Vi som äger Samsung Galaxy Note 2

Permalänk
Medlem

Ny firmware på sammobile, dock fortfarande 4.1.2.

Permalänk
Medlem

Något som provat eller kör med custom firmware för note 2 lte varianten? Varit sugen på att prova men tänkte kolla med er vad ni kör med för något först

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk

Hej! sitter och surfar lite i orginal internet. En fundering: kan man inte se sidor i landskapsläge?:-/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pendarlon:

Hej! sitter och surfar lite i orginal internet. En fundering: kan man inte se sidor i landskapsläge?:-/

Sätt på rotation och vänd på tel i landskaps läge.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Sätt på rotation och vänd på tel i landskaps läge.

Tack! Men de har jag ju redan gjort. För typ 1 år sedan
Därför jag frågar här. Måste ha råkat gjort något som jag inte minns.

Edit. De där va mysko. Det funkar nu. Suttit och slagit på och av rotation och vridit och vänt på den.
När det inte funka blev jag osäker på om det någonsin funkat. Kunde verkligen inte komma ihåg om jag använt den i landskapsläge.

Permalänk
Medlem

Någon som fått android 4.3 uppdateringen till sin note 2 LTE?

Visa signatur

i9 9900K 5GHz OC - ASUS Z390-F - 32GB - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Franne:

jag har men se till att ha batteriet fullt innan du drar hem den min telefon räcker i 2 och en halv dag med normalt användande normalt att jag efter 2 dagar laddar den. men efter updateringen så hade jag typ halvt batteri presis som om den började om på nya celler i tellefonen skumt i allfall.

SKildnad på UI på den det svarta längst vid batteriet är borta nu. och lite annat bling bling

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Nope, sitter på Tre:s nät och har inte sett röken av den varken via OTA eller Kies.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

jag har men se till att ha batteriet fullt innan du drar hem den min telefon räcker i 2 och en halv dag med normalt användande normalt att jag efter 2 dagar laddar den. men efter updateringen så hade jag typ halvt batteri presis som om den började om på nya celler i tellefonen skumt i allfall.

SKildnad på UI på den det svarta längst vid batteriet är borta nu. och lite annat bling bling

är de då utan abonnemanglås som du har? själv har jag min låst till tele2 och inte fått nån uppdatering

Skrivet av Nimrood:

Nope, sitter på Tre:s nät och har inte sett röken av den varken via OTA eller Kies.

samma här fast med tele2

Visa signatur

𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Franne:

är de då utan abonnemanglås som du har? själv har jag min låst till tele2 och inte fått nån uppdatering

samma här fast med tele2

min är inte opertörs låst , har inte heller Rotat den

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

Fick den förra veckan efter att ha unrootat telefonen och lagt in Samsungs egna firmware. Trevlig uppdatering. UI- förbättringar lite här o där. Dock upplevt en ny bugg som jag aldrig var med om innan, kunde inte svara ett inkommande samtal idag hur många gånger jag än svepte över svara-knappen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnisch:

Fick den förra veckan efter att ha unrootat telefonen och lagt in Samsungs egna firmware. Trevlig uppdatering. UI- förbättringar lite här o där. Dock upplevt en ny bugg som jag aldrig var med om innan, kunde inte svara ett inkommande samtal idag hur många gånger jag än svepte över svara-knappen.

Skickades från m.sweclockers.com

Wtf är de då olåst till nått abonnemang du har?

Visa signatur

𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

Wtf är de då olåst till nått abonnemang du har?

Har inget abonnemang, köpte den ren. Kört lite lite olika custom firmwares, men beslöt för att gå tillbaka till orginal för stödet till pennan etc. och då kom det bara efter några dagar upp att det fanns en 4.3 som snällt satt och väntade på mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

läste att kitkat släppts till note 2 (N7105) telefonerna, någon som har det? Har försökt ladda ner men får bara att jag redan har det senaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doccia:

läste att kitkat släppts till note 2 (N7105) telefonerna, någon som har det? Har försökt ladda ner men får bara att jag redan har det senaste.

sammobile.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

sammobile.com

mjo men http://www.swedroid.se/samsung-galaxy-note-2-lte-uppdateras-t...

Är det någon snubbe som säger sig redan fått uppdateringen till sin telefon. Vidare är det ju vad jag förstått uppgifter (rykten?) om att kitkat skall släppas nu början på maj. http://www.sammobile.com/2014/05/07/heres-a-list-of-samsung-d...

Aja, släpps väl snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av doccia:

mjo men http://www.swedroid.se/samsung-galaxy-note-2-lte-uppdateras-t...

Är det någon snubbe som säger sig redan fått uppdateringen till sin telefon. Vidare är det ju vad jag förstått uppgifter (rykten?) om att kitkat skall släppas nu början på maj. http://www.sammobile.com/2014/05/07/heres-a-list-of-samsung-d...

Aja, släpps väl snart

Har du köpt med abb? Orkar du inte vänta så kan du ta hem "nordic countrys/nee" versionen själv o flasha.

Permalänk
Medlem

Jag flashade in kitkat igår,vad jag märkt så blev prestandan och strömförbrukningen bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Har du köpt med abb? Orkar du inte vänta så kan du ta hem "nordic countrys/nee" versionen själv o flasha.

Yepp med abb (tre), men har låst upp telefonen så jag kan använda andra operatörer, vet inte om det gör någon skillnad. Tack skall testa

Är det någon skillnad mellan versionerna om jag skulle vänta på ett officiellt släpp från min operatör? Kan man senare uppdatera till det FW som min operatör släpper?

One more thing, är man tvungen till factory reset om man skall flasha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av doccia:

Yepp med abb (tre), men har låst upp telefonen så jag kan använda andra operatörer, vet inte om det gör någon skillnad. Tack skall testa

Är det någon skillnad mellan versionerna om jag skulle vänta på ett officiellt släpp från min operatör? Kan man senare uppdatera till det FW som min operatör släpper?

One more thing, är man tvungen till factory reset om man skall flasha?

Är den köpt av tre så har du med största sannolikhet en 3brandad firmware så då får du vänta på 3s version ota. Flashar du en icke brandad firmware så kommer du hädanefter få icke brandade uppdateringar.
Operatörens simlås är som sagt en annan sak.

Det går bra att flasha en 3brandad firmware igen om du skulle vilja.
Det som skiljer är väl 3 apparna och bootloggan. Baseband kan skilja också men det är inget man(iaf jag) märker av.

Jag skulle göra en factory reset eftersom du byter android version. Men det går ju att testa utan först om man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Är den köpt av tre så har du med största sannolikhet en 3brandad firmware så då får du vänta på 3s version ota. Flashar du en icke brandad firmware så kommer du hädanefter få icke brandade uppdateringar.
Operatörens simlås är som sagt en annan sak.

Det går bra att flasha en 3brandad firmware igen om du skulle vilja.
Det som skiljer är väl 3 apparna och bootloggan. Baseband kan skilja också men det är inget man(iaf jag) märker av.

Jag skulle göra en factory reset eftersom du byter android version. Men det går ju att testa utan först om man vill.

Stort tack, första gången jag provar det här så känns bättre att fråga innan man gör något dumt

Permalänk
Medlem

Jag har min köpt av tre och jag fick min uppdaterad till KitKat när jag vaknade i lördagsmorse. Tre verkar faktiskt köra en helt ren version av Samsung egna, i alla fall på N7105. Vet inte hur det är med 3G versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Jag har min köpt av tre och jag fick min uppdaterad till KitKat när jag vaknade i lördagsmorse. Tre verkar faktiskt köra en helt ren version av Samsung egna, i alla fall på N7105. Vet inte hur det är med 3G versionen.

Strange min är också från tre, N7105 men ingen update här :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av doccia:

Strange min är också från tre, N7105 men ingen update här :s

Har du ?
N7105XXUEML2 <- Sweden 3 (4.3)
N7105XXUEMK9 <- Nordic Countrys (4.3)

N7105XXUFND3 (4.4.2)
Enligt sammobile.

Var länge sedan jag använde en Samsung firmware nu, men om inte versionsnumret (PDA) går att se via inställningarna så finns det appar på google play. T.ex https://play.google.com/store/apps/details?id=org.vndnguyen.p...
Går väl att få fram med en dialcode också..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Har du ?
N7105XXUEML2 <- Sweden 3 (4.3)
N7105XXUEMK9 <- Nordic Countrys (4.3)

N7105XXUFND3 (4.4.2)
Enligt sammobile.

Var länge sedan jag använde en Samsung firmware nu, men om inte versionsnumret (PDA) går att se via inställningarna så finns det appar på google play. T.ex https://play.google.com/store/apps/details?id=org.vndnguyen.p...
Går väl att få fram med en dialcode också..

This N7105XXUEMK9

Tror att jag använde mig av dessa när jag låste upp operatörlåset http://www.xn--lsupp-mra.com/product.php?id_product=7
Kan det ha ändrat på basbandet också då tro? Är 100% säker att den var låst till tre, använder tele2 idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doccia:

This N7105XXUEMK9

Tror att jag använde mig av dessa när jag låste upp operatörlåset http://www.xn--lsupp-mra.com/product.php?id_product=7
Kan det ha ändrat på basbandet också då tro? Är 100% säker att den var låst till tre, använder tele2 idag.

Nej baseband ska inte ha påverkats. Det är ju om tre lagt in något eget, det skulle isf förmodligen hindra uppdatering.

Provat koppla luren till datorn/kies?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Nej baseband ska inte ha påverkats. Det är ju om tre lagt in något eget, det skulle isf förmodligen hindra uppdatering.

Provat koppla luren till datorn/kies?

Yepp, får samma där att det är senaste versionen jag har. Äsch, väntar väl någon dag till annars flashar jag den med odin

Stort tack!