Permalänk
Medlem

Skiten är helt jävla frustrerande. Nu är det alltså inte endast Skype som får spelet att krascha men att även ha MSI Afterburner igång i bakgrunden får skiten att krascha. Som tur är så kraschar det åtminstone inte (SÅ J*V*A FRUSTRERANDE) och är lite mer spelbart men allt annat.
Nej alltså, det går inte. Bah. Måste avreagera...

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Ställde mig i kö till en server och kom in i den mitt under uppdateringen. Känns som att man saknar valet "Skit i servern och fortsätt uppdatera"

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga..

Sedan senaste patchen har jag konstant fryslagg. Är det någon mer som har detta eller är det något vajsing med datormaskinen min?
Fungerade rätt så okej innan förutom dom buggarna som fanns.

Visa signatur

asd

Permalänk
Medlem

Ni kör för mkt skit i bakgrunden

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Ja därför man borde spela cod? Jag som precis ha börjat att kunna spela lite och gillar spelet och hade hopp om att de skulle lösa problemet men nej... Jaja då får man väl vänta ytterligare då....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

Ja därför man borde spela cod? Jag som precis ha börjat att kunna spela lite och gillar spelet och hade hopp om att de skulle lösa problemet men nej... Jaja då får man väl vänta ytterligare då....

Skickades från m.sweclockers.com

CoD: Ghosts har stora problem också, det här är inte något som är unikt för Dice/EA eller Battlefield.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Glöm det jag nämnde tidigare. Även med Skype & MSI Afterburner helt avstängt så kraschar spelet, absolut inte lika ofta men det händer. Oftast efter någon timme eller så.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Alltså är det någon mer som tycker att "hitboxen" blivit ännu sämre ?. Har spelat 170h bf4 men det går bara sämre för varje runda :/
Fine jag kan köpa att bli dödad bakom hörn då och då, så är det ju fortfarande i bf3. Men jag får Fan spel när det inte ens registrerar träffar.... Och vad har hänt med farten i spelet ? Full sprint och det känns som en buss resa med PRO till kolmården.....

Visa signatur

CPU: i7 3960X @ 4.6GHz MB: MSI BIG BANG XPOWER II RAM: G-SKILL 32GB SSD: SAMSUNG 840 EVO 250GB GPU: MSI GTX 580 3 WAY SLI PSU: ENERMAX PLATIMAX 1500W CHASSI: LITTLE DEVIL PC V8 SKÄRM: 3x BENQ 24" VATTENKYLNING: PHOBYA 3x480 + 1x120 RAD

Permalänk
Medlem

Hängde sig "bara" 2 ggr under 2 timmar igår.. rekord. Jadu EA/DICE uselt kodat spel!

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk

Tråkigt att höra att det går trögt för folk.

Patchen gick väldigt fort att ta hem, +30Mb/s, inget strul att installera.. var bara att köra.
Hade personligen en session på +2h igårkväll med både china rising och några bf4 banorna på bland annat sweclockers hc server.
Ingen crash, soundbugg borta på railway, några märkligt fall med att jag skjuter på någon utan att få registrering var dock kvar och är något störande.. speciellt när det är uppenbart att du är nr 1 i en situation men ändock dör först.

Har dock inte testat den bana som väldigt ofta crashar för mig.. shanghai. Skall göras ikväll.

Hoppas att fler patchar kommer så att spelet blir bättre o bättre.

Gillar spelet, men det är väldigt enerverande när upplevelsen raseras.

edit:server
Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.1 GHz / 8Gb DDR3 1600Mhz / Samsung 850Pro 256Gb / Plextor 128m3pro SSD / Asus P8Z77-V Pro /

Permalänk
Medlem

Väldans vilken FPS hit man fick i "Cave" flaggan på den nya banan jag inte minns namnet på.

Sen är det så trist med alla fuskare också, de finns verkligen riktigt många nu

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av s029dg:

Alltså är det någon mer som tycker att "hitboxen" blivit ännu sämre ?. Har spelat 170h bf4 men det går bara sämre för varje runda :/
Fine jag kan köpa att bli dödad bakom hörn då och då, så är det ju fortfarande i bf3. Men jag får Fan spel när det inte ens registrerar träffar.... Och vad har hänt med farten i spelet ? Full sprint och det känns som en buss resa med PRO till kolmården.....

Jag tycker också att det har blivit sämre.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Spelade lite igår men tycker spelet kändes konstigt! Typ som fps blivit sämre eller att det flimrar! Blur är borta och ljudet är fixat så det är ett plus!
Sedan att skotten inte registrerar är sjukt irriterande!

Annars tycker jag BF4 är sjukt kul

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Jag har spelat utan problem och gör det fortfarande men går jag in på mina DLC så har jag två China rising en som jag kan spela nu och en som är tillgänglig 17 Dec.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Körde första gången efter patchen idag, första servern jag joinade: BF4 har slutat att fungera. Den började inte ens ladda banan. Andra försöket då, kom in i matchen, hängning och soundloop. Tredje försöket, hängning och soundloop. FYFAN rent ut sagt!

EDIT: Fjärde försöket, hängning och CTD...Går bra nu.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

varför kan ja inte joina servrar? har allltid haft problem att connecta , " Error Game disconnected: could not join server." har det ju blivit sedan release men då man rejoinat några gånger upp till 6-7gånger brukar ja komma in... idag funkar det inte komma in testat 6 olika servrar nu med 7-8ggr på varje... den connectar ju men då det står "Logging in" då man bara flippar ut... undra om ja ska köra utan router...

måste man 2013 öppna portar osv manuellt ? finns det någon router som finns som man kan köpa som man slipper mickla med portar å skit? fattar ej hur man gör , minns ja öppnade portar till bf3 men är kanske inte samma till detta spel... nåja får testa byta router denna dlink 655 gillar ja inte... den typ hänger internetlinan om ja laddar ner från torrents! tips på ny router ?

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Helt off-topic men.
På main battle tanks. Har "shell" ammunitionen delad cooldown? Det verkar så iaf. Skulle bara vilja att någon konfirmerade det.

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem

Hm får support inte längre granater av sin egen ammobox? Eller är det bara jag som sprungit på en bugg? Gällde smoke grenades i mitt fall.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

varför kan ja inte joina servrar? har allltid haft problem att connecta , " Error Game disconnected: could not join server." har det ju blivit sedan release men då man rejoinat några gånger upp till 6-7gånger brukar ja komma in... idag funkar det inte komma in testat 6 olika servrar nu med 7-8ggr på varje... den connectar ju men då det står "Logging in" då man bara flippar ut... undra om ja ska köra utan router...

måste man 2013 öppna portar osv manuellt ? finns det någon router som finns som man kan köpa som man slipper mickla med portar å skit? fattar ej hur man gör , minns ja öppnade portar till bf3 men är kanske inte samma till detta spel... nåja får testa byta router denna dlink 655 gillar ja inte... den typ hänger internetlinan om ja laddar ner från torrents! tips på ny router ?

För mig har det ofta varit problem att ansluta servrar om jag har flera flikar med Battlelog upp i webbläsaren samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Hm får support inte längre granater av sin egen ammobox? Eller är det bara jag som sprungit på en bugg? Gällde smoke grenades i mitt fall.

Jag kastade typ 100 flares igår genom att spamma g liggande på ammoboxen så det var nog bara du som hade bugg-otur.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av crumpets:

Jag kastade typ 100 flares igår genom att spamma g liggande på ammoboxen så det var nog bara du som hade bugg-otur.

Får väl testa igen idag då, trodde först att de kanske hade höjt tiden mellan varje granat men efter 2 minuters väntan gav jag upp. Hände på en CR bana så kanske var någon mystisk bugg.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Avstängd

Har inga problem alls längre (om man bortser från nätkoden). Bytte till firefox för battlelog för att slippa alla disconnects och random klientkrascher.

Drog ned GPUklocks med cirka 20Mhz för att slippa midgame krasch.
Har i princip perfekta frametimes och allting känns äntligen lite bättre.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Långben12:

Patchen gick väldigt fort att ta hem, +30Mb/s, inget strul att installera.. var bara att köra.
Hade personligen en session på +2h igårkväll med både china rising och några bf4 banorna på bland annat sweclockers hc server.
Ingen crash, soundbugg borta på railway, några märkligt fall med att jag skjuter på någon utan att få registrering var dock kvar och är något störande.. speciellt när det är uppenbart att du är nr 1 i en situation men ändock dör först.

Denna bug får jag också rätt ofta. Mina träffar syns inte, men registreras dock. Så det ser ut som man missar pga utebliven hitreg men man sätter sina skott ändå. Sen så blir "Spot" till en hitreg marker istället - wtf. Typ inverterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

varför kan ja inte joina servrar? har allltid haft problem att connecta , " Error Game disconnected: could not join server." har det ju blivit sedan release men då man rejoinat några gånger upp till 6-7gånger brukar ja komma in... idag funkar det inte komma in testat 6 olika servrar nu med 7-8ggr på varje... den connectar ju men då det står "Logging in" då man bara flippar ut... undra om ja ska köra utan router...

måste man 2013 öppna portar osv manuellt ? finns det någon router som finns som man kan köpa som man slipper mickla med portar å skit? fattar ej hur man gör , minns ja öppnade portar till bf3 men är kanske inte samma till detta spel... nåja får testa byta router denna dlink 655 gillar ja inte... den typ hänger internetlinan om ja laddar ner från torrents! tips på ny router ?

Skrivet av AlfSimen:

För mig har det ofta varit problem att ansluta servrar om jag har flera flikar med Battlelog upp i webbläsaren samtidigt.

Detta fungerade för mig:

https://www.youtube.com/watch?v=QMB4FTqziqw

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

Ny patch igen, 2013-12-09

EDIT:
Inserted mention of the "Shot behind cover when changing stance" fix. This was missing in the original post.

Dec 9 PC Game Update Notes
Shot behind cover when changing stance
Sometimes the character stance could get into a multiple frame desync and be part of the problem where you got shot even though your character was actually behind cover. This would mostly affect players doing transitions into crouch and prone as well as moving when crouched. The impact was smaller in a standing stance. This bug fix eliminates this particular desync issue.

We have also increased the camera height when crouching and moving to more accurately reflect the actual height of your soldier in that stance (the first person camera was too low when crouching and moving, resulting in that you had a poor representation of how much of your soldier that was actually out of cover.)

-Fixed one of the most frequently occurring client crashes
-Fixed broken collision on containers with open doors. The bug previously made grenades bounce back even though the doors were open.
-Fixed a bug in Defuse mode where defenders could win the round by killing all the attackers without disarming the bomb, if the bomb was disarmed in the previous round.
-Miscellaneous stability fixes further reducing the number of client crashes
-Fixed side gunner jitter when aiming in attack boats & transport helicopters
-Fixed some instances of frame rate drops when shooting at large Levolution objects after they have been destroyed (like the radar dish on Rogue Transmission)
-Fixed broken aiming for passengers on the China Rising dirt bike
-Fixed a bug where the sound when capturing a flag was not playing correctly
-Removed a bug that would double save during MP round transition and SP level transition. This fix will reduce the occurrence of corrupted save files.

Permalänk
Medlem

Värdelös patch fan! För första gången fick jag hyffsat bra stats! Å då jävlar ska skiten disconecta å sen crasha så man tappar allt å bara för att göra de jävligare för mig så får jag inte komma in i samma lag sen som polarna sen igen. Fyfan hur kan du göra så buggiga spel nu förtiden, ingen kvalitet alls. De var bättre förr =/

Permalänk
Medlem

När slutar dagens patch? Vill ju spela

Förövrigt så fungerar det ypperligt för mig. Vet inte om jag redan sagt det i denna tråd.
Enda problemet jag har är att connecta till servers ibland. Men problemet verkar ligga på vissa servrar. För försöker jag connecta till vissa andra så går det på första försöket. Men såklart är det mina favoriter som strular -.-

EDIT: Funkar nu!!! Tänkte börja diska istället men tur var jag smart o kollade en sista gång om det fungera och det gjorde det!! Wiho

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

När slutar dagens patch? Vill ju spela

Förövrigt så fungerar det ypperligt för mig. Vet inte om jag redan sagt det i denna tråd.
Enda problemet jag har är att connecta till servers ibland. Men problemet verkar ligga på vissa servrar. För försöker jag connecta till vissa andra så går det på första försöket. Men såklart är det mina favoriter som strular -.-

Kom in precis! Puh.. det var nära att jag behövde studera där istället

Permalänk

Kunde spela ungefär 5 minuter innan det kraschade för mig på Siege of shanghai.. Detta är ju helt sjukt..

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Har de inge knapp "Hide empty servers" ? Fett illa om de saknas sån funktion....