Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Köpa en Samsung 55 tum Full HD eller UHD

Permalänk
Medlem

Köpa en Samsung 55 tum Full HD eller UHD

Hej!

Funderar på att köpa en ny Samsung 55 tum.
Har tänkt mig en prislapp på ca. 10-12000 kr.
Har sett att priserna gått ned på ultra HD appareter.
Finns för runt 10000 kr.
Men frågan är om man får mer TV för pengarna om man köper en med full HD?

Med vänlig hälsning

Putte333

Permalänk
Medlem
Skrivet av Putte333:

Hej!

Funderar på att köpa en ny Samsung 55 tum.
Har tänkt mig en prislapp på ca. 10-12000 kr.
Har sett att priserna gått ned på ultra HD appareter.
Finns för runt 10000 kr.
Men frågan är om man får mer TV för pengarna om man köper en med full HD?

Med vänlig hälsning

Putte333

Om det jag har hört är sant så finns det inte mycket kanaler som streamar i UHD, så du kommer få full hd ändå.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Hej!

Tack för svaret.
Får bli en full HD.

Med vänlig hälsning

Putte333

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Om det jag har hört är sant så finns det inte mycket kanaler som streamar i UHD, så du kommer få full hd ändå.

Skrivet av Putte333:

Hej!

Tack för svaret.
Får bli en full HD.

Med vänlig hälsning

Putte333

Baserar du verkligen ditt beslut på det där svaret? Det är ju inte ens svar på din fråga.

Permalänk
Medlem

Köpte en 4k TV och har inte sett en enda sekund på den i 4k material (svårt att hitta eller få tag på), så man kan lugnt säga att det är överhypat (än så länge).
Jag hade satsat på en OLED med vanlig 1080P (HD) upplösning om jag fått göra om köpet.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Med tanke på att ingen av de UHD apparater som finns i prisspannet har HDMI 2.0 så är det inte så värt, om du inte ska använda den som datorskärm.
HDMI 2.0 krävs för att kunna koppla in UHD-utrustning, eller ja bildkällor som levererar UHD material.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

2015 tror jag blir ett bra år för att köpa tv. OLED kickar igång ordentligt medans priset på 4K-LED ligger långt lägre ned än idag. Men sen kan man ju som sagt alltid vänta ihjäl sig

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Hej!

Tack för svaren.

Med vänlig hälsning

Putte333

Permalänk
Skrivet av Hattifnatten:

2015 tror jag blir ett bra år för att köpa tv. OLED kickar igång ordentligt medans priset på 4K-LED ligger långt lägre ned än idag. Men sen kan man ju som sagt alltid vänta ihjäl sig

Inte många kanaler som sänder HD (beroende på vad man vill ha) jag vill ha vanliga kanaler inspelade i hd eller bättre, så jag skulle inte lägga pengar på detta. Men visst är det inte en tv du köper utan en skärm som ska användas till annat än tv så blir det säkert lite häftigare. Bara mina tankar sen jag började sälja HD-tv -09.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk

HD!, enda HD jag kan se är filmer man köpt eller Netflix "SuperHD", om man inte vill ta ett abbonemang p.typ 350-500kr/mån.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO