Permalänk
Medlem

Någon som besitter denna tv? Jag beställde 1 jag med till mina föräldrar som behöver uppdateras, och jag såg någonstans att dom inte var så tunna .. Någon som kan bidra med en topdown bild?

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Min blev "lite" skadad i frakten.

Edit: Notera att panelen släppt upptill också... /Edit

Har kontaktat Komplett och fick det här svaret:

"Vi beklagar verkligen att din TV kommit levererad i detta skick. Detta är fraktreklamerat mot Posten och de kommer att kontakta dig samt hämta upp TV:n inom kort.

Denna TV är utsåld och jag är inte säker på att vi kommer att kunna skicka ut en ersättnings-produkt till er. Men vi kommer att se vidare på ärendet. Om vi inte hittar någon likvärdig produkt så kommer vi att kreditera ditt köp."

Kul.

I övrigt verkar den nice, väger inte ett skit och okej tjocklek. Hoppas på att få en ny iaf.

Permalänk
Medlem

Fan vad trist!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Boonz:

Min blev "lite" skadad i frakten.
http://i.imgur.com/D0NaNuK.jpg

Edit: Notera att panelen släppt upptill också... /Edit

Har kontaktat Komplett och fick det här svaret:

"Vi beklagar verkligen att din TV kommit levererad i detta skick. Detta är fraktreklamerat mot Posten och de kommer att kontakta dig samt hämta upp TV:n inom kort.

Denna TV är utsåld och jag är inte säker på att vi kommer att kunna skicka ut en ersättnings-produkt till er. Men vi kommer att se vidare på ärendet. Om vi inte hittar någon likvärdig produkt så kommer vi att kreditera ditt köp."

Kul.

I övrigt verkar den nice, väger inte ett skit och okej tjocklek. Hoppas på att få en ny iaf.

Varför satte du på fotstativet och tog bort skyddsplasten runt när tvn vvar paj? Hm....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har fått hem denna och vet inte om jag tänkt helt fel eller inte, men jag får inte upp några kanaler.
Datorer har jag koll på, men när det gäller TV så kan jag inte ett smack. Om jag förstått det rätt så ska man dock kunna se på "gratiskanalerna" utan att behöva ha någon box eller extra kabel så länge det finns en inbyggd mottagare, vilket jag förstått det som att denna har.

jag får dock inte upp några som helst kanaler, vad gör jag för fel?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av päpparkaka:

Om jag förstått det rätt så ska man dock kunna se på "gratiskanalerna" utan att behöva ha någon box eller extra kabel så länge det finns en inbyggd mottagare, vilket jag förstått det som att denna har.

Hur ska din mottagare ta emot signalerna tänkte du? Från tomma intet?

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av päpparkaka:

Har fått hem denna och vet inte om jag tänkt helt fel eller inte, men jag får inte upp några kanaler.
Datorer har jag koll på, men när det gäller TV så kan jag inte ett smack. Om jag förstått det rätt så ska man dock kunna se på "gratiskanalerna" utan att behöva ha någon box eller extra kabel så länge det finns en inbyggd mottagare, vilket jag förstått det som att denna har.

jag får dock inte upp några som helst kanaler, vad gör jag för fel?

Sätt i en antennsladd?

Permalänk

nope, ingen sladd, tänkte att det iinte skulle behövas. kan som saagt inget om tv
aja, då får jag väl leta reda på en lång sådan då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektronikungen:

Varför satte du på fotstativet och tog bort skyddsplasten runt när tvn vvar paj? Hm....

Skickades från m.sweclockers.com

Lyfte ur tvn med panelen från mig, satte den på foten i ett halvmörkt rum och skulle bara kolla hur bilden var på den. Då fick jag se att den var trasig.
Vilken skyddsplast menar du? Den runt ramen sitter kvar. Och tvn var inte fastskruvad i foten, satte bara i skenorna.

Permalänk
Medlem

Så vad tycker ni nu om tv:n? Jag tycker att den är kanon, lite bök med inställningarna av färgerna bara. Bra ljud, och fungerar bra med Chromecast och digitala HD boxen.

Permalänk
Medlem

Har ni andra fått era tv-apparater? Och hur har det gått för dig som fick en trasig?

Permalänk

Min blev skickad idag så får den väl nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Min är också skickad idag. Kommer väl i nästa vecka.

Permalänk

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av snailmagic:

Min blev skickad idag så får den väl nästa vecka.

Skrivet av pr0ph:

Skrivet av monicabeth:

Min verkar ha oförändrad status, pratade med supporten via chat ett par gånger dom senaste 2 veckorna, o i båda fallen skulle dom skickas ut "denna vecka" vilket alltså var fram till i fredags, och idag fick jag samma besked.. Suger lite, hade hoppats ha den i förra veckan så farsan slapp se finalen på sin gamla tjocktv -- Men nej då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick denna TV idag och har startat den, men den hittar inga HD-kanaler.... är det något fel? eller är det en så pass "dålig" TV att den inte kan ta emot HD-kanaler?

Permalänk
Skrivet av Bravo.se:

Har ni andra fått era tv-apparater? Och hur har det gått för dig som fick en trasig?

Skrivet av voerot:

Fick denna TV idag och har startat den, men den hittar inga HD-kanaler.... är det något fel? eller är det en så pass "dålig" TV att den inte kan ta emot HD-kanaler?

Jag har inte heller fått in några HD-kanaler! Kan du få in HD, Bravo?

Edit: Ser nu att den inte har DVB-T2, ajfan. I princip alla HD-kanaler sänds i DVB-T2 då det möjliggör högre bitrate. Finns det någon lösning på detta? En extern digitalbox?

Permalänk
Medlem

Jag kör på en extern HD-box via Connect TV.

Permalänk
Medlem

Fick hem min idag ifrån komplett. Helt nöjd!
Enda jag irriterar mig på är att .srt undertexter ifrån usb sticka så kan den ej visa bokstaven "å".
Antar att det har med region att göra, men ej hittat nån lösning. Nån som har lyckats ?

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera någon okej men sub-1500:- soundbar med sub till denna?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fick min idag! Hur fan funkar usb uttaget dock?

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Någon som kan rekommendera någon okej men sub-1500:- soundbar med sub till denna?

http://cdon.se/hemelektronik/samsung/samsung-hw-f450-p2413592...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kramer84:

Fick hem min idag ifrån komplett. Helt nöjd!
Enda jag irriterar mig på är att .srt undertexter ifrån usb sticka så kan den ej visa bokstaven "å".
Antar att det har med region att göra, men ej hittat nån lösning. Nån som har lyckats ?

Har du uppdaterat TV´ns programvara till senaste verisionen?

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd

Den bilden var missvisande då den endast gäller TV sändningar från ComHem uttaget till TiVo box

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Har du uppdaterat TV´ns programvara till senaste verisionen?

Jag tänkte göra det, men hittade ej nån tillgänglig uppdatering på hemsidan.

Permalänk

någon som vet om man ska köra full eller limited hdmi? hittar inga inställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av kramer84:

Jag tänkte göra det, men hittade ej nån tillgänglig uppdatering på hemsidan.

Strunta i hemsidan. Det är i menyn du gör det. inte bild eller ljudinställningar utan sista alternativet sedan bläddrar du bara ner till systeminställningar och där skall det finnas. Se dock till att TV´n är internetansluten. Har den ingen ethernet-ingång så blir det krångligare.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Strunta i hemsidan. Det är i menyn du gör det. inte bild eller ljudinställningar utan sista alternativet sedan bläddrar du bara ner till systeminställningar och där skall det finnas. Se dock till att TV´n är internetansluten. Har den ingen ethernet-ingång så blir det krångligare.

Jag har samma fundering. Det finns ingen ethernet-ingång på TV:n (det finns ett hål med hård tejp över där man ser var kontakten sitter på motsvarande TVs, står också ethernet i plaster på baksidan under tejpen). Jag har inte heller hittat något på hemsidan...

Permalänk
Medlem

Har fått min TV men upptäckte nu efter lite mer än 1 vecka att jag har 2 svarta fläckar i mitten av skärmen vid ram kanten. Sjukt jobbigt speciellt med de ljusa färgerna.