Permalänk
Medlem

Konstiga lagg

God dag!
Jag spelar Dota2 under vardagen och nu under DENNA vecka, alltså inte tidigare, så har jag mycket lagg (300-1000 ping) de första tio minuterna, minst! av varje match. Efter de första tio minuterna så flyter det ganska bra. Vad kan detta fel bero på och hur kan jag fixa det?

Permalänk
Medlem

Vad har du för uppkoppling? Hastighet? ADSL/Fiber/annat?
Hur ser ditt nätverk ut?
Har du torrents/motsvarande igång i bakgrunden?

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Börjar du spela precis efter du startat din dator?
Det är inte en massa startup-grejs som fortfarande kör i bakgrunden?

Kör en vanlig ping samtidigt för att utesluta nätproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NjoelN:

God dag!
Jag spelar Dota2 under vardagen och nu under DENNA vecka, alltså inte tidigare, så har jag mycket lagg (300-1000 ping) de första tio minuterna, minst! av varje match. Efter de första tio minuterna så flyter det ganska bra. Vad kan detta fel bero på och hur kan jag fixa det?

"Diablo, World of Warcraft, StarCraft and Hearthstone players may be impacted by high latency and disconnections during their gaming experience that are the result of a series of DDoS attacks on certain European online services. Although Blizzard’s infrastructure isn’t targeted, the disruption effects rippled and have been felt by a portion of our players’ population.

While we are closely monitoring the situation we wanted to thank you for your patience and apologise for any inconvenience this may cause.

Please follow @BlizzardCSEU_EN on Twitter for further updates."

Detta har jag upp när jag startar battle.net launcher. Jag vet att Dota inte är med där men som de säger så är det inte de som DDoS:arna inriktar sig på utan vissa Europeiska tjänster. Du tror inte ditt problem går att relatera dit? Jag får samma när jag spelar Diablo ibland. DC och allt ifrån 200 upp till nästan 1800 ping.
Säger inte att det är detta ditt problem beror på men det är nog inte omöjligt.