Permalänk
Administrativ avgift

Webhallen tar in Gamingstolar

Hej vad tror forumet om webhallens nya gamingstolar som kommer in den 17:e? http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/gamingtillbehor/gamin... är det något att ha eller är maxfps stolarna bättre? Ideér och tankar nu! Verkar som flera butiker verkar ta in samma märke nu! Även Cdon har detta uppe!

Så tror vi på dessa Akracing stolar eller är Maxfps stolarna de bättre?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Vänta och se recensioner om dom

Permalänk
Medlem

Jag trodde ju de va DXracer stolar ju? AKracing är ju något annat då alltså?

Permalänk
Medlem

"gamingstolar" lol

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

ser ju sjukt goa ut dock för ett rimligt pris dessutom

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1600@3,9 ghz med NZXT kraken GPU: Asus rog strix 1080 PSU: Corsair RM 850W MOBO: Asus rog strix b350 OS: Windows 10 home.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svbg:

"gamingstolar" lol

Ja jäklar vad många fler headshots du kommer göra i CS när du köper en sådan.

Permalänk
Medlem

DXRacer stolarna får jag säga att personlig tycker jag är toppklass. Jag har inte hört om Arozzi eller AKRacing förut. De är väldigt snarlika rent utseendemässigt men jag kan inte svara på om det är samma kvalitet som DXRacer. Men priset var helt klart tilltalande.

Vad säger google?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bra priser

Kanske blir att beställa en.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Oj, det här är nog det sista jag skulle tänka på att införskaffa till min datorhörna. Faktum är att jag nog aldrig hade ens tänkt tanken om jag inte sett detta innan. Behöver nog öka min lön med 60% så jag har snuskigt mycket pengar över innan jag ens hade sneglat på någon av dessa, men det är väl bara jag kanske

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

När jag tänker på ''gamingstol'' tänker jag på en stol som ser till att din nacke axlar osv. inte blir totalt stela som är vanligt. Det är det enda skälet till att jag kanske möjligen skulle tänka mig en sådan. Har en ganska nice kontorsstol så jag lider ingen nöd ännu.

Annars gött när det knäcker i nacken på eftermiddan hur som helst

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

LOL premium versionen har tom "rims" ...

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Xiqt:

Vänta och se recensioner om dom

Håller med funderar på att beställa en kan ju alltid skicka tillbaka den om den suger xD Jag tänkte ta de lite dyrare alternativen dvs runt 2600kr.

Skrivet av Hagge:

Jag trodde ju de va DXracer stolar ju? AKracing är ju något annat då alltså?

Andra helt klart! Fast i liknande design vet dock inte vad som skiljer sig.

Skrivet av niblA88:

ser ju sjukt goa ut dock för ett rimligt pris dessutom

Jag vet visst ser de asgoa ut

Skrivet av Arazand:

DXRacer stolarna får jag säga att personlig tycker jag är toppklass. Jag har inte hört om Arozzi eller AKRacing förut. De är väldigt snarlika rent utseendemässigt men jag kan inte svara på om det är samma kvalitet som DXRacer. Men priset var helt klart tilltalande.
Vad säger google?

Google ger detta: http://www.youtube.com/watch?v=q4S7idMhbLw

Skrivet av fermia:

Bra priser

Kanske blir att beställa en.

Hehe samma tankar här xD

Skrivet av trickysaer:

Oj, det här är nog det sista jag skulle tänka på att införskaffa till min datorhörna. Faktum är att jag nog aldrig hade ens tänkt tanken om jag inte sett detta innan. Behöver nog öka min lön med 60% så jag har snuskigt mycket pengar över innan jag ens hade sneglat på någon av dessa, men det är väl bara jag kanske

Huh? De är billigare än andra kontorstolar så jag vet inte riktigt. Och jag har hellre en sådan stol än en kontorstol.

Skrivet av LPG:

När jag tänker på ''gamingstol'' tänker jag på en stol som ser till att din nacke axlar osv. inte blir totalt stela som är vanligt. Det är det enda skälet till att jag kanske möjligen skulle tänka mig en sådan. Har en ganska nice kontorsstol så jag lider ingen nöd ännu.

Annars gött när det knäcker i nacken på eftermiddan hur som helst

Mina axlar säger verkligen nej till det där Klart axlarna osv ska ha en riktig stol att luta sig på!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Hoppas dom blir populära och prisvärda och rekommenderade att köpa då jag snart är i behov utav en ny stol
Och för att jämföra tex ikea,jysk och diverse såna data stolar som finns i butik är ett jävla ocker då dom är svin dyra och sjukt obekväma oftast.
Dom såg då hyffsat sköna ut ändå
Skulle jag kunna tänka mig att köpa en sådan stol för 1490? troligtvis

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | i5-4690k @ 4.4 | Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 16GB | Asus Z97-e | MSI GTX 1070

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av jdahl:

Hoppas dom blir populära och prisvärda och rekommenderade att köpa då jag snart är i behov utav en ny stol
Och för att jämföra tex ikea,jysk och diverse såna data stolar som finns i butik är ett jävla ocker då dom är svin dyra och sjukt obekväma oftast.
Dom såg då hyffsat sköna ut ändå
Skulle jag kunna tänka mig att köpa en sådan stol för 1490? troligtvis

Jag tyckte de såg lite halv fula ut på bilderna så jag lägger mig på 2190kr som minst

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Det ser ut som en kopia av dxracer i princip?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av rinosaur:

Det ser ut som en kopia av dxracer i princip?

Man vet aldrig kanske är bättre? sämre? Eftersom flera verkar ta in denna och inte dxracer kan man undra=?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Avstängd

Gaming stolar. Snart kommer det finnas Gaming Möbler och Gaming Hem samt Gaming bilar och Gaming kläder.
Varför finns det inte movieing stolar? Eller chessing stolar...

Var fan kom termen "gamer" ifrån seriöst?

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Juugz:

Gaming stolar. Snart kommer det finnas Gaming Möbler och Gaming Hem samt Gaming bilar och Gaming kläder.
Varför finns det inte movieing stolar? Eller chessing stolar...
Var fan kom termen "gamer" ifrån seriöst?

Gaming i detta sammanhang menas nog att den är testad och godkänd av proffesionela gamers som spelar hela dagarna.

Yes ofc!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Avstängd

Kan säkert vara ok budgetalternativ, för den som inte har råd med en riktig arbetsstol, såna här stolar. Inget jag skulle titta åt, dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Administrativ avgift

Update:
Arozzi anländer 17:e
Ak stolarna kommer in 02/10 !

Webhallen har pmats för att komma in och svara på frågor osv ! Men tycker det var lite lång vänt tid på Ak stolarna!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

är den lika skålad som min xl fia godkända stol i bilen hade jag lätt kunnat tänka mig en sådan med tanke på komforten

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem

är ni seriösa? det ser ju för fan ut som en stol för femåringar?
vem skulle vilja sitta i en stol som ser ut som den kommer direkt från en rallybil, och vad har dom gjort med hjulen!?

sen kanske dom är sköna, men jag tvivlar på att dom är skönare än MARKUS på ikea som dessutom är billigare och ljusår mycket snyggare (läs stilrenare).

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Mysigt, när jag köper en sådan så kommer jag känna mig som ett barn igen :D. Kan leka att jag sitter i en bil!
Sen när det går undan i spel och jag får smaka på g-kraften så vet jag verkligen att jag kommer vara som fastklistrad!

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av morxy49:

är ni seriösa? det ser ju för fan ut som en stol för femåringar?
vem skulle vilja sitta i en stol som ser ut som den kommer direkt från en rallybil, och vad har dom gjort med hjulen!?

sen kanske dom är sköna, men jag tvivlar på att dom är skönare än MARKUS på ikea som dessutom är billigare och ljusår mycket snyggare (läs stilrenare).

Fråga Tvelander vad han tycker om sin stol. Jag testat flera dx racer stolar och de är sköna som faen!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Skrivet av morxy49:

är ni seriösa? det ser ju för fan ut som en stol för femåringar?
vem skulle vilja sitta i en stol som ser ut som den kommer direkt från en rallybil, och vad har dom gjort med hjulen!?

sen kanske dom är sköna, men jag tvivlar på att dom är skönare än MARKUS på ikea som dessutom är billigare och ljusår mycket snyggare (läs stilrenare).

om man är inbiten i bilar o mekar en hel del själv o även kör på bana så vet man att en rally stol är gjord för kroppen o man sitter som handen i handsken men allt beror på längd bredd o vikt

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara i samma kategori som ikea/jysk stolarna, dvs helt värdelösa.
Fast man får ju vad man betalar för.
Hellre en ordentlig stol var 10-20e år.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psykiskanka:

om man är inbiten i bilar o mekar en hel del själv o även kör på bana så vet man att en rally stol är gjord för kroppen o man sitter som handen i handsken men allt beror på längd bredd o vikt

Dock betyder det inte alls bra ergonomi, då stolarna är designade för att man ska prestera som bäst i bilar och sitta just fastklistrad i samma position hela tiden = katastrof i ergonomiskt perspektiv.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av psykiskanka:

om man är inbiten i bilar o mekar en hel del själv o även kör på bana så vet man att en rally stol är gjord för kroppen o man sitter som handen i handsken men allt beror på längd bredd o vikt

Yepp de är urgoa :)!

Skrivet av BergHa:

Ser ut att vara i samma kategori som ikea/jysk stolarna, dvs helt värdelösa.
Fast man får ju vad man betalar för.
Hellre en ordentlig stol var 10-20e år.

Men om man är en fattig student som max kan lägga 2000 på en stol? Och sen vill man inte ha en rått urdragen gammal kinnarps heller.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Dock betyder det inte alls bra ergonomi, då stolarna är designade för att man ska prestera som bäst i bilar och sitta just fastklistrad i samma position hela tiden = katastrof i ergonomiskt perspektiv.

beror hur Bra stolen är anpassad min stol i bilen kan jag sitta flera timmar. Resa mig ur o in utan att ha ont någonstans:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Men om man är en fattig student som max kan lägga 2000 på en stol? Och sen vill man inte ha en rått urdragen gammal kinnarps heller.

För 2000kr kan du få en begagnad Kinnarps el. liknande i nyskick.