DayZ Standalone ute! (ALPHA)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Zombies är få men fler skulle jag inte vilja ha just nu. Att loot försvinner kan jag leva med, gör inte misstaget att droppa looten bara tills det är fixat. Säker på att du dog av att ta på dig en mössa? Något liknande hände mig också där jag dog helt plötsligt, varför vet jag inte men det har inte hänt igen så antagligen var det en engångshändelse. Kartan är visserligen samma men det är ganska omgjord skulle jag säga, är det "naturen" du inte gillar? Chernarus kartan ger mig en "apocalypse" känsla, till skillnad från "Takistan" som påminner mig om Domination på Arma 2

I övrigt så har vi samma problem med FPS, har tittat på youtube där andra spelar med samma spec och för dem flyter det på sanslöst bra!

Har skit fps i Arma 2 också. Min kompis med 560ti och 2500k får 30-40fps mer än mig. Det är inte acceptabelt. Att de då får den briljanta idén att använda samma motor i nästa stora hit visar hur bra dumma utvecklarna är.

Skrivet av Boozfob:

Du läste inte medelandet på steam/bistore va?
Du verkar även ha missat rutan som pluppar upp när man startar spelet?

Jag är fullt medveten om att det är en pre-alpha. Men vad i helvete har dom sysslat med under hela denna tiden (bortsett från att bestiga Mount Everest)? Samma motor, de flesta texturerna och objekten är samma, mycket kodning är samma etc.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Nån som vet varför jag ibland helt plötsligt hör någon över voip, någon som inte ens är i närheten? Kan springa från stad till stad utan att det försvinner, så sjukt irriterande alltid är det nån som har mikrofonen på hela tiden också, suttit och hört hur folk smaskat o hållit på i evigheter.

Lösningen för mig har varit att sitta och o försöka muta/avmuta hela playerlistan tills jag hittat personen. :X men det är hyfsat drygt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Vad har du för drivers för grafikkortet?
Jag har ett 7970 dvs typ samma kort som dig och får ut ganska bra FPS med grafiken uppdragen ganska högt, aldrig sett kläder som inte renderas, jag ligger mellan 30 och typ 75 FPS, zombies är ovanligare än i modden men dödligare och inte 100% men tror att de "vandrar" vissa områden är helt tomma ibland och sedan nästa gång man kommer dit är de fullt av dem?
Loot på marken buggar lite ja men den försvinner faktiskt sällan, om du flyttar något i inventory dyker de upp ibland, annars stäng ner inventory och kolla på marken runt dig så finns det oftast (inte alltid) där.

Bristen på loot är ju hela spelet, du ska kämpa för överlevnad, inte springa, plocka på dig ett vapen och sedan bara kuta runt utan det är en konstant strid att klara sig?
Kartan är ju mycket bättre anpassad för DayZ än den var i sitt ursprungliga skick? Att de sedan inte gjort om kartan från skratch, testa göra en egen karta i Arma 2, jag har gjort det och det tar tid, enorma mängder tid.

Dock stämmer det att Zombies behöver jobb, just nu ignorerar de ofta väggar, speciellt de i de nya byggnaderna men det är en Alpha, det har diskuterats mycket, förklarats både av Rocket och andra vad det innebär. Detta är inte bara en re-skinning av Arma, de gör ett helt nytt spel men har tjänat lite tid på att återanvända resurser och modifiera en motor istället för att göra en egen.

EDIT:
Angående loot, spring inte på de vanliga ställena, kolla under sängar m.m. (hittat massa som folk missat under sängar, på låga hyllor m.m.) och sök överallt inte bara på samma ställen som i modden, det är inte samma spel som modden. Ofta är det tomt på standard ställena från modden för där går alla men hittar ofta saker i öde hus och liknande för ingen verkar kolla där.

Jag har senastre drivisarna (beta), men problemet har funnits i Arma sedan jag hade mitt 6870. Eller, jag tror faktiskt jag hade bättre FPS med det kortet. Återigen visar det hur värdelös Armas motor är.

Tack för tipset om loot. Det är lätt att glömma av när man är van vid de simpla placeringarna. Dock är looting det värsta som finns efter combat när man har 20 fps så orkar aldrig titta igenom rum tillräckligt.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av frensk:

Nån som vet varför jag ibland helt plötsligt hör någon över voip, någon som inte ens är i närheten? Kan springa från stad till stad utan att det försvinner, så sjukt irriterande alltid är det nån som har mikrofonen på hela tiden också, suttit och hört hur folk smaskat o hållit på i evigheter.

Lösningen för mig har varit att sitta och o försöka muta/avmuta hela playerlistan tills jag hittat personen. :X men det är hyfsat drygt

Du kan dra ner volymen på voip bara så försvinner det, Det är en bugg som kommer att fixas idag

Skrivet av Flygman:

Jag har senastre drivisarna (beta), men problemet har funnits i Arma sedan jag hade mitt 6870. Eller, jag tror faktiskt jag hade bättre FPS med det kortet. Återigen visar det hur värdelös Armas motor är.

Tack för tipset om loot. Det är lätt att glömma av när man är van vid de simpla placeringarna. Dock är looting det värsta som finns efter combat när man har 20 fps så orkar aldrig titta igenom rum tillräckligt.

Problemet är att Arma 2 motorn endast använder 2 kärnor (Och 2 till för lite småsaker), Därför behövs en processor med riktigt bra ipc för att det ska fungera hyfsat i dagsläget, Jag droppar till ca 25 fps i cherno men annars ligger jag oftast runt 45-70 fps. Optimeringarna kommer att göras när spelet går in i Beta någon gång nästa år, Detta visste vi redan innan alpha släpptes. Dom måste lägga in alla funktioner och objekt osv innan dom kan börja göra dom riktigt stora optimeringarna av spelmotorn.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Har skit fps i Arma 2 också. Min kompis med 560ti och 2500k får 30-40fps mer än mig. Det är inte acceptabelt. Att de då får den briljanta idén att använda samma motor i nästa stora hit visar hur bra dumma utvecklarna är.

Jag är fullt medveten om att det är en pre-alpha. Men vad i helvete har dom sysslat med under hela denna tiden (bortsett från att bestiga Mount Everest)? Samma motor, de flesta texturerna och objekten är samma, mycket kodning är samma etc.

Dom har jobbat väldigt mycket med anti hack / cheat

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Detta är det största problemet med spelet just nu tycker jag:

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Du kan dra ner volymen på voip bara så försvinner det, Det är en bugg som kommer att fixas idag

Problemet är att Arma 2 motorn endast använder 2 kärnor (Och 2 till för lite småsaker), Därför behövs en processor med riktigt bra ipc för att det ska fungera hyfsat i dagsläget, Jag droppar till ca 25 fps i cherno men annars ligger jag oftast runt 45-70 fps. Optimeringarna kommer att göras när spelet går in i Beta någon gång nästa år, Detta visste vi redan innan alpha släpptes. Dom måste lägga in alla funktioner och objekt osv innan dom kan börja göra dom riktigt stora optimeringarna av spelmotorn.

aha! Tack så mycket, ska prova sen!

Permalänk
Medlem

Asså vad har hänt med senaste patchen?
Nu buggade det ur I MENYN till o med :S

Permalänk
Medlem

meddela mig när spawnsystemet funkar igen. Tydligen funkade det vid release men jag köpte spelet och lirade inte förren igår kväll och då funkade det banne mig inte

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

meddela mig när spawnsystemet funkar igen. Tydligen funkade det vid release men jag köpte spelet och lirade inte förren igår kväll och då funkade det banne mig inte

Vad är det som inte funkar? (Har inte dött på länge)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Att läsa alla inlägg som är negativt inställda till den tidiga alphan är så mycket komik så det räcker och blir över.

1. Det är en tidig alpha
2. Alpha = saker fattas/fungerar ej
3. Billigare nu än vid full release
4. Du får tillgång till spelet redan nu, du får dessutom hela spelet när det väl släpps.

Hur fan kan man klaga? Detta är inget personligt menat för de som klagat, men man måste vara smått efterbliven för att klaga.
Dean Hall råder dessutom folk aktivt att INTE köpa spelet.

Jag lyckas hitta loot varje gång jag spawnar, jag har inga problem med att jag blir medvetslös hela tiden, jag hittar mat och vatten, etc.. spelet är fullt spelbart. Dessutom är det kul att spela!
Det enda akut jobbiga enligt mig är loot-respawnen (existerar ej) och VOIP i global. (blir patchad under förmiddagen enligt nuvarande info)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Jag har senastre drivisarna (beta), men problemet har funnits i Arma sedan jag hade mitt 6870. Eller, jag tror faktiskt jag hade bättre FPS med det kortet. Återigen visar det hur värdelös Armas motor är.

Tack för tipset om loot. Det är lätt att glömma av när man är van vid de simpla placeringarna. Dock är looting det värsta som finns efter combat när man har 20 fps så orkar aldrig titta igenom rum tillräckligt.

Arma motorn är inte skit, den fokuserar dock på helt andra saker än t.ex. Frostbite och andra. Men om du får så dåligt är det ju inte motorn, du borde inte få sämre än mig, FPS går ner till hälften när jag spela in i 1080 och kör oklockat där men om det du säger stämmer får du sämre FPS än jag får när jag spelar in? inget direkt intensivt men aldrig märkt av att de dippar speciellt och aldrig sett det gå under 30 när jag inte spelar in.

(Youtube komprimerar verkligen sönder film)

Vad kör du för settings egentligen?
Mina settings

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizor:

Att läsa alla inlägg som är negativt inställda till den tidiga alphan är så mycket komik så det räcker och blir över.

1. Det är en tidig alpha
2. Alpha = saker fattas/fungerar ej
3. Billigare nu än vid full release
4. Du får tillgång till spelet redan nu, du får dessutom hela spelet när det väl släpps.

Hur fan kan man klaga? Detta är inget personligt menat för de som klagat, men man måste vara smått efterbliven för att klaga.
Dean Hall råder dessutom folk aktivt att INTE köpa spelet.

Jag lyckas hitta loot varje gång jag spawnar, jag har inga problem med att jag blir medvetslös hela tiden, jag hittar mat och vatten, etc.. spelet är fullt spelbart. Dessutom är det kul att spela!
Det enda akut jobbiga enligt mig är loot-respawnen (existerar ej) och VOIP i global. (blir patchad under förmiddagen enligt nuvarande info)

Andra gången du gör ett inlägg på för att KLAGA PÅ FOLK SOM KLAGAR.
Hur vore det att bara acceptera att det inte är något som helst fel att klaga på spel och speciellt inte när dom är i Alpha fasen och hela meningen är att hitta felen.

Det otroligt komiska är ju att efter du rantat klart på annat folk så smyger du in: "Det enda akut jobbiga enligt mig"
Så alla andra får inte peka på fel medans det är helt okej för dig själv.

/slut rantat
----------------------------

Spelat 5timmar idag och nästintill all den tiden har varit norr ut i olika strider.
Vapen känslan är helt out of whack, känns så långt ifrån man kan komma Arma modden vilket var en överraskning.

Dagens patch ser ut att bli en riktig bugg dödare och adderingen av Magnum älskar jag.

edit: Undra om dom verkligen kommer orka att pumpa ut patcher dagligen, gillar't enormt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

edit: Undra om dom verkligen kommer orka att pumpa ut patcher dagligen, gillar't enormt.

Rocket2guns (dev) har ju nämt att de siktar på att ha minst 1 patch per vecka och då är det content patches, alltså att de lägger in nya saker i spelet hela tiden. Så det är nog mycket patcher nu för att det är mycket att fixa baserat från communityn's feedback. Antalet patcher kommer nog lungna ner sig om några veckor.

Edit: Någon annan som sett bilden på den nya revolvern som kommer snart? Ser ju grym ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Vad är det som inte funkar? (Har inte dött på länge)

saker och ting, items, spawnar inte. allt är lootat och har sett 2 zombies på 2 timmar

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

saker och ting, items, spawnar inte. allt är lootat och har sett 2 zombies på 2 timmar

Att det ar fa zombies beror helt enkelt pa att de forstor server FPS, sa antar att de har begransat det. Daremot ar det for mig helt javla oacceptabelt att zombies ar buggiare an modet. Och den som skriker alpha at mig, kommer jag inte att svara. Det ar ett ZOMBIE SURVIVAL spel. Dvs vi har 2 core produkter i spelet, zombies och survival. Overlevnadsdelen tycker jag de har prickat ratt bra, man maste ata som fan, dricka och se till att man inte ar hungrig, skadad osv.

Men att Zombies springer genom hus, att pathfindingen ar obefintlig osv tycker jag bara ar ett skamt och ett han mot oss. Det var mycket snack i borjan av aret, med nya animationer, och de visade upp den nya pathfindingen och sa vidare, men sen verkar det som att de slappte det helt for att fokusera pa bocker och klader.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

meddela mig när spawnsystemet funkar igen. Tydligen funkade det vid release men jag köpte spelet och lirade inte förren igår kväll och då funkade det banne mig inte

Jag hörde att Looten spawnar varje timme. Tycker det är bra att det inte spawnar in så fort. mera verklighet

Permalänk
Medlem

Tjenare

Köpte spelet och det skulle vara kul om man kunde spela ihop med några svenskar med voice chat, kan bli lite "ensamt" ibland, när man springer runt i den enorma världen de skapat . Så jag skapade en steamgrupp med namnet : DayZ Groupz och tänkte prova och samla ihop alla glada "DayZ are" , då inte arma 2 modden förstås.

Bara sök efter gruppen : DayZ Groupz på steam eller skriv här så lägger jag till er

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Värsta skiten jag har slösat pengar på på ett bra, bra tag.
*Sett endast TVÅ (!!!) zombies efter 3h av spelande.
*Dessa zombies sprang igenom väggar.
*9 FPS i lägenhetshusen över Balota med rigg i sign.
*Dog av att ta upp en mössa.
*Loot man droppar försvinner in i tomma intet.
*Samma jäkla karta som i moddet.. Jag tröttnade på den efter bara ett par veckors av spelande på moddet.

Men fina kläder är det. Åh just det ja, majoriteten av kläderna blir osynliga när man tar på sig dem. Attans.

Edit: Glömde att det inte finns någon satans loot!

Du sitter alltså och gråter ut för att en ALPHA inte är tillräckligt optimerad och innehåller massor buggar? Hör du inte själv hur efterblivet det låter?

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av batman:

Sen är ju inte riktigt medelsvensson med en laptop från 2006 riktigt målgruppen heller, kolla requirements för spel inan du köper nästa gång.
Personligen så tycker jag Dayz är mycket vackrare än många andra spel jag spelat, även battlefield 4.
Detta är på default video settings, alltså inte högt alls.
http://i.imgur.com/ZraB6mc.jpg

Finns flertal zombies bara det att när någon dödar zombien så kommer den inte respawna i den staden eftersom man kan rensa en hel stad från zombies.
Så om du hänger nere vid Cherno och Elektro där alla andra freshspawns hänger så är de klart att de inte finns mycket kvar av zombies eller loot eftersom dessa inte respawnar förens efter restart.

Har inte uppdaterat signaturen. Spelar på snäppet lägre än medium inställningar utan allt onödigt lullul (post process och annat som gör det outhärdligt). Tycker fortfarande det är stelt och oengagerande allt som allt. "Sir, You are being hunted" har mycket bättre atmosfär och det är som att jämföra en roddbåt med en yacht i detta sammanhanget.

Det är såklart subjektivt, men med budgeten och tiden de har(haft) kunde de väl lagt ned lite mer själv i spelet.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Arma motorn är inte skit, den fokuserar dock på helt andra saker än t.ex. Frostbite och andra. Men om du får så dåligt är det ju inte motorn, du borde inte få sämre än mig, FPS går ner till hälften när jag spela in i 1080 och kör oklockat där men om det du säger stämmer får du sämre FPS än jag får när jag spelar in? inget direkt intensivt men aldrig märkt av att de dippar speciellt och aldrig sett det gå under 30 när jag inte spelar in.
http://www.youtube.com/watch?v=AiD_6O7fgpg

(Youtube komprimerar verkligen sönder film)

Vad kör du för settings egentligen?
Mina settings
http://www.youtube.com/watch?v=9XgF2VFCfQw

Arma-motorn fungerar bättre på äldre hårdvara. Min kompis 560ti slår mitt 280x. Och eftersom det bara kan använda 2st kärnor så är det väldigt, väldigt dåligt på FX-processorer som har flera svaga kärnor.

Skrivet av tonix:

Du sitter alltså och gråter ut för att en ALPHA inte är tillräckligt optimerad och innehåller massor buggar? Hör du inte själv hur efterblivet det låter?

Jag gråter mest över att de använder Arma-motorn (som i sin tur skapar stora problem på modern hårdvåra), inte för att det är en pre-alpha.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Kommer man få fullständiga versionen efter alphan?

Visa signatur

Chassi: Carbide Series SPEC-03 Red Processor: AMD FX-8320 3,5 Ghz (stock)
Moderkort: MSI 970 GAMING Grafikkort: XFX R9-380 4GB Ramminne: Kingston Hyperx Fury 2x4GB 1600MHz Nätaggregat: EVGA 650 GQ 80+ GULD Råtta: Corsair Raptor M40
Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Djs:

Tjenare

Köpte spelet och det skulle vara kul om man kunde spela ihop med några svenskar med voice chat, kan bli lite "ensamt" ibland, när man springer runt i den enorma världen de skapat . Så jag skapade en steamgrupp med namnet : DayZ Groupz och tänkte prova och samla ihop alla glada "DayZ are" , då inte arma 2 modden förstås.

Bara sök efter gruppen : DayZ Groupz på steam eller skriv här så lägger jag till er

Du kan joina oss annars, vi är redan ett gäng men har plats för ett par till!
http://www.sweclockers.com/forum/144-spelservrar-och-klanspel...

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar alla att ta en titt i Spinxens guide till battre FPS, eftersom det fungerar i SA ocksa.

http://www.sweclockers.com/forum/138-arma-och-dayz/1136345-gu...

Edit: Aven ifall optimizeringen ar helt horribel i SA. Att Rocket satt och lira pa en medium-level laptop fick en att hoppas pa att det skulle fungera battre.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Arma-motorn fungerar bättre på äldre hårdvara. Min kompis 560ti slår mitt 280x. Och eftersom det bara kan använda 2st kärnor så är det väldigt, väldigt dåligt på FX-processorer som har flera svaga kärnor.

Jag gråter mest över att de använder Arma-motorn (som i sin tur skapar stora problem på modern hårdvåra), inte för att det är en pre-alpha.

Verkar som många med AMD-hårdvara har problem med DayZ?

Permalänk
Skrivet av bubblaren:

Kommer man få fullständiga versionen efter alphan?

Ja. Efter betan då.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Andra gången du gör ett inlägg på för att KLAGA PÅ FOLK SOM KLAGAR.
Hur vore det att bara acceptera att det inte är något som helst fel att klaga på spel och speciellt inte när dom är i Alpha fasen och hela meningen är att hitta felen.

Det otroligt komiska är ju att efter du rantat klart på annat folk så smyger du in: "Det enda akut jobbiga enligt mig"
Så alla andra får inte peka på fel medans det är helt okej för dig själv.

/slut rantat

Får bara notera att du klagar på någon som klagar på någon som klagar på ett spel!

God dag!

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Värsta skiten jag har slösat pengar på på ett bra, bra tag.
*Sett endast TVÅ (!!!) zombies efter 3h av spelande.
*Dessa zombies sprang igenom väggar.
*9 FPS i lägenhetshusen över Balota med rigg i sign.
*Dog av att ta upp en mössa.
*Loot man droppar försvinner in i tomma intet.
*Samma jäkla karta som i moddet.. Jag tröttnade på den efter bara ett par veckors av spelande på moddet.

Men fina kläder är det. Åh just det ja, majoriteten av kläderna blir osynliga när man tar på sig dem. Attans.

Edit: Glömde att det inte finns någon satans loot!

http://forums.dayzgame.com/index.php?/topic/156129-confirmed-...

Just nu spawnas inga nya zombies, så dödar man dem kommer inga nya förens server restart. Samma med loot

Respawning Zombies & Loot

Target Delivery: Early 2014

Currently to have the server check if something needs respawning can cause an issue with performance. We did not want to go with a "scripted" solution for respawning, and it is expensive on server performance. Player spawning on the coast is conducted by the engine, and we are going to employ a similar process for managing zombie and loot spawn (possibly parallelized). This is a high priority task and zombie respawn at least is very close to being implemented.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Har inte uppdaterat signaturen. Spelar på snäppet lägre än medium inställningar utan allt onödigt lullul (post process och annat som gör det outhärdligt). Tycker fortfarande det är stelt och oengagerande allt som allt. "Sir, You are being hunted" har mycket bättre atmosfär och det är som att jämföra en roddbåt med en yacht i detta sammanhanget.

Det är såklart subjektivt, men med budgeten och tiden de har(haft) kunde de väl lagt ned lite mer själv i spelet.

Största delen av hela året har de ju bara varit 2 utvecklare och en designer som jobbat på spelet, och nu mot slutet har folk från Bohemia gått in och hjälpt till. Så kommer förmodligen gå mycket snabbare nu att göra klart spelet. Tycker de gjort ett riktigt bra jobb med den arbetskraft och tid de haft, alltså knappt ett års tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Värsta skiten jag har slösat pengar på på ett bra, bra tag.
*Sett endast TVÅ (!!!) zombies efter 3h av spelande.
*Dessa zombies sprang igenom väggar.
*9 FPS i lägenhetshusen över Balota med rigg i sign.
*Dog av att ta upp en mössa.
*Loot man droppar försvinner in i tomma intet.
*Samma jäkla karta som i moddet.. Jag tröttnade på den efter bara ett par veckors av spelande på moddet.

Men fina kläder är det. Åh just det ja, majoriteten av kläderna blir osynliga när man tar på sig dem. Attans.

Edit: Glömde att det inte finns någon satans loot!

Har märkt att det beror på server (vilket inte borde spela någon roll?).

Men jag håller med, FPS's är hemskt jämfört med både A2 och A3.

Kan inte sluta undra hur och varför dom gjorde som dom gjorde men nu är inte jag en spelutvecklare eller ens en scriptare/moddare (D.Hall).

Varför började dom inte samtidigt med SA som A3 (A3 har gear menyn, vapen mods, PhysX etc etc) fast med en producent/utvecklar version av All In Arma - kutta bort Utes och Takistan tillsvidare, modelera om vapen till M4A1, Mosberg bla bla med tillhörande mods alltså reskins i princip.
Lägg därtill MoCap och det dom höll på med för ett och ett halvt år sedan, pilla med loot tables, lås server filerna eftersom SA handlar mycket om att hålla hackers borta?

Som jag ser det borde SA vara en... fristående DLC till A3 milt uttryckt. Tänk FC3/Blood Dragon fast större.

EDIT: Fast jag har fått tillbaka suget lite på vanliga dayzero och epoch haha ^_^

Skrivet av frensk:

Nån som vet varför jag ibland helt plötsligt hör någon över voip, någon som inte ens är i närheten? Kan springa från stad till stad utan att det försvinner, så sjukt irriterande alltid är det nån som har mikrofonen på hela tiden också, suttit och hört hur folk smaskat o hållit på i evigheter.

Lösningen för mig har varit att sitta och o försöka muta/avmuta hela playerlistan tills jag hittat personen. :X men det är hyfsat drygt

Du, jag trodde det låg en jävel i nån buske bakom mig och snaska i sig mat när jag smög omkring Balota AF och väntade in rätt tillfälle att hugga mig

Efter nån timmes random tuggande kom jag på att det är alpha och när folk äter så hör nog alla(?) det.

Skrivet av Exailez:

Rocket2guns (dev) har ju nämt att de siktar på att ha minst 1 patch per vecka och då är det content patches, alltså att de lägger in nya saker i spelet hela tiden. Så det är nog mycket patcher nu för att det är mycket att fixa baserat från communityn's feedback. Antalet patcher kommer nog lungna ner sig om några veckor.

Edit: Någon annan som sett bilden på den nya revolvern som kommer snart? Ser ju grym ut!

http://i.imgur.com/Q6EFi19.png

Ser glassig ut
Dev eller stabil?

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠