Jag har under ett års tid suttit med 'FSP Group Aurum CM 550W' som nättagg och på senare tid börjat fundera på om detta varit för klent från början.
Uppgraderade från ett GTX 670 till GTX 780 ungefär 1år sedan efteråt inköp av detta nätaggregat och under tiden tänkte jag inte så mycket på det, men på senare tid har det varit lite problem med prestandan, eller om det kanske är så att jag upplever det som så.
Totalt husar burken ett GTX 780, 3570k, 1ssd, 2hhd, dvd läsare, Corsair h50, 4x120mm fläktar.
Andra problem som har stötts på vägen är när jag försökt mig på väldigt lätt överklockning av CPU, vilket jag är okunnig inom men har försökt mig på lite grann, även vid lägre hastigheter har jag stött på problem som att nätverket strular, överklockning av GPU känns för närvarande omöjligt då vad jag än försöker göra så krashar drivrutinerna.
Min huvudsakliga fråga är som följer om det kan finnas samband och vad för symptom man isåfall stöter på vid spelande och dylikt om man har ett för klent nätagg?
Vad jag kan se så finns det 18a på 12v om det är av intresse.
/ EagleY3