Permalänk
Medlem

pallar mitt nätagg?

Tjena!

Har ett
http://www.dustinhome.se/product/5010665026/corsair-gs-700w-g...

undrar om den skulle orka med två st 760 sli
http://www.dustinhome.se/product/5010748017/evga-geforce-gtx-... sådana

och 5 fläktar, vattenkylning till processor corsair h60i, en sata en ssd. min processor är inte oc:ad och jag kör med en quadcore 4.2 GHz processor (AMD) har också 4x4 GB ram Corsair vengeance

tänkte bara kolla då sweclockers test på 760 sli drar ca 550 W load med helt system men ville vara på den säkra sidan!

MvH Simon

Permalänk
Entusiast

Effektvis - Ja, det kommer att gå utan problem.
Se bara till att antingen ha PCI-E 6+2 kontakter, alternativt adaptrar om det inte finns på nätaggregatet.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Tack för svar! som tur är följer adaptrar med grafikkorten!

Permalänk
Medlem

Klarar gör det men det är ett budgett agg och ditt agg kommer gå varmare och ett nätagg med budget kondingar som går varmt brukar sluta med katastrof.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

katastrof som i att hela datorn kolar eller vadå? har ganska bra kylning i datorn övrigt bra flöde osv.. borde jag skaffa ett bättre agg?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arla15:

katastrof som i att hela datorn kolar eller vadå? har ganska bra kylning i datorn övrigt bra flöde osv.. borde jag skaffa ett bättre agg?

Det är låg risk att det kraschar. Jag hade inte ersatt det.

Hade valt något annat om jag fick välja, men jag ser det inte som tillräcklig anledning att byta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Swec test rigg drar 485w med 760sli enligt http://www.sweclockers.com/recension/17877-hostens-grafikkort....
Så 700w räcker till o blir över OM man har ett BRA nätagg vilket DU ej har tyvärr.

Corsiars GS,VS,CS,CX serier är ju dom billiga serierna och därmed använder sig av riktigt dåliga kondingar och dessa har en väldigt ojämn kvalitet som gör att dom kan hålla i allt ifrån ett par månader till många år.
Detta gör att tex ditt nätagg kanske har en konding som har hållt i 1,5år nu men ger upp om en vecka hade du tagit kartongen till vänster om den du tog i affären kan det ha hållt i 6mån och den bakom hade hållt i 4år.

Det är lååååååångt ifrån ovanligt att elektronik (nätagg,tv,skärmar,etc) som använder sig av skit kondingar börjar att dö vid 1 års ålder för att vid 2 års ålder börja vara vanligt och mer än 3år får ses som extremt bra.
Visst beror det ju givetvis på hur hårt nätagget har belastats under sin livstid och dom lever lite längre vid låg belastning och dit verkar ju inte ha fått arbeta speciellt mycket och även efter sli uppgraderingen så är det ju en bit kvar så risken för just ditt nätagg är ju något mindre än vanligt MEN du vet ju fortfarande inte OM du har fått ett nätagg med en konding i sig som kan säga upp sig i morgon.

Så hur gammalt är ditt nätagg? och då menar jag när det är köpt MEN har det legat på hyllan i ett år så har kondingar åldrats då med dock inte lika fort som om det hade använts så även detta kan vara nåt att tänka på särskilt med tanke på att GS 700w kom ut 2010 och kan ha legat på ett lager ett bra tag om du köpte det 2013.

JAG hade köpt ett nytt nätagg då JAG inte hade velat utsätta mina nyköpta delar (och dom gamla) för risken att dö när/om nätagget dör (och JA risken finns och är inte så liten så JAG hade chansat).
Tex något av dessa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1964150,540130,1398459,2...

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arla15:

2013 Edition och redan utgått

Nätagget pajar och drar med sig resten av hårdvaran, ungefär.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

tackar, blir nog nytt agg men dessa kondingar varierar mellan bronze, gold , platinum certified eller?

borde denna göra jobbet? http://www.dustinhome.se/product/5010752536/corsair-rm-series...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arla15:

tackar, blir nog nytt agg men dessa kondingar varierar mellan bronze, gold , platinum certified eller?

borde denna göra jobbet? http://www.dustinhome.se/product/5010752536/corsair-rm-series...

Jag personligen hade valt cooler masters v700 då det är byggt på japanska kapacitorer
http://www.dustinhome.se/product/5010748015/cooler-master-v70...

Permalänk
Medlem

okej har lite dålig erfarenhet av cooler master.. men en 700W gold vilken som helst orkar med hela systemet?
(är corsair fanboy)

Permalänk
Medlem

jag skulle ha tagit ett XFX agg, riktigt stabila och tysta.
Hörde även at de var byggda av seasonic vilka gör förbenat bra grejer.

äger själv ett 450w core edition (XFX) och det är ohörbart.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arla15:

okej har lite dålig erfarenhet av cooler master.. men en 700W gold vilken som helst orkar med hela systemet?
(är corsair fanboy)

isf ska du köpa ax serien om du ska ha något bra. Corsair gör för övrigt inte nätaggen själva

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arla15:

(är corsair fanboy)

Cooler Master har haft lite upp och ner. Men deras nya V-serie är så brutal så det liknar inget annat.

Citat vid Review av V1000

"Wow. This thing didn't just pass Gold, it cleared the required 1% error margin for Platinum"

"I realize I may have said this before, but I love this power supply and we're going to get married. A guy can marry as many power supplies as he wants, I reckon, even if it's a little weird. Ok, it's a lot weird."

När en person som har testat över 300 nätagg utrycker sig så... då är det köpläge...

Står själv i valet av ny PSU. Cooler Master V är en av de jag överväger..

I ditt fall hade jag stått mellan

Corsair AX760
CM V700

Men är det pengar så är problemet så är XFX Core 750W ett beprövat kort som räcker långt.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Skrivet av Arla15:

(är corsair fanboy)

Håller med ovanstående, RM är en udda skapelse. corsair sätter bara sitt klistermärke på agget.

XFX kör kvalité rakt genom, har varit lite negativt inställd till cooler master med. Men det agg som tipsades högre upp är faktiskt bra

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Håller med ovanstående, RM är en udda skapelse. corsair sätter bara sitt klistermärke på agget.

XFX kör kvalité rakt genom, har varit lite negativt inställd till cooler master med. Men det agg som tipsades högre upp är faktiskt bra

XFX och Cooler Master V serie aggen är samma plattform... så... det är mer än "faktiskt" bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

okej ska ta en närmre titt på cm och xfx isf tack för alla svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arla15:

okej ska ta en närmre titt på cm och xfx isf tack för alla svar!

Lycka till med ditt val av PSU

Permalänk
Medlem

då vart ett coolermaster v1000 inhandlat, jaa kartongen luktar till och med kvalité, cm kanske har skänkt något bra till jorden trots allt (hihi) tack för all hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arla15:

då vart ett coolermaster v1000 inhandlat, jaa kartongen luktar till och med kvalité, cm kanske har skänkt något bra till jorden trots allt (hihi) tack för all hjälp.

Antagligen:) tur att dem rättare till sig och inte går samma fotspår som corsair:( Förr var corsair agg rikitgt bra mitt vx har rullat på felfritt sen 2008

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Antagligen:) tur att dem rättare till sig och inte går samma fotspår som corsair:( Förr var corsair agg rikitgt bra mitt vx har rullat på felfritt sen 2008

Ja, förr verkade Corsair aggen ha jämnare kvalité.

Nu när Corsair är stora och kända så blir det som allt annat. Man tar in vilket skit som helst och sätter sin logga på det.

Otroligt hur kvalitén skiljer t.ex. på ett RM1000 nätagg. Kostar ca 1700kr och folk rapporterar allt ifrån himmel till helvete
beroende på vilket serie nummer dom har.... så får det inte vara!

Visa signatur