Permalänk
Medlem

Hur skulle det gå med två grafikkort?

Jag har konfigurerat en dator på compless och jag undrar om det skulle gå med två gkort med det moderkortet? http://shop.compless.com/?p=utforska&artid=69852 är länken till datorn.

Permalänk
Medlem

det där såg ju ut som en väldigt konstig setup, men har tyvärr inte tid o kika närmre, får hoppas nån annan kan

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qazsz123:

Jag har konfigurerat en dator på compless och jag undrar om det skulle gå med två gkort med det moderkortet? http://shop.compless.com/?p=utforska&artid=69852 är länken till datorn.

Kör inte den setupen.

Ge en budget så fixar vi en bra dator till dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qazsz123:

Ser inte ut som det. Stödjer hybrid crossfire men har bara en x16 PCI, den andra är x1.
Sen skulle jag nog aldrig rekommendera att köra två st 6570's i crossfire.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

"Hybrid CrossFireX™ Support"

Vet inte exakt vad det innebär men det ska stödja det på något sätt. Men måste hålla med ovanstående, varför har du två olika tillverkare på ramminnet och olika storlekear? Ska de inte sitta i samma dator?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

8k standardlänk vsg
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3570852/8320-770
Windows ingår ej. SLI ready. Släng på en chassifläkt och hyper 212 evo när du ska klocka.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Ser inte ut som att det moderkortet stödjer CF eller Sli så dnej det går inte. Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Här är ett paket som blir otroligt bra om du uppgraderar senare med ett till 7950 och en ordentlig cpu-kylare. Och en SSD såklart!
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3623329/2013-07-20
Viktigt med ett bra chassi om du ska ha crossfire senare.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle_gamer98:

Här är ett paket som blir otroligt bra om du uppgraderar senare med ett till 7950 och en ordentlig cpu-kylare. Och en SSD såklart!

7950<760<770
770 är alltså mycket snabbare och ett bättre val. Dessutom är ditt minne onödigt dyrt, din hårddisk onödigt stor och moderkortet har inte intern USB3, och då får man inte ens USB3 i fronten på det onödigt dyra chassit. Och då har jag inte ens nämnt nätagget...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle_gamer98:

För 8k... Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

7950<760<770
770 är alltså mycket snabbare och ett bättre val. Dessutom är ditt minne onödigt dyrt, din hårddisk onödigt stor och moderkortet har inte intern USB3, och då får man inte ens USB3 i fronten på det onödigt dyra chassit. Och då har jag inte ens nämnt nätagget...

Vad är fel med nätagget?
Jag vet att 770 är mycket bättre än 7950, men det kostar mer... och så var det crossfire han frågade efter.
Och varför skulle FP-usb 3 vara den enda anledningen till att köpa r4:an?
Och vad ved du om vad han vill lagra i datorn? när det kostar c:a 100 kronor mer för en 2 TB än en 1 TB så förstår jag inte varför man tar en 1 TB-disk, men det är jag. Ville bara ge alternativ till TS, alla uppsättningar har både fördelar och nackdelar.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

7950<760<770

Så ett 7950 blir som ett 7970 om man klockar lite, right? Ett 7970 presterar i princip lika bra som ett 680, right? Ett 770 är bara lite bättre än ett 680, right? Tekniskt sett så skulle man ju kunna klocka 7950 en del och komma upp i samma nivå som 770. Det låter ganska bra imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Så ett 7950 blir som ett 7970 om man klockar lite, right? Ett 7970 presterar i princip lika bra som ett 680, right? Ett 770 är bara lite bättre än ett 680, right? Tekniskt sett så skulle man ju kunna klocka 7950 en del och komma upp i samma nivå som 770. Det låter ganska bra imo.

Och man kan klocka ett 770 också osv... så man vinner inte på det ändå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle_gamer98:

0. Vad är fel med nätagget?
1. Jag vet att 770 är mycket bättre än 7950, men det kostar mer...
2. och så var det crossfire han frågade efter.
3. Och varför skulle FP-usb 3 vara den enda anledningen till att köpa r4:an?
4. Och vad ved du om vad han vill lagra i datorn? när det kostar c:a 100 kronor mer för en 2 TB än en 1 TB så förstår jag inte varför man tar en 1 TB-disk, men det är jag.
Ville bara ge alternativ till TS, alla uppsättningar har både fördelar och nackdelar.

Din verkar ha fler av det senare alternativet...

0. Det är onödigt dyrt.
1. Men ett GT610 är billigare än ett 7950 då det måste ju vara ännu bättre att ta? Eller så kör man på så mycket man får in i budgeten och blir nöjd.
2. Han frågar mest om det fungerar med datorn han svängt ihop på den där obskyra hemsidan...
3. Det är inte enda anledningen att köpa en R4, jag ville bara uppmärksamma TS (och dig?) på att man inte får FP-USB3 med det moderkortet. R4 är ett bra chassi, jag har det själv och är mycket nöjd, men på en såpass tajt budget finns det inte rum att ta det bästa chassit bara för att det är bäst. Bättre att köra på ett billigt som ändå inte är skit.
4. Jag vet inte, men datan han redan har måste ju ligga på någon form av lagringsenhet och då är man smart och flyttar över den till den nya datorn. Egentligen tycker jag att 1TB är för mycket också, men jag vet ju som sagt inte vad han ska ha på den.

Det är bara bra att ge bra alternativ, eller förbättringar om man inte klarar det förstnämnda.

Skrivet av Appel99:

Som snubben ovanför säger. Det argumentet fungerar inte riktigt.

EDIT: Missade en fråga

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Och man kan klocka ett 770 också osv... så man vinner inte på det ändå...

Som snubben ovanför säger. Det argumentet fungerar inte riktigt.

Jo självklart, men det skiljer ju 1000 kr mellan de båda korten, och det tar antagligen ~30 minuter att klocka upp 7950 i samma nivå som 770. Då säger ni att man kan klocka 770 och ja, det kan man. Men hur många kommer göra det när 770 redan maxar alla spel de redan spelar? Jag säger bara att man kan spara 1000 kr och "jobba" en halvtimme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Jo självklart, men det skiljer ju 1000 kr mellan de båda korten, och det tar antagligen ~30 minuter att klocka upp 7950 i samma nivå som 770. Då säger ni att man kan klocka 770 och ja, det kan man. Men hur många kommer göra det när 770 redan maxar alla spel de redan spelar? Jag säger bara att man kan spara 1000 kr och "jobba" en halvtimme.

Seriöst?... Wow... Det var inte så smart. Du tänkte inte hur det kan va i framtiden när det INTE maxar alla spel? Då kan man inte klocka 7950 högre men det kan man med 770.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Återigen, han ovanför (som är snabb på att svara) skriver det smarta svaret.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Seriöst?... Wow... Det var inte så smart. Du tänkte inte hur det kan va i framtiden när det INTE maxar alla spel? Då kan man inte klocka 7950 högre men det kan man med 770.

Som sagt, det är ett lätt sätt att spara 1000 kr på. Självklart är det inte lika framtidssäkert med man betalar ju mindre så det är ju givet...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Som sagt, det är ett lätt sätt att spara 1000 kr på. Självklart är det inte lika framtidssäkert med man betalar ju mindre så det är ju givet...?

Visst, om man nu skulle ha en budget på 7k kan jag förstå dig. Fast ändå inte. 760 är ännu billigare och snabbare. Och hör och häpna, man kan höja klockfrekvenserna på den också.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av friskybob:

Visst, det kostar 1000 spänn mer, men det får plats i budgeten, och det presterar i flera fall 35% bättre än ett 7950.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Visst, om man nu skulle ha en budget på 7k kan jag förstå dig. Fast ändå inte. 760 är ännu billigare och snabbare. Och hör och häpna, man kan höja klockfrekvenserna på den också.

Men då blir det ju ännu bättre att göra det med ett 760!

Skrivet av Lasergurka:

Visst, det kostar 1000 spänn mer, men det får plats i budgeten, och det presterar i flera fall 35% bättre än ett 7950.

Jovisst, men jag tänkte det här mer som en alternativ lösning.

Permalänk
Medlem

Klarar inte av att pluset bredvid citat finns där en längre stund...

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Men då blir det ju ännu bättre att göra det med ett 760!

Jovisst, men jag tänkte det här mer som en alternativ lösning.

Men då blir det ju ännu bättre att göra det med ett Geforce 210! Jag satte ihop ett paket här som jag blev jättenöjd med.
Eller, fungerar det kanske inte så? Att billigare är bättre?

Såklart man vill ha alternativa lösningar som inte ens använder budgeten. Finns det en budget runt 8k använder man väl ändå den istället för att låta bli?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men då blir det ju ännu bättre att göra det med ett Geforce 210! Jag satte ihop ett paket här som jag blev jättenöjd med.
Eller, fungerar det kanske inte så? Att billigare är bättre?

Såklart man vill ha alternativa lösningar som inte ens använder budgeten. Finns det en budget runt 8k använder man väl ändå den istället för att låta bli?

Som du själv säger så är 760 bättre och billigare än 7950. Så varför ska du dra det vidare?

Permalänk
Medlem

Trådskaparen skapar den här tråden 14:50 idag och därefter väljer han att inte svara på frågorna som ställs och varför väljer ts att köpa 1 minne på 8GB och ett minne på 4GB... Jag tror inte ts är seriös med det här köpet eller tråden för den delen heller.

Han har ju trots allt varit inloggad 19:53 senast...

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Kör inte den setupen.

Ge en budget så fixar vi en bra dator till dig!

Budgeten ligger på 7-8k, men jag har några krav: Chassi:NZXT Phantom 410 - Vit (så sjukt snyggt)
Två grafikkort på 2 GB var: Har tänkt ha tre skärmar ett på mittenskärmen, ett på yttre
Minst 10 GB ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qazsz123:

Budgeten ligger på 7-8k, men jag har några krav: Chassi:NZXT Phantom 410 - Vit (så sjukt snyggt)
Två grafikkort på 2 GB var: Har tänkt ha tre skärmar ett på mittenskärmen, ett på yttre
Minst 10 GB ram

Nej, du ska inte ha två grafikkort. Om Windows ska ingå, kör på det jag länkade långt upp och byt grafikkortet till ett 760. Och chassit också då. Och 10GB RAM behöver du nog inte heller.

EDIT:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3624283/2013-07-20
Så nånting. Om du redan har OS kan du slänga på 16GB RAM om du nu behöver.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Som du själv säger så är 760 bättre och billigare än 7950. Så varför ska du dra det vidare?

För att du ska förstå hur dumt det är att inte använda en budget fullt ut. Budget runt 8k kunde vi anta. Du föreslår att spara 1k genom att köpa ett 760. Totalt pris blir då 7k.
Jag slänger ihop ett paket för 2,7 som inte heller är ett bra val eftersom det inte använder hela budgeten.
Båda är idiotiska, skillnaden var att jag men mening gjorde mitt idiotiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qazsz123:

Minst 10 GB ram

10 GB ram, vad ska du använda detta till?

2 grafikkort med 2 GB vardera ger INTE 4 GB utan 2 GB per grafikkort.

Å juste. Ska du bygga datorn själv eller vill du få den byggd?

Ska du bygga?
Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk

8k standardlänk vsg
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3570852/8320-770
Windows ingår ej. SLI ready. Släng på en chassifläkt och hyper 212 evo när du ska klocka.

Vart är SSD:n?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-4770K RAM: Corsair Vengance Pro Blue 2x8GB GPU: ASUS GTX780TI
MB: ASUS P6X58D-E CHASSI: CM 690 Adv PSU: Corsair HX 750W HDD: Hitachi 1TB SSD: Samsung 840 Pro 256GB