Permalänk
Medlem

fan vad gött , så det har kommit ut nu ska genast inhandlas

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Riktigt roligt, Ganska svårt Svävar timmerstugan ca 2 meter ovanför marken för er också?

Hann aldrig byggen den igår men campfiren svävade samt att huvudet inte fanns med i skuggan Blir till att köra lite mer ikväll

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Riktigt roligt, Ganska svårt Svävar timmerstugan ca 2 meter ovanför marken för er också?

Har du byggt färdigt timmestugan? För den svävar i luften för mig också tills den blir klar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Skrivet av Wiiga:

Har du byggt färdigt timmestugan? För den svävar i luften för mig också tills den blir klar.

Jag byggde aldrig klart stugan, Så den hamnar på marken när den är klar alltså?

Jobbigaste buggarna är att man inte kan spara samt att spelet har minnesläckage, Efter ca 2-3 timmar i samma game (Utan att dö) så ligger jag konstant på 8 FPS :/ Hade inte varit ett så stort problem om man hade kunnat spara och starta om varannan timme. Hoppas verkligen dom släpper Hotfixen idag.

I mitt senaste game så lyckades jag döda alla "Natives", Fanns inte en enda kvar, Antar att det också är en bug, Dom borde ju respawna tycker jag

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Jag byggde aldrig klart stugan, Så den hamnar på marken när den är klar alltså?

Jobbigaste buggarna är att man inte kan spara samt att spelet har minnesläckage, Efter ca 2-3 timmar i samma game (Utan att dö) så ligger jag konstant på 8 FPS :/ Hade inte varit ett så stort problem om man hade kunnat spara och starta om varannan timme. Hoppas verkligen dom släpper Hotfixen idag.

I mitt senaste game så lyckades jag döda alla "Natives", Fanns inte en enda kvar, Antar att det också är en bug, Dom borde ju respawna tycker jag

Kompisen upplevde också dålig framrate efter en längre tids spelande. Och även att kannibalerna försvann, så det är väl troligtvis någon bugg.
Men helt klar hoppas jag de fixar en save funktion omgående. Och även att man kan skippa introt i början i planet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz

Permalänk
Skrivet av Wiiga:

Kompisen upplevde också dålig framrate efter en längre tids spelande. Och även att kannibalerna försvann, så det är väl troligtvis någon bugg.
Men helt klar hoppas jag de fixar en save funktion omgående. Och även att man kan skippa introt i början i planet.

Ja man börjar bli lite less på introt

Visa signatur

Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

är detta ett singleplayer campaign spel eller online skit spel? när släpps fullständiga versionen?

Spelet är singleplayer, utan missions då. Mer som att man bara ska försöka överleva så länge som möjligt på en ö.

Jag hade inte tyckt spelet varit roligt om det var multiplayer, där det är en massa inne på en och samma server.
Men däremot tror jag att co-op två till fyra personer hade varit skoj...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

Spelet är singleplayer, utan missions då. Mer som att man bara ska försöka överleva så länge som möjligt på en ö.

Jag hade inte tyckt spelet varit roligt om det var multiplayer, där det är en massa inne på en och samma server.
Men däremot tror jag att co-op två till fyra personer hade varit skoj...

Ja Co-op hade varit roligt! Kan fan inte lira dessa spel utan att byta kallingar.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Fienderna har slutat komma för mig :/

De ogillar också eld, som ett tips.
Ställde mig själv mellan 4 traps och 4 eldar första natten. Har nu överlevt en dryg vecka.
Himla synd att det inte funkar att spara :/

Men spelet är bra redan nu som alpha, och läskigt nog för mig
Eftersom jag klarade mig första natten blev jag heller aldrig ivägsläpad till grottan, tack gud för det. Om man bara kunnat spara :/

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Fienderna har slutat komma för mig :/

De ogillar också eld, som ett tips.
Ställde mig själv mellan 4 traps och 4 eldar första natten. Har nu överlevt en dryg vecka.
Himla synd att det inte funkar att spara :/

Men spelet är bra redan nu som alpha, och läskigt nog för mig
Eftersom jag klarade mig första natten blev jag heller aldrig ivägsläpad till grottan, tack gud för det. Om man bara kunnat spara :/

De sluta komma för mig med, förstår inte hur.

Jo hade varit grymt om man kunde spara ... Har byggt två baser, en lite större och en mindre.
Dumt nog så var jag seriös med att bygga den första och förlora den, överlevde i 12 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

De sluta komma för mig med, förstår inte hur.

Jo hade varit grymt om man kunde spara ... Har byggt två baser, en lite större och en mindre.
Dumt nog så var jag seriös med att bygga den första och förlora den, överlevde i 12 dagar.

Min lilla bas jag byggde på dryga tre timmar -->https://www.youtube.com/watch?v=nZR9EoORmko

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Snusfri

Suttit och kollat på lite Let's play på youtube och är lite småsugen på ett köp, men det känns lite för buggigt so far så väntar nog.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Suttit och kollat på lite Let's play på youtube och är lite småsugen på ett köp, men det känns lite för buggigt so far så väntar nog.

Ja har du svårt för buggar osv skulle jag rekommendera dig att vänta. Finns inte allt för mycket innehåll ännu heller.

Visa signatur

Permalänk

Fick precis spelet av en vän här, hur fan överlever man!? Direkt när jag kom ut ur planet så attackerade dom mig, sen kom jag till en KOLSVART grotta där jag äntligen hittade ut så döda dom mig xD

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Fick precis spelet av en vän här, hur fan överlever man!? Direkt när jag kom ut ur planet så attackerade dom mig, sen kom jag till en KOLSVART grotta där jag äntligen hittade ut så döda dom mig xD

Nattetid antar jag att det är värst? Eld, de ogillar eld. Du kommer att ha två flares med dig, de kan du använda för att skrämma dem.
Annars, samla massor av löv och bygg eldar runt ett litet område och håll dem igång under nätterna runt omkring dig. De kommer gå i cirklar runt dig men inte anfalla. Du kan också bygga väggar och fällor som skydd.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

är detta ett singleplayer campaign spel eller online skit spel? när släpps fullständiga versionen?

Skulle väll säga att man hade gärna tagit bort alla singelplayer delar ut samtliga nya spel så studion kan lägga ner mer tid och pengar på multiplayer delarna!

OT. Så fort det får co op så kommer ja köpa!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

När kommer man kunna spara?

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

När kommer man kunna spara?

När Hotfixen kommer, Vi skulle inte behöva vänta tills patch 0.02 iaf

Visa signatur

Permalänk

Nu är Hotfixen släppt, Har inte hunnit testa ännu men tänkte göra det nu.

Changelog: http://steamcommunity.com/games/242760/announcements/detail/1...

Dom verkar ha fixat det mest kritiska, Det jag störde mig mest på var att man inte kunde spara, Att Kanibalerna slutade komma efter ett tag och buggen med att fågeln kommer och sätter sig på handen var 3:e sekund, Allt det är nu fixat plus en del andra saker.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av H4nsson:

Nu är Hotfixen släppt, Har inte hunnit testa ännu men tänkte göra det nu.

Changelog: http://steamcommunity.com/games/242760/announcements/detail/1...

Dom verkar ha fixat det mest kritiska, Det jag störde mig mest på var att man inte kunde spara, Att Kanibalerna slutade komma efter ett tag och buggen med att fågeln kommer och sätter sig på handen var 3:e sekund, Allt det är nu fixat plus en del andra saker.

Jag har hunnit spela med denna uppdatering en stund och det verkar som de verkligen har löst problemet med att fienderna försvinner. När gryningen äntligen kom så såg jag inte någon på länge men tillslut började jag skymta de runt ikring igen. Sedan misstänker jag att någon satt och observerade mig ovanför under dagtid då jag fick en ljudvarning om att de skulle vara i närheten. Eller så var det bara en ny bugg hehe. Inte sett någon mutant ännu. Men det är jag samtidigt ganska tacksam för hehe.

Återstår att se om sparfilen faktiskt går att ladda. I kommentarerna så verkar det vara rätt trasigt. Sedan har jag noterat några nya problem, blandannat att det inte går att grilla kaniner, att karaktären håller upp vänster arm hela tiden samt att facklorna verkar sluta fungera.

EDIT:
Jag provade att ladda min sparfil och det fungerar. Träd hade hunnit växa upp under tiden, fienderna är fortfarande kvar men jag tappade mycket av det jag hade i min inventory.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Jag har hunnit spela med denna uppdatering en stund och det verkar som de verkligen har löst problemet med att fienderna försvinner. När gryningen äntligen kom så såg jag inte någon på länge men tillslut började jag skymta de runt ikring igen. Sedan misstänker jag att någon satt och observerade mig ovanför under dagtid då jag fick en ljudvarning om att de skulle vara i närheten. Eller så var det bara en ny bugg hehe. Inte sett någon mutant ännu. Men det är jag samtidigt ganska tacksam för hehe.

Återstår att se om sparfilen faktiskt går att ladda. I kommentarerna så verkar det vara rätt trasigt. Sedan har jag noterat några nya problem, blandannat att det inte går att grilla kaniner, att karaktären håller upp vänster arm hela tiden samt att facklorna verkar sluta fungera.

EDIT:
Jag provade att ladda min sparfil och det fungerar. Träd hade hunnit växa upp under tiden, fienderna är fortfarande kvar men jag tappade mycket av det jag hade i min inventory.

Det mesta verkar fungera för mig också, Grilla kanin fungerar för mig iaf

En konstig grej var att efter första natten när jag hade sovit i mitt Shelter så låg det ca 10-15 döda ödlor i en hög utanför mitt camp, Märkligt, Men nu har man mkt Lizard armor iaf

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av H4nsson:

Det mesta verkar fungera för mig också, Grilla kanin fungerar för mig iaf

En konstig grej var att efter första natten när jag hade sovit i mitt Shelter så låg det ca 10-15 döda ödlor i en hög utanför mitt camp, Märkligt, Men nu har man mkt Lizard armor iaf

Nu har jag hunnit testa lite till. Allt verkar faktiskt fungera som det bör nu. Vissa problem kvarstår. Blandannat fick en död kannibalkvinna liv igen, började gå genom väggar och skapade allmän panik. För min del så blir det nog att hugga kanniballiken i småbitar för att slippa detta igen.

Jag har äntligen börjat få ett lite större inhägnat område att skydda mig innanför. Från början han jag precis få upp tre väggar och en vägg med dörr innan de kom första gången. Lite jobbigt att få tag i mer virke då jag mer eller mindre är helt omringad nu hehe.

Lite ödlor skulle definitivt vara trevligt. Jag tyckte jag hade bra mycket armor men det räcker ju med någon träff så är man ju död/avsvimmad.

Permalänk
Medlem

Äntligen funkar save!

Ett tips för er är att inte påbörja något bygge och inte bygga klart och sen stänga ner.
För mig hände det att jag påbörja en sån där större stuga man behövde 82 ved till och jag hade kommit halvvägs och så stängde jag ner, nu är den borta.

Permalänk
Skrivet av Roze:

Äntligen funkar save!

Ett tips för er är att inte påbörja något bygge och inte bygga klart och sen stänga ner.
För mig hände det att jag påbörja en sån där större stuga man behövde 82 ved till och jag hade kommit halvvägs och så stängde jag ner, nu är den borta.

Japp allt som inte är färdigbyggt försvinner, Och som Anders nämnde så försvinner även i princip allting från inventoryn.

För mig försvinner alltid den där platån man kan bygga också, Kan inte se Löv, Stenar eller Pinnar i inventoryn efter man laddat helller, Går fortfarande att samla och använda men dom syns inte i inventoryn.

Har dött 3 gånger av att jag "flyger iväg" när jag plockat upp något ett hackat en kanibal i bitar Man ska definitivt inte stå på dom när man slår ihjäl dom.

Annars fungerar det mesta bra, Spelet blev genast mkt bättre med denna lilla hotfix, Nu är det bara att se fram emot Patch 0.02, 10 Dagar kvar

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roze:

Äntligen funkar save!

Upptäckte samma sak även jag. Rätt trist.

Jag skulle även vilja tipsa om att vänta med att lägga dit sista virkesbiten på murar då kannibalerna inte verkar se dessa förrens de är färdigbyggda. Själv spawnar jag bara mitt på kartan och de dräller omkring där mer eller mindre dygnet runt.

Sedan har jag faktiskt sett att de drar iväg skadade/döda kannibaler också. De verkar vara lite duktigare på att ta sig igenom dörröppningar med. De har flera gånger tagit sig in i mitt panic room. Sedan kan både de och vi attackera genom väggar så stå inte för nära.

Lite jobbigt bara att facklorna slocknar så lätt. Fick springa runt som en galning och tända dessa för att försöka hålla de utanför mitt lilla fort men de slocknar och de vågar sig in.

Permalänk
Inaktiv

Det dök upp en till liten patch som ska fixa den trasiga inventoryn:

Citat:

Tiny fix for inventory items not showing after save and for platforms and log holders not saving.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Det dök upp en till liten patch som ska fixa den trasiga inventoryn:

Såg det precis! Verkar fungera bra

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av H4nsson:

Såg det precis! Verkar fungera bra

Du har allt eller ialllafall mer saker kvar? Själv har jag en nästan tom inventory när jag provade ladda min sparfil nu.

Permalänk
Medlem

Om någon har frågor om det är värt det eller ej, som det är nu? Nej.

Men kan inte säga att jag ångrar att jag köpt Minecraft, A3 och Dayz m.fl Early access... Hellre det än att ångra sig när samma titel är färdig och kostar 4-500:-

Protip: Bygg 4-6 eldar i en cirkel och lura kannibalerna o kuta in i dem. Dom Brinner upp direkt, då kan dom inte fly och hämta hjälp heller, o va uppmärksamma, dom gillar att klättra och hoppa bland träd

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Du har allt eller ialllafall mer saker kvar? Själv har jag en nästan tom inventory när jag provade ladda min sparfil nu.

Jag fick behålla allt utom pinnar när jag laddade

Visa signatur