The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Nu är Legendary Edition officiell också.
http://www.bethblog.com/2013/04/25/legendary-release/

https://d1ys1uetzexz61.cloudfront.net/bethblog.com/wp-content...

I övrigt: Fan vad fula Xbox-spelens boxar är.

Enda som ser ut som den "ska" är väl ändå PC varianten

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr. Bravo:

text ovan

Skrivet av _tekken_:

text ovan

Gott tack för era svar, verkar som att jag får göra lite utforskande först, eller chansa o helt enkelt börja om och installera mods från början igen:)
Heartfire skiter jag i, har bara hört dåligt om det, eller iaf att det inte är värt pengarna, bygga hus...

Några tips om vilka mods som är ett måste för Dragonborn och Dawnguard då? Och det är verkligen ok att installera dessa även om man är långt ifrån att klara mainquesten?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon4992:

Gott tack för era svar, verkar som att jag får göra lite utforskande först, eller chansa o helt enkelt börja om och installera mods från början igen:)
Heartfire skiter jag i, har bara hört dåligt om det, eller iaf att det inte är värt pengarna, bygga hus...

Några tips om vilka mods som är ett måste för Dragonborn och Dawnguard då? Och det är verkligen ok att installera dessa även om man är långt ifrån att klara mainquesten?

Dawnguard kan du spela utan att överhuvudtaget ha rört mainquesten. Dragonborn aktiveras tidigt i mainquesten.
Så det är bara att spela

Permalänk
Medlem

Hej hörrni!
Jag har fått ett problem och har sökt lite men hittar ingen lösning.

Varje gång spelet skall autospara så får jag vitskärm och allt fryser. Detta sker bara när jag är ute i öppet landskap och den sparar tex var 5/10/15 minut. Vill ogärna spara detta eftersom jag vill köra utan fasttravel och kan bli jobbigt när man rider längre sträckor, ja ni kan nog förstå. Men finns det lösning?

Tack på förhand!

Visa signatur

“It was luxuries like air conditioning that brought down the Roman Empire. With air conditioning their windows were shut; they couldn’t hear the barbarians coming.”

Permalänk
Skrivet av Sectrum:

Hej hörrni!
Jag har fått ett problem och har sökt lite men hittar ingen lösning.

Varje gång spelet skall autospara så får jag vitskärm och allt fryser. Detta sker bara när jag är ute i öppet landskap och den sparar tex var 5/10/15 minut. Vill ogärna spara detta eftersom jag vill köra utan fasttravel och kan bli jobbigt när man rider längre sträckor, ja ni kan nog förstå. Men finns det lösning?

Tack på förhand!

Några större moddar installerade/avinstallerade sen problemet började? Kanske du har väldigt många savefiles? INI-filer ändrade?

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Sectrum:

Hej hörrni!
Jag har fått ett problem och har sökt lite men hittar ingen lösning.

Varje gång spelet skall autospara så får jag vitskärm och allt fryser. Detta sker bara när jag är ute i öppet landskap och den sparar tex var 5/10/15 minut. Vill ogärna spara detta eftersom jag vill köra utan fasttravel och kan bli jobbigt när man rider längre sträckor, ja ni kan nog förstå. Men finns det lösning?

Tack på förhand!

Hur stora är dina sparfiler? Är dom över 20-25mb styck så har dom antagligen blivit förstörda pga tex dåliga/onödiga script från moddar. När det händer så blir det otroligt trögt att spara och ladda tills det helt enkelt krashar. Men iom att det bara sker i öppna miljöer så är det nog något annat.

Du kan stänga av autosave annars i menyn också om du vill, om du har som vana att spara manuellt lite då och då i säkra områden.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Vilka är era favoritspells? Kan vara från moddar eller vad som helst. Ska testa att spela från början med nya mods och satsa på magi.

Permalänk
Avstängd

Tycker personligen att magier är ruggigt tråkigt i Skyrim.
Det blev liksom bara...ja... det räckte inte för mig i alla fall med att bara få sänkt manakostnad. Det är något som saknas helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorruptedLungs:

Vilka är era favoritspells? Kan vara från moddar eller vad som helst. Ska testa att spela från början med nya mods och satsa på magi.

Kan hålla med Damodred där. Åtminstone när det kommer till Destruction (Min karaktär har maxat destruction nu). När man kommer till en viss nivå i det trädet så är det bara Lightning Bolt som gäller. Den träffar målet direkt, kostar inte mycket mana, och även om den inte gör så mycket skada per träff så gör stagger (en perk ganska tidigt i Destruction-trädet) att du kan ha kontroll på dina fiender hela tiden. Har skaffat alla andra originalspells till just det trädet och visst kan man kötta, men din mana är slut på nolltid, så det gäller att släpa med sig gott om potions.

Har nästan bara erfarenhet av Destruction och Restoration. De andra träden har inte tilltalat mig alls än.

Permalänk
Medlem

Fyfan vad man känner sig lurad förvarad alla mina föremål i en ''Barrel'' i Whiterun och nu är ALLA items borta hade sparat en hel del Uniques för att dekorera mitt hus som jag hade tänkt fixa, men nope DENIED!

Jag antar att det är Karma för att spela som en Tjuv!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd

Japp, Karma it is

Mitt största irritationsmoment med Skyrim är den utdaterade motorn. Det är synd att Bethesda inte gjort den 64bits anpassad för oss som har system av nyare modell. Skyrim och till viss del även Oblivion, lider av instabilitet då minnet tar slut, som i sin tur är 32bits begränsningar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _tekken_:

Fyfan vad man känner sig lurad förvarad alla mina föremål i en ''Barrel'' i Whiterun och nu är ALLA items borta hade sparat en hel del Uniques för att dekorera mitt hus som jag hade tänkt fixa, men nope DENIED!

Jag antar att det är Karma för att spela som en Tjuv!

Du får ju se till att lagra det på nåt ställe som inte nollställs (i nåt av dina hus t ex)

Skrivet av Damodred:

Japp, Karma it is

Mitt största irritationsmoment med Skyrim är den utdaterade motorn. Det är synd att Bethesda inte gjort den 64bits anpassad för oss som har system av nyare modell. Skyrim och till viss del även Oblivion, lider av instabilitet då minnet tar slut, som i sin tur är 32bits begränsningar.

Nja, dom fixade väl till det, åtminstone delvis, i en patch?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Japp, Karma it is

Mitt största irritationsmoment med Skyrim är den utdaterade motorn. Det är synd att Bethesda inte gjort den 64bits anpassad för oss som har system av nyare modell. Skyrim och till viss del även Oblivion, lider av instabilitet då minnet tar slut, som i sin tur är 32bits begränsningar.

har för mig att det finns en mod som fixar detta.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Japp, Karma it is

Mitt största irritationsmoment med Skyrim är den utdaterade motorn. Det är synd att Bethesda inte gjort den 64bits anpassad för oss som har system av nyare modell. Skyrim och till viss del även Oblivion, lider av instabilitet då minnet tar slut, som i sin tur är 32bits begränsningar.

Skrivet av anon42512:

Du får ju se till att lagra det på nåt ställe som inte nollställs (i nåt av dina hus t ex)

Nja, dom fixade väl till det, åtminstone delvis, i en patch?

Skrivet av Wulf92:

har för mig att det finns en mod som fixar detta.

Hehe nu vet jag hur mina offer känner sig grundlurade och förtvivlade jag får väll helt enkelt bita i det sura äpplet och farma tillbaks mina glimrande stenar och tuffa drakben, men som tur är spelar man på PC så man kan ju vara så fräck att fixa tillbaks sina Unika via konsolen
--
Detta Ang med 64Bits anpassat så har dom utökat så att spelet kan använda 4gig RAM det var väll det du menade
http://www.joystiq.com/2011/12/21/skyrim-pc-patched-can-now-c...

Säger det igen fan vad grymt Skyrim är!
med det sagt lämnar jag just denna post med

PS:kanske har druckit lite väll mycket Nord Mead! how about you Milk Drinker!?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Har klarat main storylinen nu, kört igenom thieves guild, college of winterhold, companions och imperial. Vad gör jag nu? Sidequesten som landar under misc är inte roliga.

Vad finns det mer för quests som man måste köra?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Har klarat main storylinen nu, kört igenom thieves guild, college of winterhold, companions och imperial. Vad gör jag nu? Sidequesten som landar under misc är inte roliga.

Vad finns det mer för quests som man måste köra?

Om du inte har kört igenom Dark brotherhood, så tycker jag du gör det! annars, kanske dags att köpa Dawnguard & Dragonborn dlcs?

Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3

Permalänk
Skrivet av Mishy:

Om du inte har kört igenom Dark brotherhood, så tycker jag du gör det! annars, kanske dags att köpa Dawnguard & Dragonborn dlcs?

Tusan då! du får ju inte glömma hearthfire

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd

4gb räcker ju inte
In med några tunga grafiska moddar så dör till slut motorn (men det ser ju fint ut så länge).

Permalänk

Är på den delen i main-questen där man ger bort alla sin prylar till när man ska in på festen med älvorna. Tro fan att de sveper ner en drake rakt framför näsan på en xD Är ju helt värdelös utan min båge, försökte först spruta lite eld på honom men kom sen på att hade "bend will" så jag red runt på honom en stund bara Vet i fan va jag hade gjort om jag inte hade haft de skriket. Vakterna och Delphine gör inte supermycket nytta mot en äldre drake

Ni för ursäkta den horribla svenskan men känner för att skriva av mig lite snabbt innan jag går å lägger mig

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Tusan då! du får ju inte glömma hearthfire

Glömde säga att jag har Hearthfire, adopterade en unge som heter Samuel och gifte mig med Muiri, så nu bor vi i min kåk i falkreath med unge, häst och villa då. Ska idag köra igenom Dark brotherhood, tack för den!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

red: flyttar mitt inlägg till mods tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Är på den delen i main-questen där man ger bort alla sin prylar till när man ska in på festen med älvorna. Tro fan att de sveper ner en drake rakt framför näsan på en xD Är ju helt värdelös utan min båge, försökte först spruta lite eld på honom men kom sen på att hade "bend will" så jag red runt på honom en stund bara Vet i fan va jag hade gjort om jag inte hade haft de skriket. Vakterna och Delphine gör inte supermycket nytta mot en äldre drake

Ni för ursäkta den horribla svenskan men känner för att skriva av mig lite snabbt innan jag går å lägger mig

Har för mig att man kan ta med sig ett vapen, som du själv får välja (från ditt inventroy, kan vara felstavat). Alltså innan du lämnar över allt Delphine.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Skrivet av seville57:

Har för mig att man kan ta med sig ett vapen.

Men Delphine tar ju resten av alla ens saker man inte gett till Malbourne?

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Men Delphine tar ju resten av alla ens saker man inte gett till Malbourne?

Har inte spelat Skyrim på tag nu (buggar för mycket). Men jag hade ett vapen med mig in på festen, vad jag kan minnas.

EDIT: Du har rätt, man kan/ska ge ett vapen till Malourne.

Du kan läsa om det här: http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=we...

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Kan hålla med Damodred där. Åtminstone när det kommer till Destruction (Min karaktär har maxat destruction nu). När man kommer till en viss nivå i det trädet så är det bara Lightning Bolt som gäller. Den träffar målet direkt, kostar inte mycket mana, och även om den inte gör så mycket skada per träff så gör stagger (en perk ganska tidigt i Destruction-trädet) att du kan ha kontroll på dina fiender hela tiden. Har skaffat alla andra originalspells till just det trädet och visst kan man kötta, men din mana är slut på nolltid, så det gäller att släpa med sig gott om potions.

Antingen ordentligt med potions, eller så klättrar man upp i toppen av enchantment- och alchemyträden och fixar utrustning som sänker kostnaden för destruction rejält (det går att få över 100% reduktion om man vill, utan fusk, varpå samtliga destruction spells i praktiken kostar 0). Sen kan man traska runt och släppa lös helvetet på jorden, sjungandes "Jag ska spränga hela världen lilla mamma".

Men roligast har jag haft med min "pyjamasmagiker". Noll i armor, noll magiska föremål. Att fly i vild panik skrikandes som en kastratsångare blir fort vardag, men kul är det.

Skrivet av darkmoon:

Har nästan bara erfarenhet av Destruction och Restoration. De andra träden har inte tilltalat mig alls än.

Illusion är roligast, tycker jag. Visst, inga illusion spells biter på drakar, men de flesta andra (särskilt när man kommit en bra bit upp i trädet). Att köra pacify i ena handen och valfri destruction i andra, och dra iväg båda samtidigt på sitt intet ont anande offer flera gånger i rad, är både högst roande och väldigt praktiskt om man är en liten pyjamasmagiker med så lite health att man dör av en enda träff.

Att kunna göra sig osynlig utan potions är rätt praktiskt det också, ibland.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag har plockat up diverse brev och annat läsbart material vissa av dom har som en rund cirkel med en prick i mitten när man kollar inventory för läsbart material vad betyder den cirkeln?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

Jag har plockat up diverse brev och annat läsbart material vissa av dom har som en rund cirkel med en prick i mitten när man kollar inventory för läsbart material vad betyder den cirkeln?

Det är ett öga, som betyder att du har läst det brevet eller den boken.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Konsolgrävare

The Complete Elder Scrolls Collection

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Jag har en snabb fråga, jag har TYVÄRR ett AMD grafikkort 7970 och det går fan inte spela Skyrim!

kör jag autodetect så säger den ultra settings, jag har laddat ner high-texture delen och dom två expansionerna, thats it

problemet är..

vatten flimrar, karraktären buggar och det ser ut som om man går ovanpå terrängen, öppnar man dörrar så flyger objekt runt i rummet ljudet låter bedrövligt och jag tror det beror på att gubben hoppar upp och ner och det är det ljudet man hör.

jag har surfat runt och försökt olika lösningar, vad är era tips?
Testat 3 olika drivers (Win 8.1)

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

Jag har en snabb fråga, jag har TYVÄRR ett AMD grafikkort 7970 och det går fan inte spela Skyrim!

kör jag autodetect så säger den ultra settings, jag har laddat ner high-texture delen och dom två expansionerna, thats it

problemet är..

vatten flimrar, karraktären buggar och det ser ut som om man går ovanpå terrängen, öppnar man dörrar så flyger objekt runt i rummet ljudet låter bedrövligt och jag tror det beror på att gubben hoppar upp och ner och det är det ljudet man hör.

jag har surfat runt och försökt olika lösningar, vad är era tips?
Testat 3 olika drivers (Win 8.1)

Sitter med samma typ av kort, har aldrig upplevt dina problem men vi börjar med några frågor?

1. Har du testat att köra på absolut lägsta nivån utan high-texture delen? Funkar det eller har du samma problem?
2. Har du testat att verifiera cachen via steam så att inget är korrupt?
3. Vad kör du med för upplösning?
4. Kanske dum fråga men det är bara Skyrim som knasar sig?
5. Temperaturer på kortet när du kör?
6. Vad har du mer för komponenter i maskinen, RAM, CPU, HDD?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc