenka - Cherno - Nizhnoye - Södra vägen från Berezino - Stary - Södra sidan av NWA (Nudda landnings banan söder) - Zelenogorsk - Kamenka - Mål o start området. (Kan vara skönt att kunna vika av ibland om man gissar att någon är där. Därför är bara kontroll punkterna viktiga!)
- Inget våld WHAT SO EVER i safe zonen! Leder till disk!
- Något sådär fair play hoppas jag ni har så ROCK HARD AND PEDAL TO THE METAL!

Kommer slänga upp en safe zone under lördagskvällen fram till race startet på söndag för att man skall ha lite tid att fixa bil

OM ALLA SKULLE DÖ SÅ ÄR DET LAGET SOM KOMMER LÄNGST SOM VINNER!

Mvh!

Överaskande tävling! Mycket kul och bra initiativ! Säg bara till om du behöver min hjälp till något här...

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Överaskande tävling! Mycket kul och bra initiativ! Säg bara till om du behöver min hjälp till något här...

/smygarn

Haha tack! Ja inget mer en att kanske skjuta på upstarten lite kl18 kanske 10 min skulle vara snällt och bocka av kick för vapnerna i "banned weaponlist i TSW" så vinnarna slipper bli kickade som det blev förut när man plockade upp radio från NPCerna! xD

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Dom som vill vara med i racet kan anmäla sig här med lagnamn och ingame nick!

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Skickar ut riddles ibland nu och det är fina priser till första rättsvararen!
Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

[A-T] Dash signar upp på listan!

Vad säger förresten reglerna om att eliminera fienden och ta fiendens bil för att köra vidare?

Ex: Min vapendragare Oskar mejar ner en bil med sin ksp medans jag och B-Bad rullar vidare i vår bil. Oskar snor därefter bilen vars förare och passagerare han nyss skickat till andra jaktmarker. Han kör sedan parallellt med oss för att öka våra överlevnadschanser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrinitoN:

[A-T] Dash signar upp på listan!

Vad säger förresten reglerna om att eliminera fienden och ta fiendens bil för att köra vidare?

Ex: Min vapendragare Oskar mejar ner en bil med sin ksp medans jag och B-Bad rullar vidare i vår bil. Oskar snor därefter bilen vars förare och passagerare han nyss skickat till andra jaktmarker. Han kör sedan parallellt med oss för att öka våra överlevnadschanser.

Helt OK! ^^ Det heter Death Race av en anledning!

Vilka 2 av er kör och erat lagnamn tack?
Förslag på lagnamn är "Dom rosa Chernokatterna"

Sedan har jag börjat skicka ut gåtor som man kan svara på här eller i random snack tråden på vårat forum
Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Inte en aning, jag måste rådslå med mina ärade stridskamrater. Dom rosa Chernokatterna får det helt klart bli.

Vart skickar du ut gåtorna då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrinitoN:

Inte en aning, jag måste rådslå med mina ärade stridskamrater. Dom rosa Chernokatterna får det helt klart bli.

Vart skickar du ut gåtorna då?

Som servermeddelande som man svarar här eller på vårat forum i random tråden eller så ställer jag dom rätt i sidechat och då kan man svara där

Haha nice! 1 lag klart!
Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Lagt in lite fler fordons spawns nu så det blir lite mer bilar, traktorer och cycklar! Säg gärna till om någon spawnplats är buggad. T.ex den hänger i ett träd eller så!

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

200+ Fordon på servern nu istället för 120!

Cyklar, UAZ, Hummer, Ural, Traktorer, ATV, mm!
Som tidigare sagt vill jag gärna att ni rapporterar spawn buggar på fordonen!
Tanken är att det kanske blir roligare med mer fordon när servern är en PvP sandbox (Är ju förväntad överlevnads tid på 59min)!
Mvh!

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Mycket nytt så sammanställer det!
- 200+ Fordon på servern nu, PvP kommer bli mer LEKFULL,KREATIV och ROLIGARE!
- ACEX_SM Ljud mod.
- Natt 1 och 1/2 timme "ich" innan restart på 6 timmars omgångarna.
- Jag kommer sända ut gåtor imellanåt som ger vapen och item som pris. (T.ex DMR,M14,M24,Colt,NVG,Rangefinder)
- Death Race på Söndag och anmälan sker här på forumet eller på vårat eget i tråden förslag! priserna e bla. AS50 TWS och Lapura (Kul att slåss om dom sedan)
- Kan bli så att det blir kontrollerat "klan-krig" i en fighting dome runt Green Mt. som jag sätter upp helgen efter! (Pris ej satt, Måste komma överens med deltagande PvP klaner)

Kom gärna med egna förslag på förbättringar!
Kanske ett Safe heaven runt Berezino docks som bara Heros kommer in i och kan ha Anonyma Friendly möten i?
Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

Hur fixar man den ACEX_SM Ljud mod? och vad är det den specifikt gör?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbogeten:

Hur fixar man den ACEX_SM Ljud mod? och vad är det den specifikt gör?

http://www.armaholic.com/page.php?id=12160 hittar du den Den gör så att allt ljud blir mer realistiskt. Lättare att spåra folk och feeeetare ljud

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av NuZ:

http://www.armaholic.com/page.php?id=12160 hittar du den Den gör så att allt ljud blir mer realistiskt. Lättare att spåra folk och feeeetare ljud

Mvh

Måste man alltid starta upp spelet med launcher? eller är det bara första gången så det blir installerat?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbogeten:

Måste man alltid starta upp spelet med launcher? eller är det bara första gången så det blir installerat?

Ahaa du kör med dayz commander eller play with six? Då skall det finnas en liten ruta som heter "startup parameters", "additional launch parameters" eller liknande eller hur?

Där iaf skriver du -mod=@ACEX_SM så funkar det om du installerat ACEX som det står på armaholic

Tänk på att du kan inte logga in på andra servrar som inte har modden om du har den startup parametern inskriven så bara att sudda ut om du skall spela på någon annan server

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

Vill bara säga D01tY att det är lite tråkigt att du går in på vår server _bara_ för att promota eran egen server, blir ganska besviken faktiskt. Nog för att vi ska ha en friendly inställning gentemot varandra, men det är bara tråkigt.

Mvh
iSwordfish

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSwordfish:

Vill bara säga D01tY att det är lite tråkigt att du går in på vår server _bara_ för att promota eran egen server, blir ganska besviken faktiskt. Nog för att vi ska ha en friendly inställning gentemot varandra, men det är bara tråkigt.

Mvh
iSwordfish

Haha promota bara racet på söndag ,Men fick bara hat mot mig! Skulle vara roligt med folk från er också som var o racea bara där på kvällen! Men om du tycker det känndes dåligt ber jag om ursäkt.

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av NuZ:

Ahaa du kör med dayz commander eller play with six? Då skall det finnas en liten ruta som heter "startup parameters", "additional launch parameters" eller liknande eller hur?

Där iaf skriver du -mod=@ACEX_SM så funkar det om du installerat ACEX som det står på armaholic

Tänk på att du kan inte logga in på andra servrar som inte har modden om du har den startup parametern inskriven så bara att sudda ut om du skall spela på någon annan server

Mvh

Måste man ladda ner hela ace modden? för hittar inte bara filen för ljudet

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbogeten:

Måste man ladda ner hela ace modden? för hittar inte bara filen för ljudet

Det är olika mod som är ACE medans ACEX_SM är jud modden! En mapp som du sätter @ framför och har i din ARMA mapp, Det står på sidan

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av NuZ:

Det är olika mod som är ACE medans ACEX_SM är jud modden! En mapp som du sätter @ framför och har i din ARMA mapp, Det står på sidan

Mvh

Kommer inte in på servern längre, får upp felmedelande server is relying on downloadable content något sådant.

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |