Permalänk
Medlem

satellit bredband

Tjena jag har stabilt men långsamt internet och så såg jag satellit bredband, Är det något bra? Jag spelar mycket så jag undrar hur bra pingen är?
Är det någon som har någon erfarenhet av satellit?

Visa signatur

CPU: i7 4770k 4.2 Ghz GPU: Asus Geforce GTX 780 DCII, Mobo: ASUS MAXIMUS VI IMPACT mITX, PSU:Corsair TX 850 M SSD: Samsung 830 128GB HDD: Western Digital Green 2TB RAM: Kingstone hyper x 16Gb Chassi: bitfenix prodigy
Skärm: Asus 27" VG278H 120Hz

Permalänk
Medlem

Ingen erfarenhet av detta alls men skulle tro att pingen kan bli väldigt hög då avstånden mellan parabol och satellit är väldigt långa.

Permalänk
Medlem

Använder sig inte satellit bredband av dialup eller adsl för upp trafiken?

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Snoze:

Tjena jag har stabilt men långsamt internet och så såg jag satellit bredband, Är det något bra? Jag spelar mycket så jag undrar hur bra pingen är?

Räkna med 600-800ms i ping på allt.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Den satellitanslutning vi använder inom firman (Försvarsmakten) är inget att skriva hem om om du ska försöka spela. Avråder å det grövsta till att använda detta om du skall spela.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Snoze:

Det är inte speciellt spelbart. du kommer ha för hög ping för att spela. Dock så fungerar Voip, streaming och nedladdning bra!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Sötast

Det finns en tråd om detta som inte är mycket äldre än ett par månader, tror att de gjorde lite tester och sånt och postade i tråden, se om du hittar den för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Några alternativa trådar i nedstigande kronologisk ordning (kanske den första är den Allexz syftade på):

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.