Xbox One till Sverige i september

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

För lite, för sent... tror inte det blir ett sånt spring eller köer runt butikerna vid midnatt efter denna

Precis den kliché jag kom att tänka på när jag såg den här nyheten. Man kan tycka vad man vill om WiiU (och jag gillar den skarpt som barnkonsol) men dom lyckades iallafall med - För lite, men före alla andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Det är ganska arrogant att kalla 100.000 personer inkompetenta utan att ens veta hur grymma de är. Programmeringsspråket .Net är en industristandard och helt jävla fantastiskt när det gäller att producera funktionalitet snabbt. Deras utvecklingsverktyg Visual Studio är det bästa på marknaden, hands down. Jag kan garantera att praktiskt taget alla spel du spelat har byggts med deras verktyg.

- .NET är inget programmeringsspråk (C/Java/Basic är programmeringsspråk och dem har inget med Microsoft att göra).
- Lång ifrån alla spel görs i Visual Studio. Inte ens en majoritet. Visual Studio är bra för att snabbt skapa program (inte spel). Men bäst? Beror på vad du ska göra. Jag hade då inte gjort ett Battlefield 4 i Visual Studio.

Ska du göra någonting till fler plattformar än Windows och Xbox eller använda dig av något annat än DirectX så kan du glömma Microsofts utvecklingsverktyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

- .NET är inget programmeringsspråk (C/Java/Basic är programmeringsspråk och dem har inget med Microsoft att göra).
- Lång ifrån alla spel görs i Visual Studio. Inte ens en majoritet. Visual Studio är bra för att snabbt skapa program (inte spel). Men bäst? Beror på vad du ska göra. Jag hade då inte gjort ett Battlefield 4 i Visual Studio.

Ska du göra någonting till fler plattformar än Windows och Xbox eller använda dig av något annat än DirectX så kan du glömma Microsofts utvecklingsverktyg.

Du har rätt, jag skrev fel ang programmeringsspråk. .Net är en fantastisk platform för Rapid Application Development. Jag tänkte implicit C# när jag sa .Net.

Men, jag lever inte under illusionen att större spel byggs på platformen.Net. Du kanske inte vet att VS stödjer andra språk när de för .Net?

OpenGL bara är ett lib som länkas in vid kompilering, det har samma API oavsett vilken platform man befinner sig på. Det är samma sak med Direct X. Det är inte svårare att skriva platformsoberoende c++ kod i Visual Studio än vad det är i någon annan editor. Man har samma tvång att hålla sig till standarder oavsett vilken platform man utvecklar på. Det som är så fantastiskt med VS är all hjälp man får när man utvecklar.

Det är som att jämföra photoshop med mspaint. Båda kan producera pixlar på en bild, men ett av de två verktygen har en massa funktioner för att göra det mycket lättare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traktorsson:

Det förstår jag men vad som gör att Sony lyckas och inte Microsoft

Fast med tanke på hur svårt det har varit att få tag på en PS4:a i vissa länder kan man ju fråga sig om Sonys strategi har varit perfekt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Antor:

Fast med tanke på hur svårt det har varit att få tag på en PS4:a i vissa länder kan man ju fråga sig om Sonys strategi har varit perfekt.

Kan ju betyda att de säljer slut sina konsoler snabbare än de kan skapa dem. I Sverige är efterfrågan fortfarande stor.

Permalänk
Medlem

Microsoft verkar gilla att skjuta sig själva i foten. Väntar ca 1år med lansering, tror dom flesta har hunnit köpa ps4 innan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urban 1337:

Öhh vad jobbar du med om man får fråga?

Kodar och driftar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Saxat från atrikeln: "Med lanseringen av stortitlar som <<<***___Titanfall___***>>> och bredare tillgänglighet globalt är det möjligt att Microsoft kan komma ikapp senare under året."

Jag tog mig friheten att markera vad det var i artikeln som fick mig att uttrycka mig som jag gjorde. Det antyds både i den här och andra artiklar att Microsoft lutar sig mot bland annat Titanfall för att visa upp konsolens kapacitet, och med tanke på att då just Titanfall verkar vara ett spel som är drabbat av prestandaproblem så tycker inte jag att det känns som en jättebra idé.

Sedan kan man ju fundera på _varför_ folk blivit mer negativa till Microsoft på senare tid innan man börjar svamla. Du tror inte det kan vara så att företaget har tagit ett gäng beslut som upprört tillräckligt många för att uppnå en kritisk massa?

Förlåt, nu hängde jag inte riktigt med här. Vilket spel var det som nämndes?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Kan ju betyda att de säljer slut sina konsoler snabbare än de kan skapa dem. I Sverige är efterfrågan fortfarande stor.

Ja, precis. Och med tanke på detta kanske det inte är optimalt att satsa på flera marknader samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Förlåt, nu hängde jag inte riktigt med här. Vilket spel var det som nämndes?

Jag hör vad du säger. Nästa gång får jag se till att ha med lite brädgårdar och snabel-a'n. Det kanske även vore lämpligt med ett större typsnitt, en annan färg... Jag kanske rent av ska be utvecklaren av spelet att göra hembesök hos de som undrar så att vi på det sättet kan undvika missförstånd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

- .NET är inget programmeringsspråk (C/Java/Basic är programmeringsspråk och dem har inget med Microsoft att göra).
- Lång ifrån alla spel görs i Visual Studio. Inte ens en majoritet. Visual Studio är bra för att snabbt skapa program (inte spel). Men bäst? Beror på vad du ska göra. Jag hade då inte gjort ett Battlefield 4 i Visual Studio.

Ska du göra någonting till fler plattformar än Windows och Xbox eller använda dig av något annat än DirectX så kan du glömma Microsofts utvecklingsverktyg.

De flesta spelutvecklare använder Visual Studio, inklusive DICE. De flesta stora spel skrivs i C++ och Visual C++ är helt klart den bästa utvecklingsmiljön för C++, oavsett vilken plattform man utvecklar till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppan:

Haha, Microsoft...... de lämnar ju öppet mål för Steam Machines iaf genom att vara så usla på alla plan

Steam Machines är ju lite annorlunda. Skulle Microsoft släppa programvaran för Xbox One och att vem som helst kan bygga en PC och installera det operativet med fullt stöd för "vanliga xbox-spel" plus Marketplace så skulle den nog bli väldigt populär ... Jämför inte äpplen och päron.

Permalänk
Inaktiv

Utdaterad hårdvara redan vid release!

Permalänk
Medlem

Att MS släpper XboxOne så pass sent i Sverige tar jag personligt. Skiter i om det är löjligt, att komma 9 månader senare med en konsol som dessutom sitter med hårdvara som allt annat än imponerat hittills kommer inte få mig att köpa något. Plus att innehållet i Forza slaktades till hälften.

Väntar och ser hur Steam Machines blir. Det konceptet är mycket intressantare än dagens konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Skulle inte alls förvåna mig om One vinner i längden ändå - pga just bättre spelutbud.

Bättre utbud om man gillar forza och dudebro shooters kanske. Sony med sina studios mördar MS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag hör vad du säger. Nästa gång får jag se till att ha med lite brädgårdar och snabel-a'n. Det kanske även vore lämpligt med ett större typsnitt, en annan färg... Jag kanske rent av ska be utvecklaren av spelet att göra hembesök hos de som undrar så att vi på det sättet kan undvika missförstånd?

Haha. Låter rimligt

Permalänk
Medlem

....September....Alltså fattar inte Microsoft att detta är årets misslyckande..?

Att släppa konsoller 1-2 år senare i vissa världsdelar funkade på 80 och 90-talet när PAL spel inte kunde spelas upp på NTSC maskiner o så men den tiden är förbi! Jösses alltså det är som om Microsoft tittade på hur Nintendo gjorde på 80 o 90-talet o trodde helt seriöst att det skulle fungera år 2014!