Permalänk

Min fristad i mörkret

Hej och välkomna till mitt galleri.
Detta är min egen lilla fristad i mörkret där jag spelar, ser på film, surfar och utför skolarbete. Jag vill i förhand ursäkta för den usla bildkvaliteten. Vad kan man förvänta sig av en mobilkamera? Tyvärr har jag ingen bättre kamera då jag saknar användningsområden för en sådan. Komponenterna köptes i början av 2013 och monterades ihop på inköpsdagen. Datorn är inget monster, men klarar alla spel som jag hittills spelat på högsta grafikinställningar. Nedan följer alla specifikationer och kringutrustning.

Dator:
Moderkort – MSI Z77A-GD65 ATX
GPU – MSI Radeon HD7950 3072 MB TWIN FROZR V2/OC
CPU – Intel Core i5 3570K 3,4 Ghz
Nätagg – Antec VP650PM 650 W
Minne – Corsair CL9 Vengeance 8 GB
SSD – Samsung 840-series 120 GB
Lagring – Seagate Barracuda 7200 rpm 1 TB
Chassi – Fractal Design Define R4

Kringutrustning:
Tangentbord - Ducky Shine 2 Cherry MX Red
Mus - Func MS-3
Musmatta - Func Surface 1030 L
Skärm - Eizo Foris FS2333 23"
Högtalare - Logitech Z553
Headset - Asus Orion Pro

Min fristad i mörkret

Permalänk

Riktigt Chill

Permalänk

Kul att du vill dela med dig av din datorhörna!
Ett tips för bättre luftflöde i chassit är att ta bort den övre "hårddiskvaggan" då du ändå inte använder den.

Visa signatur

Main: i7 3770K @ 4.4Ghz- Seidon 120M | Gigabyte 7970 3GB Windforce 3x GHz Edition | Asus 24" 144Hz | Samsung PRO SSD 120GB + 3TB HDD | Corsair 16GB 1600Mhz RAM | Gigabyte Z77X-UD3H | Corsair 330R Window-mod | Corsair AX850

Consoles: Xbox 360 Custom Xk3y | Flashat Wii | PS1 | SNES

Misc: ReadyNAS Ultra 4TB | Boxee Box | Ipad 32GB Jailbroken | Galaxy S4 | 460UXN-2

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera http://www.sweclockers.com/forum/10-programmering-och-digital... om du sitter så mycket i mörkret. MYCKET skonsamt för ögonen.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk

Ser mysigt ut!

Visa signatur

VaporX 7970ghz@ 1200/1600
2600k@ 4.2Ghz 1.312V

http://valid.canardpc.com/2822403

Permalänk
Medlem

Va fan, adblock aktiverat på sweclockers!? Inte tacksamt!

Permalänk

Jag har faktiskt försökt att lägga till Sweclockers som undantag, men vet inte hur jag ska gå tillväga...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheCuskic:

Jag har faktiskt försökt att lägga till Sweclockers som undantag, men vet inte hur jag ska gå tillväga...

Klicka på adblock ikonen längst till höger i adressfältet och klicka ur "Aktiverad för den här sidan".

Visa signatur

Var trevliga

Permalänk

Klurade ut det efter att ha skrivit inlägget, men tack för hjälpen ändå.