Far Cry 4 Diskussionstråd

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

Jag har aldrig fått bukt med farcry 4 mest som har dom jobbiga musproblemen.Det verkar inte finnas en bra fix fastän man kör med ett köpt orginal.Jag ville mest veta om det gick att använda dsr till att skala ner från 1440p till 1080p och få ett bättre flyt i spelet för då finns det ju mer krut till grafiken också.-))

Om du pratar om musacceleration finns ju fix för det som faktiskt funkar? Eller pratar du om mouselag för att du får låg framerate?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Bara jag som nyss fick en ny patch att ladda ner för FC4? Verkar ju inte finnas nämnt om någon 1.5.0 patch online?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Någon som har Pre-Order och fick med "Hurks Redemption"?
Jag har väl spelat igenom halva kampanjen och har inte fått tillgång till den ännu, någon som vet vad som triggar den?

Permalänk
Medlem

Det är något kampanjuppdrag. Starta en community karta eller något. När jag gjorde det fick jag upp all information om vad som triggar mina dlcs

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Skulle skaffat ett 980 då. Mitt lir började flyta som smör när jag installerade det. Ja eller inte smör men riktigt, riktigt bra på max inställningar :). Men du har inte aktiverat DSR funktionen?

Nej ingen DSR här. Prestandan överlag är okej, det är mest musen som stör mig. Stuttert kan jag leva med.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag så får liknande buggar?
Kör med senaste drivisarna 344.75.

Dold text
Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Nej, inte sett något liknande faktist, kör också på 344.75

Visa signatur

Permalänk

Och så plötsligt börjar spelet krascha vid uppstart varje gång....wat?

Spelet kraschade under Arena, och tänkte då att min överklockning på GPUn kanske var lite instabil trotts allt, så sänkte den rätt ordentligt (100MHz), och nu vill spelet inte starta alls. Eller snarare, om man bara startar spelet och låter det gå upp i fullscreen så kraschar det direkt, om man efter man startat spelet klickar upp Uplay, så att FC4 startas i Windowed, då kör den igenom alla "filmer" osv. till huvudmenyn, så fort man klickar upp spelet igen så kraschar det.

EDIT: Så verifying files funkar inte...great, det ända jag gjorde mellan två spelstarter var att sänka min överklockning på GPUn, har till och med provat att dra tillbaka den upp, som om det skulle göra någon skillnad. Att dra ut mus och tangentbord precis efter man startat spelet gjorde inte heller någon skillnad.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bärplockaren:

Modifierat FOV?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Modifierat FOV?

Nej, kör med spelet egna inställning men hitta nu vad det berodde på.

Det var tydligen för att jag körde på högsta FOV som det blev så.
Ställde tillbaka till default så vart allt fin fint.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

"Vem var det, vem var det som kasta?"

Swesub:
"Vem var det som kasta? säg mig vem det fucking var"

Såg det nyss i spelet. Sjukt kul!

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

Swesub:

När jag såg det var det utan undertexter men även då var det omöjligt att inte koppla till den referensen.

Fick sen höra att de lagt in svenska undertexter och scenen blev genast så mycket bättre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kakan86:

Swesub:

Ha, måste missat det, menar ni svensk audio eller endast undertexter? Tyder på en svensk med humor med i utvecklingsteamet i så fall..;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stormense:

Snälla Ubi, fixa sparningsbuggen. Had ju klarat av det enormt tråkiga uppdraget uppe i bergen och genomlididit att få starta om, starta om, starta om efter att inte hittat syrmasker. Så när jag äntligen genomlidit uppdraget var jag jätteglad att det var avklarat. Och vad händer när jag startar spelet nästa gång. Jo, jag ska göra om detta förbannade uppdrag.

Jaja, kan Ubui inte fixa spaningarna och ändå häller på med urlånga intron och survliga uppdrag, som när man kommer till slutet gör att spelet krashar, kan de dra åt helvete. Inte kul att genomlida 10 minuter nonsen innan man då ska spela om ett inte allt för roligt uppdrag. Denna gång i ett fantasiland där man strider mot demoner och har en tiger till hjälp med intro att man ska babla en lång stund med ett par galningar man stätt på innan och sedan klättra klätterväg där man inte riktigt vet vart man är.

EDIT - Uppdraget "Beskyddarnas ankomst" Krashade igen på samma ställlet och orkar inte spela detta dåligt kodade spel mer!

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Om du pratar om musacceleration finns ju fix för det som faktiskt funkar? Eller pratar du om mouselag för att du får låg framerate?

Jo det finns en fix men den verkar inte ens funka för win 8,1? Jag kan mycket väl gjort fel när jag testade men det är lite skumt när man har bra fps men ändå känns musen som sirap hela tiden:(

Det är bara i fc4 givetvis alla andra spel som diablo 3,warframe bf4 killing floor allt flyter kanon:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk

Tråkigt att de inte går all in på coop-delen...Förstår inte varför det bara sparas för den ena, samt kunna göra storymode i coop hade varit guld värt.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stormense:

Jaja, kan Ubui inte fixa spaningarna och ändå häller på med urlånga intron och survliga uppdrag, som när man kommer till slutet gör att spelet krashar, kan de dra åt helvete. Inte kul att genomlida 10 minuter nonsen innan man då ska spela om ett inte allt för roligt uppdrag. Denna gång i ett fantasiland där man strider mot demoner och har en tiger till hjälp med intro att man ska babla en lång stund med ett par galningar man stätt på innan och sedan klättra klätterväg där man inte riktigt vet vart man är.

EDIT - Uppdraget "Beskyddarnas ankomst" Krashade igen på samma ställlet och orkar inte spela detta dåligt kodade spel mer!

Haha, förstår frustrationen, vad fan är det med utvecklare som tror någon njuter av några jäkla fantasiuppdrag som är helt tagna ur luften, droger eller inte - trista är vad dessa uppdragen är. Slutade spela detta skräpspel när jag stötte på ytterligare ett liknande uppdrag..

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Snälla Ubi, fixa sparningsbuggen. Had ju klarat av det enormt tråkiga uppdraget uppe i bergen och genomlididit att få starta om, starta om, starta om efter att inte hittat syrmasker. Så när jag äntligen genomlidit uppdraget var jag jätteglad att det var avklarat. Och vad händer när jag startar spelet nästa gång. Jo, jag ska göra om detta förbannade uppdrag.

Haha, första gången jag besöker tråden. Och det är exakt det uppdraget jag rage-quittade för 10min sen, förbannat tråkigt.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av isbjoern:

Haha, första gången jag besöker tråden. Och det är exakt det uppdraget jag rage-quittade för 10min sen, förbannat tråkigt.

uppdragen i Himalaya med syrgasmasker var ju inget problem dock, första masken finns ju bara ett klick från startpositionen. Däremot de flummiga uppdragen med demoner eller vad det ska föreställa. Fy fasiken.. Då man förstår att det är designat för barn. Är det meningen att man ska bli rädd eller vad finns det för mening med sådana levels? Endast jobbigt att ta sig igenom, känns som ett jäkla straff, vill man designa ett spel så - javisst varsågod. Men inget som jag kommer spela.

Permalänk

De värst uppdragen är ju smyguppdragen med direkt respawn när man blir upptäckt, låt mig spela vidare och låt mig ta konsekvenserna...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd

Har kommit in i en loop just nu där jag inte kan röra mig eller försvara och tar sprutor hela tiden. Konstigt som fasiken.

Hållit på med detta smygaruppdrag i någon timma nu. Något förslag? Ger upp snart och varje gång man sedan kommer starta spelet börjar man i början av uppdraget med ännu mer tråkigt smygande.
http://www.twitch.tv/stormense

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

Jo det finns en fix men den verkar inte ens funka för win 8,1? Jag kan mycket väl gjort fel när jag testade men det är lite skumt när man har bra fps men ändå känns musen som sirap hela tiden:(

Det är bara i fc4 givetvis alla andra spel som diablo 3,warframe bf4 killing floor allt flyter kanon:)

Vilken fix pratar du om? Jag kör också win 8.1, funkar för mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tanken är ju att det ska ge variation. De gör ju assassins creed mallen på Far Cry 3 och 4. Följer den fullt ut inte mycket nytänk hos Ubi

Shangri-la var väl okej. Det är ju inte speciellt svårt du kan köra speed run om du vill du behöver ju inte slakta eller smyga

Jaja känns som jag är rätt klar. Blev aldrig något Coop för min del vet inte varför det var rätt kul i FC 3 men blev bara inte så. Har gjort alla uppdrag nu och jag tror mig fixat alla vapen utom ett. Jag begriper inte varför det står 56/64 på vapnen när det bara är arena vapnet jag inte låst upp och köpt??? Jag orkar inte grinda i arenan till nivå 10. Nivå 6 var så långt man kom.

64 % tror jag jag fick som upplåst. Stackarna som tycker de måste ha 100 % blir mycket grinding flyga runt med gyrokoptern för att hitta ointressanta brev och grejer som bara kräver tid.

Men överlag okej uppföljare till FC 3 ända problemet är att det jag verkligen vill ha är en uppföljare på Far Cry 2. AC upplägget kändes påklistrat i FC 3 redan och FC 5 göra samma sak återigen i Sydamerika eller Kuba eller vad det nu hintas om vet jag inte om jag kommer finna så intressant. Även AC i sig känner jag mig tveksam till fick Unity med pick your path kampanjen i alla fall.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Det är ett spel med potential vilket gör det hela mer irriterande.

Till att börja med så är det exakt samma spel som Far Cry 3, nu heter det Shangri-la istället för vad det nu för för trams i trean. Någon form av nödlösning för att få mer variation i spelet är det i alla fall. Sååååå mycket buggar och andra små fel som gör spelet otroligt frustrerande emellanåt. Storyn är, enligt mig, helt oduglig. Samma sak som i trean. Statssnubbe blir oförklarligt en superlegosoldat. Sitter och gnisslar tänderna i varje cut scene. Helt förutsägbart, frustrerande och och rent utav korkat. Ser rätt snyggt ut och jag har inga prestandaproblem. Framför allt är det dock spelets backgrund som ser snyggt ut, dvs du kan aldrig ta dig in i dimman längs de snöiga bergen. Förväntar mig mer från ett spel idag. Skjuta sönder väggar/träd/bensintankar är några man borde kunna kräva från ett sådant här spel. En 2 meter hög gran har inga problem med att tvärstoppa en rysande lastbil.

Allt som allt djupt besviken även om man fortfarande sitter någon timme då och då. Blir nästan irriterad när folk tycker spelet är bra, vi konsumenterna är dom ända som kan tvinga fram bättre spel genom att inte lovorda och fortsätta köpa skit som det här.

EDIT: Stavningen i posten är värd en medalj, låter den vara kvar så ni har något att förundras över

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Avstängd

Hur gör man för att komma vidare här? Man får automatiskt en rocketlucncher men det är inget bra vapen just här. Har även fel vapen i min ryggsäck vilket man inte visste innan uppdraget. Det går inte backa heller. Vill inte stänga av spelet innan jag klarat uppdraget för då får man börja om från början med hela introt inkluderat. Just intron är viktiga för Ubisoft, de måsta man titta på.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stormense:

Hur gör man för att komma vidare här? Vill inte stänga av spelet innan jag klarat uppdraget för då får man börja om från början med hela introt inkluderat. Just intron är viktiga för Ubisoft, de måsta man titta på.

rdDPvWEQX60

Skydda Willis?

Du bör använda ett Sniper Rifle så du kan skjuta ner fienderna som dyker upp.

Permalänk
Avstängd

Hinner ju inte ladda om med snipern Och skakar ju så man inte hinner sikta.....

Gav upp till slut... uppdraget för svårt även på lättaste. Stängde av efter 1 timmas försök, eller om det var två timmar. Någon som vet om uppdraget är nödvändigt för att komma vidare i spelet och få tillgång till hela kartan?

Här är en som klarat det ca 22 minuter inne i klippet:

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SmOOthy:

Det är ett spel med potential vilket gör det hela mer irriterande.

Till att börja med så är det exakt samma spel som Far Cry 3, nu heter det Shangri-la istället för vad det nu för för trams i trean. Någon form av nödlösning för att få mer variation i spelet är det i alla fall. Sååååå mycket buggar och andra små fel som gör spelet otroligt frustrerande emellanåt. Storyn är, enligt mig, helt oduglig. Samma sak som i trean. Statssnubbe blir oförklarligt en superlegosoldat. Sitter och gnisslar tänderna i varje cut scene. Helt förutsägbart, frustrerande och och rent utav korkat. Ser rätt snyggt ut och jag har inga prestandaproblem. Framför allt är det dock spelets backgrund som ser snyggt ut, dvs du kan aldrig ta dig in i dimman längs de snöiga bergen. Förväntar mig mer från ett spel idag. Skjuta sönder väggar/träd/bensintankar är några man borde kunna kräva från ett sådant här spel. En 2 meter hög gran har inga problem med att tvärstoppa en rysande lastbil.

Allt som allt djupt besviken även om man fortfarande sitter någon timme då och då. Blir nästan irriterad när folk tycker spelet är bra, vi konsumenterna är dom ända som kan tvinga fram bättre spel genom att inte lovorda och fortsätta köpa skit som det här.

word! Håller med om allt du säger, klockren analys av detta skräpspel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stormense:

Hinner ju inte ladda om med snipern Och skakar ju så man inte hinner sikta.....

Gav upp till slut... uppdraget för svårt även på lättaste. Stängde av efter 1 timmas försök, eller om det var två timmar. Någon som vet om uppdraget är nödvändigt för att komma vidare i spelet och få tillgång till hela kartan?

Här är en som klarat det ca 22 minuter inne i klippet:
PTjIw3G3S4w

Hmm, hade inga som helst problem med det uppdraget. Klarade det på första försöket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

Hmm, hade inga som helst problem med det uppdraget. Klarade det på första försöket.

Man börjar vill bli för gammal för att spela kanske?

Visa signatur