Garanti jobb Nordiska Film...

Permalänk
Medlem

Garanti jobb Nordiska Film...

Hej!

Tänkte höra med er här vad ni haft för erfarenheter av garantijobb från Nordiska Film...

Själv lämnade jag in mitt ps4 för en trasig bluerayspelare den 17/3 och har inte sett röken av den ännu nu den 7/4...

Tycker det är lite märkligt för kan slå vad om att Sony hinner tillverka 100000 ps4 på tre veckor men nordiska film hinner inte få en lagad?

Permalänk
Medlem

Så vitt jag minns så tar det ca 4-12veckor för Nordisk Film att laga en konsoll. Brukade vara en hel del klagomål över detta när jag jobbade för Gamestop

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Fick en förklaring varför det dragit ut på tiden... olyckligtvis var verkstaden stängd just den veckan min maskin kom in för inventering så det kan vara en förklaring varför det dragit ut på tiden, och att jag skulle höra av mig på en vecka om inget hade hänt

säger bara... helt oooootroligt (=

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulo74:

Fick en förklaring varför det dragit ut på tiden... olyckligtvis var verkstaden stängd just den veckan min maskin kom in för inventering så det kan vara en förklaring varför det dragit ut på tiden, och att jag skulle höra av mig på en vecka om inget hade hänt

säger bara... helt oooootroligt (=

Mja du förra gången mitt ps3 gick sönder tog det 2 månader för de, det gick sönder efter 2 veckor och sen var det inne i 1 månad till. Nu har det fungerat tack och lov utan problem, bävar för att det ska hända igen...

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

Jo vad jag förstår så har jag tur om det är klart inom en månad, och hade jag inte redan haft två ps4:or hade jag nog skaffat mig en reserv (jag och sonen har var sin)

tycker bara det är konstigt att en importör får hålla på och ge så usel service... hade vart kul med en massa fler exempel hade man kunnat bifoga det till Sony och ifrågasätta om det verkligen sak gå till då det viset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulo74:

Jo vad jag förstår så har jag tur om det är klart inom en månad, och hade jag inte redan haft två ps4:or hade jag nog skaffat mig en reserv (jag och sonen har var sin)

tycker bara det är konstigt att en importör får hålla på och ge så usel service... hade vart kul med en massa fler exempel hade man kunnat bifoga det till Sony och ifrågasätta om det verkligen sak gå till då det viset.

Det är ju dåligt att de har så dålig service, frågan är vem felet vila på dock, har man som återförsäljare möjlighet att välja en annan serviceverkstad så tycker jag att ansvaret vilar på återförsäljaren. Är det Sony som utser officiella verkstäder som återförsäljare måste använda sig av är det ju Sonys ansvar att se till att servicen blir bättre.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

Nordisk film sköter all service av Playstation produkter i Sverige. Dock är det väldigt ovanligt att något lagas då dom jobbar efter den princip som bland annat Apple och Microsoft har på sina plattor, det vill säga är det trasigt och inom garantitid så byts enheten ut mot en ny eller refurbished. Ps4 har varit segt att få fram på sista tiden så ha tålamod, du är inte ensam om att få vänta upp till en månad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem

Har man en DOA så hoppas jag verkligen de inte byter den till en refurbished.
Finns ju en anledning till att refurbished är billigare oavsett produkt.

Permalänk
Medlem

nordisk film är fruktansvärt sega tyvärr. sen vems fel är svårt att säga, men det är väl det enda "positiva" med microsoft, att deras support e bra mycket bättre och snabbare.

Permalänk
Medlem

Status service Elgiganten:
Datum Status
10. apr, 06:02 För att kunna komma vidare behöver vi svar från leverantören. Det kan exempelvis röra sig om serviceinstruktioner. Vi följer ständigt upp ärendet för att undvika att det drar ut på tiden.

Antar det är Nordisk film de syftar på...

Permalänk
Sötast

Då du snart går in i 4e veckan så borde det väl börja överstiga så kallad "skälig tid"

Ta kontakt med din KO i kommunen (Konsumentombudsman) och fråga honom vad som kan vara skälig tid....

Kan vara så att du redan har rätt att häva köpet!

Permalänk
Medlem

De verkar inte vara snabba på Nordisk Film.
Jag har fortfarande samma status som för 1 vecka sedan. Måste nog pressa på El-Giganten känner jag.
Känns sjukt att jag lämnade in min den 8 april. Och i dagsläget verkar den inte ens ha lämnat butiken....