BF4 eller BF3 expansion i födelsedagspresent till BF-galen lillasyster?

Permalänk
Medlem

BF4 eller BF3 expansion i födelsedagspresent till BF-galen lillasyster?

Min syster som älskar battlefield fyller snart år och jag funderar på att köpa antingen en expansion till BF3 som hon (jag) redan äger eller det nya BF4. BF3 gillar både hon och jag och det skulle vara mycket kul med nya banor, men, sen BF4 släpptes har antalet spelare minskat rejält och jag misstänker att framtiden för BF3 kanske inte är så säker. Det skulle också vara kul med BF4 som varken hon eller jag har provat, tyvärr har jag hört ganska mycket negativt om game-playet, det skulle vara tråkigt att bli besviken.. Min syster spelar dock inte på så hög nivå så hon kanske inte märker sånt? Hon tycker bäst om att åka som gunner i tanks på OP-firestorm och att campa med RPG hehe. Jag har också funderat på att försöka köpa genom mexikansk/indisk/långtbortistansk proxy och på så sätt kunna köpa premium till nått av dom, som jag har förstått det följer det inte med jättemånga banor till vanliga BF4.. Skulle bli jätteglad om nån kunde hjälpa mig genom det här!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att BF4 är bättre än BF3. Men chansar på att det är lite p.g.a att jag inte haft några problem med spelet. verkar som de som inte gillar det har råkat ut för en massa buggar och grejer.
Men Jag uppskattar de expansioner som kommer med BF4. Gillar skarpt den senaste Naval Strike.
Jag rekommenderar BF4.

Permalänk
Medlem

Tack för infon! Antar att de flesta buggar är borta vid det här laget. Vad tror du om att köpa premium via proxy?

Permalänk
Medlem

Bf4 helt klart, Utan tvekan

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mozziee:

Tack för infon! Antar att de flesta buggar är borta vid det här laget. Vad tror du om att köpa premium via proxy?

Köpt spel och premium via proxy för 450:- lätt värt det

Permalänk
Medlem
Skrivet av spokiii:

Bf4 helt klart, Utan tvekan

Skrivet av gn1p:

Köpt spel och premium via proxy för 450:- lätt värt det

Ja men då så, det blir BF4 minsann! Jag vet att jag har sett diverse tutorials för proxyköp men det skulle kännas skitbra om du skulle kunna länka den du använt dig av så man vet att det fungerar! Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mozziee:

Ja men då så, det blir BF4 minsann! Jag vet att jag har sett diverse tutorials för proxyköp men det skulle kännas skitbra om du skulle kunna länka den du använt dig av så man vet att det fungerar! Tack för hjälpen!

Testa dig fram med proxysarna och välj den som är snabbast !
Vet inte om detta har ändrats men i höstas var den via mexikansk proxy billigast.

Visa signatur

Main: i7-14700 - 32GB DDR4 - 3060 ti - Seagate 510 2TB
unRAID: Xeon E5-2697 v2 - 32 GB DDR3 - Dell PERC H310 - 8x14TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CRHASH:

Testa dig fram med proxysarna och välj den som är snabbast !
Vet inte om detta har ändrats men i höstas var den via mexikansk proxy billigast.

Aha ok, hur är säkerheten när man köper saker över proxy, finns det nån risk att folk utnyttjar det här och försöker stjäla bankkonton etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mozziee:

Jag köpte från g2play. De har alltid funkat bra för mig.
Jag har aldrig testat riktig proxy så vet inte hur bra det är.

Permalänk

G2A.com kan jag tipsa om när det kommer till priser, köpte själv premium där

Visa signatur

Apple Macbook Pro 13" Retina
iPhone 15 Plus
Retro PC: Compaq Presario 7000s, Intel P3 800Mhz, 256MB RAM, 18GB IDE HDD, Sound Blaster Audigy, ATI Radeon 9200 PRO 128MB,SONY 15" CRT, WIN98SE.

Permalänk
Medlem

Mitt förslag är att köpa BF4 via annons på Sweclockers. Sådana annonser dyker upp titt som tätt och då brukar priset vara 100-200 kronor, vilket är fullt överkomligt. Mexikansk proxy låter lite shady, finns en anledning till varför man måste strula med diverse proxyprogram för att dölja var man kommer ifrån!

Permalänk
Medlem

Utnyttja Great Game garantin

Köp Battlefield 4 via Origin, testa det, gillar du det lämnar du tillbaka det och köper det billigt på annat hål via proxy.
Annars kan jag rekommendera codesnstuff, köpte mitt Battlefie 4 där för några månader sedan, kostade 249 kronor och då fick jag med China Rising expansionen

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mozziee:

Aha ok, hur är säkerheten när man köper saker över proxy, finns det nån risk att folk utnyttjar det här och försöker stjäla bankkonton etc?

Lägg till battlefield 4 och ev premium. Gå till kundvagnen och gå vidare tills du ska logga in med ditt origin konto då kan du stänga av proxyn så loggar du in utan att skicka din info via proxyn sen är det bara att betala

Visa signatur

Main: i7-14700 - 32GB DDR4 - 3060 ti - Seagate 510 2TB
unRAID: Xeon E5-2697 v2 - 32 GB DDR3 - Dell PERC H310 - 8x14TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprawler:

Mitt förslag är att köpa BF4 via annons på Sweclockers. Sådana annonser dyker upp titt som tätt och då brukar priset vara 100-200 kronor, vilket är fullt överkomligt. Mexikansk proxy låter lite shady, finns en anledning till varför man måste strula med diverse proxyprogram för att dölja var man kommer ifrån!

Sedär, vad var det jag sa?
http://www.sweclockers.com/annons/95728-bf4-battlefield-4-kod

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Mozziee:

Man borde definitivt räkna med att proxyn är malicious. Därför använder man e-kort för att eliminera den risken. Däremot kanske ens Origin-konto fortfarande kan bli kapat.

Skrivet av Sprawler:

Mexikansk proxy låter lite shady, finns en anledning till varför man måste strula med diverse proxyprogram för att dölja var man kommer ifrån!

Den anledningen är att Origin ska tro att man bor i Mexico så att man får lägre priser.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ainok:

Utnyttja Great Game garantin

Köp Battlefield 4 via Origin, testa det, gillar du det lämnar du tillbaka det och köper det billigt på annat hål via proxy.
Annars kan jag rekommendera codesnstuff, köpte mitt Battlefie 4 där för några månader sedan, kostade 249 kronor och då fick jag med China Rising expansionen

Det var ett bra förslag!

Skrivet av CRHASH:

Lägg till battlefield 4 och ev premium. Gå till kundvagnen och gå vidare tills du ska logga in med ditt origin konto då kan du stänga av proxyn så loggar du in utan att skicka din info via proxyn sen är det bara att betala

Jäkligt bra tips, tack!

Skrivet av HurMycket:

Man borde definitivt räkna med att proxyn är malicious. Därför använder man e-kort för att eliminera den risken. Däremot kanske ens Origin-konto fortfarande kan bli kapat.

Den anledningen är att Origin ska tro att man bor i Mexico så att man får lägre priser.

Tror du risken består även med CRHASHs tips? Om man lägger till spelen i kundvagnen, med proxy och utan att vara inloggad, och sedan betalar och loggar in utan proxy?

Skrivet av Sprawler:

Det låter inte dumt det heller! Du verkar ha bra koll på marknaden! Nu blir jag istället nervös att annonsören behöver snabba cash och tänker scamma mig.. Fast man ska väl ha enorm otur om en sweclockare får för sig att göra något sånt!

Edit: Kollade precis upp prisnivån i mexico som ligger på 39,99 för BF4, 34,99 för premium och 79.98 för nått paket som inkluderar båda tror jag. Då känns Sprawlers förslag bäst! 140kr slår mexico med hästlängder!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Mozziee:

Tror du risken består även med CRHASHs tips? Om man lägger till spelen i kundvagnen, med proxy och utan att vara inloggad, och sedan betalar och loggar in utan proxy?

Då borde det inte vara någon fara!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Köp den för 140:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Köp den för 140:-.

Jag har hört av mig till han men han har inte svarat ännu

Permalänk
Medlem

Mozziee: Satsa på BF3 Premium den är mycket bättre än BF4 roligare och spela grym grafik spelkänslan är tusen gånger bättre än på BF4 allt flytter på jag ångrar nästan att jag köpte BF4....tro mig det finns färre servrar på BF4 än på BF3....

Visa signatur

Asus Rog Crosshair VIII DARK HERO| AMD Ryzen 9 5950X| G.Skill Tridentz RGB 16GB 3200 Mhz | Asus Rog Strix 3090 OC 24GB | EVGA G2 850W Gold| Samsung EVO 970 M.2 1TB | CPU kylare- NZXT Kraken X73 | Chassi: Fractal Design R6 | Skärm: Asus Rog Swift PG278Q | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

BF4 är överlägset trean, helt klart

Permalänk
Medlem

Om du/ni ska köra Multiplayer så rekommenderar jag starkt att köpa premium då expansionsbanorna används flitigt på de flesta servrar!

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.