Nokia Lumia 929 - 1080p 5-tums lur. Release 2013?

Permalänk
Medlem

Läckor säger nu att luren ska in på försäljning i USA den 21:a, alltså nu på torsdag.

Jag hade en bokning på Nexus 5 hos Bazula men den blev försenad(jag tog 32 gigabyte varianten, den svarta). Den lär inte komma förrän i mitten av december så jag avbokade. Anledningen till varför jag valde Nexus 5 var just att det var total radiotystnad från Nokias/Microsofts sida angående Lumia 929, så jag antog att den blev försenad och sen får man räkna med några månaders försening innan den kommer till Sverige.
Men nu plötsligt så kommer den släppas om bara några dagar i USA.

USA är naturligtvis inte Sverige, men jag gissar att releasen i Europa är inte långt ifrån. Import från Europeiskt land brukar gå smidigt.

1520 kommer den 16:e januari till Sverige, men till Finland i början av december. Så jag gissar att Lumia 929 kommer till antingen Finland eller t.ex. Storbritannien i december, åtminstone före jul. Finland prioriteras ganska kraftigt av Nokia nu där de är störst av alla operativsystem(inte så konstigt kanske). Men kul för oss svenskar, då man kan tajma en hyffsat billig finlandsfärja över sundet och köpa en lur direkt på plats när den väl släpps.

En sak som tippade mig från Nexus 5 är Googles allt större paranoia över att kontrollera allt, speciellt på senaste 4.4 Androidversionen. Sen har vi saker som är lika oavsett plattform, som att de forcerar en att använda Google+ för att kommentera på Youtube. Visserligen något som är lika om man använder iOS eller WP, men det är ändå en fingervisning om var de är på väg som företag.

Microsoft är inte mer moraliska, men eftersom de är mindre på mobilmarknaden så tvingas de vara mer ödmjuka helt enkelt. Dessutom är Lumialurarna så sjukt bra av de som har testat och/eller köpt dem.

Permalänk
Medlem

Hoppas kameran är bättre än 1520, men antagligen inte.
Ska det vara så svårt att implementera 1020 kameran i en vettig lumia zzzz.

Hade köpt mobilen direkt isåfall, men lumia 1020 är för utdaterad på allt förutom kameran.
Mor var även imponerad av 1020 men igen för dålig mobil i övrigt.

Känns lite som dom visade vad dom kunde med 1020 men sen bara struntade helt i det och satte i en betydligt sämre kamera i dom följande.

Permalänk
Medlem

Någon som hört något nytt om 929án, den borde väl vara släppt i USA vid det här laget?
Undrar vad den kommer att heta när den landar i Europa?

Permalänk
Medlem

Är också nyfiken på om någon vet något nytt? Är i behov av ny mobil kommande månader, så hade hoppats på denna eller en 1020!

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem

Den bör släppas ungefär samtidigt som 1520, d.v.s den 6:e december.

http://www.nokiapoweruser.com/2013/11/26/more-retailers-put-6...

Frågan är dock som alltid; är det i Europa eller i USA? Sverige brukar få Lumialurarna senare men man skulle kunna importera en från UK eller t.ex. Finland(som ofta får dem tidigt).

Permalänk
Medlem

Nå, hur blir det med denna skönhet? Någon som hört något?

Permalänk
Citat:

The Lumia 929 is a custom Windows Phone designed for Verizon Wireless in the United States by Nokia.

http://www.wpcentral.com/nokia-lumia-929

Kanske blir svår att få tag i då?:(
Blev sugen att uppgradera min 920 till en 929...

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Den bör släppas ungefär samtidigt som 1520, d.v.s den 6:e december.

http://www.nokiapoweruser.com/2013/11/26/more-retailers-put-6...

Frågan är dock som alltid; är det i Europa eller i USA? Sverige brukar få Lumialurarna senare men man skulle kunna importera en från UK eller t.ex. Finland(som ofta får dem tidigt).

Skrivet av Telepati:

Nå, hur blir det med denna skönhet? Någon som hört något?

Skrivet av korreWorre:

http://www.wpcentral.com/nokia-lumia-929

Kanske blir svår att få tag i då?:(
Blev sugen att uppgradera min 920 till en 929...

Det har varit ganska känt sedan information om 929 släpptes att den är exklusiv för Verizon. Verizon använder väl även CDMA som ingen i Sverige använder så ni kan få vänta väldigt länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Det har varit ganska känt sedan information om 929 släpptes att den är exklusiv för Verizon. Verizon använder väl även CDMA som ingen i Sverige använder så ni kan få vänta väldigt länge

Drar upp denna tråd som legat på "is" (ja vart tusan är snön någonstans?!) ett tag..

Utifrån ditt resonemang så blir det inte någon release här i Sverige. Men kan man spekulera i det? Tror ni/någon att den kommer till Sverige?