Permalänk
Medlem

Dags o köpa en ny dator.

Tjena.

Har nu bestämt mig för att köpa en ny dator, jag behöver lite köpråd på delar till datorn. Det kraven jag har: Tillgänglig till alla spel, kunna streama utan några som helst lagg, kunna köra Ultra på alla spel och inte kunna bli överhettad. Detta låter kanske extremt overkill, men jag ska försöka att hålla budgeten på en stabil kostnad, helst ska den ligga på högst 10k.

Sen undrar jag ifall någon vet ifall det är med ekonomiskt att bygga en dator själv, än att köpa en färdigbyggd på iNet/Komplett?

Vore tacksamt ifall folk ger lite tips på datorkomponenter som är prisvärda och bra. Och den som har orket kanske kan möjligtvis göra en lista på en dator för ett rimligt pris.

Uppskattar all hjälp som är möjlig

Visa signatur

"Sleep is for people, without acces to the internet"

Permalänk
Medlem

Har haft några tankar på detta grafikkort, hört att det låter rätt mycket dock, men det går nog att lösa på ett eller annat sett: http://www.komplett.se/gainward-geforce-gtx-760-2gb-physx-cud...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror du har lite för höga krav för en dator på max 10K...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wa8it:

Tror du har lite för höga krav för en dator på max 10K...

Ingen dessvärre koll på hur det ser ut i prismässigt för att kunna få en dator med dem kraven, men spelar iof inte så mycket grafikrävande spel. Men Ultra på wow, är det möjligt att fixa på 10k?

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam

Det grafikkortet har ingen bra kylare. . . detta är billigare o har långt bättre kylare
http://www.inet.se/produkt/5409897/asus-geforce-gtx-760-dc2-o...

Men skall du klara dina krav bör du upp på ett bättre kort än så

Komplett har sina prisänkta datorer som kan va svårslagna, annars lönar det sig nästan alltid att bygga själv

Permalänk
Avstängd

slängde ihop detta till en kille:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4388558/2013-12-24

om du vill hålla en 10k budjet så rekomenderar jag dig att ta endast ett gtx 760 eller ett ati r9 280 i grafikkort

sen kan man altid plocka bort lagringsdisken på 2tb välja en mindre eller ta dom diskar du redan har sen gamla datorn. denna dator lär kunna spela wow hur bra som helst. jag spelade på ultra redan med en i5 4670k och ett nvidia 460 så är den bara för wow så behöver du inte ha så grova krav,

när jag säger att denna dator i länken kostar 12900:- men om man då tar ditt grafikkort istället är det 2000kr mindre ca fick 10400:- istället och tar man bort lagringsdisken på 2tb så sjunker priset under 10k sträcket.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

slängde ihop detta till en kille:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4388558/2013-12-24

om du vill hålla en 10k budjet så rekomenderar jag dig att ta endast ett gtx 760 eller ett ati r9 280 i grafikkort

sen kan man altid plocka bort lagringsdisken på 2tb välja en mindre eller ta dom diskar du redan har sen gamla datorn. denna dator lär kunna spela wow hur bra som helst. jag spelade på ultra redan med en i5 4670k och ett nvidia 460 så är den bara för wow så behöver du inte ha så grova krav,

när jag säger att denna dator i länken kostar 12900:- men om man då tar ditt grafikkort istället är det 2000kr mindre ca fick 10400:- istället och tar man bort lagringsdisken på 2tb så sjunker priset under 10k sträcket.

Glömde du tillägga moderkort?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZzorraN:

Glömde du tillägga moderkort?

nä kortet är längst upp och är Gigabyte GA-Z87X-D3H ATX

så datorn är komplett. moderkort ska man inte snåla in på heller för det kommer en dag då du verkligen vill göra mer med det en bara spela. vist en bättre kylare skulle inte va helt fel men det kommer den dag du känner det finns pengar

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.