Permalänk

Billig dator till farsan, tips

Tjenare alla swec medlemmar! Min far fyller snart år och han har en stationär dator som är riktigt kass, han spenderar mycket tid vid datorn med att klippa film och tanken är att han ska kunna sitta och rita i catia på sin dator och det kan han inte för tillfället. Så jag tänkte fixa ihop en ny dator åt honom.

Länkar kundvagn jag satt ihop och ni får gärna komma med förslag på om det är något jag borde byta ut jag kommer sätta in ett Radeon HD 7850 1GB om ligger här hemma också

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6538824/2014-03-01

Visa signatur

CPU:AMD FX8320 4Ghz 8core||MB:Gigabyte GA-970A-DS3 ||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:Asus Geforce GTX 760 2GB OC||
PSU:corsair RM750W||CHASSI: Nanoxia Deep Silence1 ||
HDD: en j*vla massa||SSD:120Gb||
Frakfritt inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexstheman:

Tjenare alla swec medlemmar! Min far fyller snart år och han har en stationär dator som är riktigt kass, han spenderar mycket tid vid datorn med att klippa film och tanken är att han ska kunna sitta och rita i catia på sin dator och det kan han inte för tillfället. Så jag tänkte fixa ihop en ny dator åt honom.

Länkar kundvagn jag satt ihop och ni får gärna komma med förslag på om det är något jag borde byta ut jag kommer sätta in ett Radeon HD 7850 1GB om ligger här hemma också

Ser ok ut om priset ska hållas lågt, vet inte riktigt hur krävande catia är dock.

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexstheman:

Nu är jag säkerligen helt ute och cyklar, men nätagget; räcker de med 400W?

Visa signatur

Chassi Corsair Obsidian 750D - Moderkort Gigabyte Z97X - CPU Intel i7 4790k - Ram 16 GB Dubbel-Kanal DDR3 @ 801MHz - GPU NVIDIA GeForce GTX 760 - SSD 120GB Samsung 840 EVO HDD 233GB Hitachi HDT725025VLA380 SATA Disk Device Optisk enhet TSSTcorp CD/DVDW TS-H653L SATA
Citera om du vill att jag ska svara dig/läsa ditt inlägg! Tack

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

Ser ok ut om priset ska hållas lågt, vet inte riktigt hur krävande catia är dock.

Japp så lågt som möjligt, catia kräver inte speciellt mycket grafikkortet jag ska sätta i är overkill och det kräver nog 3-4gb ram tror jag

Edit: intel core 2 duo läste jag att den kräver och denna AMD måste väl vara bättre? :/

Visa signatur

Frakfritt inet

Permalänk
Skrivet av Richii:

Nu är jag säkerligen helt ute och cyklar, men nätagget; räcker de med 400W?

Jag är osäker på det... ska man ta ett 500W istället..? jag sitter på ett 500W och min dator är ju mycket mer krävande!

Visa signatur

Frakfritt inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexstheman:

Jag är osäker på det... ska man ta ett 500W istället..? jag sitter på ett 500W och min dator är ju mycket mer krävande!

Hela systemet drar från väggen 255W och då är det med en Intel Core i7 3960X @ 4,0 GHz + 7850
slutsatsen kanske du kan dra själv?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

Hela systemet drar från väggen 255W och då är det med en Intel Core i7 3960X @ 4,0 GHz + 7850
slutsatsen kanske du kan dra själv?
http://www.sweclockers.com/image/diagram/2809?k=a5e79e9d17af1...

Se där ja! då tror jag att jag kör på allt som ligger i kundvagnen Han får fixa ett crackat OS själv

Visa signatur

Frakfritt inet