Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Håller med, 7.0.6 verkar riktigt buggig... känns som det kommer en uppdatering till snart

Det funkar dock helt normalt nu utan jailbreak så jag misstänker jailbreaken, och jag har även provat att jailbreaka igen och köra utan några tweaks osv alls men det blir fortfarande problem med batteriet

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Någon som har en gameboy color emulator alternativt advance som fungerar till iOS7?

Gå in och ladda ner via telefonen.
http://gba4iosapp.com/

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Skrivet av mtntwg:

Gå in och ladda ner via telefonen.
http://gba4iosapp.com/

Tackar! Jobbigt med datumproblemet bara

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

Det funkar dock helt normalt nu utan jailbreak så jag misstänker jailbreaken, och jag har även provat att jailbreaka igen och köra utan några tweaks osv alls men det blir fortfarande problem med batteriet

Ja jag antar att du har rätt, har som sagt 4:an så den börjar bli allmänt seg överlag.... dags för en uppgradering oavsett.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Ja jag antar att du har rätt, har som sagt 4:an så den börjar bli allmänt seg överlag.... dags för en uppgradering oavsett.

Om du är villig att vänta så kan du ju alltid se hur den nya s5:an osv blir (om du nu vill byta ifrån ios)

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

Om du är villig att vänta så kan du ju alltid se hur den nya s5:an osv blir (om du nu vill byta ifrån ios)

Ja jag väntar tills allt intressant är släppt, S5:an, nya HTC one och ev. iphone6... får helt enkelt bita ihop

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Ja jag väntar tills allt intressant är släppt, S5:an, nya HTC one och ev. iphone6... får helt enkelt bita ihop

Hahah fan vad det dreglar i munnen nu när man ser alla dessa nya mobiler men min 5:a får nog hänga med i 2-3 år till

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

Hahah fan vad det dreglar i munnen nu när man ser alla dessa nya mobiler men min 5:a får nog hänga med i 2-3 år till

ja det är rätt sjukt faktiskt, man tycker att det inte har hänt någonting på ett par år som har motiverat en till att byta.... sen känns det som att alla kommer på en gång.
Tycker HTC känns rätt intressant.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

ja det är rätt sjukt faktiskt, man tycker att det inte har hänt någonting på ett par år som har motiverat en till att byta.... sen känns det som att alla kommer på en gång.
Tycker HTC känns rätt intressant.

Jag lutar lite mera åt z2:ans håll eftersom sony har fixat nästan allt som var dåligt med z1 men nu kom vi lite offtopic

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk

Någon som provat boxorHD temat till dreamboard? Funkar det bra på ios 7, drar det mycket batteri osv?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Gick tillbaks till Zanilla2 igen, feels good!

Ikonerna är satta på ungefär 70% opacity, bara för att jag gillar det så.
Om ni undrar över något eller om det är något specifikt ni är sugna på, tveka inte att fråga!

Permalänk
Skrivet av Hephox:

Det funkar dock helt normalt nu utan jailbreak så jag misstänker jailbreaken, och jag har även provat att jailbreaka igen och köra utan några tweaks osv alls men det blir fortfarande problem med batteriet

Fungerar senaste iOS 7.0.6 dåligt? För jag ska byta min 4s mot en 5a men den är uppdaterad till 7.0.3 OTA så antar att jag måste återställa med iTunes, så då blir det väl 7.0.6 antar jag.. Fungerar inte den bra med jailbreak?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Fungerar senaste iOS 7.0.6 dåligt? För jag ska byta min 4s mot en 5a men den är uppdaterad till 7.0.3 OTA så antar att jag måste återställa med iTunes, så då blir det väl 7.0.6 antar jag.. Fungerar inte den bra med jailbreak?

Verkar skilja från person till person, jag tror det skiljer i vad man väljer att installera på den som kan orsaka det. Jag har två iPhone 5, båda är inte jailbrekade, men båda har IOS 7.0.6 och de funkar fint iaf!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Fungerar senaste iOS 7.0.6 dåligt? För jag ska byta min 4s mot en 5a men den är uppdaterad till 7.0.3 OTA så antar att jag måste återställa med iTunes, så då blir det väl 7.0.6 antar jag.. Fungerar inte den bra med jailbreak?

Min 5:a funkar felfritt med 7.0.6, har varken batteriproblem (som många verkar ha) eller annat.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Skrivet av mtntwg:

Min 5:a funkar felfritt med 7.0.6, har varken batteriproblem (som många verkar ha) eller annat.

Skönt att höra
Är din jailbreakad också?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av enzity:

Gick tillbaks till Zanilla2 igen, feels good!

http://i.imgur.com/U6A7rzw.png

http://i.imgur.com/PQmOKyO.png

Ikonerna är satta på ungefär 70% opacity, bara för att jag gillar det så.
Om ni undrar över något eller om det är något specifikt ni är sugna på, tveka inte att fråga!

Snyggt! kan du länka wallpaper ? vad är det för batteri och mottagnings ikoner ?

Permalänk

Ska få en iPhone 5 i April, tror ni man fortfarande kommer kunna Jailbreaka den då om man återställer med senaste iOS då?
Tänkte om det kommer något nytt innan dess så kanske man är körd..
Så man kanske ska höra av sig till nuvarande ägarn om hen kan göra en backup/återställning och uppdatera till senaste 7.0.6, då den nu har 7.0.3 genom OTA..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Skönt att höra
Är din jailbreakad också?

Skickades från m.sweclockers.com

Yes!

Skrivet av juniorjesper:

Ska få en iPhone 5 i April, tror ni man fortfarande kommer kunna Jailbreaka den då om man återställer med senaste iOS då?
Tänkte om det kommer något nytt innan dess så kanske man är körd..
Så man kanske ska höra av sig till nuvarande ägarn om hen kan göra en backup/återställning och uppdatera till senaste 7.0.6, då den nu har 7.0.3 genom OTA..

Skickades från m.sweclockers.com

Tveksamt, 7.1 sägs komma i mars och antas täppa igen alla jailbreak-hål. Be ägaren att spara SHSH blobs för 7.0.6, dock krångligt om man inte kan något om det.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av enzity:

Gick tillbaks till Zanilla2 igen, feels good!

http://i.imgur.com/U6A7rzw.png

http://i.imgur.com/PQmOKyO.png

Ikonerna är satta på ungefär 70% opacity, bara för att jag gillar det så.
Om ni undrar över något eller om det är något specifikt ni är sugna på, tveka inte att fråga!

Hur fick du klockan så? Cydget eller vad är det? Sjukt snyggt iaf!

Permalänk
Medlem

iOS 7.1 ute!

Vill du behålla ditt jailbreak? Håll dig borta från att uppdatera

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

At it again!

Permalänk
Medlem

Tjenare

Har en iphone 4 7.0.6 jailbreak (Evasion) cydia appen funkar inte längre så tänkte fabriksåterställa men vet inte hur?! Och jailbreaka igen, om man ska göra d genom itunes så vill den ju updatera till 7.1 och vad jag förstått så går det inte att göra d i mobilen pgr jailbreak.

Någon som har nå förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuB-Step:

Tjenare

Har en iphone 4 7.0.6 jailbreak (Evasion) cydia appen funkar inte längre så tänkte fabriksåterställa men vet inte hur?! Och jailbreaka igen, om man ska göra d genom itunes så vill den ju updatera till 7.1 och vad jag förstått så går det inte att göra d i mobilen pgr jailbreak.

Någon som har nå förslag?

http://semi-restore.com/

Testa det. Fabriksåterställer men håller jailbreak intakt som jag förstår det.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

http://semi-restore.com/

Testa det. Fabriksåterställer men håller jailbreak intakt som jag förstår det.

Läste om det fast den låter ju som sagt jailbreaket att vara som d är nu och då funkar väl inte cydia appen efter jag fabriksåteställt med hjälp av semi-restore?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuB-Step:

Läste om det fast den låter ju som sagt jailbreaket att vara som d är nu och då funkar väl inte cydia appen efter jag fabriksåteställt med hjälp av semi-restore?

Du kanske har installerat något som gör att cydia inte funkar, vilket skulle göra att Semirestore har potential att fixa det isf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Du kanske har installerat något som gör att cydia inte funkar, vilket skulle göra att Semirestore har potential att fixa det isf

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm, Måste installera openssh genom cydia hur ska jag göra då? går inte ens att öppna appen.

Permalänk
Skrivet av DuB-Step:

Tjenare

Har en iphone 4 7.0.6 jailbreak (Evasion) cydia appen funkar inte längre så tänkte fabriksåterställa men vet inte hur?! Och jailbreaka igen, om man ska göra d genom itunes så vill den ju updatera till 7.1 och vad jag förstått så går det inte att göra d i mobilen pgr jailbreak.

Någon som har nå förslag?

Fungerar det inte med Inställningar>Allmänt>Nollställ>Radera allt innehåll och inst. ?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Du kanske har installerat något som gör att cydia inte funkar, vilket skulle göra att Semirestore har potential att fixa det isf

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ladda ner en cydia deb file som ja installera då gick det att gå in i appen iaf var tvungen o ta bort några källor sen så funka det igen.

Skrivet av juniorjesper:

Fungerar det inte med Inställningar>Allmänt>Nollställ>Radera allt innehåll och inst. ?

Det funkar inte om den är jailbroken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuB-Step:

Jag ladda ner en cydia deb file som ja installera då gick det att gå in i appen iaf var tvungen o ta bort några källor sen så funka det igen.

Sorry för sent svar, men kul att det löste sig!

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Hej ska om ca 2 dagar ge bort min 4s som är Jailbreakad, och undrar om jag kan återställa den fast fortfarande ha kvar nuvarande iOS 7.0.4?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile