Hjälp med nya in ear hörlurar

Permalänk
Medlem

Hjälp med nya in ear hörlurar

Hej alla Sweclockers!
Min första tråd så jag vet inte riktigt om de e här tråden ska vara eller inte försök vara lite snälla

Okej så här e det under 1-2 år har jag använt Samsungs vanliga in ear hörlurar (vita) kanske många andra också har dom eller haft.
Dom tyckte jag var väldigt bra och nu är dom tyvär sönder och behöver hjälp med att köpa nya.
Japp jag e student och har inte hur mycket pengar som helst men runt 100-200 kr skulle jag kunna lägga på ett lagom bra hörlurar som jag även använder till gaming.

skulle gärna vilja veta vad man ska tänka på när man köper, finns det någons sorts styrka eller annat viktigt som gör de lite mer "speciella" från andra och inte bara priset.

Tack för seriösa svar

Permalänk
Medlem

Satsa på ett par äkta Xiaomi Pistons 2.0, bättre hörlurar än så får man inte i den prisklassen. Här har du en recension på dem. Kort och gott kan man väl säga att designen är väldigt bra, bra ljud som kan jämföras med hörlurar i de högre prisklasserna, och så luktar de gott

Om du bestämmer dig för dem så se för guds skull till att du köper äkta varan, 24.se t.ex. säljer kopiorna som är mycket sämre. Penonaudio är det stället som folk från Head-fi.org köpt för, och alla har fått äkta varan. Fri frakt från Kina, kanske tar ett par-tre veckor innan du har de i handen men det är det värt.

Edit: för att svara på din sista fråga så har hörlurar har ingen speciell "styrka", när det kommer till ljudutrustning så kan man helt enkelt inte titta på specifikationer. Titta istället på recensioner och se vad folk har att säga om hörlurarna.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Satsa på ett par äkta Xiaomi Pistons 2.0, bättre hörlurar än så får man inte i den prisklassen. Här har du en recension på dem. Kort och gott kan man väl säga att designen är väldigt bra, bra ljud som kan jämföras med hörlurar i de högre prisklasserna, och så luktar de gott

Om du bestämmer dig för dem så se för guds skull till att du köper äkta varan, 24.se t.ex. säljer kopiorna som är mycket sämre. Penonaudio är det stället som folk från Head-fi.org köpt för, och alla har fått äkta varan. Fri frakt från Kina, kanske tar ett par-tre veckor innan du har de i handen men det är det värt.

Edit: för att svara på din sista fråga så har hörlurar har ingen speciell "styrka", när det kommer till ljudutrustning så kan man helt enkelt inte titta på specifikationer. Titta istället på recensioner och se vad folk har att säga om hörlurarna.

Tack för svar svaret,
De ser hur bra som helst, men problemet e att man måste beställa från utlandet, och ja då e risken stor att de e falska även det att jag behöverde snarast som möjligt, orkar inte vänta 3-4 veckor.

jag förvänta mig faktiskt att de skulle finnas nån specifikation som gjorde att man visste, "ja dessa är bättre än dom hör för att.."! men de va lite synd

EDIT:
jag har ångrat mig tänker om jag ändå ska köpa dom från HÄR?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shiroo:

Tack för svar svaret,
De ser hur bra som helst, men problemet e att man måste beställa från utlandet, och ja då e risken stor att de e falska även det att jag behöverde snarast som möjligt, orkar inte vänta 3-4 veckor.

jag förvänta mig faktiskt att de skulle finnas nån specifikation som gjorde att man visste, "ja dessa är bättre än dom hör för att.."! men de va lite synd

EDIT:
jag har ångrat mig tänker om jag ändå ska köpa dom från HÄR?

Penonaudio är seriösa, allt de säljer är genuint så inget att oroa sig för på den fronten. Titta på soundmagic e10 om du inte vill beställa från utlandet, de presterar också bra för priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

audio technica har bra ljud i sina

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 9800x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: PowerColor RX 9070 XT Red Devil LE, MBoard: ASUS Prime x870-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: 2x Samsung 990 pro 2TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: Philips The Xtra 75PML9009 4K QD MINI-LED 144Hz, Mouse: ASUS ROG Keris II Ace, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG STRIX Scope II 96 Wireless, PSU: NZXT C1200, Headset: Steel Series Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem