Vinn nätagg från Seasonic

Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Hej, beställe en ny razer naga 2014 edition som kom ut till allmänheten första veckan i augusti, på er hemsida står det 100+ beställda, datum kommer snart. Det har stått så i över 2 veckor nu, när får ni igentligen in dem?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Kardizz:

Hej mr anställd på Komplett!

Finns det någon möjlighet att få veta om ni kommer ha ngn rea på eran Panasonic TX-P50ST60Y?

Tänkte eftersom ni har rabatt på den mindre versionen TX-P42ST60Y!

TPF

/Marc W

Hej Kardizz,

Jag har tyvärr ingen information om uppkommande kampanjer men jag kan vidarebefordra detta som önskemål av på en utav våra superweekend.

/Ted

Skrivet av Ronner:

Hej, beställe en ny razer naga 2014 edition som kom ut till allmänheten första veckan i augusti, på er hemsida står det 100+ beställda, datum kommer snart. Det har stått så i över 2 veckor nu, när får ni igentligen in dem?

Hej Ronner,

Skicka ett PM till mig med ditt ordernummer så tar jag och kikar på saken

/ Ted

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Finns nog ingen som kan slå eran leveranstid!
Beställde på lördagen och 10:22 idag får jag ett sms om att det finns på pickupen i stockholm.

Jag har två frågor jag hoppas kunna få ett svar på.

Visst är det så att paketet ligger kvar på pickupen i 14 dagar? Det är vad jag har läst mig till.
Vad kostar det att använda sig av ångerrätten? Kunde bara läsa mig till att jag står för returfrakten men inte vad den kostar.
Köpet gäller en processor.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hej komplett.

kommen ni att ha msi 770 4gb ikväll på rean? (eller kan man lämna önskemål? )

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=791534

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pelof:

Finns nog ingen som kan slå eran leveranstid!
Beställde på lördagen och 10:22 idag får jag ett sms om att det finns på pickupen i stockholm.

Jag har två frågor jag hoppas kunna få ett svar på.

Visst är det så att paketet ligger kvar på pickupen i 14 dagar? Det är vad jag har läst mig till.
Vad kostar det att använda sig av ångerrätten? Kunde bara läsa mig till att jag står för returfrakten men inte vad den kostar.
Köpet gäller en processor.

Tack på förhand!

Lämna den på pickup-point så slipper du frakten.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat ett onödigt inlägg.

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar bland annat inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje.

/KimTjik

Permalänk

Jag beställde ett splinters cell blacklist hos er på 6H rean och betalade cirka 60kr frakt. Det var helt okej för mig men sen så fick jag ett mail där det sa "normal leveranstid 14 dagar". 14 dagar? Varför så mycket? T.ex. sist jag beställde hos elgiganten så var frakten gratis och jag fick mitt spel på 3 dagar.

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem

Har två stycken 7970 i crossfire och nu har en av dem dött (fläkt snurrar men ingen bild / hittas inte längre m.m) och har då tänkt lämna in på garanti. Problemet är den att korten jag köpte var XFX Radeon HD 7970 referens (iom crossfire), hur går jag/ni till väga då? För om jag får ett nytt kort tillbaka så kan det inte vara annan typ av kylare / tillverkare etc och dessa säljs inte längre.

Hur blir det då?

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Hedersmedlem

*Trollande raderat*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Beställa ASUS G750JX

Hej,

Jag tänkte beställa en ASUS G750JX.

Men jag vill verkligen inte ha win 8 på den, kan man få med win 7 eller utan OS ?

p.s. Jag har hört att det är svårt att gå från win 8 -> win 7

Permalänk

Serviceärende av Samsung Ultrabook.

Hej Komplett.se

Jag lämnade in min Samsung laptop i somras till Komplett.se på Kruthusgatan i Gbg.
(för att snabba upp mitt ärende haha)
Laptopen var stendöd. Efter 3 veckor fick jag tillbaka den, enda åtgärd
noterad var att de hade skickat med en extra A/C-adapter. Datorn fortfarande stendöd.

Ringer Komplett.se som skyller på sina underleverantörer.

Skickade åter in laptopen, och efter ytterligare 3 veckor fick jag tillbaka den,
dock utan A/C-adapter och (original)kartong.

Ringer Komplett.se som återigen skyller på sina underleverantörer.

Väntar fortfarande på min A/C-adapter och Komplett.se kan inte lämna
besked om när jag får den.

Jag har bett att en kvalitetsansvarig på Komplett.se skall kontakta mig
men ingen hör av sig.

Uselt Komplett.se

Permalänk

Beställde lite grejor under 6H-rean, men har inte fått dem ännu. Nån mer som haft problem?

PS
Komplett: Jag PIM:ade mitt ordernummer.

Permalänk
Skrivet av HenrikGbg:

Beställde lite grejor under 6H-rean, men har inte fått dem ännu. Nån mer som haft problem?

PS
Komplett: Jag PIM:ade mitt ordernummer.

Samma här, det står bara att ordern är bekräftad.

Permalänk
Medlem

Även jag köpte en mus och fick en orderbekräftelse under rean. Ringde till kundservice idag hos Komplett där snubben som jag pratade med sa att musen inte finns på lager och att han kommer att ta bort min order.

Sämsta servicen jag någonsin varit med om!!!!!!

Jag har betalt musen i förväg och inte ett ord från dem att den inte kommer att levereras, skit rent ut sagt.

Kommer förmodligen hoppa över denna butik i fortsättningen.

/Missnöjd kund

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumsnuten:

Har två stycken 7970 i crossfire och nu har en av dem dött (fläkt snurrar men ingen bild / hittas inte längre m.m) och har då tänkt lämna in på garanti. Problemet är den att korten jag köpte var XFX Radeon HD 7970 referens (iom crossfire), hur går jag/ni till väga då? För om jag får ett nytt kort tillbaka så kan det inte vara annan typ av kylare / tillverkare etc och dessa säljs inte längre.

Hur blir det då?

Har för mig att det är såhär:

Om du köpte det endast för att ha Crossfire med referens kort och det inte kan erbjudas ska antingen mellanskillnaden till en annan butik betalas ut eller kan du häva köpet.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av Axan:

Även jag köpte en mus och fick en orderbekräftelse under rean. Ringde till kundservice idag hos Komplett där snubben som jag pratade med sa att musen inte finns på lager och att han kommer att ta bort min order.

Jag har betalt musen i förväg och inte ett ord från dem att den inte kommer att levereras, skit rent ut sagt.

/Missnöjd kund

Så Komplett sålde dig en produkt som inte fanns, bekräftade din order och reserverade pengar på ditt konto för att därefter glömma bort det hela?

Tja, vad ska man säga? Jag har handlat en del från Komplett under åren och alltid blivit väldigt proffsigt bemött. Men den här utvecklingen känns ... inte bra. Undrar vad som hade hänt om du inte sagt till? Nån hade hittat din mus på en dammig hylla långt efter PC:ns död och hojtat till: Vad i ******* är det här?

Edit: Nä visst nä, den fanns ju inte.

Permalänk
Skrivet av Axan:

/Missnöjd kund

Jag beställde en GW2 mus och fick orderbekräftelse även jag. Har liksom betalat för en vecka sen, det låter ju löjligt och rent utav oacceptabelt att utan att ge vidare information ta betalt för en mus de inte har och inte kommer skicka ut??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av slinksteffe:

Jag beställde en GW2 mus och fick orderbekräftelse även jag. Har liksom betalat för en vecka sen, det låter ju löjligt och rent utav oacceptabelt att utan att ge vidare information ta betalt för en mus de inte har och inte kommer skicka ut??

Mycket märkligt, vi får väl se om Komplett svarar på detta.

Skrivet av HenrikGbg:

Så Komplett sålde dig en produkt som inte fanns, bekräftade din order och reserverade pengar på ditt konto för att därefter glömma bort det hela?

Tja, vad ska man säga? Jag har handlat en del från Komplett under åren och alltid blivit väldigt proffsigt bemött. Men den här utvecklingen känns ... inte bra. Undrar vad som hade hänt om du inte sagt till? Nån hade hittat din mus på en dammig hylla långt efter PC:ns död och hojtat till: Vad i ******* är det här?

Edit: Nä visst nä, den fanns ju inte.

Du har förstått det hela rätt

Jävligt dåligt av Komplett måste jag säga.

Permalänk
Medlem

Hej har ni någon aning om hur mycket raminnen kommer gå upp i pris efter den stora branden?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pompa_kumla:

Hej har ni någon aning om hur mycket raminnen kommer gå upp i pris efter den stora branden?

Menar du detta?

"A fire that engulfed portions of a major Hynix memory FAB in Wuxi, China earlier today did not do as much damage as reports originally claimed and the company said it expects to be back in production soon. According to a Hynix statement, the fire occurred during equipment installation at around 16:50 Korean time and it was extinguished in under two hours. The company said while published photos showed the FAB facility surrounded by smoke and engulfed in flames, 'the damage is not as severe as it seems as the smoke created was because the fire was concentrated in the air purification facilities that are linked to the rooftop of the fab.' The company also said that there is no material damage to the fab equipment in the clean room, and Hynix expects to resume operations in a short time period, so overall production and supply volume should not be 'materially affected.' Even so, the spot price of DRAM is expected to leap as a result of the news."

Isf kommer det nog inte ha någon större betydelse eftersom inget inne i fabriken är skadat, enligt Hynix själva.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Har för mig att det är såhär:

Om du köpte det endast för att ha Crossfire med referens kort och det inte kan erbjudas ska antingen mellanskillnaden till en annan butik betalas ut eller kan du häva köpet.

Skulle vara bra om Komplett faktiskt kunde svara på om detta är rätt eller om det är en annan lösning som är tänkt?

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk

Hej Komplett!

Jag har ett pågående reklamationsärende hos er. Det gäller en 50" TV som gett upp efter 2 år och lite till.
I kontakt med er support uppmanades jag att skicka in TV'n och fick en fraktsedel sänt till mig.

Här kommer delen där jag känner mig lite vilsen.

På frakthandlingen står det att den är ej betald, förväntas jag betala den?
Går det att lämna in ett såpass stort paket på postens serviceställen?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Hej Komplett!
Jag skulle bara vilja tacka för den otroligt snabba frakten på min nya Intel nuc som jag beställde av er igår eftermiddag jag blev helt paff när jag idag fick ett sms med kollinummer jag trodde knappt på det.
Men nu står den här på tv-bänken inkopplad och gör sitt jobb.

Mvh

Daniel

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Skrivet av Dumsnuten:

Skulle vara bra om Komplett faktiskt kunde svara på om detta är rätt eller om det är en annan lösning som är tänkt?

Skrivet av Axan:

Mycket märkligt, vi får väl se om Komplett svarar på detta.

Du har förstått det hela rätt

Jävligt dåligt av Komplett måste jag säga.

Jag fick ett mail av Komplett där det stod såhär:

Hej,

Vi måste tyvärr meddela att artikel 757456 som du beställt dessvärre har utgått ur vårt sortiment. Denna artikel kommer ej att komma in igen.

Kan du tänka dig att byta till följande produkt istället? Självklart får du den till samma pris.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=778848

Om du har några frågor, var vänlig och svara på detta email eller ring in till vår kundtjänst på telefon 031 - 710 2000.

Beklagar eventuella problem detta kan ha orsakat dig.

Med vänliga hälsningar
Komplett.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av slinksteffe:

För mig handlar det om att ett grafikkort som inte längre fungerar som exklusivt används för en crossfire konfiguration och därigenom kan jag inte bara få ett helt annat grafikkort hux-flux.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Skrivet av Dumsnuten:

För mig handlar det om att ett grafikkort som inte längre fungerar som exklusivt används för en crossfire konfiguration och därigenom kan jag inte bara få ett helt annat grafikkort hux-flux.

Jag citerade nog fel, men i dit fall får du väl hoppas att det är som kakan säger. Är det inte kompatibelt med ett annat 7970 eller är det "bara" att luften blåses ner på det andra kortet ----> högre temperatur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slinksteffe:

Jag citerade nog fel, men i dit fall får du väl hoppas att det är som kakan säger. Är det inte kompatibelt med ett annat 7970 eller är det "bara" att luften blåses ner på det andra kortet ----> högre temperatur?

Nej, det är ett trasigt 7970 som jag behöver lämna in, men behöver veta av Komplett hur det blir eftersom jag inte vill att de skickar något "random" kort som inte kommer fungera för min konfig.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumsnuten:

Nej, det är ett trasigt 7970 som jag behöver lämna in, men behöver veta av Komplett hur det blir eftersom jag inte vill att de skickar något "random" kort som inte kommer fungera för min konfig.

Varför inte kontakta supporten och fråga?

Permalänk
Medlem

ni hart på gamer a20 september skrivit far cry 5 istället för far cry 3

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | Nikon Z6iii

Permalänk
Medlem

Tack Komplett för att ni skickade GTA V till Xbox 360 istället för Playstation 3!

Känns värdelöst!