Xonar u7 mikrofonen höjs!

Permalänk

Xonar u7 mikrofonen höjs!

Hej!

Har ett problem med detta usb ljudkort Xonar u7. Mikrofonen höjs hela tiden så fort jag startar ett spel. Har den innan på 20 procent på volymkontrollen men när jag startar ett spel så höjs den till 100 procent och det är svinhögt. Är tvungen och tabba ner och sänka den till 20 procent. Samma sak händer när jag tabbar ner . Sätter den hela tiden på 20 procent men den är max hela tiden.
Vad kan jag göra?
snart så åker detta kort i väggen....
Mvh

Permalänk
Medlem

Det är möjligtvis inte Cs GO eller Dota 2 du startar?
Bl.a. de två spelen höjer nämligen mickvolymen till max oavsett ljudkort.

Edit: om det är ett steamspel kan du skriva "-nomicsettings" i Set Launch Options. Fungerar till Dota 2.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av exroz:

Edit: om det är ett steamspel kan du skriva "-nomicsettings" i Set Launch Options. Fungerar till Dota 2.

Har samma ljudkort som TS, och det är precis såhär.

Permalänk
Skrivet av exroz:

Ah det är csgo och dota 2 det handlar om fungerar fortfarande. Är max volym fortfarande helt sjukt. Det är inte max volym i spelet det är max volym på ljudekortet.

Permalänk
Medlem

Samma problem här, fyfan vad irriterande

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Crucial P3 2TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W |