Jag vill ha en lånemus under reparationstiden, tillverkaren går inte med på detta

Permalänk
Inaktiv

Tycker att OP har alldeles för höga förväntningar för vilken service han kan vänta sig när vi pratar om en mus för 700SEK. Det är ju inte realistiskt på något sätt, och sen att dra in jämförelse med bilbranschen där vi snackar helt andra summor har ju inget med saken att göra.

Bra gjort Qpad, håll på er och vad som är rätt!
Blir att köpa Qpad nästa gång.

OP: har du fått någon ny mus eller vad händer? Hade du gjort rätt från början hade ju allt varit löst nu.
Du har ju 99% av alla emot dig här i tråden, inse att det är dina förväntningar som är rejält uppskruvade, och att man inte kan vänta sig silverfatsservice för 700SEK. Den service du efterfrågar kostar, och har du betalt för den? Nej det har du inte.

Permalänk
Medlem

Finns det något företag som skickar ut en lånsemus under perioden som de kikar på sin egen?

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Bra service kostar. Om man köper en mus för några hundringar och möjligen upp mot tusenlappen så kan man omöjligen kräva eller förvänta sig att man får en lånemus medans man väntar.

Till en bil som kostar väldigt mycket mer, som andra snackat om, där är det inte orimligt att kunna få en lånebil medans man väntar. Men det är inget givet det heller och kostar ofta lite extra. Så inte ens en bil för några hundra tusen ger i alla lägen en garanti på en lånebil medans man väntar. Vart finns då rimligheten i att förvänta sig det när det gäller en mus för några hundringar?!

Saker i den här världen är inte gratis och när det gäller affärer är det väldigt sällan företag är snälla för att vara snälla. Företagen är bara intresserade av att tjäna pengar. Att ge service på den nivå som TS kräver går inte hand i hand med vad de flesta skulle kalla bra affärsidé = Det kommer inte hända i de flesta fall.

Man ska absolut förvänta sig en viss nivå av service...men kom igen! Tänk lite...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Inaktiv

Detta var det befängdaste jag hört!

Jag äger ingen ritlplatta. Borde inte Wacom skicka en låneritplatta till mig som jag kan ha tills jag köper en? Det är inte som att musen är den vitala delen i en dator.

Kan förstå att man kan låna saker som telefon, bil, rullstol eller tandställning om en originalprodukt går sönder, men det är produkter som krävs för att utföra sitt arbete eller liv. Att inte ha en mus (vilket man borde kunna köpa för ~30 kronor på teknikmagasinet) borde inte påverka en så extremt mycket, om man nu inte är professionel starcraftspelare...

Permalänk
Medlem

Oavsett vad man tycker så har du ju inte konsumentlagstiftningen på din sida i fallet att du ska få en lånemus, däremot har du rätt till att få ersättning utöver en ny mus för det besvär du utsatts för vilket är lagstadgat. Det är få som kräver detta av företagen men som konsument har du rätt till en form av skadestånd för utebliven användning av produkten.

Att denna ersättning skulle innefatta något större belopp i detta fall tvivlar jag på men man kan ju alltid testa att ta diskussionen.

Permalänk

Vill bara dra en snabb jämförelse med Logitech's support och hur dom hanterar garantier och defekta produkter.

- Skicka in bild och beskriv problemet, inkludera det unika produkt ID't
- En helt ny skickas hem till dig med UPS leverans till din dörr, dom kräver inte att du skickar tillbaka den som var defekt.

Slutsats, köp Logitech.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Lär dig navigera i windows med tangentbordet!
Det är väl inte mycket mer än spelande som verkligen kräver en mus?

Går ju även att styra muspekaren med en smartphone (iaf går det med Android, gissar att det finns appar för både iPhone och WP för detta ändamål också)

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Dom kunde iofs gjort som BenQ gör.. Skicka ny vara med bifogad retursedel så du skickar in din defekta när du fått det nya. Visar det sig att varan du skickade in är sönder - Fine! Du har fått ny mus och allt är klart. Skulle varan inte vara sönder skickar du tillbaka musen du fick eller betalar för den.

Väldigt enkelt...

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Nu börjar vi ju diskutera löjliga detaljer här, men du bär inte hela kostnaden själv, den slås ut på alla, men likt väl betalar du för den, kostnaden för lånebilen kommer ju tas ifrån något ställe.

Men det är ju lite äpplen och päron ändå.
Du har dels försäkring på bilen, du betalar för att få en service utförd, du lämnar den "över disk" till en servicepartner, det blir ingen extrakostnad för dem att skeppa iväg en bil åt dig.
Men framförallt är det ett serviceställe och inte tillverkaren du vänt dig till.

Dessutom är ju kostnaden för att låna ut en bil åt dig under servicentiden nominell jämfört med vad din bil kostar och vad de tjänar på att du lämnar in din bil där.

Vad tror du att du fått för svar om du ringt till GM i USA och krävt en gratis service och upphämtning av bilen PLUS en exakt lånebil under tiden den är borta?
Skratt, hån eller bara ett klick?

Tillbaka till musen då.
Kostnaden för musen är låg, du har ingen försäkring och betalar inget för att få den lagad.
Du vänder dig direkt till tillverkaren, vars kärnverksamhet inte är service i utbyte mot pengar, utan tillverkning av möss.
Du får ändå, trots att du egentligen borde vända dig till din återförsäljaren, gratis service av musen och fri frakt på detta.

Du har inte köpt musen för en halv miljon, du har inte försäkring på den och du lämnar inte in den på service för tusentals kronor.
Det finns inget pålägg på toppen som bär extrakostnaden som lånemus över post innebär.

Om du skulle vända dig till ett serviceställe och säga "här är 2000 spänn fixa min mus" så får du garanterat en lånemus under tiden.

Köper du en helt ny bil, så har du 3 års reklamationsrätt, samma för en mus. Att lämna in en bil på service är inte att reklamera bilen. Så ja det är äpplen och päron om man jämför två olika scenarion.
Säljaren har ett ansvar att ersätta köparen för den skada köparen har lidit genom att varan har varit felaktig.

Att en bil är 1000ggr dyrare än en mus spelar inte roll. Reklamerar du en produkt har du rätt till att få felet avhjälpt utan olägenhet för dig. Lider du skada på grund utav felet, så har du rätt till kompensation. En lånemus är en metod att minimera skadan. Att Qpad erbjuder sig att betala kostnaden för en temporär mus är ett annat alternativ. Att TS ska behöva betala för en mus ur egen ficka på grund utav att Qpads mus inte fungerar, är helt tokfel.

Visa signatur

i7-6700K 4,8 GHz @ 1,350 V | ASUS Maximus VIII Ranger | Corsair LPX 4x8GB | Gigabyte 3070 Eagle | P2 850 W | Silverstone FT02 |

Permalänk
Medlem

Förstår inte att folk försöker nå fram till den här väggen till trådskapare, låt han försöka kräva en reservmus om han vill, han kommer inte att få det från någon...

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte en QPAD 5K för några år sedan på Dreamhack och det är fan en av dem bästa mössen jag haft.
Under ett tag så misstänkte jag att det var fel på musen och jag kontaktade QPAD och dem erbjöd sig att ta in musen och se om det var något defekt med musen. Jag tackade dock nej och sa att jag skulle testa ett tag till och se om det åtgärdades.
Efter att jag omformaterade datorn en tid efter så funkade det fint igen så det var något med min dator
Iallafall...min point är att Qpad har en otroligt bra support och du ska vara glad att dem erbjuder sig att hjälpa dig. Jag har varit med om ett flertal företag som inte har varit lika trevliga som Qpad.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad igen*

Från hån, trollanklagelser, otrevligheter och off-topicinlägg.

Som jag skrev innan:

Vänligen tänk på hur ni uttrycker er, oavsett om man anser någon ha fel eller inte så är det inte fritt fram att skriva vad som helst. Diskutera gärna er ståndpunkt, men gör det i så fall sakligt och utan otrevligheter.

Skrivet av Lifooz:

Palmie, om du får lön för ditt modererande, så lär du bli miljonär på denna tråd.
Det verkar TYVÄRR som om flashback, har smittat av sig sina medlemmar på Sweclockers.com

/Jordenxxx

Bara för tydlighetens skull, ingen av moderatorerna får någon ersättning, vi gör detta på frivillig basis för att vi vill att forumet ska vara så trevligt som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Han hävdar dock att han fick en Ny skärm för några år sedan utan att företaget ens kollade på den...

Har svårt att tro att är sant eller att företaget inte är vid liv i dagsläget.

Det har jag också fått. Dustin hade utbytesgaranti på skärmar över 3000kr på den tiden.
Det kom dagen efter jag ringt en ny skärm och de hämtade min gamla, jag bodde då i Härnösand också.

Men att kräva att få en utbytesmus kanske är att ta i.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Vilka jävla krav.. det är en mus för 700 kr..

Varför låser inte mods tråden, kommer ju ändå ingen vart hursom.

Permalänk
Medlem

Jag har 5 till 7 olika möss hemma av olika tillverkare och kvalite. TS lever i en värld jag inte känner igen, nästan lite skrämande U land vibbar.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk

1. QPAD är en tillverkare, de ansvarar egentligen inte för service och fel. Utan det gör återförsäljaren där du köpte produkten, om din Ford Mustang går sönder så ringer du inte till Fords Huvudkvarter i USA och ber dem skicka en lånebil till dig från staterna. Utan du vänder dig till den återförsäljare där du köpt bilen och har service avtal med. Du sa själv att du fått en volvo ibland och diverse andra märken. Skulle tycka det var extremt roligt om QPAD skickade ut en gammal sliten mus med kula som du kan använda så länge.

2. QPAD erbjuder sig kunder 2 års garanti på produkter, eller 5 om du köpt QH-1339. Dvs 1 eller 4 år mer än din återförsäljare (vissa). Jag skulle kalla detta väldigt bra service från tillverkaren.

3. om du nu misslyckats att vända dig till din återförsäljare och ändå mailat QPAD, som erbjudit sig att du faktiskt fraktfritt (många bolag gör verkligen inte det) får skicka musen till dem och får en helt ny i utbyte så kallar jag väl inte det dålig service? De har svarat på dina mail, de har svarat på din kritik på Sweclokcers, erbjuder sig trots att du är otrevlig att lösa dina problem efter bästa behov. Vad gör då 2-3 dagar när du får denna service?

4. Tycker QPAD agerar trevligt då de uppenbarligen i tråden visat att de hjälp folk som köpt beggat utan kvitton, svarat fort och trevligt på mail, hjälpt folk som inte har kvitto eller bevis för att produkten haft garantifel. Men ändå fått hjälp.
Själv har jag också fått hjälp av QPAD då mitt tangentbord agerade underligt, fick ett nytt tillbaka. Vissa kanske anser att jag är partisk men har goda erfarenheter med QPAD, kan självklart dra liknelser med andra företag som gett mig bra service, bara att fråga på.

5. Ge QPAD en eloge för de fortsätter vara trevliga och hjälpa TS med sina problem, trots baktalande och skapandet av nya trådar för han blir nedtuggad i denna.

Permalänk
Medlem

Värsta tråden jag läst på sweclockers någonsin

Visa signatur

How do you know if a person playing Diablo on Hardcore? They will tell you!

Permalänk
Skrivet av TittaEnGet:

1. QPAD är en tillverkare, de ansvarar egentligen inte för service och fel. Utan det gör återförsäljaren där du köpte produkten, om din Ford Mustang går sönder så ringer du inte till Fords Huvudkvarter i USA och ber dem skicka en lånebil till dig från staterna. Utan du vänder dig till den återförsäljare där du köpt bilen och har service avtal med. Du sa själv att du fått en volvo ibland och diverse andra märken. Skulle tycka det var extremt roligt om QPAD skickade ut en gammal sliten mus med kula som du kan använda så länge.

2. QPAD erbjuder sig kunder 2 års garanti på produkter, eller 5 om du köpt QH-1339. Dvs 1 eller 4 år mer än din återförsäljare (vissa). Jag skulle kalla detta väldigt bra service från tillverkaren.

3. om du nu misslyckats att vända dig till din återförsäljare och ändå mailat QPAD, som erbjudit sig att du faktiskt fraktfritt (många bolag gör verkligen inte det) får skicka musen till dem och får en helt ny i utbyte så kallar jag väl inte det dålig service? De har svarat på dina mail, de har svarat på din kritik på Sweclokcers, erbjuder sig trots att du är otrevlig att lösa dina problem efter bästa behov. Vad gör då 2-3 dagar när du får denna service?

4. Tycker QPAD agerar trevligt då de uppenbarligen i tråden visat att de hjälp folk som köpt beggat utan kvitton, svarat fort och trevligt på mail, hjälpt folk som inte har kvitto eller bevis för att produkten haft garantifel. Men ändå fått hjälp.
Själv har jag också fått hjälp av QPAD då mitt tangentbord agerade underligt, fick ett nytt tillbaka. Vissa kanske anser att jag är partisk men har goda erfarenheter med QPAD, kan självklart dra liknelser med andra företag som gett mig bra service, bara att fråga på.

5. Ge QPAD en eloge för de fortsätter vara trevliga och hjälpa TS med sina problem, trots baktalande och skapandet av nya trådar för han blir nedtuggad i denna.

1. TS kan ha köpt musen direkt från Qpad, eller så kan återförsäljaren ha gått i konkurs och Qpad är nästa steg i säljledet. Men det är rätt att TS ska i första hand reklamera musen till det företag som sålde musen.
2. Garanti är trevligt, ja. Men hur är det relevant till tråden?
3. Om Qpad är de som har ansvaret, så ska de avhjälpa felet utan olägenhet för TS, att betala frakt är en typisk olägenhet.
4. Att Qpad har haft bra service i andra ärenden, har ingen betydelse för TS. Även jag har blivit bemött bra när mitt tangentbord var trasigt, inte betyder det att Qpad alltid gör rätt.
5. Qpad har en lagstadgad skyldighet att avhjälpa TS felet, att de inte är otrevliga är något man som kund förväntar sig. Men ja, TS har inte varit smidig i ärendet heller.

Visa signatur

i7-6700K 4,8 GHz @ 1,350 V | ASUS Maximus VIII Ranger | Corsair LPX 4x8GB | Gigabyte 3070 Eagle | P2 850 W | Silverstone FT02 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimloths:

Värsta tråden jag läst på sweclockers någonsin

Då har du inte varit med länge

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Rätt intressant frågeställning.

Från KKL:

Gissar att hyresmarknaden för möss är begränsad men egentligen borde man kunna hyra en mus under tiden och kräva ersättning för det.

Imponerande att TS orkar bråka om en sån här sak dock.

Nej, för det hade antagligen varit billigare att köpa en mus än att hyra en.. Och du får ersättning för dina skäliga utgifter.
TEx buss till affären istället för Taxi.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palmie:

*Tråd rensad igen*

Som jag skrev innan:

Vänligen tänk på hur ni uttrycker er, oavsett om man anser någon ha fel eller inte så är det inte fritt fram att skriva vad som helst. Diskutera gärna er ståndpunkt, men gör det i så fall sakligt och utan otrevligheter.

Bara för tydlighetens skull, ingen av moderatorerna får någon ersättning, vi gör detta på frivillig basis för att vi vill att forumet ska vara så trevligt som möjligt.

Jag håller fan inte alltid mer er moderatorer, forumledare etc. men för detta ska du ha en eloge för. Även om jag också är stark motståndare mot TS och vill ha högt i tak så är personangrepp lågt.

Bra jobbat.

Skrivet av matte56:

Då har du inte varit med länge

Haha!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Egentligen finns det en sak alla har missat i den här historian. Bedrägeririsken för företaget.
Det är skitlätt att fiffla med "små" ospårningsbara produkter och företagen förlorar alldeles för mycket på det. Säg att du ringer och säger exakt samma sak men att företaget nu skulle gå med på att skicka en utbytesprodukt utan snack.

Låter väl bra? Ja för dig, men vad händer om du inte skickar tillbaka den trasiga musen? Och tänk nu, hur lätt skulle det inte vara att fejka detta problem och fixa hem en extra gratis mus. Riskfritt och snabbt!

Det är därför elektronikföretag inte kör efter den principen, för att det helt enkelt är för lätt att lura systemet.

Sen för ett framtida tillägg, om du ber om att få lägga ut pengar för en ny mus mot att dom skickar en ny direkt där dom sedan antingen makulerar fakturan eller skickar tillbaka pengarna när dom fått in, testat och verifierat att det är fel på musen.

Då slipper man köpa en extra mus och samtidigt får företaget säkerhet. Detta kan även QPad (om ni inte har svartlistat tråden(Och alla andra för den delen)) kanske överväga att hantera serviceärenden på detta vis för de som inte har tid att vänta!

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av qpad:

Hej.

Vi erbjuder alltid våra kunder som har något eventuellt fel med våra produkter att skicka in dem till oss så vi får undersöka felet, antingen så reparerar vi produkten eller skickar ut en ny produkt till kunden inom ramen av garanti tiden.

Vi kan tyvärr inte skicka ut en produkt till kunden innan kunden har skickat in sin defekta produkt utifall att vi kan reparera produkten.
Personligen vet jag inte många företag som erbjuder sina kunder en tillfällig produkt innan kunden har skickat in sin defekta produkt, det säger sig självt.

Det du beskriver med din mus är alldeles riktigt, det skall inte vara så därmed fick du möjligheten att skicka in din mus för reparation.
Synd att du inte vill ge det ett försök till en reparation då musen är alldeles underbar när den fungerar som den skall göra.

Vi är, trots din frustration fortfarande villiga att hjälpa dig med din 5K mus för att få den att fungera som den ska, om du är intresserad får du kontakta vår support igen så skapar de en retur frakt sedel till dig så att vi kan lösa detta för dig.

Med vänlig hälsning
QPAD

Du som är i mus industrin har aldrig hört talas om Logitech? Där snackar vi om kundvård!
Hade problem med min G700, en av knapparna hade slutade att fungera så jag ringde Logitech och dom bestämde sig att skicka mig en helt ny G700s direkt till dörren utan något tjafs allls. Behövde inte ens skicka in min gamla mus, inte ens kvitto var ett krav!

Så det du säger stämmer verkligen inte, och om ni vill vara en konkurrent att räkna med på den här tuffa marknaden så tycker jag ni borde anamma lite av den kundvården som Logitech erbjuder för där är ni hästlängder efter iochmed det svaret du gav här ovanför.

Självklart ska han inte behöva skicka in sin mus utan att ni skickar en ersättnings mus eller ger honom en helt ny mus som Logitech med största sannolikhet hade gjort i det här fallet.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palmie:

*Tråd rensad igen*

Som jag skrev innan:

Aj då, men om du skall fortsätta på detta vis, får du skicka ut böteslappar till dom medlemmar, som drar på sig dina redigeringar.
Well jag får en lapp jag också, men hellre en, än 7-10 st, som vissa här skulle ha fått.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sj6:

Jag påstår bestämt motsatsen.

Vad jag menade var att musen idag är ett arbetsverktyg.

De som inte använder sig av en dator i sitt dagliga arbete påverkas ju såklart inte.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Du som är i mus industrin har aldrig hört talas om Logitech? Där snackar vi om kundvård!
Hade problem med min G700, en av knapparna hade slutade att fungera så jag ringde Logitech och dom bestämde sig att skicka mig en helt ny G700s direkt till dörren utan något tjafs allls. Behövde inte ens skicka in min gamla mus, inte ens kvitto var ett krav!

Så det du säger stämmer verkligen inte, och om ni vill vara en konkurrent att räkna med på den här tuffa marknaden så tycker jag ni borde anamma lite av den kundvården som Logitech erbjuder för där är ni hästlängder efter iochmed det svaret du gav här ovanför.

Självklart ska han inte behöva skicka in sin mus utan att ni skickar en ersättnings mus eller ger honom en helt ny mus som Logitech med största sannolikhet hade gjort i det här fallet.

Vi har hört att Logitech går ett steg längre.

Kan du nämna något annat företag som gör detta med möss? Om inte så stämmer det nog ganska bra som qpad hävdar.

Jag för min del skulle aldrig få för mig att fråga efter en lånemus, det skulle kännas absurt och mer till besvär än nytta. Men det är ju bara jag det.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av running_wild:

Jämför din mus med andra datorkomponenter.

Dålig hårddisk = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dålig skärm = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dålig CPU = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dålig GPU = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dåligt chassi = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dålig läsare = vänta på att man får en ny eller reparation.
Dåligt moderkort = vänta på att man får en ny eller reparation.
etc..
etc..

Varför skulle det vara annorlunda för din mus?

Och att man får en lånebil när bilen är kass är väl ett fall för sig. Inte många som har en extra backup bil på lager..

Går en sönder så kastar jag bort den och tar upp en ny.

Skrivet av OskarW90:

Hade precis ett trevligt samtal med Komplett.se ang min processorkylare som inte fungerade som den skulle (fläktarna gick inte på fläktcontrollern). inte fick man en "lånekylare" men fan inte att man klagar på det. Komplett försöker fixa mitt ärende så fort de kan och det är allt som krävs av dem, får gå och skaffa en annan kylare medan jag väntar på att få tillbaka min.

Att kräva dem på att skicka runt "lånemöss" för att du inte klarar dig utan mus i 2-4 dagar är att kräva för mycket.

Om du nu absolut vill ha en mus konstant, gå och köp en likadan mus medan du väntar på att få en ny mus från Qpad.
När du väl fått den så går du till butiken där du köpte "extramusen" och lämnar tillbaka den nya musen i kartong för pengarna tillbaka.

Köpte du datorn i delar eller ihopplock + montering av komplett? För om du köpte datorn i delar borde du väl ha en fläkt av refrensdesign till CPU:n?

Skrivet av Johan^junior:

Min flickvän blev sjuk och sedermera inlagd på sjukhus, inte sjutton ringde jag ikea och frågade efter en låneflickvän, bara för att hon nu blev 'tillverkad' i en säng som ikea tillverkat/sålt.

Den du köpt produkten av hjälper dig med reklamationshanteringen, om du har garanti kvar.

Hade jag lätt gjort.. Bara för att höra hur den IKEA anställde jag nått skulle reagera till mitt helt huvudlösa argument.

Skrivet av IceDread:

Har du testat att verkligen läsa det någon skriver, du kanske borde försöka med det någon gång. Testa igen, försök komma ihåg det du lärde dig i skolan, så kanske du ser att det inte har med någon skada att göra ens. Läste du de andra exemplen jag gav?

Här kastas det sten i glashus. ALLA exempel du givit är helt irrelevanta och du borde vi det här laget insett att du gör dig själv till åtlöje. Eller förväntar du dig att Qpad ska sända en bil för att hämta upp musen direkt ur handen på dig?

Skrivet av Tino:

Tycker väldigt många hakar upp sig på att han vill ha en lånemus då flera exempel (inklusive mitt) trycker för att han borde fått en ny mus direkt utan att behöva skicka in sin befintliga då båda parter har konstaterat att den är defekt.

Med andra ord så skulle din firma inte överleva länge. Självfallet måste han sända in den defekta produkten för att de ska kunna laga alt. byta ut den. Att påstå något annat är bara löjligt.

Skrivet av Kaffemaskinen:

Vill bara dra en snabb jämförelse med Logitech's support och hur dom hanterar garantier och defekta produkter.

- Skicka in bild och beskriv problemet, inkludera det unika produkt ID't
- En helt ny skickas hem till dig med UPS leverans till din dörr, dom kräver inte att du skickar tillbaka den som var defekt.

Slutsats, köp Logitech.

Slutsats.. Gud vad man skulle kunna utnyttja det.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Nej, för det hade antagligen varit billigare att köpa en mus än att hyra en.. Och du får ersättning för dina skäliga utgifter.
TEx buss till affären istället för Taxi.

Isåfall bör man alltså få ersättning för att ta bussen till affären, kostnaden för en ny mus och ev ersättning för den tid man förlorar på det (brukar vara svårt dock).

Jag fick milersättning av Siba när jag fick åka och lämna in en telefon för reparation flera gånger, jag hade fått lånetelefon men brydde mig inte om det eftersom jag hade en hyffsad i reserv hemma.

TS syn på saken är inte orimlig hur fånigt det än kan låta.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag ger upp.
Köpte en ny mus, steel series laser, men den ligger inte lika skönt i handen som qpad musen gjorde.. så det blir till att skicka in musen.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Låter lite väl överdrivet att få lånemus, tror detta är för företag som inriktar sig på personlig kundrelation, musar som kostar 10k+(om det ens finns några i denna prisklassen)

För övrigt, när man får lånebil beror det på vad för försäkring du har till din bil, därav hur mycket du betalar för din försäkring. Kan inte tänka mig att du köper någon jävla lyxförsäkring till din Fiat punto -92. För att den ska "gå sönder" och förvänta dig en Porsche i lånebil.

För övrigt, du fick svar första posten på ditt "klagåmål" som bara lede till att bevisa att du har missnöjd med servicen. Tror dock inga stora företag som marknadsför sig inom "gaming-industrin" kommer att lyckas införskaffa "Lånemöss" på ett bra tag. Om du lyckas hitta detta företaget som är kundrelaterat med musar för prisklass 10 lökar uppåt så hör av dig. Alltid varit intresserad av lånemöss eftersom att jag sannerligen inte kan klara mig med min gamla reservmus i 2-5 dagar.

PROTIP: köp dig en mus på ullared för 20kr så har du en bra investering till alla "gamingmöss", finns nog väldigt få som håller länge. Dom är designade till att gå sönder förr eller senare(egen erfarenhet)