vilka fps spel ska man satsa på?

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Det här blir nog en bra start:
cs:go och BF3 just nu. Ska invänta CoD Ghosts och BF4 (BF3 är bara 150:- så även om det blir bara en månad eller två, innan man hoppar på BF4 så är det värt)
Arma 3 ska jag testa beta på mest pga att jag är nyfiken hur det är.
World of tanks står högt upp på listan som ett "roligt varva ner" spel

Sen får jag beta igenom resten av F2P som nämndes i tråden.

Permalänk
Skrivet av zsh:

Nu när den nya datorn är beställd så skulle jag vara tacksam för tips på vilka spel man ska köpa.

Jag är rätt sugen på att testa Arma 2/3. Men sen då? Vilka andra FPS (multiplayer online) som är populära, inte sönderbuggade eller består av 90% av cheaters?

Cod? Vilken CoD isf?
BF3? Eller vänta på BF4?

Vad gäller Call of Duty så skulle jag nog vänta på Ghosts, vilket ser ut att kunna bli riktigt bra. Samma sak gäller BF4. Om du kan hitta BF3 eller Black Ops 2 / Black Ops / MW2 till låga priser skulle du kunna slå till.

CS:GO är ju riktigt poppis också. Annars har du klassikern Quake Live.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Urban Terror. =P

Permalänk
Medlem

Bf3 och sedan bf4 lätt .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Natural Selection 2 är F2P på Steam atm. Du borde verkligen testa det. Ett grymt och unikt asymmetriskt onlinespel!

Håller med om detta. Skulle även vilja lägga till TF2 om du vill ha någto casual.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Är du ute efter grafik, skippa Call of Duty.. Solen lyser från ett håll, skenet kommer från ett annat..
http://i.imgur.com/2dl3cJM.jpg

Call of Duty om du är ute efter sämst grafik, sämst gameplay, och gnällande småungar som micspammar.
Battlefield om du är ute efter grym grafik, bra multiplayer-läge, högt spelarantal per server, många utmaningar.
Arma om du är ute efter, realism, springa runt i långa minuter för att hitta någon att döda, och för att överleva.

Det kanske är ett ufo som landar mitt på dagen.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Blacklight retribution (F2P) är ganska kul ibland.

Permalänk
Medlem

Payday 2 ä r riktigt skojj. Värt att testa iaf

Permalänk
Skrivet av bullen181:

Är du ute efter grafik, skippa Call of Duty.. Solen lyser från ett håll, skenet kommer från ett annat..
http://i.imgur.com/2dl3cJM.jpg

Hahahaha! GG!

Permalänk
Avstängd

I röstar på Planetside 2, som BF3 fast 2000 personer per karta istället för 64
Och det är Free 2 play så kostar inget att testa

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

testade cs:go och ja..det är väl ok för några snabba rundor...men cs är cs och det tog inte lång tid innan folk whinade och uppförde sig illa. Får testa runt lite tills man hittar en vettig server.

Men sen...war thunder....även de man blev kräkig av att titta på youtube filmen tänkte jag ge det en chans. Jävlar säger jag bara vilket ROLIGT spel! Allt annat ställdes åt sidan. Lite mycket att sätta sig in i (lions, guld grunkor, research osv) men riktigt roligt, så extra tack för det tipset

Permalänk
Medlem

Skenet bedrar

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Bf4 och shootmania såklart!

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

DayZ, DayZero, DayZ Overwatch.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Bf3 är inte riktigt min grej att rekommendera då jag tycker det känns lite för mycket som ett grafikdemo, det känns som om man springer runt i grädde. Ljuden från vapnen är jättehäftiga men det är egentligen ingen känsla i dom och snipers är egentligen pinsamt nerfade, man ska inte kunna ta 3st skott i magen oavsett avstånd eller modell.

BF3 har mer verklighetsliknande känsla i vapnen än CoD om man ska ha något att jämföra med, du kan inte tömma 30 7.62 full auto utan att tappa precision som man gör i CoD.
Och bara så du vet så ska man egentligen inte kunna ta ett skott av i princip vilket vapen som helst i magen. Dom har så för att balansera spelet så det inte ska bli för op. Kan man sikta så dödar man på 1 skott, även om det inte är hc. Jag kan dock hålla med om att sniper borde buffas i det spelet, så att iallafall bröstområdet är 1-shot också.

OnT: Spelar du själv eller med polare? Kan starkt rekommendera ArmA 2 om ni är 3 eller fler som spelar. Då är Wasteland modden sjukt kul. När du väl har fått upp din teknik så kan du och 2 polare utan problem ta ut 10 personer om ni använder rätt taktik, skitkul!
Annars så är BF3 alltid roligt. CoD kan även vara något att prova på men imo så är det inget att ha om man har provat BF3. Jag hade runt 1000 timmar i MW2 och 400 i MW3, det första MW är också bra men dom andra var en sån besvikelse för mig så jag kommer aldrig köpa ett CoD igen. Titta lite på gameplays och jämför spelen så kanske du kan bilda dig en uppfattning. Om du vill ha fast pace, kör på CoD. Vill du ha lite blandat av fast pace och taktiskt så kör BF3 och är du ute efter ett taktiskt spel så köp ArmA.
Om du vet något sätt att ta bort aktiverade spel från Steam och ge bort så kan du få mitt Blops 2 så var det iallafall inte helt bortkastade 500 spänn.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

CS:GO är största FPS-spelet inom e-sport. Om du vill bli riktigt bra på FPS-spel är det CS du ska satsa på (coolare att säga att man är grym på CS än att säga att man är grym på Battlefield). Jag tycker bara det är kul när man är seriös, inget spel om man ska ha kul
Om du bara vill ha kul och inte vara så seriös kan du spela vad du vill, tex. BF3 eller BF4.

Tyvärr så har du rätt, men vi hoppas på BF4 när det gäller e-sport! Ska ju finnas one-life-modes där också, typ 4v4 med något objective. Kan ju bli riktigt trevligt!
Har saknat att se battlefield inom esports-scenen, men det är ju självklart dice's fel och inget annat.

De säger ju själva att det ska vara fixat i Bf4, så det e väl bara att vänta och se.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Jo free2play är underbart!

Multiplayer tycker jag faktiskt att CoD gör riktigt bra, även om folk klagar på vissa saker så är det väldigt "skill" baserat då det är såpass snabba rundor, sen att det är lite lekstuga tycker jag är ganska roligt men som alltid, kör med en polare annars är det ganska trist.

Bf3 är inte riktigt min grej att rekommendera då jag tycker det känns lite för mycket som ett grafikdemo, det känns som om man springer runt i grädde. Ljuden från vapnen är jättehäftiga men det är egentligen ingen känsla i dom och snipers är egentligen pinsamt nerfade, man ska inte kunna ta 3st skott i magen oavsett avstånd eller modell.

Snackar vi endast online eller även singelplayer?

Singelplayer rekommenderar jag Far Cry 3, bästa pc titeln på länge enligt mig.

Co-Op - Dead Space 3, inget snack om saken men ni får inte sitta i samma rum och absolut inte ha en lampa tänd;)

Sniper är skitbra på BF3, du siktar bara för dåligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Sniper är skitbra på BF3, du siktar bara för dåligt

Haha ledsen, det är är inte problemet heller:p

Sen vet jag inte riktigt varför man måste kompensera för längden som en idiot med sniper men skotten flyger rakare än en linje från vilket annat vapen som helst..:/

Aja nog med OffT nu, har redan lovat att köra BF3 för att se om jag tycker bättre om det nu^^

Permalänk
Medlem

Tänkte bara låna tråden och fråga om någon som vet något bra sniper spel med bra grafik?

Permalänk

Battlefieldserien och Dayz är att rekommendera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pösk:

Tänkte bara låna tråden och fråga om någon som vet något bra sniper spel med bra grafik?

Beror helt på vad du har för krav på grafik. Sniper Elite V2 är ett spel med sniper i huvudsak.
http://www.youtube.com/watch?v=kwLhHX5fv_w

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Skrivet av zsh:

Nu när den nya datorn är beställd så skulle jag vara tacksam för tips på vilka spel man ska köpa.

Jag är rätt sugen på att testa Arma 2/3. Men sen då? Vilka andra FPS (multiplayer online) som är populära, inte sönderbuggade eller består av 90% av cheaters?

Cod? Vilken CoD isf?
BF3? Eller vänta på BF4?

Skrivet av GeT_a_BiKe:

LÄTT CS:GO!!!!

Skrivet av zsh:

testade cs:go och ja..det är väl ok för några snabba rundor...men cs är cs och det tog inte lång tid innan folk whinade och uppförde sig illa. Får testa runt lite tills man hittar en vettig server.

Men sen...war thunder....även de man blev kräkig av att titta på youtube filmen tänkte jag ge det en chans. Jävlar säger jag bara vilket ROLIGT spel! Allt annat ställdes åt sidan. Lite mycket att sätta sig in i (lions, guld grunkor, research osv) men riktigt roligt, så extra tack för det tipset

Du ska ju spela competetive så klart! Och med polare! Annars kör competetive solo tills du hittar folk som är softa att spela med igen!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|