Sony Online Store
Tja!
Ville ge en liten annorlunda bild av Sonys annars "proffsiga" bemötande.
Igår beställde jag en Vaio Multi-flip 15 fullspeccad, förutom en 256gb SSD istället för 512gb. Köpet gick igenom och jag fick ett ordernummer, men dom sa att betalningen var pendlande (normalt, kan ta ngn dag innan pengarna dras). Totalsumman blev 12 135kr.
Dessför innan hade jag problem med betalningen. Det krävde tre försök innan det gick igenom. För att vara på säkra sidan så ringde jag Sonys support idag. Killen var jättetrevlig och sa att han var tvungen att "häva" köpet för att man skulle slippa problem med betalningen, då dom hade haft problem med sitt betalningssystem igår. När vi är klara landar totalsumman på över 15 000kr. Han blir väldigt konfunderad när jag berättar att summan bör vara 12 135kr. Han försvinner i telefon en stund, för att sedan berätta att det låter som att det "bara varit ngt fel på sidan igår, och att nu kostar datorn över 15 000kr". Han säger att han ska prata med sin chef och se om det "går att göra ngt åt saken", för att sedan ringa upp.
Något samtal får jag aldrig under dagen, istället får jag ett autosvar att min order annullerats.
Tre timmar senare ringer jag upp och frågar vad som står på, och han ber mig återkomma senare i eftermiddag, då han kommer ha mer info.
15.00 Ringer jag upp igen, och han ber om att få återkomma inom en halvtimme, då han fortfarande inte hunnit prata med sin chef.
Deras support stänger enligt deras hemsida 18.00, så jag ringer (efter uteblivet återsamtal) upp 17.29 för att bara få ett svar att deras support stängt för dagen.
Jag har vid samtliga samtal hamnat först i kön i deras telefonkö för supporten, och hamnat hos samma person (som jag väljer att inte nämna vid namn). De har uppenbarligen inte haft mkt för sig, och jag känner mig lurad och förbannad.
Det han inte vet är att han glömde annullera samtliga beställningar. Jag har fortfarande 2st beställningar där den ena säger att betalningen håller på att genomföras, och står som "slutförd". Jag har tagit bilder på detta på "Mina sidor" på Sonys hemsida.
Idag blev det inget tentaplugg. Vad kan jag göra? Vad kommer hända? Har någon haft liknande erfarenheter?