Youtube fryser datorn

Permalänk
Medlem

Youtube fryser datorn

Hej, jag formaterade nyss om min dator pga att mina hårddiskar började bli fulla a skit. Vilket betyder att jag har inget installerat på datorn förutom spotify och steam.
Men jag började märka nåt konstigt när jag kollar på youtube. Efter ett tag så fryser hela datorn för att sedan efter sekunder-minuter återta.

Så jag försökte ta reda på vad det va. Jag installerade ett flertal flera systemuppdateringar och installerade dom senaste drivrutinerna, men samma sak fortfarande. Så jag började tänka om det va "youtube options" tillägget jag har på chrome som skapade problemet, men det visade sig inte vara så.(samma sak händer på IE).
Jag försökte fixa det med att google på problemet men inget funkade. Men jag hittade en forumtråd där samma sak hände en kille och han sa att hans processor pikade upp på 100% när det hände. Så jag provade själv med att ta upp aktivitetshanteraren, och det va samma för mig:

Som ni ser så pikar den 2 gånger till 100%, tiderna då datorn frös. 2 gånger tätt inpå varandra.

Någon som tror sig veta vad det beror på?

Min dators specs direkt från dxdiag:
Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.8GHz
Memory: 8192MB RAM
Card name: NVIDIA GeForce GTX 680

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

tryck in på flashplayer tillägget i aktivitets hanteraren och sätt så den går på kärna 3 endast så ska det nog sluta.
hände för mig innan jag uppdaterade till nyaste på skoldatorn idag.
och då var min tillfälliga lösning just att sätta den på kärna 3 ^^

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem

nu förstår jag inte riktigt, "tryck in på flashplayer tillägget i aktivitetshanteraren"? ser inget om flashplayer i aktivitetshanteraren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip-b:

nu förstår jag inte riktigt, "tryck in på flashplayer tillägget i aktivitetshanteraren"? ser inget om flashplayer i aktivitetshanteraren.

så du kör youtube videos via html5 ?

då är det inte så konstigt att du inte hittar det heh.

det verkar heta plugin container på firefox nightly iallafall. (kört med det strax över ett år)
hade för mig att det står något liknande flashplayer plugin eller container när man körde chrome men har inte kört det på typ ett år.

Om du inte kör via flashplayer på chrome så kan det vara något och testa...
det heter dock inte tillägg utan det är mer typ adblocker eller greasemonkey med sina tusentals script man kan lägga till på det.
(fixa adblocker också så de flesta sidor laddar lite snabbare.)

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem

hmm, adobe flashplayer är inbyggt i chrome. Så om man går in på deras hemsida och försöker ladda ner det så säger den just det. Dock kanske den inte är aktiverad... Ska följa instruktioner om just det nu på deras hemsida.

EDIT: En liten checkbox där det stod "Tillåt alltid" var inte ikryssad för flashplayer. Kryssade i den, och provar att kolla på youtube nu.

EDIT2: Samma sak igen. Plus jag installerade ett adblocker tillägg.

Permalänk
Medlem

Startade ett spel för första gången efter formateringen. Och samma sak hände... Suck... Är det verkligen flashplayer om det händer i spel också?

EDIT: Hade upptäckt 2 andra små problem vilket fick mig att tänka att det kanske hade hänt nåt fuffens under omformateringen. Så gjorde om formateringen igen och än så länge så gick installationen mycket bättre än vad den gick tidigare.

Får väl vänta och se tills kanske imorgon ifall det går bättre den här gången.