Laptop som använder sig enbart med en 3.5mm ingång

Permalänk
Medlem

Laptop som använder sig enbart med en 3.5mm ingång

Tjenare allihopa!

Jag har en kompis här som sitter med en laptop som enbart har ett uttag för 3.5mm sladdar. Det vill säga att han måste använda sig av en "splitter" som han fick med när han köpte datorn. Fast när han kopplar in sitt headset i den (headsetet har 2 sladdar som vanligt) i splittern och sedan i datorn så dyker mikrofonen inte upp bland inspelningsinheter. Den dyker inte heller upp som inaktiverad/frånkopplad utan bara det som finns där är laptopens mikrofon och stereo mix. Dock kommer den upp bland uppspelningsenheter och ljudet funkar prima i lurarna

Vi har prövat att installera drivrutiner till ljudet men installationen funkade inte. Han använder sig utan en sådan här dator

Ursäkta om jag skriver knas men tack på förhand!

Visa signatur

||MSI P67a-gd55 REV B3 || Fractal Design R3 Arctic White || Intel i5 2500k 3.3/4.2 ghz || Gigabtye Geforce GTX 560 Ti SLI || 1 tb western digital 7200 rpm || Corsair XMS3 2x2gb 1,5 V 1600 mhz cl9 || Corsair TX750w ||

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att det är en Hörlursförgrening? Den kanske är trasig? Jag har precis som din kompis bara en 3.5mm och köpte en splitter till mitt headset och då dyker micken upp. Kommer dock inte ihåg var.