Permalänk
Avstängd

Kommer jag bli bannad?

Sup guzz? Igår satt jag och trollade Playstations Live Support (US).. Efter 5-10 trollz så sa en support/er att de IP trackat mig, då frågade jag vad de skulle göra (eftersom jag var noob och visste inte konsekvenserna).. då svarade han att de Förmodligen skulle banna mig från deras support grejs och eventuellt/kanske min konsol..! Nu till frågan: Kommer de banna mitt Playstation 4 eller försöker dom skrämma mig?..
Väldigt unfair tycker jag

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Hoppas du blir bannad.

Permalänk
Medlem

Du borde vara glad ifall det stoppar vid en Ban, tänk på att de har rätt att drivare ärendet längre än så.

Sedan har jag absolut ingen aning om vad du tycker är orättvis? Om något så borde det vara rejält orättvisom du inte blev bannad från deras Service för evigt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Skrivet av Wizty:

Sup guzz? Igår satt jag och trollade Playstations Live Support (US).. Efter 5-10 trollz så sa en support/er att de IP trackat mig, då frågade jag vad de skulle göra (eftersom jag var noob och visste inte konsekvenserna).. då svarade han att de Förmodligen skulle banna mig från deras support grejs och eventuellt/kanske min konsol..! Nu till frågan: Kommer de banna mitt Playstation 4 eller försöker dom skrämma mig?..

tycker du förtjänar det. se det som läropengar. dom kan ju blockera ditt konto en viss tid beroende på vad du skrivit
såna som dig som gör att man slutar spela online spel alldeles för mycket P12 som springer runt.
bete dig lite mer vuxet så kanske du kan spela längre utan banning.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizty:

Varför skulle du vilja trolla PS Live support? Jävla korkat... Hoppas som de andra att de gör något åt saken. Då kanske du lär dig något.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Vad var det du egentligen gjorde?

Och är du inte säker hur länge du höll på? Jag menar 5-10 ggr är rätt diffust.

Permalänk
Entusiast

Jag avråder folk från att svara. Troligen är hela den här tråden ett troll-försök. TS fiskar efter reaktioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Du kommer bli IP-bannad för deras pappa äger internet.

Visa signatur

Gigabyte FO32U2P | RX 9070 XT | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | 5TB NVMe | 80TB NAS | Seasonic Focus GX 1000 3.1 | Audeze LCD2 Classic | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Åh vad jag önskar att SweClockers hade någon sorts åldersgräns....

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizty:

Fattar inte poängen !!. vill du inte ta straffet så gör inte gärningen

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Jo ibland känns det som så, förstår inte varför TS ville trolla deras support ö.h.t, den är ju till för att folk skall kunna få hjälp inte att sitta och ta skit från någon liten kille.

Det är deras jobb, vill man ha trevlig support i framtiden är man snäll mot supporten! som den gyllene regeln lyder: Man skall behandla folk så som man själv vill bli behandlad!

hoppas bannen gör dig gott!

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Avstängd

Hahah va många haters Det var en av supportrarna som sa att jag gjorde hans dag och att han ville jag skulle göra samma till dem andra, så de gjorde jag ju SÅKLART... Visst känner man sig dum nu efteråt men att banna min konsol för evigt är lite att ta i, från min sida iaf Max att de bannar mitt acc för evigt eller liknande.. Hata på <3

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Ja jag håller med dig!
Det händer ofta att man klickar sig in på en tråd bara för att bli irriterad... sjukt störigt.
Men det är något med dagens ungdom. Ser de bara på min lillebror... ibland vill man bara *** *****!!!!
Kan bli kul om han läser detta

Permalänk
Avstängd

Berätta vad du gjorde, är så nyfiken.

Permalänk
Skribent

Ibland önskar jag moderatorerna stängde av SWEC-konton permanent också..

Visa signatur

< R5 7600X | 32 GB 6000 MT/s | RX 9070 XT >

< Redmi Note 14 Pro | Redmi Pad SE 11" >

Permalänk
Moderator
Moderator

*permanent låst*

Tråden saknar seriöst diskussionsvärde och hör inte hemma på SweClockers forum. Möjligen kan man diskutera trollande som generellt fenomen någonstans under allmänt snack men under spelkonsoler och med denna frågeställning - nej.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers