Permalänk

Mus för claw grip

Tja!

jag letar efter en bra mus med clawgrip/palmgrip som ska vara ganska hög. har inte extremt böjda fingrar men typ http://assets.razerzone.com/peripherals-guide/mouse/images/fi... dock förutsatt att man skjuter musen längre mot handflatan.

lirar just nu mest csgo så jag vill ha bra glid eftersom jag kör på hyffsat låg sense (180 grader per ~20 cm swipe)

har tidigare haft denna (http://www.globalpc.co.nz/prodimages/mu09022.jpg.axd?maxwidth...) och tyckte den var skön. dock så gick den sönder och man kunde inte dra snabbt utan att den gav ut 0 dpi.

kör atm med min gamla Steelseries kinzu men den är så äckligt liten, inte så bra passform och sämst glid.

Har sökt runt ganska mycket och har fallit lite för vengence M65, steelseries Rival eller DA 2013. är lite osäker på Rivalen med tanke på att min nuvarande har sämst glid. var inne och testa den och den var rätt skön i passformen. m65an är jag lite osäker på med sniperknappen men den är ju rätt lik min förra mus. DA är jag också lite osäker på pga att mina andra razerprylar gått sönder samt att den har en skarp bakslutning. har dock inte testat den.

vet att möss är personligt men ni kan i allafall ge tips och rekommendationer! budget, max 600

TL;DR behöver en hög mus med bra glid för claw grip. budget 0,6k

edit; har en Qck+ musmatta

Permalänk
Medlem

Sjukt svårt hitta den perfekta musen. För mig går f n alla lasersensorer bort pga diverse problem med acceleration, lift-Off, kondingar som viner. Jag kör finger-grip med en DA2013 som funkat perfekt i alla avseenden hittills. Skulle gärna haft lite fler knappar dock, men inte hittat något alternativ. Ex G400s har läskigt dåliga knappar och scrollhjul som inte registrerar alltid (iaf de två jag testat). Mionix avior 7000 och roccat kone pure optical är två nya modeller som verkar intressanta. Den senare säljs inte i Svedala för närvarande men det är väl bara en tidsfråga. Speciellt den senare är jag lite nyfiken på.

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite. Jag letar också efter en mus för claw grip. Har kollat på Steelseries Rival, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2215634#rparams=, men undrar om nån har testat Rival eller vet en bättre mus att rekommendera?

Visa signatur

Spec:
| Chassi: Antec P280 | PSU: Fractal Design Integra R2 750W | Mobo: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II 965 BE OC 3,7GHz+ Cooler Master Hyper 212 Evo| GPU: Zotac GeForce GTX 770 4GB | RAM: 8GB 4x2GB 1300Mhz | HDD: 1TB + 250GB + 250GB + 150GB |

Permalänk

Logitech G400! Alltid gillat formen, jag håller exakt sådär som på bilden. blixtsnabb respons.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk

#3 jag var som sagt och kände på den för någon dag sedan och den kändes okej men den var inte rätt för mig. Känder lite smal och ganska dålig passform på höger sida. Samma med ikari som är "föregångaren". Den passar nog bättre till palm.

Var på xcore och mediamakt nyss och testade lite. Xcore hade 1 bra mus som var mx518. Efter lite läsning så visade det att den hade angelsnapping vilket inte är optimalt till cs. Testade #4 s förslag fast g400s och den var skön. Lite oovn med den formen men den hade ändå bra passform på nåt vänster. Optisk sensor utan snapping är det som jag ville ha

Blir nog g400s men ska man köpa på elgiganten för 549 eller på amazon för ~280? Vet ej vad frakten blir på amazon och inte heller vad som skulle hända om den gick sönder. Någon som har erfarenhet?

Permalänk
Medlem

Jag kör med en razer orochi, gillar kvalitén som razer lägger på sina möss. Ska dock byta till SS Rival så fort jag harpengarna. Orochin är ganska liten vilket gör den till en skön claw mus imo. Mina fingrar är nästan 90grader krokade.

Visa signatur

moderkort: MSI Z87-SO2 Inet Edition
processor: i5 4670K @ stock
grafikkort: Powercolor 7970 3gb OC
RAM: Adata 8gb 1600mhz
chassi: Corsair Carbide 200r

Permalänk
Medlem
Skrivet av swagboi1337:

#3 jag var som sagt och kände på den för någon dag sedan och den kändes okej men den var inte rätt för mig. Känder lite smal och ganska dålig passform på höger sida. Samma med ikari som är "föregångaren". Den passar nog bättre till palm.

Var på xcore och mediamakt nyss och testade lite. Xcore hade 1 bra mus som var mx518. Efter lite läsning så visade det att den hade angelsnapping vilket inte är optimalt till cs. Testade #4 s förslag fast g400s och den var skön. Lite oovn med den formen men den hade ändå bra passform på nåt vänster. Optisk sensor utan snapping är det som jag ville ha

Blir nog g400s men ska man köpa på elgiganten för 549 eller på amazon för ~280? Vet ej vad frakten blir på amazon och inte heller vad som skulle hända om den gick sönder. Någon som har erfarenhet?

MediaMarkt låter dig iaf lämna tillbaka den även om du provat. Men var uppmärksam på scrollhjulet på G400s. På de jag testat registrerar den inte alltid varje rörelse om man omväxlande stegar upp/ner i ett klick. Synd på en i övrigt bra mus.

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Razer Abyssus, mycket bra sensor i den samt relativt hög i bakkant.

Permalänk
Medlem

Jag är asnöjd med min Logitech Performance MX

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Medlem

Logitech G9x. Grym för ett rejält clawgrepp. Och kvalitet gånger tusen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swagboi1337:

#3 jag var som sagt och kände på den för någon dag sedan och den kändes okej men den var inte rätt för mig. Känder lite smal och ganska dålig passform på höger sida. Samma med ikari som är "föregångaren". Den passar nog bättre till palm.

Var på xcore och mediamakt nyss och testade lite. Xcore hade 1 bra mus som var mx518. Efter lite läsning så visade det att den hade angelsnapping vilket inte är optimalt till cs. Testade #4 s förslag fast g400s och den var skön. Lite oovn med den formen men den hade ändå bra passform på nåt vänster. Optisk sensor utan snapping är det som jag ville ha

Blir nog g400s men ska man köpa på elgiganten för 549 eller på amazon för ~280? Vet ej vad frakten blir på amazon och inte heller vad som skulle hända om den gick sönder. Någon som har erfarenhet?

G400 är fin. Jag kör nån sorts claw själv och den är lätt nog för att inte kräva ett hårt grepp överhuvudtaget. Jag hade nog själv köpt på ElGiganten med tanke på garanti och sån tjafs, man vet aldrig om det händer nåt konstigt.
Men du får vara beredd på att scrollhjulet bråkar LITE ibland. Händer då och då att den uppfattar det som att scrollhjulet befinner sig mellan två ticks, och då signalerar upp/ner till datorn tills man scrollat bort det.

Har du haft en MX518 tidigare så vet du vad du får. Inga konstigheter alls, bara ny sensor i princip.

Permalänk

Steel Series Sensei

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk

Jag kör också med klogrepp och tycker SteelSeries Xai fungerar bra, värt å känna på den iaf! Den används av vissa i CS eliten så borde fungera!

Permalänk
Medlem

Kör med Mionix Avior 8200, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1774542

Utmärkt clawgrip enligt mig.

Permalänk
Medlem

g9x om du inte svettas om händerna

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem

Razer Taipan, polaren som använder clawgrip tycker den är skitskön.

Permalänk
Medlem

Folk här anger sina favoritmöss som vanligt och tar inte alls i akt vad som är bra att rekommendera i en specifik situation. Värt att veta är hur stora händer man har samt hur tung och stor musen man rekommenderar till det specifika greppet.

För claw så vill jag ha en liten och lätt mus. Man parkerar "mmo-knölen" på handleden nästan helt på musmattan och kör med ganska gör sensitivity för att fortfarande kunna röra sig mycket utan att behöva kasta omkring hela armen över kontorsbordet. För att röra musen böjer man endast på handled och fingrar. Endast för långa stora, ovanligt svepande rörelser behöver man flytta handleden. Precis som när du skriver på tangentbordet. Jag har lugnt parkerat handleden på handlovsstödet så att hela armen blir mer avslappnad.

Ju lättare och mindre mus man har ju större rörelsefrihet och lägre sensitivity kan man ha. Har man en stor mus i clawgrip får man endast ut lite rörelse och måste ha högre sensitivity vilket leder till lägre precision. Således föredrar jag modell mindre, såsom Razers Naga. Medan dem varit hyffsat låg kvalitet som endast hållit i ett år i snitt för mig är storleken perfekt för clawgrip. Jag har långa fingrar och med denna lilla mus kan jag bekvämt förflytta den stora ytor medan min stora logitech är mycket större och endast kan röras någon centimeter på grund av sin större storlek.

TLDR: Lägre och kortare mus = mer rörelsefrihet i ett clawgrip och tillåter dig att köra på en lägre sensitivity trots att du fortfarande med enkelhel för markören över hela skärmen och en bra bit till. En stor mus är perfekt om man vill vila hela handen. Men det är inget för en clawgripanvändare som endast kommer kunna förflytta musen en enstaka centimeter, knappt det, sen måste man lyfta musen eller släpa handledsknölen mot underlaget =(

Visa signatur

Gaming: CPU: 2600k@4.4GHz GPU: ASUS GTX780 RAM: 16GB HDD: SSD+Lagring Chassi: Fractal Define R4
Kamera: Nikon D600 Wide: 14-24/2.8 Normal: 24-70/2.8 Tele: 70-200/2.8
Övrigt: League of Legends > Cosplayer > Fotograf > IT-Tekniker > pryl***

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordNerf:

Folk här anger sina favoritmöss som vanligt och tar inte alls i akt vad som är bra att rekommendera i en specifik situation. Värt att veta är hur stora händer man har samt hur tung och stor musen man rekommenderar till det specifika greppet.

För claw så vill jag ha en liten och lätt mus. Man parkerar "mmo-knölen" på handleden nästan helt på musmattan och kör med ganska gör sensitivity för att fortfarande kunna röra sig mycket utan att behöva kasta omkring hela armen över kontorsbordet. För att röra musen böjer man endast på handled och fingrar. Endast för långa stora, ovanligt svepande rörelser behöver man flytta handleden. Precis som när du skriver på tangentbordet. Jag har lugnt parkerat handleden på handlovsstödet så att hela armen blir mer avslappnad.

Ju lättare och mindre mus man har ju större rörelsefrihet och lägre sensitivity kan man ha. Har man en stor mus i clawgrip får man endast ut lite rörelse och måste ha högre sensitivity vilket leder till lägre precision. Således föredrar jag modell mindre, såsom Razers Naga. Medan dem varit hyffsat låg kvalitet som endast hållit i ett år i snitt för mig är storleken perfekt för clawgrip. Jag har långa fingrar och med denna lilla mus kan jag bekvämt förflytta den stora ytor medan min stora logitech är mycket större och endast kan röras någon centimeter på grund av sin större storlek.

TLDR: Lägre och kortare mus = mer rörelsefrihet i ett clawgrip och tillåter dig att köra på en lägre sensitivity trots att du fortfarande med enkelhel för markören över hela skärmen och en bra bit till. En stor mus är perfekt om man vill vila hela handen. Men det är inget för en clawgripanvändare som endast kommer kunna förflytta musen en enstaka centimeter, knappt det, sen måste man lyfta musen eller släpa handledsknölen mot underlaget =(

Stämmer som du säger, men självklart rekar man valet man gjort om man är nöjd med det.
Här är min G400 med mina lagom stora händer: https://www.youtube.com/watch?v=yymTHOuS1oA
CD-skiva gör cameo för comparison.